Aha...
---
Sirk! Helyes!
---
Viszont ha mar ezt ilyen publikusan sikerult megszerveznunk, akkor azert azt nyomatekosan kernem, hogy tenyleg csak az jojjon aki meretni is akar... Veges szamu jarmut bir el a helyszin...
---
Egyebkent meg nem vagyok szervezoje vagy hazigizdaja az esemenynek. Csak tudom hol a helyszin. Viszont most mar nem mondom el senkinek. :-D
Német Auto Motor Sportban írták ÁLLÍTÓLAG!!!
Nem én találtam ki, nem én írtam, de rajta leszek, hogy előkerítsem valahonnan!
A 260kg-ot amúgy én is sokallom, de a 106-ot meg kevesellem, valahol a kettő között lesz az igazság!
Lotus berkekben nem beszélnek BMW motorról, olyat senki sem akart még beépíteni, világszerte!
Alapból megy a meglévő tuningja, 180LE-ig utcán is használható módon, 240LE-ig a mindig szerelős módban.
Ha valakinek ez kevés, akkor rak rá komresszort vagy turbót, de attól hamar szétesik ez a kis gyenge moci.
Cserére szinte mindig Hondákat tesznek bele, meg most majd Toyotákat.
A német újságban meg nem szokták lehúzni a BMW-ket, sőt,...
De mint mondtam, majd megkeresem!
...és még mindig: nem baszogatás, csak a papír sokat elbír, ezek a rózsaszín szemüvegen át nézett súlyadatokról már kialakult a véleményem!
A Lotus sem különbb, 710kg, 5,6 0-100, ezek mind mind valótlan katalógusadatok!
Yasec,
Ja csak az E30 Me motor az 4 henger, meg marha kicsi (már szemre) az E36-hoz képest. A -2 henger jól ellensúlyozza, hogy nem full alu a blokk, de azért az sincs ólomból. Ilyen szemszögből az a Lotus motor már nem is olyan könnyű:-))))))))
vd
A 260kg-t max úgy tudom elképzelni hogy a motortérben található összes tartozékkal ergo: leömlő, olaj, hűtő+víz, elosztó, kuplung, stb... Na ekkor talán.
Hmmm...apróbetű, lábjegyzetben.... FAKKKKK
Engine weights are for a dry engine with no manifolds, starter motor, alternator. Ennyivel helyesbítenék!
Az E36 M3 3.2es mocija 152kg. Na az full ALU. A legnehezebb bömös motor a v8-as 4.0-ás dízel ami 192 kg. Lehet hogy csak Lotus berkekben dobálóznak ekkora súlyokkal, vagy direkt mondják a vásárlónak hogy a bömös motor 400 kg, hogy a vevő nehogy azt fabrikáljon a gépébe :))))
én nem a kis gépre gondolok! :)))) Hanem ez a keresztbe dumára hittem, hogy erre gondol Vd :)))))
Egyébként meg te is tagja vagy a gyökligának! :))
AMit kérdezel, abból is gyököt kell vonni :)))))))))))))
Ark, az lehetetlen, hogy egy öntöttvas moci 106 kg 2,3-as literrel!
Nekem valami olyat mondtak, hogy a 96 utáni 3,2-es hathengeres olyan 260kg, és az már full alu!
Egy Lotusba amúgy nem célszerű csak úgy betenni egy mocit!
Általában kerülni kell minden olyan technikát, ami hirtelen teljesítményleadást eredményez. Így nekem tabu téma a turbó, a kompresszor, a régi vanos, a vti, stb...
Egy hagyományos módon tuningolt motor viszont jó, na meg az új vanos is jó lenne, de hát ahhoz hozzáférni...
meg tudtommal haz is csak valami nagy köbcentitől van, a súlya meg elgondolkoztató!
Számolgassák vazze nyugodtan azt "semmilyen" utcai jármü nem veri el!160 at ment de azt kb 3-5 sec között el is érte!:-)))Automata 2 sebességes,AWD:-)) es 2,3kg és 3,5le volt!
Nagyon komoly volt játszottunk vele mikor jött egy E30 as emberke azt mellé állt és akart gyorsulni eggyett.Én is mellé irányitottam azt mire elindult emberünk én már majdnem fordultam is vissza kicsit meghült a srác!:-)))nem gondolta volna!:-)))
Igen, ilyet lehet minden motorral művelni, de azok a motorok amik már ilyen brutkók, szinte mind egy!!! kis vállalkozás alkatrészeit használják.
Az én 1.6-omhoz van egy leírás, mekkora lóerőhöz, mit hogyan, merre cseréljek, stb. 1.6-os mocira 400 Le-ig. Igaz ott meg is van jegyezve, hogy kb 1 órán keresztül életképes :))) és 14000-et pörög.
Lymph! Köszi!! Bazzeg, ezt hogy írtam el? :))))))))
Helyesen:
motorfejlesztés:
nincs az a barom autógyár (szinte), aki komolyan alapokból fejlesztene egy motort. A jól bevállt ezer éves alapokat használják, soksok tapasztalati értékkel. Pl a TOYOTA (nem honda) nagon sikeres motorja, a 4AGE (1.6 16V 110-170 Le), az is pl a 1971-es ford ralimotorról lett egy az egyben másolva, de full. Nem szégyen ez! :))) Mindenki ezt csinálja, csak reszelgetnek.