Mi manapsag a legjobb ar/teljesitmenyu valasztas otthonra, amator szintre,
gyakorolgatni, stb. egy valamilyen elektromos billentyus hangszerben gondolkodva ?
Ugyan nem digitális, de akinek lehetősége van, látogasson el a Zeneakadémiára és próbálja ki ezt az új, magyar fejlesztésű, nagyszerű zongorát mint hangszeretalont!
Annyit tegyünk hozzá hogy egy olcsóbb digitális hangrendszere sem feltétlen a minőség csúcsa ha meg akarjuk itélni a hangját.
Ezt a "kongást" amúgy most sem értem, mindnek zongora hangja van, csak nem él a hang benne, nincs teste, dinamikája az eredetihez képest. Minden esetre tényleg hallanotok kéne egy 20 évvel ezelőtti dig. zongorát mennyit fejlődött azóta a hangjuk az eredetit közelítve. :)
Csak én szemeztem, én meg nem vagyok szakember. :) De nem vitatkozni akarok egyáltalán, pláne nem vitát gerjeszteni. Csak megjegyeztem, hogy nagyon hasonló volt a tapasztalatunk, konganak a hangok. Plusz nem volt rendes pianója egyiknek sem, és gyors egymásutánban ugyanazt a hangot sem lehetett ugyanúgy játszani, mint egy hagyományoson.
Nyilván nem egy milás hangszerekről beszélünk, de hagyományosból sem! És nem irreleváns, hogy mit játszol rajta.
A DGX650-el is szemeztetek. Az hogy egy videón a felkért zenész mit játszik rajta, teljesen irreleváns. Inkább a hangszer fő erősségeit igyekeznek bemutatni. Ettől még ugyanúgy lehet boci-bocit és Bachot is játszani rajtuk, ellenben van egy csomó klasszikus darab is abban oktató jelleggel. Persze ha egy fél milliós szekrényes változatát nézzük a digitálisaknak, nyilván ott főként klasszikus darabokat fognak demóként játszani, de ettől eltekintve egy Szakcsi-Lakatos is tud rajta jazzt vagy komolyzenét játszani. S ha már így szóba került, ő pl. sokáig egy RD500-as Rolanddal lépett fel régebben. Szóval ha egy ilyen zenész is méltatlannak ítélné a dig. zongorákat, akkor kéne komolyan elgondolkodni, de eddig még nem tette és ugyanúgy ért a klasszikushoz is egyébként.
Semmiképp sem mondom, hogy semmire sem jók, de klasszikusra sajnos nem jók. Nem csak a zongoratanár nagymama, hanem a gyerekek zongoratanárainak és zongorakísérőinek is ez a véleménye, na meg a saját véleményünk is ez. Nem véletlen, hogy a bemutató videókon sem azt játszanak rajtuk.
Nyilván hely és egyéb szempontok miatt szükségmegoldásnak jó azért. Könnyűzenére és kreatívkodásra pedig teljesen jó.
Igen, ez számomra is egyre érdekesebb ahogy Midi Tom is írja, mi lehet ami "betonüreg" szerűen döng! Tudtommal még nem csináltak betonból zongorát! :)))
Eleve a valódi zongoráknál is a felső oktávokban egyre jobban kivehető a kalapács zaja és a hangszertest rezonanciája. Lehet hogy ezt hallod csak nem tudod hogy ez természetes! Ráadásul ugye a felső 2 oktávnál nincsenek a húrok sem tompítva, tehát szabadon zengenek, mint ha a susteint nyomvatartanád. Ez is természetes azonban!
Arom:
Furcsa amit írsz, mert kb. 20 éve volt igaz hogy a digitális hangszerek ennyire semmire sem jók ahogy célzol rá. Nagyon sokan használnak megelégedettséggel dig. hangszert. A ti esetetek talán ott hordoz tanulságot, hogy klasszikus igényekkel talán nem az olcsóbb hangszerek közzül kellene válogatni. Azt nem tagadom hogy a rendes zongorák nem múlják felül a digitálisak zömét, csak kár így leírni a másik fajtát hogy nektek nem sikerült közzülük választani. Ha jól emlékszem, 1-2 modell hangja tetszett is nektek, csak a nagymama véleménye volt a digitálisak ellen, nem de? :)
A vásárlás egyéb okok miatt csak februárban lesz esedékes, igy nem tudok tapasztalatokról beszámolni. Minden esetre ez egy minuszpont a Rolandnak. Kiderült azóta, hogy egyedi vagy szériaprobléma az amit tapasztaltál?
