Persze! Itt teszem, hátha mást is érdekel, és itt bármikor visszakereshető.
Nekem szerencsém volt mert egy erősen sérültet tudtam megvenni (ebben benne volt a hátsó fűtés-hűtés) és abból rakosgattam át abba amit használok. Ki kellett fúrni a megfelelő helyen a kasznit a fűtőmotornak, hátul a középső sor ülés előtt és a bal első taposónál. Sajnos a tetőkárpitot meg kellett vennem, mert a töröttből azt nem tudtam megmenteni, ha jól emlékszem 50e ft-ért vettem és ez mindenképpen szükséges a tetőklímához az ebben lévő kapcsolót 10 ezerért. Nekem könnyű dolgom volt mivel magvolt a másikból sok minden. Pl patentek, apró felfogatások, bizbaszok, kábelek, csövek amiket nehéz beszerezni utólag. Itt kerestem én is egy éve kb. a hátsó fűtőmotorba ellenállást, 27 ezerért tudtam bele venni újat. Szerintem nem lehet bontottan teljesen kompletten megvenni, valami úgyis hiányozni fog, pótolni kell majd beépítés közben. Tehát így is szopacs volt, hogy "csak" át kellett rakosgatni.
Ha belevágsz, kívánok hozzá sok türelmet, egészséget és pénzt! :)
Sziasztok! Az index vs fék lámpa hiba nálam is csatlakozó igazításra megjavult. Köszönöm szépen a segítséget!
Viszont az izzó nem kis lyukat égetett a burára :( Esetleg tudja valaki, hogy lehet e külön kapni, csak az a pici piros kúp alakú búra kellene ami a dupla szálú izzót fedi. Van ennek külön cikkszáma? Vagy valakinek elfekvőben?
Üdv J.
Urak, meg tudja valaki mondani, hogy a képen látható csati, az autó motorterében menetirány szerint jobb oldalon milyen opcionális felszereléshez tartozhat?
Szerintem mindenki rögtön érti, hogy mit jelent a testelés.:-) Csak ha már beleártjuk magunkat egy ilyen szakmába, talán érdemes a szakkifejezéseit is megtanulni, mert így automatikusan azt is megtanuljuk, hogy mi a különbség a föld, a test és a hideg pont között. Ami baromi hasznos lesz, ha egyszer valami kényes HIFI-t szerelsz a Vivaro-ba. xD.
Én pusztán arra utaltam, hogy valamikor, valaki(k) miatt teljesen elterjedt ez a "testelés" kifejezés, de annyira, hogy ha valaki szabatosan fogalmaz, szinte megütközést kelt, mi több, utaltam a Merci fórumra, ott még egy egész picikét trollkodtak is emiatt. Azt találtam kérdezni, hogy a 124-es hátuljában van-e földelési pont. :-) Mert hogy a hiedelemmel ellentétnem ha szükség van egy negatívra, akkor nem szabad csakúgy a kaszni tetszőleges helyéről, a "testről" venni egyet valami csavar segítségével. Ezt 100 bütykölgetőből 99 nem tudja, ezért csinálja.
Az meg szinte filozófiai kérdés inkább, hogy egy autónak van-e teste, és hogy az akksi negatívját a testre kötöd ( kiére is? :DDD) vagy a kasznira, de egyébként földre, vagy föld potenciálra, mert hogy az autók "negatív földelésesek".
De gyakorlati jelentősége ennek az egésznek nincs. Keress rá, hány helyen használják ezt a szó kapcsolatot, hogy LED-es izzó. Hát régen rossz, ha a LED izzik. Az elektromos autóknál is furcsán hat a gázpedál szó. Sok ilyen van. Mondjuk ezeknél talán még nem alakult ki a magyar szakszó, vagy nagyon hosszú lenne, pl. LED-es fényforrás, nyomatékszabályzó pedál? Én ezeknek nem örülnék.
még mielőtt belebonyolódunk, a testelést azért írtam mert az akku negatív vezetéke, az autó karosszériájára van kötve, tehát autó karosszéria= autó test" attól függetlenül akinek van rálátása, az tudja miről van szó
Hm, érdekes dolog ez a "testelés" / "földelés" dolog autókkal kapcsolatban. A Merci 124-es fórumon is belefutottam. Amikor leírtam a földelés szót, kicsit furcsán reagáltak páran. Főleg az autószerelők.
