Szia!
Már szétbuheráltam nagyjából,de az ékszíjat sehol nem láttam.Szóval jól a mélyén kell legyen,én meg nemigazán merem jobban szétszedni...Fennáll a veszély,hogy soha nem lesz összerakva.
Azthiszem jobb lesz,ha rádbízom.Ha az ékszíj a gondja,akkor nagyjából milyen árra kell számítanom?(Eumig Mark S-710-D a típúsa)
Persze nem konkrét árajánlatot várok,gondolom ez úgyis csak akkor derül ki,ha megnézed mi a helyzet a belsejében.(Csak az helyzet,hogy én még zsebpénzből élek :D)
Pesten laksz,ugye?
én megjavítom neked, de figyelmeztetlek, hogy vágós vagyok. ;-)
Viszont így elmondásod alapján ékszíj problémának tűnik, azt meg kapsz a www.feming.hu -n, vagy ha kör keresztmetszetű a szíj, akkor a www.oring.hu -n is. Pénteken vettem meopta 16-hoz szíjat náluk, 150 Ft volt. (De persze mintadarabot kell vinni mindkét helyre, mert akik ott dolgoznak, talán életükben nem láttak ilyesmit közelről.)
Sziasztok!
Egy elromlott filmvetítőre van esély,hogy megjavítják valahol? (Nem forgatja a lendkereket,így csak küzködve tudja forgatni a szalagot.Van amikor meg sem moccan,csak ha rásegítek kézzel...)
Na ja. Az enyim a komplett kapcsolatrendszerét vitte a sírba. Pedig nagy seftes volt, anyámnak öröklakást venni a 18. szülinapjára, hetven évesen egy 25 éves nővel együttélni, autót, nyaralót venni sosem esett nehezére, és ez még mind a szocban volt, és még csak nem is pártvonalon vagy lángossütésből. De apámék túl mulyák voltak, nem érdekelte őket a seft, én meg még kissrác voltam, a papit meg elvitte a tüdőrák. Pedig ha a rendszerváltást megérhette volna, amikor az efféle zavarosban halászás zöld utat kapott, lehet, hogy mostanra multimilliárdos lenne a család. :-)
"nincs örök életű információhordozó."... lehet, hogy nem is kell...addig birja ki, amig élek+1 :) azaz legalább valakinek átadhassam magam...nagyon bánom, hogy mikor a nagypapám megkérdezte nem akarok-e fotózni, nem mertem igent mondani, mert a bátyám és unokatesóim megöltek volna az irigységtől, igy lemaradtam a tulajdonképpeni tudásáról, viszont biztos vagyok benne, hogy vérrel minden öröklődik. És kéremszépen ne is az információm öröklődjön, hanem az ahhoz való hozzáállásom! Ez az amit én "kaptam" és adok is majd tovább! (remélem :))
Márc.9-én koncertünk lesz...Ha pécsen jártok :) Lesz szalagosmagnó-scrach is :) Jeah! Pikk...
magnófej-állítgatás. :-) De azért az sem tart örökké. Nekem a zeneszekrényemhez érkeztek ozofon szalagok, amelyeken régi gazdája és barátai mulatoztak, énekeltek, beszélgettek, nagyon érdekes felvétel volt, csak néhol a szalag teljesen föl volt keményedve, és szakadt. A Duna magnószalag még mostohább volt, annak a kötőanyag ment tönkre, és pár évtized múltán egyszerűen rákenődött a fejre. Sőt, nekem volt "Asszofoto" márkájú szovjet magnókazettám is, ami ezt tudta. Ki kellett dobnom a szalagot belőle, és újat fűzni egy tdk-d-ből. (Ez azért volt jó, mert gyönyörű sárga-rózsaszín cirill feliratos kazetta volt, amit már kézbevenni is öröm - csak hát tönkrement szegény.) Aztán ott volt az or-wo szalag és kazetta, ami kifodrosodott... nincs örök életű információhordozó.
