Keresés

Részletes keresés

M41 2127 Creative Commons License 2006.12.25 0 0 17805
Igen, tudom, hogy nincsennek jó helyen a megállók, van nekem is turistatérképem a területről meg személyesen is láttam többször is...
Előzmény: Krtek (17804)
Krtek Creative Commons License 2006.12.25 0 0 17804

Turistatérkép felbontásban a miértre is választ kaphatunk.

Előzmény: M41 2127 (17803)
M41 2127 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17803
"A hirdi kővonatos dolog érdekes, mert ezzel a 64-es megmaradó része életképes lehetne, és mint Pécs elővárosi vasút is biztosítva lenne."

Úgy gonolod, hogy lenne szükség Hird és Pécs között elővárosi vasútra? Én eddig 3-4 alkalommal utaztad arrafelé, de nem nagyon láttam sok fantáziát a dologban, utas nemigen volt a köztes megállókban...
Előzmény: radio100jozsi (17751)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17802

Vagy úgy átírjuk a szabályzatokat, hogy a korábbi IC-menetidő (1 óra 47 perc) szabályosan tartható legyen.

 

5 perc késés: bukik egy szerencsi átszállást, amivel meg elbukik egy csatlakozást pl. Göncre.

 

Ha meg kiderül, hogy mindez a PÜ töketlenkedése miatt van, az utas jegyét majd ő állja.

 

Bodecsabi mesélt erről a holland bezzegvasút kapcsán, jövő nyáron személyesen meggyőződöm erről.

Előzmény: monor-21 (17801)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17801

Abban a pillanatban amikor bármilyen gazdálkodó szervezet munkájába nem vizsgálati büntetést vezetsz be, hanem automatizmust építesz be, saját jól felfogott érdeke, hogy az utasítások 100%-os igen kínos betartásával bebíztosítsa magát a büntetési automatizmus elkerülésére.

 

Budapest - Miskolc = 130 perc.

Egy centivel se kevesebb.

Nem kell hozzá más mint stopperórával + szabályzatokkal lemérni a szabályzatok adta technológiai időket és összeadni.

 

Egy fityinget se hajtasz be.

 

Ha meg véletlenül 131 perc lesz akkor a szabályzatokat kell úgy átírni, hogy arra ne vonatkozzon.

 

Ez nem pályavasúti ötlet hanem szervezet kultúrai tapasztalat.

 

 

Előzmény: _nyunyuka (17800)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17800

Jónak nem lenne jó, de legalább ráébrednének, hogy a mostani vonatelveréseknek, késve kezelt jelzőknek, tehervonatok nem_menetrend_szerinti közlekedtetésének, késői menesztéseknek kézzel fogható tétje lenne.

 

Mert most nincs.

 

OFF de mégsem:

 

Sokan sírtak, amikor jelentősen megemelték az ittas járművezetés büntetési tételeit.

 

Ahogy nem kötelező ittasan vezetni, ugyanúgy nem kötelező felborítani a menetrendszerűséget.

 

Akkor nem lesz pluszköltség.

Előzmény: monor-21 (17799)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17799

miért jó ha a PÜ beleroppan?

Na bumm.

 

 

És mi van akkor ha beleroppan?

Másnaptól mit csinálsz?

Alapítasz egy PPÜ-t?

És annak több pénze, jobb emberei lesznek, korszerűbb gépei?

Honnan?

Miből?

 

 

Előzmény: _nyunyuka (17797)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17798

Előírtak nekik minden büdöspuszta betérő megszüntetésére egy olyan matematika bizonyítás ami csak icirivel nehezebb mint Eistein Tér idő elméletének matematikai része.

 

A konkurencia kipusztításával meg monopolhelyzetbe kerülnek. Ügyes.

Előzmény: monor-21 (17796)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17797
Ha nálunk is bevezetnék a holland módszert, akkor jelentősen lecsökkennének a csatlakozásmulsztások, vagy a PÜ beleroppanna a dologba. (késés esetén pénzvisszafizetés, nem egyetlen késést, hanem az esetleges többszöri csatlakozásmulasztás miatt a célállomásra érkezés késését figyelembe véve - ld. Mátészalka)
Előzmény: Krtek (17795)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17796

Önálló lesz, önálló alkukat fog folytatni az állammal.

