Gumibetétest szedtem szét, hát ez nem igazán szabadonfutó. A gumi csak porfogó és szilentként működik, a másik oldal dörzskapcsolatban van. el tud fordulni ha nagyon akar, mindkét irányba, de semmi csapágy.
Hello.láttam te cseréltél motorvezérlőt.Melyik számokat kell figyelembe venni rajta,vagy mindegyiknek egyeznie kell?Csak komplett immoval lehet berakni vagy össze lehet párosítani a régivel?Milyen diaggal lehet megcsinálni?
Nekem az eredeti a gumibetétes volt és utána lett szabadonfutósra cserélve, mert a szerelő azt mondta, ha az megáll nem lesz akkora a baj, mintha a gumis szétesik.
Köszi, ez bíztató. Motortartó nem gond 😁. Decemberben megejtem a hosszbordás cuccok cseréjével együtt, mert úgy néz ki a szabadonfutó nem működik. Vezérléscsere után pár napig jó volt, hallottam a motor leállítása után ahogy leáll a generátor, de már semmi ilyen nincs.
Nálam úgy volt, motortartó kicsavar, motor hátra amennyire lehet és akkor felfelé asszem kijött. Ja, kell valami spéci szerszám a szabadonfutóhoz, igen.
Fojtószelep tisztítása kész az 1,2-es Thalián. Volt benne "anyag" rendesen. Tiszta szesz, féktisztító párost használtam a tisztításhoz és papírtörlőt, vattás fültisztító pálcával egyetemben. A lényeg, a próba során tökéletes lett minden. Alapjárat gázelvételkor nem megy már 500ford/perc alá. És! Talán még jobban is megy a kicsike mint a tisztítás előtt. (vagy csak én érzem úgy)
Téli gumik is felkerültek rá a mai nappal.
Műszaki vizsgára meg ahogy néztem az első fékbetétek cserére szorulnak (így 90000km-nél) és talán még a tárcsákat is cserélem.
Olajfolyásnál pár csepp is csinál ilyent. Nálam legutóbb az olaj jeladó engedte át az olajat, úgy összekent mindent, hogy majdnem hengerfej tömítést cseréltem. A kocsi alatt már kis tócsa lett, de olajfogyást nem tapasztaltam. Szerintem nem volt fél deci, de ahogy szétfolyt a betonon sokkal többnek nézett ki.
Köszönöm a válaszokat,úgy néz ki a motorvezérlő rossz.Ilyet keresek komplett immoval.Vagy hozzá lehet tanítani a régi chiphez ha kicserélem a vezérlőt?Melyik számoknak kell egyezni a vezérlőknél?
A relét a motorvezérlő kapcsolja, nekem szervizben kivették diaggal és elfeljetették visszatenni, úgy tudja ioyenkorca vezérlő, hogy nincs szervó ezért nem is kapcsolja.. én tettem aztán vissza és rögtön jó lett. A jelenség ugyanez volt, ha a relé két érintkezőjét összekötöttem járt a szervó egyébként meg nem. A vezérlő testet ad a relének.
sziasztok.Adott egy 2006-os 1.5 dci thalia.Szervó elromlott.Szivattyút kicserélve még mindíg nem jó.A szivattyú direkt áramról működik.Visszakerestem a reléjét ,ha összezárom a pólusokat bekapcsol a szivattyú.Ok mondom a relével van a baj.Rámérek a relé tápjára.meg van a 12v.Viszont a relé nem húz be.rámérek úgy hogy rá van csatlakoztatva a relé,eltünik a 12v.Ami az érdekes a + oldal meg van a - tűnik el.Ha adok neki egy direkt negatívat behúz a relé,elindúl a szivattyú.A kérdésem van-e valakinek kapcsolási rajza a szivattyúhoz és mikor kell működnie a szivattyúnak.Amíg jár az autó folyamatosan vagy csak kormánymozdulatra kapcsol be.ill a motorvezérlő működteti-e a szivattyút.Köszi a válaszokat.