Én még emléxem, amikor zx 80 számítógépembe kazettán tárolt programokat tudtam tölteni, magnetofon segítségével. Azok voltak ám a szép idők! :) Különösen ha véletlenül hozzáértél a cucchoz és elszállt az egész :( Kezdhetted elölről...
A nagymama 30-40 éves mágnesszalagai ugyan 10e Hz felett csillapodtak, azért magabiztosan tartják az adatot. Saját zenéimet akarom egyszer felezett sebessége felvenni, de egyik haverom kitalált egy tökegyszerű programot arra, hogy fileokat lehessen kazettára, szalagra menteni. Végülis jó megoldás, de iiiigen lassú...
50/200 : szólni kell a laborban, hogy a film enyhén túl- vagy alulexponált, és azt tudják a hívásidővel kompenzálni. A kodak filmadatlapjain többször is írja, hogy +-2 expozíciós értéket lehet így korrigálni a filmjein, sőt, a 40/64T problémánál is ezt említi, mint végső, de működőképes megoldást.
Vettem 64t filmet, de még nem lőttem el, meg kell tervezni, és reménykedni hogy működik is a kamera :) Már csak arra nem jöttem rá, hogy min csinál a L-S kapcsoló (Revue s 600) Lehet hogy hosszabb és rövidebb záridő? A gombelem átalakítást összetekert papíral oldottam meg, célnak megfelel. Egy oldal szerint a S8 érzékenység pöcök értékei 10,16,25,40,64,100,160,250,400 asa. De mi van, ha az 50, 200 asás filmet teszem bele? Az fog működni, vagy marad a manuális írisz?
Reklamációt csak a számlán szereplő tulajdonostól fogadnak el. :-)
Amúgy ha nekem ilyen archiválási feladatom lenne, azt csinálnám, hogy két példányt tartanék mindenből, és tíz évente friss adathordozóra másolnám. Így mindig rendelkezésemre állna egy maximum 5 éves másolat. Persze egy bizonyos anyagmennyiségen fölül ez már elég kezelhetetlenné kezd válni... Amúgy nem biztos, hogy van értelme egyáltalán az ilyesminek. Az örökösök úgyis mindent kidobnak.
Sajnos nem. Korán meghalt (én nem ismertem őt)és halálát követően az 50-es években eladásra kerültek a motorjai és az általa készített egyedi elektromos berendezések pl. gyerekeknek készített működő kicsinyített másolatok - modellek stb. stb. A szerszámokra és műhelycuccokat is eladták. nehéz idők voltak és kellett a pénz.
Mesterséges öregítés: a száz év alatti hőmérsékletváltozásokat, uv sugárzást, mechanikai hatásokat stb. rövid időtartamon belül megadják a lemeznek. Tudod, úgy, mint az ikea kirakatában a szekrényajtó rángató vagy a fotelbe huppanó gép.
http://www.delkin.com/delkin_products_archival_gold_dvd.html ......... a válasz a digitális időtállásra... a színesfilmekére is emlékszem... nehogymán' a színesfilm olyan időtálló legyen... vajh miért forgattak sok ff-filmet egy időben, például scorsese? emlékszem a botrányra... de emlékszem például bódy gábor videós átirataira is: nem maga a technika követel meg néha technika váltást? ... érdekes, mikor magukat progresszívnek tartó emberek már-már ortodox módon ragaszkodnak a régihez... a butasághoz gyártott ideológiákkal viszont csínján... :)
Zenit: nem ismerem a problémát, mert nekem csak 122-es zenitem volt, ott a fénymérő csak akkor lépett működésbe, ha félig benyomtad az exponáló gombot, és nem volt vele elem probléma. Így látatlanban azt tudom neked mondani, hogy ha gyárilag még nincs, valamiféle kapcsolót kellene beleépíteni. De lehet, hogy van ám, mert trükkös ám a ruszki. A krasnogorskon pl. a filmérzékenység beállító tárcsa közepén van egy kis recézett felület, azt lehet ujjal elfordítani, és lám: kapcsoló! De ha nem olvastam volna a használati utasítását, én bizony meg nem találom!
