A bácsi azért csinálta, hogy legyen mivel a kertbe járnia, meg vinni a motyót. Aztán talált egy karambolos trakeszt meg egy zsigát és megpróbálta összerakni őket. Biztos összekevert pár alkatrészt:))))
Ha összetöröm neadjisten a Mazdát, én enyámék régi kerti medencéjével fogom kipótolni a hiányt!!!
"Sajnos ma a sokkolásra van szükség ahhoz, hogy az emberek gondolkodjanak."
És mi kell ahhoz, hogy az emberek ennél a kijelentésnél tovább gondolkodjanak?:)
Jah, egyébként melgibson is megpróbálta ezzel a sokkolásos módszerrel bemutatni Jézus tanításait a szeretetről, a megértésről és az elfogadásról, csak volt, aki belehalt a nézőtéren az oktatófilmbe :D De hát sajnos ilyen világot élünk, nincs más út, muszáj ezt tenni :))
Egyékbént van egy srác, van neki több gigányi képe szétloccsant fejekről, szétszakadt testekről, ilyesmik, nagyon tanulságos balesetek, érdekel?:D Szerintem ő is tanulási szándékkal nézegeti őket :)
Angilában volt egy ilyen reklámsorozat, amelynek ez kb a 4. része. Ha megtalálom a többit, megosztom, nagyon tanulságos. Sajnos ma a sokkolásra van szükség ahhoz, hogy az emberek gondolkodjanak.
Kozlekedj irorszagban... Eletveszelyes. Minden nap csurig az ujsag halalos balesetekkel, azthiszem a napi atlag 15 korul van. Es csak 4millio ember lakik itt...
Ezen a szakaszon (max. 60 km) a külső sávban szokás 80-90-nel, a belsőn 100-110-zel menni. A népakarat felülbírálja a táblákat. Annyira különben nem gecik, mert elég gyakran járok erre 14 éve (amióta átadták, kezdetben 2x1 sávos volt és uigyanennyivel mentek már akkor is)
Egyébként egy sokkal egyszerűbb dolog jutott eszembe erről az "elrettentő" filmről. Ugyanis az üzenete pont olyan, mintha a kisgyerkőcnek azt mondanánk - csupa aggódásból és jószándékból persze -, hogy "ne fuss kisfiam, mert elvágódsz, bebaszod a fejedet a betonba, beleáll egy rozsdás szög a szemedbe, átszakad a homloklebenyed és nyomorék hülyegyerekként fogsz élni életed végéig, pedig én szóltam, tudod, hogy szeretlek" :))
azért, mert így ki lehet állni mérni az embereket, akik nem akarják befonni a hajukat, mire eljutnak A-ból B-be, és jól lekaszálni őket, hogy legyen miből prémiumot osztani a rendőrésgnél.
Mint tudjuk, úgyis az olyan ámokfutók okozzák a baleseteket, akik hozzám hasonlóan úgy gondolják, hogy sz*rok rá az értelmetlenül kirakott táblákra, és felülbírálom a KRESZT alkalmanként. Persze sokak szerint ez azt jelenti, hogy csak fekete és fehér lehet a dolog, mert vagy betartom a korlátot és cammogok, vagy 200-zal közlekedek mindenhol.
Lehet elmélkedni hosszasan azon is, hogy ki, milyen jogon, és milyen esetekben bírálja felül önkényesen a KRESZT, és ha valaki megteszi, akkor más is megteheti, stb. De oszágunkban ahogy más sem, ez sem működik megfelelően sajnos. Én igyekszem tartani magam a szabályokhoz, de időnként áthágtam már pár dolgot, és gondolom át is fogok.
Itthon a sebességkorlátozások nagyon sok esetben értelmetlenül alacsonyak vagy magasak!!! Bizony, arra is van példa, hogy túl sokat enged. Ott van pl az M3 bevezetőjénél a felüljáró, amivel a Hungária krt felé lehet a bevezető szakaszra ráhajtani. Ott egy olyan kanyar van a híd végén, hogy még az én viszonylag emberi gumijaim is igencsak csikorognak, ha ott 40-nel fordulok be. Itt pl indokolatlanul magas a korlát. Én ismerem, és tudom mennyivel lehet oda bemenni, de ha valaki ott ismeretlenül csak a táblára hagyatkozik, lehet, hogy meglepi éri, ha beesik oda negyvenes tempóban. Sunyi az a kanyar nagyn, ha jól emlékszem ráadásul kifelé dől is, ez sem tesz túl jót a tapadásnak és hogy az úton maradjon az autó.
