"A hirdi kővonatos dolog érdekes, mert ezzel a 64-es megmaradó része életképes lehetne, és mint Pécs elővárosi vasút is biztosítva lenne."
Úgy gonolod, hogy lenne szükség Hird és Pécs között elővárosi vasútra? Én eddig 3-4 alkalommal utaztad arrafelé, de nem nagyon láttam sok fantáziát a dologban, utas nemigen volt a köztes megállókban...
Abban a pillanatban amikor bármilyen gazdálkodó szervezet munkájába nem vizsgálati büntetést vezetsz be, hanem automatizmust építesz be, saját jól felfogott érdeke, hogy az utasítások 100%-os igen kínos betartásával bebíztosítsa magát a büntetési automatizmus elkerülésére.
Budapest - Miskolc = 130 perc.
Egy centivel se kevesebb.
Nem kell hozzá más mint stopperórával + szabályzatokkal lemérni a szabályzatok adta technológiai időket és összeadni.
Egy fityinget se hajtasz be.
Ha meg véletlenül 131 perc lesz akkor a szabályzatokat kell úgy átírni, hogy arra ne vonatkozzon.
Ez nem pályavasúti ötlet hanem szervezet kultúrai tapasztalat.
Jónak nem lenne jó, de legalább ráébrednének, hogy a mostani vonatelveréseknek, késve kezelt jelzőknek, tehervonatok nem_menetrend_szerinti közlekedtetésének, késői menesztéseknek kézzel fogható tétje lenne.
Mert most nincs.
OFF de mégsem:
Sokan sírtak, amikor jelentősen megemelték az ittas járművezetés büntetési tételeit.
Ahogy nem kötelező ittasan vezetni, ugyanúgy nem kötelező felborítani a menetrendszerűséget.
Előírtak nekik minden büdöspuszta betérő megszüntetésére egy olyan matematika bizonyítás ami csak icirivel nehezebb mint Eistein Tér idő elméletének matematikai része.
A konkurencia kipusztításával meg monopolhelyzetbe kerülnek. Ügyes.
Ha nálunk is bevezetnék a holland módszert, akkor jelentősen lecsökkennének a csatlakozásmulsztások, vagy a PÜ beleroppanna a dologba. (késés esetén pénzvisszafizetés, nem egyetlen késést, hanem az esetleges többszöri csatlakozásmulasztás miatt a célállomásra érkezés késését figyelembe véve - ld. Mátészalka)
Önálló lesz, önálló alkukat fog folytatni az állammal.
A volánok mostanában kezdeményezik a veszteségkiegyenlítést, mert már nincs miből finanszírozzák a veszteséges vonalakat.
Előírtak nekik minden büdöspuszta betérő megszüntetésére egy olyan matematika bizonyítás ami csak icirivel nehezebb mint Eistein Tér idő elméletének matematikai része.
De hiába vesznek fel eisteineket nem kapnak egy buznyákot se.
Hogy miért ?
Csak.
A szeszának a mai rendszerben elég annyit mondania kérek 2007-re 75 milliárdot.
Állam: Jól van, nesze.
Szesza: Nem. Mégse 75-öt kérek hanem 94-et.
Állam: Jól van. Tessék.
Ezek után a szeszának teljesen mindegy, hol mit, mennyit járat, van utas a kalauzon kívül vagy kallert megöli az unalom.
Ha a minden határon túlfeszített itf-re gondolok, nos....
"A csatlakozásokról és mellékhatásairól kérdezze utaskísérőjét"
Legjobb példa a sorompózavar. Írásbelit csak a közvetlenül megelőző állomáson lehet feladni. Ez egy amúgy áthaladó vonatnál helyből +3-4 perc. Majd a lassítás a sorompó előtt tovább növeli a késést.
Ha az elágazó/csatlakozó állomás előtti állomásközben történik, akkor a 3-4-5 perces csatlakozások ugye...
Szerintem a szevasz-t egyszerűen nem is érdekli, hol mennyi utasa van. Ő abban érdekelt, hogy minél több vonata, embere, járműve legyen, mint egy stratégiai játékban. Csak ebben a Gazdálkodj okosanban mi adjuk alájuk a pénzt... Beleszólásunk viszont (még Andó Gergőnek sincs!) nincs.
Termeli a veszteséget, amit aztán úgyis különféle jogcímeken kifizet neki az állam.
Ez nagyon kényelmes dolog, nem kell gondolkodni menetrendeken, csatlakozásokon főleg (ez még rosszabb, mint volt).
A megrendelő még nincs tisztában az egész folyamattal, csak szeretné látni, hogy mi a helyzet. Neki kellenének pontos, megbízható adatok.
Azonban mérni csak a jelenleg ténylegesen meglévő mennyigégeket tudjuk, ami ismerve a rendszer állapotjellemzőit, nem az elérhető maximum. De a 24. óra után a folyamat már nem visszafordítható.
Néhány utasszám tegnapról:
Székesfehérvár (i: 6.50) -Pusztaszabolcs 17 fő
Pusztaszabolcs (i: 8.22) -Dunaújváros 4212 15fő
Dunaújváros (i:19.18) -Pusztaszabolcs 7fő
Pusztaszabolcs (i:20.08) -Székesfehérvár 9fő.
Fogjuk az ünnepi forgalomra.
Fehérvárról rajtunk kívül a megye második legnagyobb városába senki nem vállalta a 44 perces átszállást (közvetlen busz: 55-75 perc).
OFF ???