Tessék, a tiednek itt van a használati utasítása, vagy ha nem vagy jó oroszból,itt van angolra fordítva (bár ez inkább ferdítés, de azért ki lehet bogarászni.).
Nekem a nagyapám volt ilyen szerelő zseni. Sajnos a szerelő képességét nem örörköltem, a többiről szerénységem okán nem nyilatkozom :))
Zapkorte, a távmérős oldtimerek topicban esetleg érdekes lehet egyes régi yashica távmérős gépek elemgondjainak megoldására a te ötleted! lehet, hogy érdemes lenne erről ott is egy bejegyzést írni!
Arra lenne ötleted, hogy zenit xp(pontosabban cd de ugyanaz) fényképezőgépem zabálja az elemet. Más zenitesek is írtak erről (egyébként nagyon jó kis gép, de úgyis ismered ezeket). Hogyan lehetne leválalasztani valahogy, hogy amíkor nem használok, akkor ne fogyassza le? Egyesek egyszerűen kiveszik. De az macerás... Lenne erre valami megoldás? ha nem, én is mindig kiveszem majd ha nem fotózok.
Ezzel eljutottunk a kihalt (vagy kihalóban lévő) szakmák hosszú soráig, um. töltőtoll készítő, férfi szabó, finommechanikai műszerész, foltozóvarga, drótostót, kíntornás, autószerelő (nem alkatrészcserélő droid, hanem olyan igazi, aki leönti magának a csapágyakat, meg ilyesmi),
sőt, lassan a tévészerelő is ide tartozik majd. Az eldobható társadalomnak nincs szüksége ilyesmire. Néhány hobbista még elápolgatja a hagyományokat saját örömére, aztán sírba viszik a tudást. Volt már nem egy ilyen a huszadik században. Pl. a századelőn, amikor még nem volt műanyagipar, a villanyszerelők márvány táblákra szerelték a biztosítékokat meg ilyesmit. A vezetékeket pedig a táblákba vésett vályatokba fektették, majd pedig valamilyen ragasztóanyaggal kiöntötték, hogy ne lógjanak. Nos, ma már nem tudjuk, mi volt ennek az anyagnak a pontos összetétele! Nem egy olyan tudás, aminek hiányában össze fog omlani a civilizációnk, de mégiscsak egy veszteség az egyetemes tudástárból.
A csudát drága. Tőlem rendelhetsz átalakítót! Használatával közönséges 50Ft-s gombelemet tehetsz a rég nem gyártott mercury cella helyére. Jelenleg két tipusra van kidolgozva: PX-640 alias RC-55 (krasnogorsk-16, Quarz 1S8-2 stb.) valamint A14PX (Chinon 672 és tsai), de ha netán neked valami harmadik féle kell, írd ki a tipusát a használati utasításból, vagy mérd le az elemtartó belső méretét és mondd meg hány voltos volt az az elem, és csinálok ahhoz valót is. Aluminiumból vagy plexiből, ahogy kundcsaft kívánja, kevesebb, mint egy tekercs film áráért, vagy akár cserebere alapon is.
A nizo 801 macro-nak az a baja, hogy a fénymérőjéhez régi típusú elem kell, amit meg nem gyártanak, átalakítani meg piszok drága. Továbbá csak 150 fokos a szektorja, ami azt jelenti, hogy 24 kockánál 1/60 a zárideje! Amit én kínálok Nizo 4080.as gépet, annak 200 fokos igy a záridő 1/43 durván 2/3 blendével érzékenyebb. És külön elem se kell a fénymérőhöz. Gondold meg, lentebb vannak az infók!
A fotós szakmában( én fényképészként is dolgozom) ez a megállapítás tény! Ezt nem csak én mondom, hanem nagyon sok digitális fotós kollegám is. Írok 2 példát:
Az a nyomda aki idáig csak 6X6-os dia alatt nem állt veled szóba, mos már a digikompaktot is elfogadja.
Tanár bácsi+ sulinet+ iskola pénzecskéje=Köpedelem tablókép+ kussoló és fizető diák aki fél a lerontott osztályzattól.