Pedig az a helyzet, hogy a szakszerű kifejezés a földelés a gépjárműveknél is, a testelés pongyola, pontatlan, vagy mást jelent. Valahogy elterjedt azok között, akik a gépjármű villamosságot nem iskolában tanulták, hanem autodidakta módon, esetleg kényszerből foglalkoztak vele. Feltételezem, hogy itt ők vannak többségben. :-) Azt is még megjegyezném, hogy még iskolában is taníthatják rosszul, manapság bármi elképzelhető.
Valamennyire érthető azonban a testelés szó elterjedése, mert az a kifejezés, hogy a "negatív a test" helyes lehet. Csakhogy sokan nem tudják, hogy az elektronikában a test és föld (valamint a hideg) szavaknak különös / fontos megkülönböztető jelentése van. A földelésnek nem feltétlenül kell azonosnak lennie a "testeléssel" azaz a testre lekötött vezetéknek. Kifinomultabb hangrendszereknél pl. előfordulhat, hogy a "grounding" és "chassis" (föld és test) jelek határozottan el vannak különítve, kapcsolási rajzon még a jelük is különböző, pedig első blikkre azonos "jelről" vagy "potenciálról" beszélünk. Az előbbi az amin valójában a tápellátás negatív oldala van, az utóbbinak meg jel árnyékolás, esetleg zavarszűrés, stb. jelentősége van. Érzékeny elektronikai áramköröknek tilos úgy a negatív tápellátását bekötni, hogy azt csak úgy találomra a kasznihoz csavarozzuk. A gépjárműveken dedikált "földelési" pontok vannak, oda kell egy jó saruval csatlakozni. Ennek híján, vagy nagy áramfelvétel esetén érdemes az akkumulátor negatív sarujára kötni. Ugyanakkor kis- és / vagy nagyfrekvenciás jelek árnyékolását szabad, sőt sokszor kötelező a kasznira kötni, le kell "testelni", esetleg "hidegíteni". Továbbá:
(Autóiparban)
Az akkumulátor negatív pólusa földelve van van az autóban, negatív földelésű, földpotenciálon van. A "földelés" lehet lokális, egy bizonyos gépre vonatkoztatva, nem kell fizikailag a földre kötni fém ráccsal, vízvezetékre, stb. Attól még földelés. A gépjármű nem negatív testelésü, annak ellenére, hogy ez a kifejezés is előfordul. Ugyanakkor érthető, hogy mire céloz az, aki ezt mondja.
Az angolban GROUNDING a földelés. A gépjárművek leírásában következetesen ezt a szót használják.
Testzárlat: A kasznihoz ér valahol az adott vezeték.
Földzárlat: Zárlat van a földelő vezeték és az adott vezeték között.
Tegnap lekaptam a lámpatestet és megnéztem mi a szitu. Nálam is meg van olvadva a 3 láb. Forgattam de én nem találtam rajta zárlatra utaló jelet. Amit viszont észre vedtem, hogy a csati ami rá megy, a 3 lába vissza volt hajolva. Ezt megigazítottam és összeraktam = normálisan működik minden. Mivel csak ott a 3 as lábnál van megolvadva, így lehetségesnek tartom a nem megfelelő érintkezésből adódóan áthúzott és azért olvadt meg a láb környéke. Azt sajnos nem néztem meg mi a 3 láb szerepe. Mármint, hogy esetleg az e a test vagy melyik izzó. Ha test akkor valós lehet az áthúzás = melegedés = olvadás a láb tövében. Ha csak az index akkor szerintem nagyon sokáig kellene indexelni ahhoz, hogy áthúzásból megolvadjon a láb körül.
U.i: visszagondolva, a csati viszont nincs megolvadva picit sem. Csatibol kiszedtem az érintkezőt (sarut) és az is fényes volt. Lehet gyárilag is meg van olvadva a 3 láb körű?
Szia Nálam is így kezdődött csak fékezésnél nem felgyorsul az index hanem folyamatosan világít és a relé sem kattog. Mostmár ha nem indexelek csak fékezek akkor is világít az index. A foglalatot kivettem csatlakozónál mozgatva megszűnik a hiba, de nem sikerült még kimérni hol lehet a zárlat. Megpróbálok szerezni egy foglalatot használtan ha nem horror az ára jobb mint vadászni a zárlatot. Immob visszajelző nálam nem világít.
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek!
Üdv