A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Ez a 45e kötelező szerviz nem véletlenül a 3 éves kora körül volt? 30ekm-es (vagy 2év) szerviz után tudtommal onnan számolva +1 év vagy +30ekm a következő esedékes ellenörző szerviz.
A német példával hozakodtál elő, azt hiszem neked sem sikerült.
Éltem ott, mások a távolságok, más a közlekedés mint itthon, a szerviz is más, például nem tesz bele 5w30-at, ha 0w20-at kellene, az emberek javításhoz való viszonya is más. Nálunk egy egr szelepet sem cserélnek ki, ha szükséges lenne, inkább kiütik. Ne hasonlítsuk már össze.
Ellenben itthon landolt nálam olyan offtopic szervizkönyves használtautó valós 200ezer km-el, amiben az olajcsere be volt tartva, nem állítom, hogy pusztán emiatt, de minden csupa koksz volt, pedig végig 25km-es autópályás ingázásra használták.
A környezettudatosságot nagyon sok oldalról lehet ill kellene vizsgálni. Aki itt van az 1.5 tsi fórumban az feltételezem, hogy szinte új autót használ, mennyivel környezettudatosabb lenne, ha nem kellett volna a te igényed miatt egy új autót legyártani... 123-as mercit és kettesgolfot mindenkinek.
Mitől észszerűbb a 10-15 ezrenkénti csere, mint az ötezrenkénti? Ezt én sosem fogom felfogni.
Ilyen alapon naponta-hetente-havonta, télen-nyáron, ezrenként-ötezrenként-tízezrenként lehetne cserélni, mert ennyit megérdemel... Az autó érdemli meg? Komolyan mondod?
Német haveromnak több mint 400ezret futott TSI golfja van, eszébe nem jut olajcserékkel foglalkozni. Amikor a kocsi szól, elviszi az aktuális szervizre és kész.
Persze lehetne sokféle érvvel jönni, környezettudatosság,stb. Nyilván az igazán környezettudatos hozzáállás az lenne, ha nem ülnénk autóba, nem szállnánk repülőre. Van is ebben soksok igazság.
Vagyontárgyként kezeljük az autóinkat, egyfajta státusszimbólum, amit óvni kell. Mindenesetre az utánunk következő generáció(k) nagyon fognak minket gyűlölni. ÉS nem csak azért, mert 30 ezer helyett gyakrabban cseréltünk olajat az autóinkban.
A tesztek csak a kenési tulajdonságok megőrzését támasztják alá. Azt, hogy hosszútávon a korommal telített olaj keringetése mennyire játszik szerepet a koksz lerakódásokban arról nem esik szó.
Azt hiszem józan paraszti ésszel viszont könnyen belátható, hogy tiszta olaj= tiszta motor, kormos olaj = dzsuvás motorbelső, de hajrá!
Kéthengerezés témaköre. Engem leginkább az a kérdés zavar, hogy vajon a kettős tömegű lendkerék mit szól az ebből származó többlet rezgéshez? Merthogy állítólag éppen a rezgéseket-ráncigálásokat nem igazán szereti (bár éppen ezek elnyelése-csillapítása lenne a feladata).
Ahogy néztem, kéthengerezés témakörben elég sok hozzászólás van, ha esetleg a kérdésemre valaki korábban már válaszolt, elnézést kérek, nem volt időm több száz hozzászólást végig olvasni.
Javaslom a témában ezt a 6 éves cikket (amúgy meg mindenki olyan hülyeséget csinál és olyan ideológia mentén, amilyet szeretne - meg amit persze a pénztárcája elbír):
Szia, en 20ezer km ként cserélem az olajat (vagy másfév év) mivel long life olaj megy bele.Romániában cseréltettem ki az olajat + olaj szűrőt ez volt 40500 FT (márkaszervizben).
A napokban vettem egy MK7.5-ös Golfot 1.5Tsi motorral. 10ezer km-ként fogom cseréltetni rajta az olajat, mivel garanciális az autó, ha jól gondolom, akkor ezeket a "köztes" olajcseréket is a márkaszervizben kell elvégeztetni. Mivel VW csoporttal semmilyen tapasztalatom sincs, valaki tudna abban segíteni, hogy ha CSAK olajat é szűrőket cseréltetek rajta - 0w20 -, akkor az kb mekkora költséggel jár egy márkaszervizben?
Felhúzott ablaknál nem hallani a váltáskor jelentkező csörgést, szerintem sokan ezért nem is tudják, hogy csörömpölnek. (pedig de)
A gyorsítós emelkedős boxrezegtetést, hazai pályán bármikor tudom reprodukálni, már az útburkolatot is meggyanúsítottam emiatt, bár a másik autóval nem tapasztalni. Majd szerviz előtt próbálgatom kicsit a porsche buda környéki terepet, hogy hol tudom előcsalni.
