Keresés

Részletes keresés

alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13116

pd

 

na ja. amikor egy 5 fos kisebbsegre elkoltunk 3 millio forintot...

 

talan ott kellene kereskedni hogy miert is szivjak meg megelhetesi kisebbsegiek az allami csocsot?

 

en megmondom oszinten inkabb kulon adoval sujtanam a beilleszkedni nem kivano, attol viszolygo kisebbsegeket. nemhogy fizetnek nekik hanem kulonado.

 

ettol persze szabadsagukban allna barmit tenni, mint ahogy az alkoholista is szabadon ihat. de fizessen meg a szorakozasaert.

 

miert is lenne ertek nekem, ami neki ertek? es miert nem ertek masoknak az en belyeggyujtesem?

 

miert is fizetunk a kisebbsegeknek AZERT hogy felmutathassuk romanianak hogy hogyan kell csinalni?

 

semmi bajom a kisebbsegi leettel, annak megelesevel es fenntartasaval. de pont ugyanolyan SZORAKOZASNAK tekintem mint a vallast, aminek onfinanszirozonak kell(ene) hogy legyen.

Előzmény: pikdáma (13108)
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13115

dg

 

ebbol az izraeli rohatt szandekbol hogy nem eleg nekik a voros felhold es a voros kereszt, hanem a harom villagvallas jegyeben egy voros zsinagogat is szeretnenek a mentoautokra, levezetni a zsido vilaguralmat azert ez nem semmi.

 

nalam amikor icukat akartam megdugni jott egy ilyen gondolatkiserlet a vetelytarsamtol aki szinten meg akarta dugni...

Előzmény: - duplagondol - (13106)
- duplagondol - Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13114

Rákontrázva a várható válaszra: a 'magyarországi hadműveleti bázis' legalább olyan paranoid gondolat, mint a 'kiválasztott nép felsőbbrendűsége'.

Előzmény: - duplagondol - (13112)
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13113

dg

 

a masik hozzaszolasod nem idegen a gondolatvilagomtol ezert, bar eredetileg nem akartam, felvetnem:

 

a., ez a zsinagoga harangjainak kongasa egy szep koltoi kep, de szerintem nem igazan konganak a zsinagoga harangjai...

 

b.,' Azok, akiket frusztrált a tehetséges többség'

 

ezt meg ugy tartom marhasagnak ahogy le van irva.! a tobbseg szerintem nem szokott tehetseges lenni, hanem inkabb atlagos...

Előzmény: - duplagondol - (13100)
- duplagondol - Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13112

Próbálom összerakni: szervezetten tartják magukat ahhoz, amihez szerinted tartaniuk kellene magukat. Mágis, akkor mi a baj a szervezettséggel?

Előzmény: Törölt nick (13109)
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13111

brasser

 

tudom hogy nem igazan koser dolog nyelvtanokkal szarakodni...

 

DE

 

ha valaki a magyarsag, per se, ilyen hosies vedojenek tunteti fel magat es ilyen sulyos megallapitasokat tesz a zsidosagrol, termeszetesen vindikalva ONMAGANAK a magyarsag akkreditalt kepviseletet, akkor tobb gondossagot varnek el a szavak ismereteben es leirasaban.

 

ilyen erovel, mint ahogy nyelveben el a nemzet, mondjuk, egy konvertalt zsido is nagyobb magyar mint te vagy.

 

peldaul nem irja azt hogy: kissebseg. egy szoban keet hiba.

 

a mostani hozzaszolasodban is vannak peldak.

 

reszemrol nem tudom es nem erdekel hogy ki a zsido. barataimat nem ennek megfeleloen valogatom vagy korlatozom. kurvara nem erdekel.

 

ezek az altalanossagok barmilyen nemzetisegre rafoghatok, meggyozodesem hogy a nemet/svab nemzetiseg kepviselete nagyobb mint letszamaranyuk.

 

a hatalomban valo reszvetel 'zsido' deklaraciojarol hol hallottal? vagy ezt a konstantinapolyi szanhedrinbol vezetjuk le?

 

ilyen alapon az szdsz a legnagyobb antiszemita szervezet peldaul petho ivannal kapcsolatos viselkedese kovetkezteben.

