Keresés

Részletes keresés

kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142305

A gaz volt a tcnikai tudás netovábbja ,nagyon tudni kellett a váltásokat szakszerüen elvégezni másként csak recsegés volt . Mint az MTZ kb 50-80 . Csak ezekben még szamár vezető se volt és nem tudtad néni sem mert a hátad mögött kellett kotorászni vele . Érezni kellett mikor és hol kell kivenni a fokozatból és mikor kell betenni felfelé vagy épp lefelé . Aki azokon a gépeken megtanult vezetni annak semmilyen gép nem okoztott a továbbiakban problémát ! A Tátra az olyan laza gép volt a kettese az egy kicsit olyan embresebb volt beváltani de a többi az kb sima autó volt . Egyedül a kuplungja volt macerásabb azt néha után kellett állítsam . Nem lehetett vele kuplungolgatni a csusztatásra elvesztette a kuplungját ,recsegett a váltása . Után állítottad és újra jó volt . Ezt úgy lehetett kivédeni hogy a felezővel indultál el ha rajta volt 10 tonna és felváltogattál vele 3-ig 4-ig majd kivetted a felezőt vissza tetted 2 be és hajrá .

Előzmény: 1szolo1001 (142300)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142304

A jagellók akkor is tudtak alakítani,pláne a presztizs védelmében!

Előzmény: kavicsos1964 (142302)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142303

Közbe kiadták a riasztást_csak az induljon útnak,akinek muszály+téligummma!

Előzmény: 1szolo1001 (142301)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 1 142302

Abban az időben jól kerestem az átlaghoz képest és nem volt ilyesmire szükség ! Kétszer annyi fizetésem volt mint aki tsz-ben melózott és csak 2 hetet dolgoztam érte ! Akkor indul be a seftelés mindig ha nincs elég fizetése az embereknek ! Később meg már olyan emberekkel melóztam hogy néha félelmetes volt miket művelnek és meg is lett az eredménye amkor a rendőrök kiszáltak ez végett és azok szoptak pont akik nem csináltak semmit sem . Éjjel kettőkor engedtek el bennünket ! Egy embert kirugtak ,akik meg a cirkuszt okozták azok meg megúszták ,pont akkor helyezték át őket az nap reggel mentek haza ha ott lettek volna akkor még mindig a börtönben lennének ! Nem játék az ilyesmi ! Adócsalás, okirathamisítás , stb . Akkor éjjel alig aludtunk ,másnap a report ez miatt az igazgató mindenkit felfüggesztett a melóhely össze omlott ,nem tudtak melózni az emberek a krém nem ment ki . Meg is mondtam az igazgatónak ennek semmi értelme nem volt az éjsazaki műszak elszállt a napali is össze omlott a veszteség meg volt vagy 20 millió kb amit a jardok meg lefoglaltak az egyik kollégától az meg 30 liter gázolaj volt ,a cégnek jó bolt volt nagyon ! Ilyen hülye fönököm volt akkor ,de alá tettem rendesen mert ő is bukott nem csak mi évekig nem adtak neki jutalmat és egyszer elmondta nekem ,magamban meg röhögtem nagyon helyes ! Abban az időben a fönökök milliókat kaptak évente többször is a projektek végén sutyiba !

Előzmény: 1szolo1001 (142299)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142301

Szerintem a Gaz jobban szálkásított-a szamárvezető meg csak dísz volt

Előzmény: 1szolo1001 (142300)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142300

Mondom,mondták,amig a hasa felnem űlt......Tátrához vagy a Gaz 66 hoz kellett nagyobb erőfeszítés?Tátrák első sárvédőjén mi céltszolgált a szamárvezető?

Előzmény: kavicsos1964 (142298)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142299

Hát igen:nem volt annyi civil autó,nem birtad volna eladni a naftát,meg már bocs,de amúgyis élhetetlen ember hirében állsz::hihihi

Előzmény: kavicsos1964 (142296)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142298

Mindkét tátrával jártam a 142 szerettem a legjobban ! Váltón a felezője kihúzó gom az elsőkerék hajtása ,nagy nyómógom a 10kerék difzárja ! Zíl gumijaim voltak az elment mindenhol egyedül a barázdába csuszás volt a legnehezebb amikor a 10m3 vizet ki kellett engednem belőle másként még a Rába Steyger se tudta kihúzni a féloldala olyan mélyre süllyedt ! Akkor azt hittem eldől oldalra de megúsztam a dolgot és í víz nélkül már kituta húzni a traki !

Előzmény: 1szolo1001 (142297)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142297

Csőrös Tátrákhoz volt szerencséd?Hajtott hídak(mind a 3)+ levegős diffik,szervó,légfék,Torziós rugózás(szemből nézve összefelé dőlt a kerék!),emberbarátabb fogyasztás,levegős felező!Akik hajtották,dicsérték:Amig a hasa fel nem ült,ment.Erre elég sok dolgozott a GÖDÖRben(Mátraaljai Szénbányák külfejtés).

