nemtudom mit cisnálhatnék ezzel a 'va honlappal, kéyntelen leszek újat csinál(tat)ni, de vannak ötleteim, millió cikkekhez, csak lenne már hova felrakni...
más a blokközép is egy kicsit, mert a gyújtás vezetékének a kivágása ott egy U alakú kivágás, a mustangnál meg egy furat.
2. Típus (1967-69-ig gyártották talán) Legalábbis én még csak oylanokkal találkoztam, enyém 68-as. :) Töbnyire Almazöld-sárgászöld színben létezett, Jawa 50 Super M20 felirattal a farán, itt már nem votl horpasztva a faridom az olajzónál, mert az elöl helyezkedett el, (mustang blokk volt benne) 3 gyűrűs, öntöttvas kuplungkiemelőkarral, ami minden 1979 júniusig gyártott mustang blokkéval megegyezett. (tulajdonságai is, 4/6500 névtáblával, itt Magyar nyelvű névtáblával, a mustangokat 79 év közepéig német nyelvűvel adták) A faridom a kuplungbowden miatt kapott egy kivágást, asszem ezen már a km óra a mustangéval megegyezett, de lehet, hogy még ezen is arégi volt (enyémen staré volt...)
3. Típus Díszlécek nélküli szögletesebb faridommal, mustang blokkal, újabb típusú Barum gumikkal (amik a 76 utáni mustangon vannak) hátul 2.75, elöl 2.50-es. a felirat is módosult, ugyanazt kapta, mint a mustang tankok, a felfújt hosszú JAWA feliratot középtájra. A Hátsó lengővilla is mustangé lett, a vékonyabb. Ezek Mustang színekben léteztek már: kék, piros, sárga, és a 70-es évek végén is gyártották, sőt, szerintem még a 80-as évek elején is, de ebben nem vagyok biztos.
http://666coolman.gportal.hu/gindex.php?pg=28432692 Itt van egy pár információ.
De amúgy csinálhatnánk egy ilyen Gagyi mlap.hu-s lapot ami kifejezetten a fórum lapja lenne. fel elehetne tenni az alap dokumentumokat, könyvet kapcsolási rajzot, mindenkinek lehetne egy oldala pár képpel. Na mit szóltok az ötlethez? És persze ha a Tyernak bejön újra a lapja akkor átköltözhet akár oda.
Fantasztikus, kicsit sem vagyok mérges, Édesanyám pont az 1 oldalnyi esszé írás 95%-ánál elzavart, hogy fontos levele van, mondtam neki, hoyg ne zárja be...erre bezérta, szóval újraírom.
Tehát akkor msot jön az önjelölt szakértő hozzászólása:
A Jawa 20-ból 3 típus létezett.
1. Típus:
- kizárólag meggybordó-csontfehér szín, a blokkja nem a mustangé, a gyújtásról nem tudom, milyen, szerintem az már a mustangéhoz hasonló, csak a 3 tekercs külön dolgozik, és az egyik tekercs pici. A kuplungdeknin hátul van olajbetöltő, a hengerfej "kupolás", a dugattyú 3 gyűrűs, a tanksapka csavaros. A gyújtásdeknit M6-os csavarok tartják, a hátsólámpában nicns lencse beöntve a mustangéval ellentétben.
Az idealban ha jól tudom ugyanaz a blokk van, mint a Mustangban, csak azok talán még 3 gyűrűsek voltak. Szerintem 13-as lánckerékkel 65-70 km/h-t bírnának, más kérdés, hogy 60-nál többel nem biztos, hogy érdemes kínozni szegényeket, legfeljebb valami jóminőségű szintetikus 2T olajjal, vagy ricinussal.
Ez engem is érdekelne..... Pár hónapja még lehetett kapni az E-Motorparts-nál, de már nincs és azt mondják nem is lesz (gondolom megmaradt raktárkészletből volt nekik).
Ez a rossz állapot... :) 15 000-embe volt a komár, amire cseréltem így. Aztán vettük sorra a cuccokat Kristóffal, pontosabban ő vadászta, én meg vettem tőle, vagy épp közösen bukkantunk rá, és most kb 25 000-be van összesen festékkel együtt, de rengeteg munka volt vele.Már-már kezd összeállni, sok sikert a Tiedhez!
Nagyon jó ötletnek tartom ezt a honlap fejlesztéses gondolatot! Jó lenne,ha volna kép arról amikor meglett véve a motor hogy hogy nézett ki és hogy azóta mik lettek átalakítva rajtuk.
Más: úgy néz ki, megoldódik a kerék problémám, ugyanis vaterán találtam egy embert, akinek van egy csomó Mustang alkatrésze és van egy jó állapotú kereke is fűzve, úgyhogy nemsokára meglesz az is.