Előzmény: Törölt nick (13104)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13110

Kit érdekel, hogy te mit ismersz el vagy milyen vezérszerepet vélelmezel? Mi következik ebből, és kire nézve?

 

Erre válaszolj nekem egy demokratikus köztársaság politikai nmezetének polgáraként.

 

Aztán majd megyünk tovább.

Előzmény: Törölt nick (13104)
pikdáma Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13108
"...megmarad az országban a kissebségek minden jogával és hatalmával kistaffírozva, de - notabene - nem többel. Csak annyi befolyással a magyar közéletre, amennyi a létszámuk alapján megilleti őket...."


Hogy egy kisebbséghez tartozó magyar állampolgárnak korlátozott jogai lennének.
Vagy hogy a kisebbségek jogai a létszámukkal lenne arányosítva?

De hiszen ennek semmi értelme...
Ezek így borzasztóan gyenge érvek....
Előzmény: Törölt nick (13079)
- duplagondol - Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13106

"mindenhol tartják magukat ahhoz, ami megilleti őket a létszámuk alapján."

 

Azt meg hogyan? Ha nem szervezettek, hogyan tudnák tartani magukat bármihez is? Ha pedig mégis, akkor küszöbön a világuralom..

 

"az izraeli elsősegély szervezet egyenjogú elismertséget kapjon a Vörös Kereszt és a Vörös Félhold mellett."

 

Nem egy elvetélt ötlet; ha nem megy, legfeljebb a buddhistákkal együtt kialakítanak majd egy lobbiszervezetet.



Előzmény: Törölt nick (13104)
gibra6 Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13103
 - De családilag ez Önt nem érintette.
 - Azt akarja kérdezni, hogy zsidó vagyok-e? Írtam egy tanulmányt a "Bezárkózás a nemzeti hagyományba" című könyvben: "Meddig él egy nemzet?" címen, amelyben a nemzetek egymáshoz való viszonyát vizsgálom. Abban éppen a családfára hivatkoztam, hogy az embernek két szüleje, négy nagyszüleje, nyolc dédszüleje van, de hat-hét nemzedékkel visszafelé menve a rokonság már belesimul a köznépbe. Ilyen értelemben az, hogy kit választunk őseinknek, inkább elhatározás, mint igazság kérdése. Azt mondhatom, hogy a mi családunk, a Komoróczy-ág, a XIV. század óta számon tartott magyar nemesi család, és a családban semmi fajta zsidó rokonságot sem tartunk számon. Én ezt nem tartom sem értéknek, sem hátránynak, teljesen magától értetődő.
 Pár évvel ezelőtt a "Magyar Fórum"-ban  megtámadtak "A Zsidó Budapest" című könyvem megjelenése kapcsán. "Komoróczy ipszilonnal, ipszilonnal, hogy lehet ez?" - írták. "Hogyha mi valakitől el akarnánk venni a becsületes zsidó nevét, felhördülne Tel Avivtól New Yorkig az egész világ." - írták. Komoróczy hogyan bitorolhatja az ipszilont? Más: mentem Jeruzsálembe, és már a repülőn a kezembe nyomnak egy héber újságot, melyben Naftali Krausz egy hosszú cikket jelentetett meg a magyar zsidóság helyzetéről. Ebben azt mondja, hogy Komoróczy - ő a magyarországi zsidók tönkretevője, a legfőbb paszkán (ez ugye egy héber szó, azt jelenti, hogy aki hitéleti dolgokban dönt - amúgy nem döntök hitéleti dolgokban), olyan szakálla van, mint jámbor őseinknek (ez tényleg így van). Ő dönti el, hogy mi legyen a zsidó tudományokban, pedig hát csak bitorolja ezt a dicsőséget, mert nem is zsidó. Igen, a Komoróczy nevet lehet írni i-vel is és ipszilonnal is. Őseim mindkettővel írták. Ugyanis ipszilonnal írjuk - a régi magyar helyesírás szerint - a családi nevünket, i-vel írjuk azonban a predikátumot, a nemesi előnevünket, amelyik úgy hangzik, hogy Komoróczi. Tehát az én nevem az, hogy Komoróczi és Császári Komoróczy Géza, ahol a Császári nem a Kaiserlich-et jelenti, hanem a nyírcsászárit, mert a Nyírségben volt ilyen adományozott birtokunk. Igenis zsidó vagyok! Ugyanúgy zsidó vagyok, mint ahogy magyar vagyok, szellemileg elkötelezettségben, felelősségben, és ezt senkinek nincs joga tagadni, mert ezek az identitások választás kérdései
Előzmény: Állományjavító (13102)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13102