 

A volánok mostanában kezdeményezik a veszteségkiegyenlítést, mert már nincs miből finanszírozzák a veszteséges vonalakat.

Előírtak nekik minden büdöspuszta betérő megszüntetésére egy olyan matematika bizonyítás ami csak icirivel nehezebb mint Eistein Tér idő elméletének matematikai része.

 

De hiába vesznek fel eisteineket nem kapnak egy buznyákot se.

Hogy miért ?

Csak.

 

A szeszának a mai rendszerben elég annyit mondania kérek 2007-re 75 milliárdot.

Állam: Jól van, nesze.

Szesza: Nem. Mégse 75-öt kérek hanem 94-et.

Állam: Jól van. Tessék.

 

Ezek után a szeszának teljesen mindegy, hol mit, mennyit járat, van utas a kalauzon kívül vagy kallert megöli az unalom.

 

Ezért mindegy, hogy mit csinál.

Adhat például sok-sok üzletpolitikai kedvezményt.

Nem az ő pénze.

 

 

Előzmény: _nyunyuka (17794)
Krtek Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17795

Ha a minden határon túlfeszített itf-re gondolok, nos....

"A csatlakozásokról és mellékhatásairól kérdezze utaskísérőjét"

 

Legjobb példa a sorompózavar. Írásbelit csak a közvetlenül megelőző állomáson lehet feladni. Ez egy amúgy áthaladó vonatnál helyből +3-4 perc. Majd a lassítás a sorompó előtt tovább növeli a késést.

Ha az elágazó/csatlakozó állomás előtti állomásközben történik, akkor a 3-4-5 perces csatlakozások ugye...

Előzmény: _nyunyuka (17794)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17794

azt csinál a szevasz amit akar.

 

????

Előzmény: monor-21 (17790)
Krtek Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17793

Szerintem a szevasz-t egyszerűen nem is érdekli, hol mennyi utasa van. Ő abban érdekelt, hogy minél több vonata, embere, járműve legyen, mint egy stratégiai játékban. Csak ebben a Gazdálkodj okosanban mi adjuk alájuk a pénzt... Beleszólásunk viszont (még Andó Gergőnek sincs!) nincs.

 

Termeli a veszteséget, amit aztán úgyis különféle jogcímeken kifizet neki az állam.

Ez nagyon kényelmes dolog, nem kell gondolkodni menetrendeken, csatlakozásokon főleg (ez még rosszabb, mint volt).

 

A megrendelő még nincs tisztában az egész folyamattal, csak szeretné látni, hogy mi a helyzet. Neki kellenének pontos, megbízható adatok.

 

Azonban mérni csak a jelenleg ténylegesen meglévő mennyigégeket tudjuk, ami ismerve a rendszer állapotjellemzőit, nem az elérhető maximum. De a 24. óra után a folyamat már nem visszafordítható.

 

Néhány utasszám tegnapról:

Székesfehérvár (i: 6.50) -Pusztaszabolcs 17 fő

Pusztaszabolcs (i: 8.22) -Dunaújváros 4212 15fő

Dunaújváros (i:19.18) -Pusztaszabolcs 7fő

Pusztaszabolcs (i:20.08) -Székesfehérvár 9fő.

 

Fogjuk az ünnepi forgalomra.

Fehérvárról rajtunk kívül a megye második legnagyobb városába senki nem vállalta a 44 perces átszállást (közvetlen busz: 55-75 perc).

 

OFF ???

Tehát azért ne szűnjön meg a vonat (itt és máshol), mert a volánoknak nem fogják engedni az ilyen veszteséges járatok üzemeltetését?!

Miért nem finanszíroz az állam a Volánnak kínálatoói menetrendet?

ON

Előzmény: _nyunyuka (17789)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17792
Előzmény: gumpy (17780)
seTTebello Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17791
monor-21 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17790

részben tévesek az információid.

 

azt csinál a szevasz amit akar.

 

 

Előzmény: _nyunyuka (17789)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17789

a  pályavasutat szerintem nem érdekli a Szesza utas számai.

