"Le macchine italiane sono belle."
"Nem azért mondom csak..."
sirály még egy olaszos ürge!
azé má mondhatjuk hogy Le macchine bayerische sono belle... vagy inkább L'uomi guidando BMW sono belle =] vagy bejgli? fene se tudja nem jön a nyelvemre =]
George:
Nekem az E30-asomon az alufelni csinálta ugyanezt,állítólag volt a felnin valami eldeformáltság, bár ez szabadszemmel nem látszott.
Én is próbáltattam centiroztatgatni, de semmi javulás.
Győrben viszont van egy jó mühely Sahó Árpádé ahol meg tudják csinálni(valami görgőzéses eljárással).Feltéve ha alufelnivel van a problema.
Két éve volt kb.3-4000 egy kerék görgőzése.
Szevasztok; en egy 1995-os 740i-t vezetgetek neha, prima gep es a kerekcentralashoz csak annyit, hogy a 18-as felnijemmel ha ki tudtak centralni, akkor nem letezik, hogy a kisebb bimmereken nem tudnak centralni--vagy a centralo a bena (ez esetben nincs mit csinalni), vagy a gumi hibas-ez esetben meg lehet probalni a jotallassal elni. Nekem egy mas kerdesem volna: miert regal keson a gazadasra az auto: azert mert elektromosan van megoldva, nem kabellel, vagy azert mert a motornak kell ido felporogni??
george: cserelj gumit, valoszinuleg ez az ok, nekem legalabbis a gumis azt mondta, bar utana a centirozas nalam segitett nem remeg egy kicsit se majdnem 80 gramm felhelyezese utan, mindenesetre en is uj gumi utan nezelodok..
Szombat, Alfa-találkozó napján 3 db fent nevezettel találkoztam.
1. M3-as autópálya bevezetö szakasza. Fóti felhajtónál jövök, ahol 2 sáv kanyarodik rá a pályára. Tükörben látom, hogy megjelenik egy E30-as és nyomja rendesen (bár elég erötlenül). Lehúzódok a külsöbe, hogy meg tudjon elözni. Amikor mellém ér, látom, hogy 2 elég prímó csávó ül benne begözölt aggyal. Elöttünk kb. 50-70 méterre ment még egy kocsit, de már jelezték a két sáv eggyéolvadását. A BMW megpróbál még jobban belehúzni, hogy még a másikat is megelözze. Addigra már magam is közelebb értem hozzá, úgyhogy amikor barátaink visszavágnak a sávbaelég rendeset kell fékezzek, hogy ne toljam fel öket. Innentöl aztán a sávok között cikázva jut el az Újpalotai kihajtóhoz, ami azonban a belsö sávban éri. Sebaj a középsö sávban hajtó 2 kamion között átlö, hogy még kiférjen a kijáraton. Csak a vak szerencsének köszönhet, hogy egy hasonló társa éppen nem manöverezett jobbról a külsö sávban a kamionok mellett.
2. A Lánchídról jövet, a Clarck Ádám téren a körforgalomban elengedek mindkét sávból egy-egy autót, akik a Fö utcán haladnának. A belsöben egy E36-os meg úgy gondolta, hogy ö már csak nem fog tovább várni, úgyhogy beteker mellém és agresszíven nyomja felém az autója orrát és még be is szól, de én is neki. Ezekután visszakanyarodik oda, ahonnan jött, a Döbrentei tér felé.
3. A Krisztina körútról kanyarodtunk vissza az Alkotásra a Délinél, amikor is a mögöttünk haladó régi 5-ös 1 sávval szükebben fordul, majd bevág elém, az egyébként tök üres sávból. Ezek után valamely isteni szikrától vezérelve rájön, hogy ö vissza akar menni a Krisztinára, úgyhogy 4 sávon keresztül beáll a legbelsö sávba. Gratula.
Mindezen események fél óra leforgása alatt történtek meg velünk. Asszem ehhez nem kell különösebb kommentár.
George: egy ismerősöm régi 525i-je csinálta ugyanezt, azt hiszem, még mindig ilyen, de majd rákérdezek. 90-100-zal nem lehetett menni, mert rázott, szerencsére ennyivel a tulaj soha nem is ment, és kétszeres ill. háromszoros sebességnél a jelenség nem észlelhető. :)))
PhoeniX: jobbat mondok! Velem egy Seicento csinálta meg, benne egy ötvenes nővel, hogy a Nagymező utca környékén egy nagyon szűk egyirányú utcában, mikor észrevettem hogy valaki előlem áll ki egy helyről, de lassan csinálta, ezért kitettem az indexet és lehúzódtam, hogy megvárom de addig a többiek mellettem elmehessenek, akkor a Seicento marha lassan eloldalazott mellettem, aztán zsupsz, megpróbált betolatni a helyre!!! Erre elborította az agyamat a vörös köd, mégis mit képzel az ilyen, hogy az indexeimet melegítem??? Beletenyereltem a dudába és elindultam előre, ki is toltam volna, ha a szép szóra nem hajlik (nem fényezett Samara lökhárító RULEZ!), de gyorsan kapcsolt...