Előzmény: 1szolo1001 (142293)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142296

Nem volt divat akkoriban az ilyesmi ,én nem szerettem az ilyesmiket ,sőt ma sem ! Így is voltam ez miatt többször is reporton meg a jardon is ebből kifolyólag !

Előzmény: 1szolo1001 (142293)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 -1 0 142295

A tanoncok a sebesség váltásáról is vannak érdekes szoriaim ! Volt egy kezdő tanonc ,pont jó helyen kezdett szegény, annyit nem izzadt szerintem egész életében mint nálam amikor az oktatást kapta ((::!! Lentiben kezdett vesztére és benzines géppel . Kivittem és elmutogattam neki hogyan kell fel, és gázfröccsel vissza váltani ! Majd átült és elidultunk nagy nehezen ,de egy gonosz helyre vittemegy elhagyott útra ami lassan emlkedett egy dobtetőig ! Én sokszor megjártam azt az utat és tudtam hogy vissza kell majd váltogatni a tető közelében2 ig is de a tanonc nem tudta . Mentünk és lassan emelkedett az út a gép meg nem bírta mondom ideje volna vissza váltani ,de a srác olyan lassan csinálta hogy mire vissza váltott 3-ba már a kettőnek felet meg a sebességünk ,lett is a gépnek fuldoklása ,és lassan megáltunk és elkztünk visszafelé gurulni . Mondom neki hová megyünk előre felé kéne haladni és amúgy meg itt van mögöttünk egy busz ((::!! Na erre lett nagy kapkodás én meg röhögtem és behúztam a kéziféket ne essünk már bele valamibe . Aznap vizesre izzdta magát pedig hideg volt késő ősz ! A fekete leves még azután jött az úton ((::!! Amikor oda értünk nagy nehezen a célhoz remegett mint a kocsonya az izgalmaktól és szakadt róla víz annyira félt . Átültettem és megmutattam hogyan kell itt vezetni szerintem a mai napig se felejtette el hihihihihihhi A kereszt apjával majd beszélek lehet délután és rákérdezek mi van a gyerekkel és akr-e egy túrát hihihihihihihih !

Előzmény: 1szolo1001 (142289)
ali kis Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142294

Itt is meg van a -2, éjjel is annyi volt. Kis köd van, enyhe szitálással. Kezd lefagyni a köd.

Előzmény: kavicsos1964 (142291)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142293

Ha saját zsebbre tankoltad volna,nem dicsérnéd!Fejted?

Előzmény: kavicsos1964 (142290)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142292

A kiadott riasztás miatt nem indultunk neki Zsóriba fürdeni!Tegnap a városban láttam olyan csúnya balesetet,h meggondolandó útra kelni!

Előzmény: triplaharom (142286)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142291

Itt -2 ,1 van de eddig nem esett semmi még .

Előzmény: triplaharom (142286)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142290

Hihhhihihihhihihi Sok évet vezettem ilyen járművet ! Még dízelem is volt belőle ,meg olyan kipufogós aminek ell volt a lökhárító alatt a dobja ! Az volt a legjobb gépem nagyon öblös hangja volt alacsony fordulaton ,főleg városban a házak közt úgy szólt mint egy üstdob ahogy vissza verték a házfalak ,direkt játszottam vele ((::!! A dízelek sokkal jobbak voltak eleve 5 fokozatú váltósak voltak és szinkron váltóval . Olyan 80 km volt az utazójuk de beleléptek a 100-ba is de azt már nem szerették . Sok ember egész életében szid ,vagy emleget akiket én tanitóttam vezetni ilyen gépet ! ((::!!

Előzmény: Drotszamaras1 (142285)
1szolo1001 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142289

GAZ 66:Azzal pedig nem akadtál volna el!Más:menetoszlop elején Gaz 66-tal haladó századirnokot lebaszták,a lassú tempó miatt!Védekezett:nyomom neki,de nem mén!(terep1 -be kapcsolták neki,aki értett hozzá!Ergo:nem az esze végett lett sz.irnok!Aztán meg bekapcsolták neki a csörlőkötél kieresztését!Ott csörgött utána a horog!Megint megkapta a beosztását,megvető tekinteteket!)

Előzmény: Drotszamaras1 (142285)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142288

Nincs kapcsolatom senkivel se jelenleg ! Egy osztájtársam volt a kollégám vagy 10 évig !

Előzmény: triplaharom (142284)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142287

Elég baj az nekünk !

Előzmény: triplaharom (142283)
triplaharom Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142286

Nálunk maradt a -1 fokos hőség, mintha nem is tudna mást mutatni a hőmérő.

Volt kis ködszitálás is, de a betonjárdán nem látszik a nyoma, az aszfalt az sötétebb kicsit, de nem csillog.

Előzmény: triplaharom (142284)
Drotszamaras1 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142285

Egysze mikor Szentendrén voltam éppen ideiglenesen,  volt egy kitelepülés . 

Valamilyen úton módon bevontak engem is . Hirtelen felindulásból nekem adtak egy Gaz 66 os kulcsát s azzal kell majd kimenem . Azzal még nem is volt gond hogy sikerült elindítani a szerkezetet  ( közben már mindenki elhagyta a telephelyet  ) én meg kereste a sötétbe hol lehet a váltókar . Talán egy 20 perces küzdelem után feladtam :( . Szépen vissza mentem a szállás és vártam majd csak vissza jönnek a többiek . 