Édesapja református volt, de nem pap, édesanyja katolikus, mint utánanéztem. Gyermekkora milyen hatással volt életére?

 


 - Édesapám levéltáros volt az Országos Levéltárban. 1940-ben, amikor a Horthy-rendszer visszacsatolta a Felvidéket Magyarországhoz, akkor őt Kassán főlevéltárosnak nevezték ki, és így odaköltöztünk. Igazi emlékeim Kassához fűződnek, ahol 1940-től 1945-ig éltünk. 1945 kora tavaszán azonban kitelepítettek minket.

 

Gyakorlatilag ez volt az első magyar deportálás, bennünket a határon túlra, Hidasnémetibe szállítottak. Akkor néhány éven át Göncruszkán jártam iskolába, ahol református osztatlan elemi népiskola volt, s ahová anyámat katolikus létére felvették tanítónak, és osztálytanítóm lett. Ennek az lett a szomorú következménye, hogy minden pofon rajtam csattant, amit anyu az osztálytársaimnak kellett volna, hogy adjon. Paraszti világban éltem. Mind a mai napig számomra ez egy nagyon erős, otthonos világ, ahol a munkáktól a szókincsig minden pontosan a tudatomban van. Tudom azt, hogyan készül a cefre, hogyan kell pálinkát főzni. Tudom, mit jelent a boronálás, hogyan kell fejni stb.

 

 

Előzmény: Állományjavító (13096)
gibra6 Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13101
Egyik volt oszt.társam nagyapja a Radnótiba járt, ketten voltak katolikusok az osztályban. Máig minden osztálytalálkozó úgy telik, hogy a "többség" (már csak ő jár a katolikusok közül, a másik vagy meghalt vagy nem megy valamiért) össze-vissza szídja a katolikusokat. Ugye nem kell mondanom, hogy a többeik zsidó családból származnak?
Előzmény: Törölt nick (13091)
- duplagondol - Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13100

"Tudod az a Kun az Kun, a Rákosi meg Rákosi a népbiztosok meg a népbiztosok voltak, egyik sem a zsidóság."

 

Óó, dehogynem. A félművelt, dzsentriből kisnyilassá lett középosztálybeli magyar volt; a szürke, gyökértelen kádári kispolgár szintúgy magyar; az a 80%-nyi népbiztos, majdan ávós pedig magyarországi zsidó. Az a szelet, amelyiket nem érdekelt a zsinagóga harangjainak kongása, amikor véget ért az istentelenek uralma; amelyik megtagadta a saját fajtáját, zum beide magyarságát és zsidóságát, amelyiknek eszébe nem jutott volna a holokauszt után Izraelbe vándorolni vagy éppen újra elkezdeni énekelni a Himnuszt. Azok, akiket frusztrált a tehetséges többség, és akiktől a totális ideológia nem kívánt meg semmilyen tehetséget, csak hűséget.

Előzmény: Törölt nick (13091)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13099

Na, mégiscsak fenn van, beteszem a konklúziót, rövidítésekkel. A teljes cikk: http://www.es.hu/pd/display.asp?channel=PUBLICISZTIKA0624&article=2006-0618-2202-58JXDG )

 

A legjobb szándékú nacionalizmus programjában is a zsidó legkedvezőbb esélye az, hogy megszűnik zsidónak lenni.

 

Izrael Állam

A zsidó világot a XX. század közepén gyökeresen átstrukturálta Izrael Állam megalakulása (1948). Ugyanaz a helyzet alakult ki, mint amely több mint kétezer évvel ezelőtt állt fenn utoljára: van zsidó állam, és van diaszpora is.