Tehát azért ne szűnjön meg a vonat (itt és máshol), mert a volánoknak nem fogják engedni az ilyen veszteséges járatok üzemeltetését?!
Miért nem finanszíroz az állam a Volánnak kínálatoói menetrendet?
a pályavasutat szerintem nem érdekli a Szesza utas számai.
Érdekes, mégis tőlük, pontosabban egy ottani embertől indult el a nagy vonalmegszűntetősdi.
A kérdésem még fönnáll: miért nem a megalakuló SZEVASZ-ra bízzuk, hol akar utast szállítani és hol nem?
Javaslom elővenni erről a topikról a Titibi magánvasútja körüli szösszeneteket. Ő nem töröltetett se hozzászólást, se nicket, visszakereshető az egész :-).
...........A "szupertitkos" utasszámoknál is a döntést előkészítő szája íze alakultak az utasszámok, érdekes, amikor topiktársunkkal utaztunk a vonalon(nem egyszer!), merőben más adatokat láttunk.
Gondolom (még) emlékszel rá, hogy a szupertitkosítás ellen pont mi léptünk fel.
Vesztettünk.
Ma SZESZA érdek, hogy az utasszámok üzleti titoknak minősüljenek.
Mint fegyelmezett polgár, betartjuk ezt a rendeletet, bár nem tetszik.
Ezért viszont jók a volánok hasonló számlálásai, mert :
- nem titkosak,
- nekik komolyan kellett csinálni, több napon át, mert nagy volt az esély (ami be is jött), hogy el is kell szállítaniuk amit mértek, ahhoz pedig pontos adat kell.
Köszönöm a másik topikbéli jókívánságokat, már valamivel jobban vayok.
ON
Ott a baj, hogy a mellékvonalak utasvesztésének egy része, valamint a pálya állapotának leromlása személyek rossz döntéséhez is köthető.
Pl.: -rossz menetrend (nem veszem elő megint a szokásos két példát, számtalanszor leírtam),
-a mellékvonalra csak papíron ráköltött összeg. Ha tényleg ráköltötték volna, a 153-as vonalnak végig 80-asnak kéne lennie, rövid szakaszon dróttal fölötte.
A "szupertitkos" utasszámoknál is a döntést előkészítő szája íze alakultak az utasszámok, érdekes, amikor topiktársunkkal utaztunk a vonalon(nem egyszer!), merőben más adatokat láttunk. (Nem péntek és nem vasárnap, nem 5 helyett 30 fő, hanem kb. 80%-ig tele volt a Bz+mellék.)
Nem gyártom tovább az összeesküvés-elméleteket, hanem Békés Boldog Karácsonyt Kívánok a topik minden lakójának!
És te mit teszel érte azon kivűl, itt krampácsolsz:)))
Tudod barátom 38-évvel ezelött én vertem a nyálam, pedig akkor forum sem volt, de igyekezz te is, mert mert neked még ennyi időd sem marad, 2020-ra már csak fővonalaink lesznek, de addigra te is lehiggadsz:-)))
"tisztesség azt kivánná, hogy a többi részét is beidézted volna, hiszen irtam mást is még, ezáltal félre értelmezhető, mert egy értelműen a későbbiek folyamán bebizonyosodott a más ok:-(((("
Beidézhetem akár az egészet is, ha boldogabb leszel attól, hogy viszontlátod saját hozzászólásod egészét :)
"ezeket a HÉV vasútvonalakat kimondottam politikai okokból államosították, bizva Trianoni határok visszaállitásában, és akkor esetlegesen egy más alternativával, kapcsolatokkal a fejlesztéssel lehetséges lett volna a fenntartásuk"
Először is: ez nem mond ellent az én megállapításomnak (azazhogy szükség volt rájuk veszteségesen is). Sőt, a maiaknál okosabbak voltak, mert nem csak azt nézték, hogy most, vagy a közelmúltban mennyire volt fontos, hanem gondoltak a jövőre is (az, hogy a jövőt rosszul ítélték meg, az egy más dolog). És még valamit láttak: fejlesztéssel lehet valamit fenntartani! Nem stagnálással, nem leromlasztással, nem felszámolással, nem szüneteltetéssel, nem a másra sózással, hanem fejlesztéssel. Fejlesztéssel, ami Magyarországon évtizedekig a vasúttal kapcsolatban szinte szóba sem került, legfeljebb az álmok szintjén. Tenni azonban senki nem tett semmit, a munka már akkor is büdös volt mindenkinek. Ma is csak a rombolás megy. Higgyük el, hogy ez húz ki minket a szarból? Vagy vágjunk hozzá jó képet, ha ennek egyik élharcosa itt okít minket? Vagy kezdjünk mi is rombolni, ha már ez a menő? Ja, ezt csak nekik szabad? Bocs e költői kérdésekért e késői órán...
Jóü, cukorrépaszállításnál nem, de kőszállítáűsnál tuti, hogy gyakori a túlterhelés.
Amúgy meg a vasúti teherszállíltáshoz sok cég és igazi verseny kellene, hogy a fuvarozók maximálisan kiszolgálhassák a fuvroztatókat. És ne csak arról szóljon a Floyd meg a többi cég, hogy egy eddig MÁV által vitt fuvart ezentúl ő visz, hanem szerezzen új fuvarokat is!!!
Álltólag csak a létrás tűzoltó nem fér be. Pátkán meg nemigazán vannak magas épületek. A tűzoltó meg kerülhet. Igaz, az állÍtólag magánterület, de veszély esetén kutya kötelességük átengedni a tűzoltókat.