 

Érdekes, mégis tőlük, pontosabban egy ottani embertől indult el a nagy vonalmegszűntetősdi.

 

A kérdésem még fönnáll: miért nem a megalakuló SZEVASZ-ra bízzuk, hol akar utast szállítani és hol nem?

 

Javaslom elővenni erről a topikról a Titibi magánvasútja körüli szösszeneteket. Ő nem töröltetett se hozzászólást, se nicket, visszakereshető az egész :-).

Előzmény: monor-21 (17788)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17788

a pályavasutat szerintem nem érdekli a Szesza utas számai.

A MÁV központi munkabizottságait érdekli.

a pályavasút még nem kért utas számot a szeszától, vagy nem tudok róla.

Előzmény: _nyunyuka (17787)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17787

Ma SZESZA érdek, hogy az utasszámok üzleti titoknak minősüljenek.

 

Nem értem, miért érdekli a SZESZA számhalmaza annyira a pályavasutat? Főleg, ha jövőre önálló cég lesz?

 

Ha ők akarnak utast szállítani a megszűntetendő vonalakon, akkor miért ne tegyék?

Előzmény: monor-21 (17786)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17786

...........A "szupertitkos" utasszámoknál is a döntést előkészítő szája íze alakultak az utasszámok, érdekes, amikor topiktársunkkal utaztunk a vonalon(nem egyszer!), merőben más adatokat láttunk.

 

 

Gondolom (még) emlékszel rá, hogy a szupertitkosítás ellen pont mi léptünk fel.

Vesztettünk.

 

Ma SZESZA érdek, hogy az utasszámok üzleti titoknak minősüljenek.

Mint fegyelmezett polgár, betartjuk ezt a rendeletet, bár nem tetszik.

 

Ezért viszont jók a volánok hasonló számlálásai, mert :

 - nem titkosak,

 - nekik komolyan kellett csinálni, több napon át, mert nagy volt az esély (ami be is jött), hogy el is kell szállítaniuk amit mértek, ahhoz pedig pontos adat kell.

 

 

Előzmény: _nyunyuka (17785)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17785

OFF

 

Köszönöm a másik topikbéli jókívánságokat, már valamivel jobban vayok.

 

ON

 

Ott a baj, hogy a mellékvonalak utasvesztésének egy része, valamint a pálya állapotának leromlása személyek rossz döntéséhez is köthető.

 

Pl.: -rossz menetrend (nem veszem elő megint a szokásos két példát, számtalanszor leírtam),

 

      -a mellékvonalra csak papíron ráköltött összeg. Ha tényleg ráköltötték volna, a 153-as vonalnak végig 80-asnak kéne lennie, rövid szakaszon dróttal fölötte.

 

 

A "szupertitkos" utasszámoknál is a döntést előkészítő szája íze alakultak az utasszámok, érdekes, amikor topiktársunkkal utaztunk a vonalon(nem egyszer!), merőben más adatokat láttunk. (Nem péntek és nem vasárnap, nem 5 helyett 30 fő, hanem kb. 80%-ig tele volt a Bz+mellék.)

 

Nem gyártom tovább az összeesküvés-elméleteket, hanem Békés Boldog Karácsonyt Kívánok a topik minden lakójának!

Előzmény: monor-21 (17784)
monor-21 Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17784

Csatlakozom sínérintő topictárshoz.

 

Beszélgessünk.

 

Nem is kell egyetértenünk.

 

De nincs bölcsebb dolog mint véleményeket cserélni.

 

Méltóztassanak az urak egymást kihagyni írásaikból és indulat nélkül a topic címre koncentrálni.

Nem olyan nehéz az.

 

Akinek meg felmegy a pumpa mert kicsi az önkontrollja, menjen ki a konyhába egyen két szelet beiglit és utána üljön vissza írni..........:-)))

marslakó Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17783
Boldog szülinapot, 22-es! Kívánom, hogy éljél még 100 évet! Én azt sem bánom, ha nem leszel bedrótozva :-)
sinérintő Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17782

Kedves uram, nem tűnt fel, hogy ez egy vasútbarát fórum, annak is a vicinálisokkal foglalkozó topikja?

