Nem teljesen így van, mert a check controll azt is figyeli, hogy a féklámpakapcsoló hibás vagy sem. De tényleg nem bonyolult, egy 1200 forintos multiméterrel el lehet indulni visszafelé a lámpától. Vagy amit mondtam, hogy a biztosítékok húzogatásával kideríteni kitől kapja az állandó áramot, és utána végigkeresni. Csak épp idő, idő, és idő.
Ha a 166 lámpa nem Can-buszos, akkor ezt nem olyan bonyolult kilogázni.
Feltételezem, Check control van a műszeregységben. Akkor ez úgy néz ki, hogy a féklámpa kapcsolótól a biztosítéktáblán keresztül a műszeregységbe érkezik az áram, méghozzá kétfelé ágaztatva két különböző bemeneten.
Aztán a műszeregység egy adott panelén keresztül két külön kimeneten távozik a két hátsó féklámpa felé. Innen tudja, hogyha kiég a féklámpa izzó.
A műszeregység kimenetén kutatnám azt a fixre vált tápot, szerintem azon belül a legesélyesebb a hiba.
Amúgy lámpatestet CAN-buszosra csinálni szerintem értelmetlen. Egy bonyolult hátsó lámpa pl. 5 drót (helyzetjelző, fék, index, tolatólámpa meg egy közös test), Ha CAN-buszos, akkor meg tudsz extrém esetben két drótot spórolni (ha a CAN-busznak ugyanaz a testje, mint a tápnak, de ez szerintem nem egészséges), cserébe egy elektronikát tartalmazó NYÁKot kell tenni a lámpatestbe. Esetleg egy menet+kanyarfényes full LED-es fényszórónál lehet létjogosultsága.
Na ezek már olyan segítségszagú hozzászólások, köszönöm.
Igazából a típusismeret miatt írtam ide, hogy hátha találkozott már valaki ilyennel.
Ill, hogy valaki fejből vágja, hogy az a kormány alatt negyedik sor harmadik a fèklámparelé azt nézd meg, az ott a biztosítéka, itt a hátsó ülés bal sarkánál szokott megtörni a korbács vagy ott a.............., ilyenek.
Nem azért nem vállalják, vagy mondanak ilyen barbár, de gyorsan kivitelezhető megoldást, mert nem tudnák kimérni/megjavítani, hanem mert ebből kinéz egy egy-két napos szívás és nem mondhatja neked, hogy 10 órát dolgozott rajta, az a 10ezres rezsióradíjjal egy százas lesz, meg még pár száz forint anyag, amit elhasznált. Mit szólnál?
Azért világít egyébként, mert valahol zárlat van és rákerül a táp a féklámpára. A kérdés, hogy hol. Elsőnek érdemes a féklámpa reléjét megkeresni, elképzelhető, hogy az feküdt meg. Ki kell húzni a foglalatából. Ha elalszik a féklámpa, nyertél. Még egy viszonylag egyszerűbb van: a két lámpatestet kell megcserélni, ha marad baloldalt a hiba, az szívás, mert végig kell menni a féklámpa betápján. Ha átmegy a jobboldalra, akkor a lámpatest a hibás. Ezeket műszer nélkül te is meg tudod csinálni.
Viszont akármit is csinálsz mindenképpen meg kell keresni hogy miért ilyen. A szakik azért húzzák a szájukat mert sok idő, sok meló és a legtöbb ember nem akarja majd kifizetni a beleölt órákat. Gyorsabb elvágni és átvinni a másik oldalról. Csak nem ez a helyes megoldás.
Te meg ki tudod mérni mert semmit sem kell tenned minthogy mögéálltasz egy embert és elkezded kihúzogatni a biztosítékokat. Amikor elalszik annak az áramkörével van összerohadva a féklámpád vezetéke. Onnantól meg már csak meg kell keresni hogy hol. Műszerfal és/vagy utastéri és csomagtéri kárpitok szétszed, kábel kicserél, műszerfal és kárpitok összerak.