 

A zsidó világ elliptikus szerkezetű lett, az ellipszis másik központja azonban maga is osztott: a nagy zsidó diaszporák mindegyike viszonylagosan önálló.

A diaszpora nem fogság / száműzetés többé, amit a héber galut / gólesz eredetileg jelent: a nyílt társadalom, amennyire megvalósul, a szabadság világa.

 

 A diaszpora-zsidóság abban az országban, ahol él, kisebbség marad mindig, személyes és intézményi kapcsolata Izraellel és a más országokban élő zsidókkal azonban egyre erősödni fog, beleértve utazást, migrációt, endogámiát, kulturális cserét egyaránt. Ha az ilyen kisebbséget nemzeti vagy - horribile dictu - nemzetiségi kisebbségnek hívják: hát legyen.

 

Külön zsidó öntudat

Bibó István a "zsidókérdés"-ről 1948-ban ezt írta: "Nekünk a történelem azt a leckét adta fel, hogy háromnegyed millió zsidóval együtt rendezzünk be ebben az országban emberséges világot; miután ebben megbuktunk, most ne mondjuk azt, hogy a maradék kétszázezerrel sem tudjuk megcsinálni azt, amit a háromnegyed millióval is meg kellett és meg lehetett volna csinálni."

 

Figyelmes olvasói sem szokták észrevenni, amit még mondott: "De ugyanakkor számításba kell vennünk annak a tisztázó hatását is, ha a külön zsidó öntudat vállalása és megszervezése számára tiszta és szabad lehetőségek jönnek létre" (Válogatott tanulmányok, 1986, II, p. 760 sk., kurzív az eredetiben).

 

"Él a zsidó nép"

 

 

Napjainkban gyakran felhangzik énekszóban, de szerepel példamondatként a modern héber értelmező szótárban is: Am Jiszraél haj, "Él a zsidó nép." Ha a zsidók: nép, akkor a diaszporában: kisebbség. Ha van zsidó nép, zsidó nemzet, ha van Izrael, akkor a diaszporában van zsidó nemzeti kisebbség.

 

Az identitás: személyes döntés / választás; a nemzetiségi kisebbség körüli vitáknak ez a legszélesebb körű társadalmi jelentősége.

 

Aki feledni akarja, feledtetni, eltüntetni zsidó származását, megteheti; aki meg akarja őrizni a zsidó identitást, az nem veheti támadásnak, ha nemcsak ő mondja magáról, hogy "Én zsidó vagyok", hanem más is mondhatja neki, offenzív szándék nélkül: "Te zsidó vagy."

 

Aki meg akarja különböztetni magát a többiektől, annak valami módon jeleznie kell a különbséget, ez a jel mindenképpen határ lesz, de a társadalmi integráció éppen azt jelenti, hogy a határ nem árok vagy szögesdrót, csupán sövény vagy függöny, név vagy gesztus. Az nem lehet, hogy mástól elvárom egy olyan határ tiszteletben tartását, amelyről csak én tudom, hogy van, de nincs megjelölve, nincs róla közmegegyezés; ahhoz, hogy ne meztelennek lássanak, fel kell öltöznöm.

 

A megjelölt határok különböző identitások között a társadalmi kényelmet és békességet szolgálják, ezenfelül bizonyos helyzetekben megkönnyítik vagy lehetővé teszik a választást a könnyen felismerhető alternativák közül.

 

Minél erősebb és láthatóbb a zsidó identitás, annál erősebb maga a zsidóság, és általában is annál könnyebb a társadalmi lét.

 

 

A magyar - vagy bármilyen más - kultúra (nyelv, műveltség, társadalmi viselkedés) elsajátítása a zsidó kisebbségi létben feltétlenül gyarapodást jelent, mint ahogy az erős zsidó identitás is csak színezi, gazdagítja, változatosabbá teszi a magyar - vagy más - társadalom kínálatát.