De igaz ez pl Erzsébeten, a Gubacsi út- Határ út találkozásánál levő buszállomásnál is. Ott is kintvan egy 40-es tábla de ott ráadásul olyan sz*r az út, hogy még 30-cal is alig bírok befordulni. Ha belegondolok, a két Xedos közti Zastava-s időszakomba, ha a Zastival megpróbálok 30-cal befordulni, tuti, hogy felborulok a virsli gumikkal :)) És ott is 40-es tábla van.
De elég megnézni a sétálóövezeteket, ahol ugyebár 30-cal lehet menni elvileg. Néhol olyan fekvőrendőrnek nevezett járdaszegélyek (!!!) vannak az úton keresztbe, hogy állóra kell fékezni szinte. Ha ott 30-cal átmennék, az tuti szétverné a futóművet, meg ki tudja mit. Kíváncsi lennék, ha benyújtanám a számlát valakinek ilyen szituban, mit szólna hozzá.
Ez a két példa jutott most eszembe hirtelen, túl alacsony korlátozásról szerintem mindenki tud tucatnyi példát.
Nagyon fel tud dühíteni ez, döbbenet, ami itthon folyik. Ez persze még nem mentesít engem a szabályok áthágása miatt, de én vállalom, hogy nem tudom minden esetben betartani a korlátokat :(
Érdekes módon, amerre Európában jártam (Szlovénia, Horvátország, Ausztria) nagyon ritkán találkoztam értelmetlen korlátozással. Ha 40-es tábla volt, ott tényleg annyival kellett haladni, különben leeshetsz az útról könnyedén.
Szerintem is, meg mindenki szerint - megkérdeztem vagy 5 autószerelőt - fel kellett volna fúrni, és azért eszi az olajat, és azért nem százas a veszteség sem, mert ez a művelet kimaradt. Hogy mi lesz, azt még nem tudom. Az a gáz, hogy amikor csak az alkatrész legalább 300ezer pénz egy ilyen művelethez, akkor kitalálnak mindent a szakemberek, csak ne kelljen újracsinálni. Ilyenkor még az amúgy egyenes ember is nyiklik-nyaklik sokszor. Pedig hát nem én csesztem el. Bizonyítani megint nem egyszerű művelet, ha valaki nem akarja elismerni. Hát meglátjuk, hogyan alakul még, lehet, hogy csoda történik, és egyszer csak megáll az olajfogyás, és megtáltosodik az autó :))
A vákuumcsöveket egyelőre kicseréljük, azé a VRIS legalább működjön, és legyen rendes nyomatékgörbém, mert a mostani az egy vicc :) Pont úgy gyorsul most, mint a piros vonal ezen az ábrán, pedig a kék meg a zöld lenne a lényeg, de oda nem kapcsol:
Ad 6-os bevezető út. Esetleg megmondaná valaki, hogy ha A) A 2/A út egyes 2x1 sávos szakaszain 90 km/h a korlátozás, akkor B) a 6-os út 2x2 sávos 0 db kereszteződéssel szakaszán mi a qrva faszért 60 km/h (!!!, nem, inkább ???) a megengedett sebesség (végig!) ?
Mindenki ítélje meg azt a filmet saját magának, bár az tény, hogy a kevésbé magabiztos embereket nem fogja túlzottan sarkalni a film, és én sem fogok többé csókolózni, mert még elüt majd valaki vazze...:)
Abban viszont egyetértek, hogy a kevésbé magabiztos sofőröknek akik ezt a filmet látják, kimondottan káros.