A kéthengerezés az szerintem oké, azt elfogadom, hogy ilyen.
Ezt a rezonanciát én is tapasztaltam, nem gyakran. A váltó körüli box (és minden apró+kulcs) rezonál, autópálya tempónál, terheléskor, mondjuk Érdi emelkedőn, gyorsításnál....
E mellett van egy a sebváltóból hallható csörgés, főleg kis tempónál, váltáskor. A szervizben azt mondták ez üzemszerű. Én valahol azt olvastam típushiba, eddig megoldás nélkül. Amióta figyelem több kocsin hallottam már.
Nőni fog a fogyasztás 0,5-0,7 literrel kb. ha megszűnik az ACT funkció.
Zavaró rezonancia fura, nekem nincs, bár érezni néha nagyon enyhén, ha kéthengerezik, de nagyon kell figyelni hozzá.
Az biztos viszont, hogy nem arra van az ACT kitalálva, hogy pl. 2500-3000-res fordulaton kéthengerezzen, a töltőnyomáson ülve. Vagyis úgy kell a váltóval kapcsolgatni, hogy nagyobb terhelésnél inkább menjen mind a négy henger kisebb fordulaton, némileg kisebb gázpedál benyomással. Ilyenkor a fogysztás is kb azonos. Az ACT kifejezetten a kis terhelésű 2000 alatti fordulatokra van kitalálva (csorgás a forgalommal, siklás országúton, lassulás közben enyhe lejtőn, stb.) ott tud jelentős megtakarításokat hozni.
Akár ez is jelentheti, de nem tudom akkor miért nem ez van a gépkönyvben. Tulajdonképpen mindegy is, mert a kocsi kijelzője számít elsősorban. Csak gondoltam megkérdezem, és köszi a választ.
Egyébként ha már itt vagyok megosztom én is a tapasztalataimat:
Az autó mint az látható egy T ROC, 2020 augusztusi, 16000 km. van benne. Becslésem szerint ennek kb. 30-40%-át a munkába járásra fordítottam kertvárosi forgalomban, napi 2x 10-15 km-es távokat megtéve, általában egyszeri megállással, a többi km. hosszabb távú utakra ment el, kirándulás nyaralás, stb. Elsősorban országúton, 90-100 km/h-val. Autópályán csak párszor jártam vele. 55-60 km/h alatt általában a 3. sebességet használom, hiába kéri a 4-et, 1800-2000/perc fordulat körül váltok csak fel (főleg emelkedőn). Ezt a többi sebességi fokozatnál is betartom. Pörgetni ritkán, csak előzésnél szoktam. Szerintem 5000/perc fölött még nem volt. A start-stop rendszert általában kikapcsolom, de néha még mindig megfeledkezem róla :( A kéthengerezés engem nem zavar, elég gyakran bekapcsol de csak a motorhang változik, vibrációt nem tapasztalok. ( arra azért kíváncsi lennék hogy ilyenkor kívülről milyen hangja van...) A fogyasztása baráti: általában 5,5-5,8 l/100 km körül alakul, tankolásnál mérve, (a kijelző adatai kicsit kevesebbet mutatnak) OMV MaxxMotion 95-öt szoktam tankolni. A kereskedésben kapott olajból eddig egyszer töltöttem utána kb. 4 dl-t, úgy 12000 km. körül. Jelenleg a felső szint alatt kb. 3-4 mm-re van a nívó. Az olajhőfokot szoktam figyelni, a rövid utakon (munka) főleg télen éppen csak meghaladja az 50 fokot mire megérkezem, ilyenkor nyáron a 65-öt is eléri. Egyébként amíg nem mutat a kijelző 50 fokot előzgetni sem szoktam, hogy a fordulatszám ne emelkedjen meg nagyon. A köztes olajcserét egy ideig fontolgattam, de most már valószínűleg elmarad, kb jövő nyár elején lesz szerintem, bár most még 370 napot ír a kijelző a szervizig hátralevő időnek. Elgondolkodtam azon hogy ha a vezetési szokásaim, illetve az átlagos futásteljesítmény nem változnak akkor is ugyanebben az ütemben számolja-e a számítógép a szervizig hátralevő időt? Lehet hogy a ciklus vége felé már többet számít egy-egy motorfelpörgetés vagy indítás, és emiatt gyorsabban fogy az idő. Nagyjából ennyi a mondandóm, elnézést ha valakit untattam.
Én már közel 50e tartok, de nem javul a rezonancia a bejáratódással, esetleg csak kezded megszokni. Nekem azt mondták, ezzel nem lehet mit kezdeni, fogadjam el így.