A Snowfoxnál van egy szerkentyű, amivel fenn a helyén centírozzák ki a kereket, úgy jó lesz. Csak arra kell vigyázni, hogy utána mindig ugyanoda rakd vissza ha esetleg leszeded.
Egyébként ezt mér ide írtad? Itt a nemnormális BMW tulajokról van szó. :-)
"Ps: Nem haragszom a nagy német autók tulajdonosaira, akinek nem inge ne vegye magára!"
természetesen nem veszem, de most megint az agresszív egyebekről:
tegnap történt az eset, az Apor Vilmos tér felé autózva gondoltam hogy ujságot kéne venni... a Kis János altábornagy kereszteződése után a másik oldalon van egy jó kis ujságos gondoltam az megfelel nekem, nézem az út jobb oldalán pont van is egy parkolóhely! mondom de fasza, ide betolok! szépen irányjelző, megállok a következő kocsi mellett, hátramenetbe kapcsolok, elkezd kúszni a kocsi lassan, hátrafordulok, és bazdmeg mit látok? EGY FEHÉR SUZUKI SZÉPEN BEÁLL MIKÖZBEN TOLATOK BE! na már most, az ilyen emberrel vagyok úgy, hogy ki kell szállni a kocsiból és letépni a fejét minimum, hogy mégis hogy képzeli... alapból nyugis ember vagyok, de azért gondolkodjunk már nem? most nem mintha azzal akarnék gizdádzni hogy én mercedesben ülök a görény meg egy suzukival jött de hát ilyet én se csinálok mással! most az ilyen mit képzel? szóval kibaszott ideges lettem, kiszálltam a kocsiból (nem mondom, lehet hogy ilyesztő látvány vagyok pláne idegesen), hogy ugye szólok az embernek hogy vajon ezt mire véljem most, hogy kötekedni akar hogy megverjem vagy akkor mi legyen? tovább nem mesélem a sztorit, mert enyhén agresszív lettem, legalábbis a hangom az volt, de aztán gondoltam szarok rá és nem bántottam a srácot, szépen bevágódtam a verdába és mentem tovább... most emiatt balhézzak? érezze jól magát a buzukiban aztán csók!
"Egyszercsak azonban a 2 kamiont! előzve, a húgom (a szembejövő) leállósávjában feltünt egy merdzsó!!"
az nem én voltam =]
PhoeniX
ja... =]
ps: én sem haragszom a suzukisokra csak most pont erre az egy balfaszra...
"Persze, húz csak a 160 lóból 5000-ig csak a fele van meg. Az nem vitás hogy hogy fölötte húz mint a barom, csak nekem ez nem tetszik."
Gyengébbek :) kedvéért: Ha teljesen egyenletes a nyomatékgörbe (értsd: vizszintes) és F a maximális fordulat, akkor F/4-en a lóerő az 1/4-e a maximálisnak, F/2-n pedig a fele. Na most a VTi esetén a max. fordulatszám 8000 körül van, így ideális esetben is 4000 körül kell megjönnie a fél lóerőnek. Ha az Alfád 6000-ig pörög, akkor persze ott már 3000-n ott van a lóerő fele. Stimmel? Ettől még a 2 literes Alfa motor nagyon jó (mert az Alfa is király autókat gyárt, nem sokon múlt, hogy nem alfám lett) és szerintem az 1.6 VTi igazából az 1.8 és a 2.0-ás Alfa közé tehető valahova.
Azt hiszem, hogy a topic utolsó néhány száz hozzászólása OFF topic volt, ezért egy kicsit visszatérnék a topic eredeti témájához! Szvsz a nyugati nagy autók tulajdonosai az átlagnál erőszakosabbak, ami egyrészt abból adódik, hogy drága autókban ülnek ezért szerintük már lehet, másrészt biztonságban érzik magukat a nagy kasztni miatt. A múlt héten a húgom jött haza egy 3-as golf-al (nem az övé, bár ez most mellékes) és siófok után, ott ahol 2X1 sávos az út, de azok jó szélesek és Pest felé van leállósáv is. Itt ugye 3 autó elfér egymás mellett, ezért gyakran előznek a szembejövő forgalom ellenére is. Szóval itt nekikezdett egy kamion egy másik előzésének, úgy hogy a húgom jött szembe, mire persze ő lehúzódott a leállósávba (2 kamion + egy autó már nehezen fér el két sávban). Egyszercsak azonban a 2 kamiont! előzve, a húgom (a szembejövő) leállósávjában feltünt egy merdzsó!! A húgom persze fékezett, mint állat, a merdzsós meg nyomta mint állat, így a végén nem lett karambol, de nem sokon múlt.