ESET: Hétvégén a 6-os főút bevezető szakaszán (2x2 sáv) a belső sávban haladtam kb. 110-120 km/h tempóval. (Nem szabályos, de szép idő volt, szólt a zene, meg végre kettesben voltunk a csajommal) Na ekkor kanyarodott ki egy mellékútról egy korosabb házaspár erőssen féktávon, aztán folytatták is 50-60-al a száguldást a BELSŐ SÁVBAN!!! Állóra kellet fékezzem a kerekeket, hogy ne csattanjunk össze. Persze továbbra is a belső sávban folytatták az utat 60-al külterületen, belső sávban. Amikor meg melléjük csorogtam, és felhívtam a szíves figyelmüket rá, hogy nem sokon múlt a megdöglés, akkor csak mutogattak, hogy előre nézzek. Az agyam majd eldobom az ilyenektől.
(Lábjegyzet: Összeraktuk a szitut aztán a Kedvessel - aki egyébként bölcsészhallgató, úgyhogy ha gondoljátok megmutatom neki az eddigí okfejtéseket egy vizsgálat céljából:) - és arra jutottunk, hogy a szőlőből jött a menet, ahol valszeg apu szívott kicsit, és anyunak kellett hazahozni a csapatot...)
Klubtarsak, keresek BG 323F hez (bukolampas) elso lokharitot, mindket lampat elol, hutot, esetleg motorhaztetot es sarvedoket is. Szoval ami egy szembol koccanasnal torik...
A kocsi 90-es, de kb ugyis egyforma mindegyik evjarat.
Feherben lenne az igazi, de mas szin se problema.
Ha tud valaki, kerem a kekegsm -el kezdodo gmail.com cimre irjon
Semmi köze?:) A félelem nem más, mint egy múltbeli negatív érzelem a jelenre vetítve adott pillanatban, ha hasonlít a jelen szituáció a múltkorihoz. Egy illuzió, ami nem is létezik. A saját agyunk kreálja, rávetíti a jelenre, és nem látja tőle a valóságot. Befolyásol, hamis képet mutat a jelenről. Annál jobban, minél negatívabb, intenzívebb a - múltbéli - érzelem. Ez a film semmi másról nem szól, mint nagyon durva negatív érzéseket programoz az emberekbe, és a vezetéshez - vagy kinek mihez - kapcsolja őket. Pont, hogy félelemmel manipulál, "ne tedd ezt, különben ez lehet". Egy baromira kisarkított szituációt vés a néző agyába manipulatív módszerekkel, abban a reményben, hogy ettől majd jobban fognak figyelni. Aztán kire hogyan hat, nem vagyunk egyformák, valakinek az agya egyszerűen összeköti az előzéssel a tragédiát, és rettegni fog minden előzésnél, majd emiatt esetleg egyszer - elég csak egyszer - hibázni, és már kész a baj. És egy hülye hatásvadász film miatt, ami meg pont ezt _akarta_ megelőzni. Valakit meg felidigesítenek a kioktató, szájbarágós stílussal, és pont ezért fog száguldozni, csakazértis. Ezzel se pont azt érték el, amit akartak. Egyszerűen a durva feszültségkeltéssel manipulál a film, ami nagyon ingoványos terület. Villámmal nem jó rajzolgatni, sosem tudhatjuk, mit rombolunk közben. Persze csupa jószándékkal vezérelve.
Amúgy vezetés közbeni spontán odafigyelés nem létezik. Érzelmi ingerek kellenek ahhoz, hogy az ember "odafigyelni" kezdjen, ezek hiányában egyszerűen rutinból vezet, kikapcsol az ego, ha nincs mivel foglalkoznia - ha az ember álmos ilyenkor, el is alszik. Akkor kapcsol be, mikor valami külső inger jön, ami érzelmet kelt. Pl. egy szituáció, ami egy múltbéli negatív érzést vált ki hirtelen, ami maga a félelem. Mint pl. ez a film. Ha a film hatására máshogy fogsz ezután cselekedni, akkor pontosan ez zajlik le benned is. Még ha nem is olyan mértékű félelemről van szó, amit a köznapi értelemben veszünk, de mechanizmusát tekintve az. Azért teszel máshogy, hogy valamit - amit a filmben láttál - elkerülj. Pedig az a valami nem is létezik, csak a filmben volt. Nincs jelen. Semmi szükség rá, negatívan befolyásolja a vezetésedet, rosszabbul érzed magad vezetés közben, még ha csak kicsit is. Ha csak néha jut eszedbe ez a film erről-arról, és átérzed ezt a műszenvedést, amit produkáltak színészekkel, már azokban a pillanatokban rosszul érzed magad ahelyett, hogy jól éreznéd. A balesetek meg nem ettől történnek vagy nem történnek.