 

 

A zsidóság nép, mint minden nép, bizonyos anthropologiai, szociológiai kulturális, nyelvi sajátosságokkal, ezek a sajátosságok - folyamatos változásban - megmaradtak és megmaradnak a diaszporában is, megkülönböztetik / elválasztják más népektől, összekötik máshol élő zsidókkal, nincs ebben sem különös, sem rejteni való. A népi identitás elvben lehetséges elemei többé-kevésbé ugyanazok az egész emberiségben, de igen különböző az eloszlásuk, keveredési arányuk, kapcsolódási struktúrájuk: igen eltérő szövetet adnak, külső körülményektől és belső adottságoktól (földrajz, a létfenntartás módja, lélekszám stb.) függően. Ezért vannak különböző népek, ezért tudnak a kiszakadt népcsoportok (diaszpora) a környezetükhöz alkalmazkodni, ezért nem olvad fel új közegében minden diaszpora; nem olvadt fel a zsidó sem.

 

 

gibra6 Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13098

Nem mondtam, hogy volt ilyen, csak írtam.

Manapság a mezőgazdaságban aki csal egyedül magával cseszik ki, nem hinném, hogy Solan azóta vett annál az embernél, és a mai viszonylatokban nem érdemes kockáztatni, hogy az ember elveszti a vevőjét.

Előzmény: alfredoo (13095)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13096
Komoróczy nem zsidó, hanem egy debreceni református papi család sarja.
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13095

gibra

 

ha esetleg lehugyozza azzal csak onmagat minositi. szegeny orban viktorunk is hugyos krumplit eszik? lehet hogy a mergezo anyagok miatt veszitette el a valasztasokat?

 

a csalas az meg csalas. ha a zsak kozepere apro krumplit raknak akkor az atvevot, allitolagos baratjat veri aat. kalyhacsovel szoktak csinalni es paprikanal nagyon jo kis modszer.

 

en a romanoknal, a keleti hataron tapasztaltam. ha meg ki lett ontve a paprika akkor fogalmuk nem volt rola hogy a sok apro honnan kerult bele.

Előzmény: gibra6 (13094)
gibra6 Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13094

:)

de vigyázz, mert a választás után lehet, hogy lehugyozta a láda krumlit, hogy a pestiek ezt egyék. Monnyuk nem sok mszp-st, szdsz-est ismerek közöttü(n)k

Előzmény: Törölt nick (13091)
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13093

solan

 

ebben lehet hogy igazad van de azt peldaul ez sem magyarazza hogy a dozsa fele parasztfelkeles mogott 80%-ban miert a zsidok alltak?

Előzmény: Törölt nick (13091)
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13092

ht

 

persze hogy ez volt kihangsulyozva. valamint a zsidosag evszazados erofeszitese az egyenjogusitasra es a beolvadasra.

 

ha a zsidosag egy izraeli kisebbseg, es ezt el kell fogadni, akkor viszont a 100 eev nincs meg. nem lehetne torvenyesen? ha meglesz az izraeli kisebbsegnek, a MOST betelepulo izraelieknek a 100 eve akkor ok egy masik kisebbseget hoznak letre? de ezek siman lehetnek majdan izraeli arabok, druzok is.

 

siman lehetnek ULDOZOTTEK is a sajat orszagukban mint peldaul ez a gorogsegnel elo fordult.

 

mas

 

komoroczy, kertesz alairt? ha nem irt ala akkor mirol beszelunk? hogyan lehet egyseges neprol, nemzetrol, nemzetisegrol beszelni ha komoroczy es kertesz a zsidosag jeles reprezentansai, gondolkodoi (esetleg) nem irtak ala a kezdemenyezest. nem ok allnak a kezdemenyezes elen? mitol is zsido (altalanos zsido) ez a kezdemenyezes?

Előzmény: HitetlenTamaska (13083)
gibra6 Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13090

Megjegyzem a zsidóság MO-n  sem  levegőt, sem mást nem lopott

 

ld. Tanácsköztársaság vagy később Rákosi. Már az első vh. előtt is jelen volt Mo-on az antiszemitiznus, de ezt a Tanácsköztársaság gyűlölete nagyban felgyorsította, nemhiába a TK 2/3-a zsidókból állt (pl. Kun, Rákosi)

 

 

Az ország közéletének befolyásolására pedig pontosan akkora lehetősége van, amekkora a szellemi tőkéje a nemzet egészéhez képest

 

Ez viszont pont így igaz

Előzmény: Törölt nick (13088)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13087
Határidő: július 3. Az eddigiekhez képest én kábé száz újról hallottam. Erőmtől telően igen erős nyomást igyekszem gyakorolni arra, hogy csak a kezdeményezés törvényes szövegének megfelelő aláírókat kérjék fel, még a saját, magukat nem zsidónak valló hozzátartozóikat sem.
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13085

Te erős tévedésben vagy.