Tisztelet a kivételeknek!!!
Ja!
A helytelen tárolás nem csak a Lúdas Matyit öli meg! Láttam az MTV-ben penészes videószallagot is.
Minimális hibával kerülnek elő 40-60éves amatőr anyagok szinesben is! Kamerda Karcsi erről tudna mesélni. A 80éves üvegnegák olyan minőségűek, hogy seggreülsz!
Én a digitális technika misztifikálását, varázsszerként való felhasználását nem szeretem.
Ennek azért több oka is lehetett, pl. 1) a rosszul sikerült képeket rég eldobálták 2) egy rollfilmre 8 vagy 12 képet lehetett készíteni és drága volt, meggondolták, mit fényképezzenek le, és mit ne stb.
Az elektronikus adathordozók nem örök életűek, az archívumokban rendszeresen másolják őket. Korábban ezzel az volt a gond, hogy az analóg eszközök belevitték a maguk konstrukciós tökéletlenségeit a műsoranyagba, mely a többszöri másolással felhalmozódott. A digitális rögzítésnél ez a hiba nincs, tehát ha az elöregedett adathordozókat idejében átmentik az archívumban, a felvétel maga elvileg örök életű.
Nem mondható el azonban ugyanez a celluloidról. Bár kétségtelen, hogy élettartama hosszabb, mint az elektronikus adathordozóké, de nem végtelen. Talán a legjobb példa a Ludas Matyi negatívja, ami az eredeti színtartamából 2%-nyit őrzott meg, és mechanikai mérete néhol annyira zsugorodott, hogy módosítani kellett hozzá a gépeket! És bizony nem lehetett voln róla soha többé az életben vetíthető filmet másolni, ha nincs a digitális technika.
Szóval mindennek megvan a maga helye és rendeltetése. Mink itt ezen a topicon filmezünk, mer az "olyan jópofa", de azért nem kell lenézni azt sem, aki digitálissal dolgozik, ez ugyanis csak az eszköz, nem az alkotás. Aki elsődlegesen az interneten publikál, annak igazán kár volna filmre fotóznia - viszont egy DVD kivetítve messze van azért még akár a keskenyfilm minőségétől is.
Üdv! A gépet te is le tudod tesztelni nagyjából. Nyisd ki az ajtaját és nézd meg, hogy felvétel közben mozog e a tű (ami a filmet továbbitja) és "villog-e" a kapu. Ezután érdemes a belső szűrő(i)t ugyanigy letesztelni (a kapun átjövő fény változik-e). A filmérzékenység leolvasó "kapcsolók" azt hiszem elég nehezen ronthatók el. Hogy mindent tisztázzak én max. Chinon valamilyenXL gépeket teszteltem, meg Bolex-et, Nizot még egyet sem, de ez is csak S8 :) De ha butaságot beszélek szóljatok rám.
zapkorte: múlt hét végefele, ha jól emlékszem nem is 1 db volt csak. Nekem 72 kell zenit fotopusserre :) Canon A1en jólmutat :) Télleg, nem használ valaki Canon FD-t?
Még mindíg keresem az igazi gépet. Igen azt a gépet amit említettél én is megtaláltam csak hát...
Találtam egy Nizo 801 Macro full kit-et. Azt hiszem az is tudja kezelni a 64T-t ugye? Legalább is úgy emlékszem mintha valahol olvastam volna. Csak nem tudom hogy bevállaljam-e. Mivan ha valami nem szuperál rajta? Lehet ezt egyátalán itthon javítatni? Tudom ha tutira akarok menni akkor vegyem meg olyan helyről ahol vállalnak rá garanciát (pl.wittner) csak hát 100 euro helyett 500 euro az ára.
zapkörtének:
Azt vettem észre mostanában hogy az általad említett (felsorolt) szempotokra figyelve nézem a filmeket meg a fotókat is. Találtam otthon régi fotókat még a 30-as 40-es évekből és leesett az állam hihetetlen hogy milyen szinte tökéletes fotókat csináltak akkor. Még jobban kedvetkaptam az egészhez.