Azért is ennyire szűk a hely mert ez a K4J motor eredetileg Megan I -es motor. Na mondjuk abban se volt rózsás a helyzet de valamivel nagyobb volt a hely. Egyébként meg jó gép bir menni :) De pl: a 9mm magas 13-as kulcsot az ő dolgaikból lestem el. ( a hossz bordás szíj görgő előfeszítéshez) A vezérlés cserét is egy Megános illető osztotta meg annak idején. Nálam a vízpumpa eredetileg papír tömítés nélkül volt, amit vettem ahhoz adtak, azt felhasználtam.
Nem sajnálom a szerelőktől a pénzt, megdolgoznak érte. Én tudom, mert végigszenvedtem mindent. De ha értek hozzá, miért fizessek másnak, ha én is meg tudom csinálni. A baj ott van, amikor a szar munkáért is elkérik az árát, néha sokkal többet, mint a rendesért. Ez vezetett arra hogy inkább megtanulom és megcsinálom én magam.
Mint írtam, szeptemberben ment át műszakin, mindent rendben találtak, én is nyugodtan alszok. Számomra is az a legfontosabb.
Látod erről beszélek,hogy mindenki azon van, hogy minél olcsóbba tudja a "gondjait" megoldani. (nekem nem sajna nem jött be) Én az autósboltban kaptam a 20% kedvezményt. Mondjuk én szeretek nyugodtan aludni ezért mindenből újat kapott mindkét kocsi. (vezérműszíj+görgő+ vízszivattyú+ hosszbordás szíjak+ görgők. Motorolaj+szűrők. ) Ja és a fagyállót még el is felejtettem ide írni G12-es. Én -22 fokosra állítottam be. Nem vagyok a híve a -35 -40fokos fagyállónak. Ennyire volt a Fábiában, és a Suzukiban is beállítva. A Thaliákon 1,2-esen meg az 1,4-esen még eredeti volt minden. (vezérlés, szíjak, minden)
Az autószerelő bére meg annyi amennyi, olvasva a hozzászólásokat ezek szerint nem sok.
További sok sikert kívánok, minél kevesebb melót az autón és sok balesetmentes km-t a kocsiddal!!
Most kapaszkodj meg, mert leírom Neked hogy nekem mennyibe került a vezérműszíj lefogazása. A 4 kipufogó szelep elgörbülése miatt a hengerfejet is le kellett venni, de se a vízpumpát, se a feszítő görgőt nem kellett cserélni, mert azok jók voltak.
Vezérmű szíj: 5000 Ft. (borravalóval)
Hosszbordás szíj: 2300 Ft.
Hengerfej tömítés: 4000 Ft.
Kipufogó szelepek (4 db.): 8000 Ft.
5 liter fagyálló -35°-os: 3000 Ft.
Összesen: 22300 Ft.
Ennyit fizettem ki, a munkadíjat nem számolom, mert én csináltam mindent. Az igazsághoz hozzátartozik hogy a szembeszomszéd srác szerezte be az alkatrészeket, Neki 40%-os kedvezménye van a kereskedőnél. Volt olyan rendes hogy felajánlotta, én meg elfogadtam.
Mivel a vezérműszíjat én állítottam be a pontos helyére, azóta jobban húz a motor. Vélhetően a szaki, aki 69 ezernél cserélte, az előző tulajnak, 1 fogat elnézhetett.
A véleményeteket kérném. Vettem 2 hónapja egy Clio 1,5 dci-t. Ezer km-t ha mentem vele, és beállt a motor. Nem reklamáltam az előző tulajnál, ment szervizbe. Megállapították, hogy ugrott a vezérlés, 4 szelep görbült, új motor kellene, az olcsóbb mint a felújítás. Kerestem donort, amikor rátaláltam egy Thaliára. A motorja szépen jár, saját lábán haza tudtam hozni. Az autót ott be kellett húzni, mert nem indult. Most azóta pihent (ez egy 2. autó a családban), és javításra vár. kellene nekem hozzá egy önindító (65 Le-s, hátsó önindítós változat). Néha a bendix nem dolgozik, nem találkozik a nagy fogaskerékkel. Hol lehetne beszerezni olcsóbban bontottat? A másik kérdés az lenne, hogy ha nehezen indul, akkor miket nézzek meg? Ha típusbetegség a dci-knél, akkor mi lehet itt a gond?
Apropó! Ha esetleg valakit érdekel, a Clio eladó így. 1,5 év műszaki, 2007 decemberi, szép állapotban van. Váltója, kuplungja, turbója, mindene jó volt mielőtt megállt.