Arról meg nem is beszélve, hogy elcseszek egy napot ezzel az idióta filmmel :)) Na mentem.
En nem kevernem ide a felelmet, ennek a klipnek semmi koze a felelemhez. En nem fogok emiatt a film miatt "felni", viszont a novekvo rutin miatt csokkeno "odafigyelesi potencialomat" kicsit megnoveli. Nem szolva arrol, hogy sokakban nem tudosul, hogy tetteiknek kovetkezmenyei is lehetnek, amikkel egyutt kell kesobb elni.
Nem hiszem, hogy ezt írtam volna, hogy aki lassabban vezet, az rosszabbul vezet. Azt írtam, hogy aki félelemből vezet, akár ebből kifolyólag lassabban, az rosszabbul. És ha félelmek által befolyásolva vezet - mint pl. egy ilyen film hatására -, akkor jó eséllyel gyalogol bele pont abba a helyzetbe, amitől fél. Ezt meg a pszichológia és egyéb tanok igazolják :)
A fizikához meg annyit, kvantimfizika szintjén az "eddigi" fizikai törvények pont megdőlni - vagy éppen kiegészülni - látszanak. Pont, hogy a gondolatnak és a képzeletnek van igen erős befolyása a történésekre, eltűnnek és megjelennek részecskék, attól függően, mit szeretne látni a megfigyelő. Ez alapján - amit tulajdonképpen nevezhetünk fizikai törvénynek, mivel fizikusok figyelték meg -, pont hogy a bennünk lévő gondolatok teremtenek egy csomómindent - vagy mindent(?) - magunk körül, akár egy ilyen _véletlent_ is, amiből baleset lesz. Na pont ezért nem kell ilyen idióta filmeket csinálni, mert az emberek megteremtik maguknak pont azt, amit nem akarnak. Mert arra figyelnek, az jár a fejükben.
A gyorshajtás megfékezése meg ilyen módon nem működik, ezt kéne belátni, csak egyetlen pontra figyelve nem fog menni, le kéne venni a tekintetünket az úttestről. Egyrészt ugye az ilyen módszer a fent vázoltak miatt ártani is tud és közvetett módon többszörözi pont azt, amit nem akar, másrészt meg a gyorshajtást nem szünteti meg, pedig ez lenne az eredeti cél. Mert a gyorshajtásnak oka van. Hogy valaki miért vezet így. És nem az a megoldás, hogy megpróbáljuk elfojta(t)ni - bár baromi jó lenne, ha ilyen egyszerűen működne a világ, de nem így működik, különben már nem lenne bűnözés sehol a világon évezredek óta -, hanem megkeresni azokat a pozitív dolgokat, amiknek hatására csökken az igény a gyorshajtásra. Van erre próbálkozás, pl. elérhető versenyeket rendeznek a tömegeknek, ahol kitombolhatja magát az ember, még jól is érzi magát a tömeg, és nem piroslámpáknál meg szűk utcákban próbál bizonyítani. Nem teljes körű megoldás, de legalább egy pozitív út, ami használ valamennyit.
Az egyetlen járható út: a pozitív dolgok mellett tenni, és nem a negatívak ellen. Hiába harcolunk a félig telt pohár üres fele ellen, attól még nem lesz tele, sőt. Az is kifolyik, ami megvolt. Persze ezt Magyarországon nehezen veszik be az emberek, mikor évszázadok óta csak azt nézik folyton, hogy mit nem akarnak, folyton a hiányra fókuszálnak, aztán meg siránkoznak, hogy nem történik a pozitív, lehúz minket a mocsár :)) Tapicskolunk a saját gondolataink által létrehozott dagonyában, és hibáztatjuk a külvilágot, a politikust, a rendőrt, az ügyintézőt, a gyorshajtót, a tanárt, a bankárt, a zsidót, a cigányt, a baloldalt, a jobboldalt. Na de ez megint más téma, csak elkalandoztam.