Másik eset, amint szintén mostanában történt: egy hölgyismerősöm állt egy kereszteződésben a zöld lámpánál mert sor volt a kereszteződés után. Az utolsó autó a sorban szintén egy merdzsó volt aki mellett megállt (még neki zöldben) egy nagy audi és elkezdtek tereferélni. Közben a sor a merdzsó elől szépen elment, de ők tovább beszélgettek, miközben 8-10 autó állt miattuk. Az igazán furcsa nem ez volt, hanem az, hogy senki sem mert szólni nekik, inkább végigvárták a csevej végét.
Más. Ma olyat láttam, amiről eddig azt hittem, hogy csak a mesékben van. A Váci úton láttam egy sötétített üvegű, sportos-dögös könnyűfém felnis és ultraibolyás aszfaltfénnyel - tudjátok, ami a küszöb alatt világít - autót. Ami érdekessé tette, az az autó típusa volt: fehér! színű, kombi!!, Opel Astra!!!. Valszeg 1.4-es volt, de azt nem láttam. Banyeg, egy Suzukin jobban állt volna a szerkó, mint ezen.
Üdv:
HondaVuk
Ps: Nem haragszom a nagy német autók tulajdonosaira, akinek nem inge ne vegye magára!
Nem egy sárga volt véletlenül? 1968-as két hengeres farmotoros boxer. Mert ha igen ,akkor az a volt osztálytársam volt. Még a gyári BMW-s gumiszőnyeg van benne.. :)
Ez az elsô Mercedes azért elég messze van a "sportlimuzin" fogalmától, mai szemmel nézve. Akkor is inkább a "batárok" közé tartozhatott. Mindenesetre nem ronda.
Pont ma láttam egy ilyen 450 SEL-t, vagy mit, egy svéd rendszámú öregecske darab volt, svájcisapkás csokornyakkendôs papával a volánnál. Együtt nagyon jól néztek ki :-)))
"az igaz hogy mikor a max teljesitmenyt leadja akkor zabal az auto"
Na én is erre gondoltam, általánosságban beszéltem arról, hogy ha pörög a motor, mint állat, akkor eszik. Ez így van.:)
Studebaker Avanti '63
4.7 és 5.0 V8, 240-575 (!) LE...
Az 575 LE-s a kísérleti injektoros, 5.0-ás.
Igaz, ebből az autóból mindössze kb. 3800-at gyártottak.
Az amcsik is tudnak, ha akarnak :)
Hengerűrtartalom: 6.300 ccm
Max. teljesítmény: 250 LE
Végsebesség: 221 km/h
Gyorsulás 0-100: 8 mp. (aut. váltóval)
Légrugózás, légkondi széria, rendelhető extrák között telefon (!)
A második német sportlimuzin:
Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 (!) V8
1974-1980
Hengerűrtartalom: 6.834 ccm
Max. teljesítmény: 286 LE
Végsebesség: 225 km/h
Gyorsulás 0-100: 8 mp. (aut. váltóval)
Első ABS-es autó, hidraulikus rugózás.
Egyébként mindkét autó úgy "született", hogy a stuttgarti srácok beleeröltették a "régi" 600-as motorját (tudjátok - a nagy "pullman" amit különböző diktátorok használtak előszeretettel) az akkor éppen aktuális S-merdzsóba.
"Lehet, hogy lepucolnák a legtöbb autót, amire itt verjük a nyálunkat?" :-)))
Errol van, szo, ezt a Benz-t emlegettem en is, asszem ebben volt eloszor szeriaban kozvetlen befecskendezos motor. Ezert nem szeretem, ha nagyon a multra hivatkozunk, lam a Merci mare regen megcsinalta a Mitsu vilagszenzaciojat...
De meg tudta volna csinalni az alfa is, honda is (volt ekkor honda? Najo csak vicceltem :-))), opel is (csinalt is hasonlo tanulmanyautokat) stb. Tehat az, hogy az alfa mar 34-ben hozta egy mai honda litert/teljesitmenyet, az szvsz nem annyira informativ, mert minden gyar tudna ezt-azt felhozni. Vagy akkor most a merci a legtutibb, mert megiscsak a Benz volt az elso?