Hasonló következtetésre jutottam én is, elég drága játékszer hobbi célra. Ez az írás Fuji felé irányította a figyelmemet, mert bejön a színvilága. Érdekes, hogy eltüntette a piacról a nagyobb zoomos kompaktjait, és a MILC felé tereli a vevőit. Figyelni fogom a jövőben a gépeit.
Sokan, ha meglátnak egy ütős képet, az a kérdésük, hogy ezt mivel fotóztad. Azt hiszik, ha ők is beszereznek egy olyan cuccot, akkor ők is tudnak olyan képet készíteni.
6 éve használok egy D7000-et fixekkel, és zoomokkal. Arra törekszem, hogy ne nagyon legyen szükség utómunkára. Már régóta szeretnék kisebb - a Pana Fz200-ashoz hasonló tudású - gépet utazáshoz (fix 2.8-as fényerejű optika a teljes zoomtartományban). Mondjuk az sem kis gép. De vonz a full frame világ is. A D610 és D750 mára olcsóbb, mint a D500.
Magam is fontolgattam a Fuji MILC-re váltást. Amikor azonban kiszámoltam, hogy mennyibe kerülne egy nekem megfelelő fixes sorral ellátott X-T2...
... rögvest lemondtam róla.
A teljes Nikon szerkóm (D700 váz " négy objektív + vaku) eladása talán az összeg felére/kétharmadára lenne elegendő.
Inkább maradok a nehéz fullfrémes váznál és a könnyű fixeknél. Ebben a gépvázban még sosem csalódtam, a 12 mpixel is elegendő mindenhez, ami számomra fontos, vagy érdekes lehet.
Ritkán szólok hozzá, de egy barátom nagyon jó összefoglalást írt a fotósok jelentős részét leginkább foglalkoztató "valami hiányzik" témában, amit megosztanék:
Hát, tényleg nem tudok erre mit mondani. Nyilván én személyesen is ismerem őket, beszélgettem velük, van amelyikkel egész sokat, így nem ugyanúgy viszonyulok hozzájuk, mint egy idegen. Meg ettől függetlenül is mindenki más arcot választ szépnek (bizonyos határok között).