De a sztori lényege most jön ! 

Vissza érve a telephely parancsnok látta, hogy a eggel rám bízott Gaz ott áll a helyén . Egyből hivatott is , s kérdezte miért is maradtam bent a lagtanyában . 

Jött a fura jelentés  : XY rng megszólítás után jelentem ,hogy nem volt a gépjárműben váltókar  . 😳😳

Erre XY tiszt jelentés írt és kivizsgálást kért az ügyről . De személyesen is megnezte és bizony elindult egy hivatalos ügy . Lopás történt a telephelyen .  Egyből kezdték a telephely ütikkel és a vezető szerelők kihallgatásat az éltünk váltókar ügyében . Aztán úgy délután az egyik szerelő megnezte az autót és szólt még van az sak egy kicsit el volt bújva . 

Szóval a Gaz 66 nak a valtókarja a vezető ülés mögött található.  

Mentségemre azt tudom felhozni  ; Reggel 5³⁰ kor ébresztő és kezébe nyomták a H. -..-.. rendszamú autó kulcsát és azzal kell majd kimennie a csapattal . Én életemben először ültem ilyen járgányba . A sötétbe a kulcsot sem tudom hova kelllett rakni . 

 Azt is egy másik katona társ rakta a helyére és ott is hagyott . 

De az ,hogy egy telephely parancsnok sem igazán tudta hol is van az a váltókar az is biztos . S mekkora ügyet generálnak pár perc alatt a semmire . 

Előzmény: Drotszamaras1 (142279)
triplaharom Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142284

Remélöm köszöntötted is, most volt a névnapja ! 😀😂

Előzmény: kavicsos1964 (142282)
triplaharom Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142283

Itt jön elő az a gondolat, hogy az elqrt és szétszórt nagy pénzöket, hová köllött volna fordítani.

Látszik hogy nem a jövőn gondolkodnak, hanem a gyorsan b@sszuk el a pénzt magunk között, a fő cél.☹️

Előzmény: Drotszamaras1 (142278)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142282

Ez a mai napig így van ,melóztam arra felé is !

Előzmény: 1szolo1001 (142265)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142281

Hónapokig voltam tüzoltóraj tag ! Sőt volt valami ellenőrzés és minekünk kellett bemutatni hogyan kell kivonulni a tűzhőz és sugarat szerelni futva ! És ezek éjjel nappal mentek ,nemtudom hányszor vonultunk ki a parancsnoki épülethez hogy ég ! De sose volt jó . Aztán kaptunk egy valódi tűzoltót ,mert a salg kigördítése hát az sose sikerült ,mindig elkanyarodott és össze tekeredett és a szintidőt elvitte . Ekkor jött az oldalra fordított és célirányosan futás a végével . ,na így már benne voltunk a szint időben és még javult is és leállt a baromkodás is ,de ez miatt szinte állandóan mi voltunk a tűzoltók !

Előzmény: 1szolo1001 (142266)
kavicsos1964 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142280

Volt iskola társam aki Bugyik Róza volt !

Előzmény: Drotszamaras1 (142264)
Drotszamaras1 Creative Commons License 2025.01.21 0 1 142279

Voltak ott olyan technikák amibe 1 nap is kevés volt ,hogy a motort akár csak 1 fordulatra is rá vegyék . De igen azt tudta mindenki ( még a telephely parancsnok is ) , s azt hangoztatta csak legalább a világítás működjön . Ha jönne egy ellenőrzés akkor látják a világítást a nagy füstbe meg úgy sem mennek oda ,hogy jár a motor vagy sem . 

Előzmény: 1szolo1001 (142272)
Drotszamaras1 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142278

Nekem meg a bölcsiben kéne egy lapáttal rá tenni a fűtésre . A két kazánból az 1 -ik megadta magát :((((  . Nincs is csak 40 fokos  víz hőmérséklet . Az épületben még 21-22 fok van , melegvíz az alig  . Már mentettem amit tehetek , értesítettem  az illetékest . Vagyis hívtam a kazán fő üzemeltetőjét , aki éppen  az Osztrák  Alpokban here verél ( szabadságon van 1 hétig ) .  A B opció is el lett lőve , vagyis a város víz fűtés karbantartóinak szóltam . Azt mondták 7 óra után jönnek ( ja már egyszer voltak itt a pályafutásom alatt ,de ök ezt a technikát nem tudják ) , de legalább lelkessek mert jönnek  . 

Előzmény: triplaharom (142271)
Drotszamaras1 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142277

Azok a régi szépídök , bizony voltak ott dolgok . Amiket akkor és ott nem értett az ember . (:-)))))

Előzmény: 1szolo1001 (142269)
Drotszamaras1 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 142276

 Én csak úgy írtam.azt ,hogy a jegesedés miatt nem mennek . 

De volt már amikor a GLS front tolták az emberek , de a címzettnek mégis gyalog ért a csomag . 

Előzmény: triplaharom (142268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!