 

A Magyar Köztársaság állampolgárai egyenjogúak, teljesen függetlenül attól, hogy egyébként milyen kisebbségi vagy nem kisebbségi identitásai vannak,ezeket, ha nem vallja meg, akkor a számopdra nincsenek, ha megvallja, akkor vannak, a Magyar Köztársaságban nincsen sem kitüntetett kulturális hagyomány, sem államvallás, és a polgárok érdemeik és életük egyéb meghatározói, kapcsolati hálójuk és egyebk alapján töltik be azt a helyet, amit betöltenek, sem nem számarányuk, sem nem egyéb meghatározó szerint és ebbe egy szaros hülyének sincs beleszólása.

 

És ez a lecke, ezt meg fogod érteni.

Előzmény: Törölt nick (13079)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13084


Még azt sem értettd, pikdámát sem, ő nem állt meg félúton, hanem a számára ez az út.

 

A másságra törekvés meg mi a fene? Ha egyszer más vagyok, és ennek a másságnak van neve, van többezeréves hagyománya, amelyet bizonyos darabjaiban születésemtől fogva magamban hordom, akkor énnekem nem kell törekednem a másságra, hanem per definitionem más vagyok, mint azok, akik mindezzel nem rendelkeznek, hanem más dolgokkal rendelkeznek, azaz másképpen mások, mkint én.

Előzmény: Törölt nick (13076)
HitetlenTamaska Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13083

"Te mit emelsz ki belőle? "

 

Bajban vagyok, mert -idohianyban-  az elso egyharmadaig jutottam el.

 

Amiben a legfontosabb megallapitas ez volt, hogy o sem pro sem kontra nem akar a vitaban reszt venni csak tortenelmi attekintest akar adni.

A masik  legfontosabb megallapitas, hogy nyugateuropaban sehol sincs "nemzetsiegi"  modell, ezzel kapcsolatabn erdekes es uj volt szamomra a francia, napoleoni Synhedron hatarozata, es az abbol eredo emancipacios iranyzat.

 

Előzmény: Állományjavító (13077)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13082

Na a kedvedért, partibus omissis, holnap az egész fent lesz, csak azt ne mondd, hogy kiragadtam a szövekörnyezetből, persze hogy kiragadtam,, nem fogok négy nagy oldalt idemásolni. A konklúziója, a vége tehát, ismétlem, partibus omissis, ez:

 

Bibó:

 

"De ugyanakkor számításba kell vennünk annak a tisztázó hatását is, ha a külön zsidó öntudat vállalása és megszervezése számára tiszta és szabad lehetőségek jönnek létre."

 

Komoróczy:

 

AmIsraelChaj. "Él a zsidó nép". Ha a zsidók nép: akkor a diaszpórában: kisebbség. Ha van zsidó nép, zsidó nemzet, ha van Izrael, akkor a diaszpórában van zsidó nemzeti kisebbség.

 

Aki feledni akarja, feledtetni, eltüntetni zsidó származását...megteheti. Aki meg akarja őrizni a zsidó identitást, nem veheti támadásnak, ha nemcsak ő mondja magáról: "zsidó vagyok".

 

Aki meg akarja különböztetni magát, annak valami módon jeleznie kell...ez a jel határ lesz, de a társadalmi integráció éppen azt jelenti, hogy ez..nem szögesdrót, hanem sövény vagy függöny, név vagy gesztus.

 

A megjelölt határok különböző identitások között a társadalmi kényelmet és békességet szolgálják.... Minél erősebb és láthatóbb a zsidó identitás, annál erősebb maga a zsidóság és általában is annál könnyebb a társadalmi lét.