Nagyon kíváncsivá tettél. Ha egy pár másodperces jó minőségű MP3 vagy WAV felvételt átküldenél nekem az emailemre, nagyon megköszönném. Elég jól ismerjük az F-20 hangját, hátha a tiednek egyedi gondja van.
Szia! Hát igazság szerint mi pont ezért vettünk végül rendes zongorát, ha visszaolvasol, nem volt nagyon rég a szerencsétlenkedésünk. Ezek a digitálisak gépek, nem hangszerek. Mi mindegyiket ilyennek hallottuk, főleg ha klasszikusat szeretne rajta játszani az ember. Nehéz megszokni.
Az én fülem számára ez nem metallic ringing, hanem egyszerűen, mintha egy betonüreget kopogtatnék. Az összes zongorahang ilyen (és nem csak az). És mint mondom C5-től fölfelé válik dominánssá a zenei hanghoz képest (vagyis az utolsó 37! billentyű!)
Ez nem a billentyűk hangja. C5 alatt nem hallani (vagy csak ott már eltakarja a pitch maga). Ahogy haladunk egyre feljebb, egyre dominánsabb. A fejhallgatóban is hallható, igazából abban figyeltem fel rá (lévén hogy kizárja a külvilág zajait). 1/4 hangerőnél az utolsó 3 hang csak kopogás.
Mit is ír ezzel kapcsolatban a manual a "Troubleshooting" részben?
High-pitched ringing is heard ----------------------- If you hear this in headphones: Piano sounds that have a brilliant and crisp character contain substantial high-frequency components that may sound as though a metallic ringing has been added. This is because the characteristics of an actual piano are being faithfully reproduced, and is not a malfunction. This ringing is more obtrusive if the reverb effect is applied heavily, so you may be able to minimize it by decreasing the reverb.
If you don’t hear this in headphones: It is likely that there is some other reason (such as resonances within the unit). Please contact your dealer or the nearest Roland service center.
Vagyis ha a fejhallgatóban is hallható egy halk fémes, csörgő hang a legfelső billentyűk lecsengésében, ez azért van, mert ilyen zongorát mintáztak be, és azt utólag nem kozmetikázták, megőrizve annak az akusztikus zongorának a hangját. Ha fejhallgatóból nem jön a hallott hang, akkor arról van szó, hogy valami vezeték vagy rögzítés fellazult a hangszerben, és az rezonanciát okoz. Szakszervizben gyorsan rendbe teszik.
Ezzel ott kéne kopogtatni ahol vetted. Az ilyen olcsó szériahangszereknél bizony előfordulhatnak gyártási, anyagfelhasználási problémák. Erre mondják, hogy olcsó húsnak... bár nem gondolnám hogy pont a Rolandot kellene ez jellemezze, inkább ilyen Orla, Hamingway meg hasonló kínai csodáknál lehet ez így.
Az viszont tény hogy az összes Roland dig.zongorának iszonyat kopogós mechanikája van. Valahogy nem törődenek a normális zajcsillapítással sajnos, ha esetleg ezt hallod problémának. (ha letekered a hangerőt akkor is ezt a zajt hallod, mert akkor egyértelműen ez mechanikai zaj a billentyűkből?)
Sziasztok! Hosszas keresgélés/összehasonlítgatás után vettem egy Roland F-20-ast. A boltban nem!, csak itthon, az éjszakai csendben tűnt fel, hogy C6-tól felfele az összes zongorahangszínnél (meg néhány másiknál is) már kegyetlenül zavaróan hallható valamiféle billentyű(?)zaj. Vagy inkább olyasmi, mintha kicsempézett üreges felületet ütne az ember valamilyen kemény dologgal.
Szerintetek ez az F-20-as sajátja, vagy az én példányommal nincs valami rendben?
Eredetileg egy F-130-asban gondolkoztam a továbbfejlesztett billentyűzet miatt, de aztán elhelyezési meg takarékossági okokból mégis emellett döntöttem.
Miután ugyanaz a SuperNatural Piano Sound van mindkettőben, arra kell gondolnom, hogy ez a zavaró zaj ott is jelentkezik.
A zeneirodalom 98%-a sustein pedált követeli meg. 1-2% a tompító (hárfa) pedált, sustenuto, azaz prolongációs pedálra nem is tudok példát, talán kortárs vagy jazz daraboknál 0,01%-ban.
egy dolog meg eszembe jutott, a roland 1 sustain pedalt tud kezelni, amit adnak hozza.