Szóval ez a film egy demagóg hisztériakeltésnek tűnik nekem (ez a része működik is láthatóan), ami az alkotók félelmeiből fakad, ahelyett, hogy szétnéznének jobban, és gondolkodnának. És pont nem érik el vele, amit akarnak. Lehet itt fröcsögtetni 30 liter vért, meg látványos filmjeleneteket rendezni, "élethű" hullákat és műtéteket mutogatni, és jól szájbarágós módon beletömködni az emberek agyába a mondanivalót, tiszta halivúd. Akkor se működik :D És többet árt, mint használ.
Szerintem. Ezek csak az én gondolataim, nem kell velük harcolni :) Az se baj, ha tévedek :)
Akkor durrant el most az agyam, amikor beleolvastam másik fórumba, és láttam, hogy vannak, akik úgy összeszarták magukat, hogy ezen túl csakis 10-20km/h-val lassabban vezetnek, mert félnek. Amitől persze mégszarabbul fognak vezetni, mint eddig, de legalábbis rosszabbul fogják magukat érezni vezetés közben.
Nos, javaslom, higgadj le, és vesd fel magadban a lehetőséget, hogy ezúttal esetleg te tévedsz. Állításod (logikád) szerint, ha valaki lassabban vezet, akkor még szarabbul vezet és eszerint _még súlyosabb_ balesetet is okozhat. Csakhogy a fizika tudománya ezen állításodat cáfolja. Az más kérdés, hogy az ezoterikus fejtegetésed alapján minden mindegy, hiszen valamilyen "Nagy Könyvben" meg vagyon írva, hogy mi lesz.
Félelmet kelteni a legegyszerűbb, mert annak van a legnagyobb prioritása, egyből odafigyel az ember. Megkeresni a problémák igazi okozóját, gyökerét, hogy pl. bizonyos környékeken mitől szaporodnak egyre jobban a padlógázzal közlekedők és mindenhol versenyezni akarók, hát az már bonyolultabb, összetettebb kérdés, józan észt és széles látókört kíván, azzal inkább nem foglalkoznak sokan, mert az bonyolult :) Sokkal egyszerűbb a problémát betiltani, vagy félelemkeltéssel próbát tenni a visszaszorításra. Egy baj van csak, hogy ez nem működik, a kiváltó ok, a frusztráció, a hiány ettől nem szűnik meg, és valahol felüti a fejét, mert a feszültség utat tör magának mindig. Viszont félelemkeltéssel meg el lehet érni, hogy eddig sok nyugodtan közlekedő embernek folyton bevillannak majd ilyen manipulatív képek az agyába, amitől csak feszültebb, idegesebb lesz, erre fog fókuszálni csomószor, és pont emiatt mégtöbb ilyen fog történni. Akkor durrant el most az agyam, amikor beleolvastam másik fórumba, és láttam, hogy vannak, akik úgy összeszarták magukat, hogy ezen túl csakis 10-20km/h-val lassabban vezetnek, mert félnek. Amitől persze mégszarabbul fognak vezetni, mint eddig, de legalábbis rosszabbul fogják magukat érezni vezetés közben. Érdemes volt ilyen filmet csinálni, tényleg :) Egyébként melyik országban csinálták ezt?
Szóval ez a film semmi másról nem szól, mint az alkotók felnagyított félelmeinek a kivetüléséről és ellenük való harcáról. Árnyékboksz. Ami már eleve negatív, és többet árt, mint használ.
Szóval továbbra is nyugodt és magabiztos közlekedést kívánok :))
A sok megelőző, elrettentő, meg egyéb reklámoktól (férfiember létemre), néha én is azt érzem, hogy emlőrákom, petefészek gyulladásom, méhnyakrákom van, meg erősen menstruálok és a gombás lábam alig bírja cipelni a bántalmas prosztatámat, stb... . Mert nap, mint nap ezt sulykolják belém. Nagyon is igazad van!
De ez már egy másik fórum, bocs a kitérőért! :))))))