 

A zsidóság nép, mint minden nép, bizonyos anthropologiai, szociológaia, kulturális, nyelvi sajátosságokkal, ezek a sajátosságok - folyamatos változásokban - megmaradtak a diaszpórában is, megkülönböztetik/elválasztják más népektől, nincs ebben sem különös, sem rejteni való. A népi identitás elemeinek eloszlása igen különböző az egyes n épekben: igen eltérő szövetet adnak. Ezért vannak különböző népek, ezért nem olvadt fel a zsidó diaszpóra sem.

 

 

Előzmény: HitetlenTamaska (13072)
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13080

brasser

 

ugyan mar.!

 

neked nem a zsidokkal hanem a magyarokkal van az a nagyon nagy bajod. nem veszed eszre?

 

a magyarokbol hianyolod azokat a dolgokat amiket a zsidoknal meglevonek gondolsz, a magyaroknal nem szereted azokat a dolgokat, amiket a zsidoknal meglevonek gondolsz.

 

de mivel magyar vagy nem is igazan ismerheted a zsidosagot, csak van egy elkepzelesed. de ez nem a zsidosagra hanem  terad jellemzo.

 

ki is nem szavazta meg a kap-ot? talan a zsidok? nem, kedves vagy kedvetlen brasser, a magyarok nem szavaztak meg a kap-ot. es semmi olyat nem fognak megszavazni ami sajat eletuket egy kicsit is megelhetetlenebbe teszi. johet a nagy dorgedelem, de az cca annyit er mint amit itt aj dorgedelmez a masik oldalrol.

 

mindenki onmaga alakitja ki eletstrategiait es nem a nemzeti vonal menten fognak ezek az eletstrategiak kialakulni. hanem a jozan esz szabalyai, a mindennapi tapasztalatok menten.

Előzmény: Törölt nick (13079)
Állományjavító Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13077

Persze, még be is akartam másolni az utolsó szakaszt, amelyikben kísérteties azonossággal jön elő egy itt is publikáló intellektus megfogalmazása a zsidó nemzeti kisebbség létének a zsidó nép létéből való levezetésére. Aztán meggondoltam magam, mert holnaptól rajta van a neten. A kezdeményezést teljes egészében támogatónak látom, a Bibó-idézet is különösen élesen és nagy auktoritással támasztja alá, amit állítottam, nevezetesen, hogy a megnevezett identitás a társadalmi gyanakvás elülésével és így az antiszemiták egyik alapfóbiájának a kategórikus cáfolatával és egy kellemesebb magyar identitás kialakulásával is jár.

 

Te mit emelsz ki belőle? 

Előzmény: HitetlenTamaska (13073)
alfredoo Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13074

ht

 

a cikk PENTEKEN jelent meg. a bennfentesek valoszinuleg mar elobb is olvashattak. termeszetesen kommentalni nem fogjak...

 

erdekes hogy tobbfeele ost szembe lehet kopni. ezek az osok legalabb annyira kulonboztek egymastol mint a leszarmazottak. szinte ugyanazok a vitak.

 

nekem ezert is volt furcsa egy LEZARODOTT vita ujraelesztese. a vita lezarodott azzal es akkor amikor letrejott izrael. ugyanugy mint a magyaroknak lezarodott a vita amikor trianon letrejott es utana el lehetett donteni hogy menni vagy maradni. a maradas nyilvanvalo volt hogy mas eletet, mas magyarsagot fog jelenteni mint annak elotte. sot lehet hogy szlovaksagot es/vagy romansagot es/vagy szerbseget.

 

de peldaul ABBAN a dontesi helyzetben nagyon sok zsido a magyarsag mellett dontott es magyarorszagra koltozott. EZEKEN szamonkerni hogy nem eleegge zsidok? persze hogy nem elegge zsidok. hiszen ezert koltoztek magyarorszagra.

Előzmény: HitetlenTamaska (13073)
HitetlenTamaska Creative Commons License 2006.06.18 0 0 13073

off

Apropos olvastad Komoroczy cikkét az ÉS-ben?

 

Előzmény: Állományjavító (13067)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!