Igen érdekes, hogy ugyanahhoz a beállító szerszámhoz kétféle méret van (68 és 69,5 mm). Én is vacilláltam, de ezzel pontosan holtponton volt a dugattyú. Ugyanolyan gyári számon fut mindkettő. Nem a vezérlés beállítása nehéz, hanem a burkolat leszedése, felrakása. A felső aluminium részét csak merőlegesen lehet a tőcsavarokra rátolni, az alsó műanyag meg peremmel kapcsolódik ehhez. Az egyik csavart jól besüllyesztették, ráadásul a hosszbordás tárcsája eltakarja az alsó csavarokat. Röhelyes a tervezés, dehát francia 😀😀😀
Tény és való, hogy nem egyformák az árak az országban. Lusta vagyok előkeresni a számlát, de 125 volt, az biztos. Direkt azért vittem 9 évesen a márkaszervizbe vezérlést cserélni, hogy vannak szakemberek, célszerszámok, megcsinálják rendese. Egy szart kaptam vissza. Az addigi csendes motor, villanymotor helyett egy rázkódó dízelt kaptam vissza. Egy évig havonta hordtam vissza, hogy nem jó. Mindig az volt a válasz, hogy ezek a motorok ilyenek. Nem ilyenek! Végül meghallotta a hibafelvevő a vezérlés zörgését és megörült, hogy túl van feszítve a szíj. Állítottak rajta, de valamelyik csapágy már zúgott. Természetesen nem cseréltek semmit, csak lazítottak ( meg szerintem állítottak is rajta, mert jó lett). Nyáron! Télen berezonált 2500 fordulat felett. Folyamatosan éreztem, hogy darál valamelyik csapágy. Ezért álltam neki, hogy kicserélem én, nem azért mert sajnálom rá a pénzt.
Szerelők ilyeszgettek, hogy el fog szakadni.
Gates vezérlés és Valeo vízpumpa ment bele. A hosszbordást nem cseréltem, mert az bármikor cserélhető.
Jónak tűnik a vezérlés, csendes és húz rendesen az autó. A kivett feszítőt találtam hibásnak, mert egy állásban kicsit kotyogott a csapágy, elfordítva meg jó volt 😀 Gondolom megfeszítve ez rázta a motort. A vízpumpa hibátlan, a görgő kicsit kopott, de egyik csapágy sem volt tropa. Minden alkatrészen renault jelzés volt, tehát nem gagyi alkatrészt raktak be.
Beszerelésnél a beállító szerszámok elhajlottak, a feszítőgörgő beállító 6-os imbusz nyílása egyből széttört. Mutattam utána egy szerelőnek, csak nevetett, hogy ilyen gagyik az utángyártott alkatrészek, szerszámok. A tüske nem támasztja meg a főtengelyt mert nem fekszik fel rendesen egy öntvényen. A főtengelyen van ékpálya,de a fogaskeréken nincs. Gondolom pontosabban lehet így beállítani, meg nem egész számra jön ki a fogosztás.
Köszi a méretet. Annak idején nem volt egyértelmű két tüske méret a 69,5 ill. 68,5 mm (dízel ill. 1,4 16v). A gyári beállítás, megbontás előtt, hat éves korában a 69.5mm- es tüskével állt vízszintesen a két vezérmű tengely nútja. Így azóta is ezzel lett cserélve a szíj. A tüske ha jó anyag kibírja a meghúzást, Az ékpálya mivel nincs nem igazán mérvadó hogy merre áll :) 1,4 16v Lehetne benne ék, biztonságosabbnak tűnik mint ahogy mot van. Mivel nincs gyári szettem (maszek lett csinálva) azért érdeklődtem a méret miatt. Köszi még egyszer!
A mester aki csinálta az autókat az 4000ft/óra díjjal dolgozik. A szerelőnek mindene meg van. Az alkatrészt én szoktam vinni. Aztán,hogy megéri-e neki, nem tudom. De így ,hogy 3-4 óra helyett 8 órát fizettet. így biztosan megéri , mert a fenn maradó másik 4 órában egy másik autón, autókon kisebb melókat eltud végezni. Egy a lényeg,hogy jó munkája van és nyugodt vagyok!