A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Én bármikor motorozok 40 fokban napokat, csak ne kelljen többet a rohadt esőt elviselni :) Pedig vízálló a cuccom, sokkal lassabban sem kell menni, de annyira agyonb@ssza az élményt, hogy inkább izzadok :)
Nem lehet, hogy a szervizben járatták a motort, kilométer nem ment bele, de benzin fogyott valamennyit, így az átlagfogyasztás is megnőtt? Hazafelé úton meg rendeltetésszerű használat miatt visszább ment a fogyasztás.
A TFT mostanában ritka baromságokat is ki tud írni.
A Trip1-et tankolásonként nullázom, a Trip2-t általában egy-egy út előtt. Tegnap is így tettem utóbbival. Lementem 200 km-t, országúton, közig.bírság határon belül. Az utolsó kb. 50 km-en kicsit gyorsabban. Mikor leértem, olyan 5,3-5,5 között mutatott az indulástól számított átlag. Szerviz után elindultam, hirtelen 6,5 lett belőle. Majd persze visszament 5,2 környékére (hazafelé lassabb voltam).
Már pár hete is sikerült tök indokolatlan értéket mutatnia.
Nem hálós protektort, nyári dzsekit. Abból nekem egy Dane Fano és egy Macna Orcano van, az előbbi kényelmesebb, az utóbbi meg nem lobog 150 felett sem.
Kb. 2 órát bír nakden 40 fokban, annyinként meg úgyis megállsz, akkor újratöltöd. Az egyetlen hátránya, hogy lassan szárad ki, ha nincs rajtad.
Megmértem két sisak külső hőmérsékletét - ezüst és matt fekete. 27 fok, fátyolos égbolt - 37 ill 62 fokot mértem.
Persze lehet vitatni, hogy az infrahőmérő mennyire mér jól a fényes ezüst sisakon, de kézzel is egyértelmű: a fekete szinte éget, az ezüst kézmeleg.
Igen a szigetelés lassítja a belső felmelegedést, de csak késleltetni tudja, megszüntetni nem. Ha nincs intenzív átszellőzés, akkor egyértelmű, hogy a sötét színű hátrányból indul.
Nálunk már nem lesz 35fok, de el lehet képzelni, akkor mennyivel "javulna" a helyzet....
Ma voltam kötelezőn. Cirka 450 km. Egyszer írt a motor 39-et, a 35 az stabilan megvan. Nem fázom. Jó ez az új vízálló csizma, de nem hűvös. Viszont menetközben elkaptam az útról valamit, bokámat megütötte csizmán keresztül. Mi lett volna egy bokacipőben?
Ez vékony, elfér. 15 fokot mondjuk akkor hűt, ha hideg vizet töltesz bele, de akkor meg fázol. Ha normál csapvízzel töltöd fel, akkor csak azt veszed észre, hogy marha meleg van, ha leveszed.
A sisak színe nálam is szempont volt, ezüst színűt választottam. Régen volt feketém, akkor még nem volt ilyen meleg, így nincs közvetlen összehasonlításom.
A hálós kabát alá felvesz az ember egy hűtőmellényt, és semmi baj ezekkel a hőmérsékletekkel. Nekem olyan 41 körül kezd elviselhetetlen lenni.
Én reggel felveszem a hálósra a membrános esődzsekit, az pont elég, aztán leveszem, és olyan 11 körül felveszem a hűtőmellényt. Az egy töltéssel simán hűt két órát, néha hármat is, és csak víz kell bele.
Anno Hamvasattal nem értettünk egyet abban, hogy a sisak színe sem mindegy, mert elvileg az ütéselnyelő része jól szigetel, de tartom, hogy a fehér sisakokban nem fő meg a fejem, a sötétszürkékben meg igen, elég egyszer megállni egy lámpánál.
Én onnan kb. 15 km-re voltam, onnan indultam haza ebéd után. Már 30km után meg kellett állnom, úgy éreztem elszáradok. Az olaj- és benzinfogyasztáshoz ilyenkor az ember folyadékfogyasztását is hozzá kell kalkulálni: nálam 2,5 liter volt 300km-en. :)
Áldom a feleségemet, hogy karácsonyra hálós motoros dzsekit kaptam - elviselhető még ilyen melegben is, de mégis védelmet ad. Én nem szívesen motoroznék pólóban, trikóban, vagy éppen meztelen felsőtesttel - mindenre láttam példát a hétvégén.
Oké, az én motorom naked, nem tudom, egy jó szélvédő mögött mi újság...
A imor először mentem BMW-vel - még nem TFT-s volt -, senki nem mondta el, mi az a gyűrű. Nem is értettem minek tesznek be egy távtartót, hogy ne lehessen elérni az indexet normálisan.
Egyébként mentem KTM 790 Adv-val és 1290 Adv-val, mindkettőn jobban el kell engedni indexeléshez a kormányt. Nem is vettem meg egyiket sem.
Raktam Mannolt már a pályamotorba is, a GS-be is, most a következő cserhéhez újra azt vettem. Ugyanolyan, mint minden másik olaj. Sárgán megy be, feketén jön ki, és ugyanúgy eszi. Csak ez olcsó.
Azt én is észrevettem, de nem is ez az érdekes,hanem Neked is el kell engedned a markolatot, hogy elérd az indexkapcsolót. Téged nem zavar, mert én még nem tudtam megszokni?
Olyan érzésem van mintha hamis lenne.(persze csak én gondolom) Most kb 6e, van benne cserélem. Fekete és eszi is. A szöghajtásba manolt raktam, sztm jó,75w140. 😉 gondoltam 15w50 power bike rakok most a motorba.
Mannol ár/érték arányban nagyon jó! Ha előírásnak megfelelőt raksz bele, nagy baj nem lehet. Itt nem kell a márkanevet megfizetni! Viszont tapasztalatom sincs vele.
Motorex, Castrol, stb. tényleg túlárazott, mint ahogy a BMW gyári olaj is.