A yamaha asszem a 3as blokkot, de ha jol emlekszem kulon tartozek. Lehet, hogy csak a kisebbik yamahan kulon tartozek, mindenesetre a lenyeg, hogy a roland f20 csak 1 pedalt kezel.
Az mas kerdes, hogy ennek van-e jelentosege. Nekem hozzaertok (es nem a markafuggo elado) azt mondta nekunk meg nagyon sokaig nincs jelentosege.
Az F20-nak egyértelműen jobb a billentése. Hangzásra egyik sem rossz, de ez már a "kinek a pap, kinek a papné" jellegű a döntés. Ezeknél a kis hangszórós modelleknél valóban érdemes komoly külső hangrendszeren vagy fejhallgatón is megpróbálni őket, mert a beépített pici hangszórók mindenképpen kompromisszumosak, csak azért vannak, hogy azért lehessen külső erősítő nélkül is gyakorolgatni.
Elvileg természetesebb zongorahangzást jelentene, de ez relatív. A lényege technikai jellegű, ezt a Roland Zenegalériában jobban ki tudják fejteni és bemutatni. Gyakorlatilag nüanszokról van szó: nincs hangminták közt hallható váltás, hanem folyamatos, összezengenek a "húrok" ahogy egy valódi zongorán is, meg ilyesmi. Ettől azonban a hang minősége ténylegesen nem függ, az attól függ hogy mivel és hogy vették fel digitálisan és mennyit butítottak rajta vissza mikor a hangszerbe kódolták. :)
Egy kaptafa mindkettő. Tudásra is hasonlók csak a Roland macerásabban kezelhető viszont SuperNatural hangzást nyújt még a Yamaha nem. Bővebben a hangszerboltok eladóit faggasd, ahol ki is tudod próbálni élőben. Erről sokat lehet beszélni csak lehet hogy neked teljesen másak az elvárásaid. Mindenesetre ez a 2 modell jó szűkítés a többi viszonylatában. Talán egy dolog van közeli árkategóriában (300 alatt) ezekhez ami kb. 100x jobban meg is érné, s amit soxor emlegettem itt: STUDIOLOGIC NUMA STAGE
En nem ertek hozza, csak nemi szubjektiv benyomast tudok mondani. Raadasul nem egymas mellett probaltam, lehet, hogy a fulem is mas volt akkor.
Szertinem a roland beepitett hangszoroja vekonyabb hangot ad, nekem megis jobban tetszik. Nem lennek meglepve, ha a yamahaban bassreflex lenne a rolandban meg zart a hangdoboz/ureg. Kihangositva ez a vekonysag eltunik.
Billentyukrol sem tudok nyilatkozni, viszon azt meg hozzatennem, nem nez ki ugyan rosszul a yamaha, de nekem a roland sokkal inkabb hangszer es kevesbe muanyag.
A pianoteq egy zongoraszimulátor, nem oktató program. Írj annak a youtubeos fickónak ha tudsz angolul a csatornájára, hogy ő melyiket ajánlaná, elvégre tanár is!
Ko:sz, nezegettem, pianoteq. Nezem. Sajna fizetos. Ha tudnam, hogy az biztosan jo, aldoznek ra valamennyit.
Kozben megtalaltam, hogy a mac beepitett garageband progija is tudna oktatni, de sajnos napok ota "the lesson store is temporary unavailable", hiaba van allitolag sok ingyenes lecke is, nem erem el. Persze az lenne jo, ha midi fileokat tudna megnyitni, nem egy sajat fizetos formatumot.
Zalai zongoratanárok tekintetében szívesen adunk tippeket (mi, azaz Syncopa). Az F-20-hoz ugyebár a Piano Partner app lenne kapásból kompatibilis, de az valóban egyelőre csak iOS eszközökön fut. A Windowsra való programok közül a PG Music Pianist volt talán a leghasznavehetőbb. Azért mondom, hogy volt, mert régebben volt egy kifejezetten Pianist (classical) verzió is. A ma elérhető latin, blues, modern jazz, stb. verziók már feltételeznek egy alap képzettséget. (Amit persze egy tanártól lehet a legegyszerűbben megszerezni :) ) http://www.pgmusic.com/products.win.htm
Nézzd meg a youtubeon a Lot2learn csatornáját. A fickó használ ilyen oktató progikat. Amúgy önképzésre az Earmaster is jó. "Többet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki a kamerát!" ;(