 

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ne lehetnének érvek és ellenérvek, de ... azért ez az utolsó hsz mégiscsak egy kicsit furcsa...

Előzmény: k.novotny (17781)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.24 0 0 17781

És te mit teszel érte azon kivűl, itt krampácsolsz:)))

 

 

Tudod barátom 38-évvel ezelött én vertem a nyálam, pedig akkor forum sem volt, de igyekezz te is, mert mert neked még ennyi időd sem marad, 2020-ra már csak fővonalaink lesznek, de addigra te is lehiggadsz:-)))

Előzmény: gumpy (17780)
gumpy Creative Commons License 2006.12.23 0 0 17780
"tisztesség azt kivánná, hogy a többi részét is beidézted volna, hiszen irtam mást is még, ezáltal félre értelmezhető, mert egy értelműen a későbbiek folyamán bebizonyosodott a más ok:-(((("

Beidézhetem akár az egészet is, ha boldogabb leszel attól, hogy viszontlátod saját hozzászólásod egészét :)

"ezeket a HÉV vasútvonalakat kimondottam politikai okokból államosították, bizva Trianoni határok visszaállitásában, és akkor esetlegesen egy más alternativával, kapcsolatokkal a fejlesztéssel lehetséges lett volna a fenntartásuk"

Először is: ez nem mond ellent az én megállapításomnak (azazhogy szükség volt rájuk veszteségesen is). Sőt, a maiaknál okosabbak voltak, mert nem csak azt nézték, hogy most, vagy a közelmúltban mennyire volt fontos, hanem gondoltak a jövőre is (az, hogy a jövőt rosszul ítélték meg, az egy más dolog).
És még valamit láttak: fejlesztéssel lehet valamit fenntartani! Nem stagnálással, nem leromlasztással, nem felszámolással, nem szüneteltetéssel, nem a másra sózással, hanem fejlesztéssel.
Fejlesztéssel, ami Magyarországon évtizedekig a vasúttal kapcsolatban szinte szóba sem került, legfeljebb az álmok szintjén. Tenni azonban senki nem tett semmit, a munka már akkor is büdös volt mindenkinek. Ma is csak a rombolás megy. Higgyük el, hogy ez húz ki minket a szarból? Vagy vágjunk hozzá jó képet, ha ennek egyik élharcosa itt okít minket? Vagy kezdjünk mi is rombolni, ha már ez a menő? Ja, ezt csak nekik szabad? Bocs e költői kérdésekért e késői órán...
Előzmény: k.novotny (17772)
v_peti Creative Commons License 2006.12.23 0 0 17779
Nem keverem bele. De tény, hogy léteznek 8szép számmal túlterhelt tehergépjárművek.
Előzmény: k.novotny (17778)
k.novotny Creative Commons License 2006.12.23 0 0 17778

Jóü, cukorrépaszállításnál nem, de kőszállítáűsnál tuti, hogy gyakori a túlterhelés

 

Nem irok e téren neked semmit, mert megint fantáziázol, de rajtad a sor bizonyisd be, elegem van a különböző vadorzó ötleteidből:-)))

 

végén még belekevered a kábitószerügy után a lánykereskedelmet is...

Előzmény: v_peti (17777)
v_peti Creative Commons License 2006.12.23 0 0 17777
Jóü, cukorrépaszállításnál nem, de kőszállítáűsnál tuti, hogy gyakori a túlterhelés.

Amúgy meg a vasúti teherszállíltáshoz sok cég és igazi verseny kellene, hogy a fuvarozók maximálisan kiszolgálhassák a fuvroztatókat. És ne csak arról szóljon a Floyd meg a többi cég, hogy egy eddig MÁV által vitt fuvart ezentúl ő visz, hanem szerezzen új fuvarokat is!!!
Előzmény: k.novotny (17749)
v_peti Creative Commons License 2006.12.23 0 0 17776
Álltólag csak a létrás tűzoltó nem fér be. Pátkán meg nemigazán vannak magas épületek. A tűzoltó meg kerülhet. Igaz, az állÍtólag magánterület, de veszély esetén kutya kötelességük átengedni a tűzoltókat.
Előzmény: HG. (17760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!