2013-as 2 literes picassonál az első csere 210 ezernél volt, a szettben két kar és a szíj volt, gyárit kapott, azóta köszöni jól van. Minőséget- gyártót nem írtál, de gondolom ott lesz a hiba.
Üdv! Van szabadonfutó és nem szorul. Ez egy indító generátor. A kocsiban van Start-Stop rendszer és ezt a rendszert a visszafordítható generátor indítja újra. A gyanum az, hogy ez a mechanizmus eléggé terheli a feszítőket és azok idő előtt elhaláloznak.
Másnak is tört már el ez a szíjfeszítő? (a felső) Én már most rakom bele a negyediket 150e Km-nél. Mi ennek egyébként a csereperiódusa? (C4 Pic. II 2013 1.6 eHDI 115 Le) Mindíg ez a sz.r törik el, emiatt lefut a szíj és ledarálja azt is természetesen. Legutóbb cseréltem az alsó és felső feszítőt is ill. a főtengely szíjtárcsát is, de nem tartott ki most sem tovább.
Köszönöm szépen a válaszodat! ezek szerint mégsem halott a topik. Kende Kanuthékat (tudom, utca :-) ) már ajánlotta egy taxis, fel is írtam a Francia autók szervize (Üllői út) mellé lehetséges kontaktpontnak. Ugyanakkor a hibám egyáltalán nem jön elő, ha induláskor a Start-Stop rendszert deaktiválom. Ez még inkább afelé terel, hogy a probléma nem mechanikus... esélytelennek érzem a pontos diagnózist profi segítség nélkül. Mindenesetre Kanuthék itt vannak shortlisten, még egyszer köszi.
Szia. Nekem szintén ez az évjárat, év elején produkálta ezt ( vagy hasonlót ). Pesterzsébeten, a Kende Kanuth utcában van egy francia autószerelő ( mármint francia autók a fő profilja ), ott javították. Egy injektor piezoja hibásodott meg, úgy volt, hogy csere. Aztán elvitte mind a négyet egy injektoroshoz, ott meg tudták csinálni, majd megpucolták és beállították őket a megfelelő értékekre, és ment vissza. Feltanítás után jó lett...egy darabig. Azóta hidegen rondán jár, gázadásra torpan és csörög, pár km után elmúlik. Visszamentem, de nincs hibakód. Ha gondolod nézdd meg őket. De ha valóban injektor, akkor a 4 csere a megoldás. Mondjuk az enyémben 340 van.
boldogtalan tulajdonosa vagyok egy Pikinek. 2014-es gyártású, 2015 efh-s, 115 LE e-HDI dízel, nem automata, nem bluehdi. A jármű kétségtelenül szép és kényelmes. Az viszont nem igazán dob fel, amikor helyi látványosságként az ország egyik legnagyobb márkaszervizében körülállják a kocsit, mondván "Ide még soha egyetlen egyet sem trélereztek be KÉTSZER." Én pedig most pont így állok. (Továbbá egy rakás apróbb jelenség, ezekkel most nem is fárasztanék senkit.) Először a generátorszíjat tépte le magáról, félreálltam, mert ezt kérte tőlem vörösen villogva és igaza volt, a szíj tényleg el volt szakadva - a szakadás oka viszont soha nem derült ki. Másodszor, azaz két hete viszont az M1-en állt le az egyik henger és bár nem követelte, hogy álljak félre, de autópályán nem jó ötlet negyvennel kocogni egy remegő autóban, hátul három gyerekkel.
Ilyen intro után maga a kérdés, amiért regisztráltam: - a hibaüzenet-halmazom az alábbi: P1163, P0262 (mindig ez), C1391, U1208, U1807 és ESP/ASR error & have your engine repaired, szép sárga motor ikonnal. Ez alapján injektort kellene cseréltetnem, elvileg egyet, gyakorlatilag négyesével szeretik. VISZONT. Ha kiolvasom a hibákat és törlöm őket, a jármű elindul és újra négy hengerrel kocog. Vagy száguld üvöltve. [NEM] Aztán száz-kétszáz kilométer múlva előzmények nélkül újra jelez, tök ugyanezeket újra. Így aztán tíz kilométernél messzebb nem is merek vele elindulni hazulról. Nehéz elhinnem, hogy egy mechanikai hiba egyszerű kódtörléssel "elmúlik", ezért most Dél-Pesten profi Citroenes autóvillanyászt (C4P-gurut) keresek, hátha az akksi cellahibás, egy kábelcsatlakozó rohadt le, vagy a vezérlőelektronika tolt be túl sok bagettet.
Minden segítő szándékú kommentet és guru-tippet szívesen fogadok - igen, tudom, hogy végül lehet, hogy mégis injektorcsere lesz, aztán kis kuplungozás, képernyőcsere stb. :(
Én személy szerint nagyon meg vagyok elégedve az 1.6BlueHDi EAT6 váltós GrandPicassoval.
Az egész család szereti, keveset fogyaszt (így nyáron 5L/100km főleg autóúton), jól húz, kényelmes/kellemes a váltó áttétele, csendes...
A robotizált váltó sem volt rossz, csak tudni/érezni kellett vele a váltást, de ez abszolút kényelmes, egyenletes váltást biztosít.
Ami a kötelező szervizeken kívüli költségeim voltak; Én átálltam a 25ezres szervizintervallumról előbb 15ezresre, majd 10ezresre (jelenleg 210ezer km van benne), mert azt gondolom ez sokat számít):
AdBlue tartály csere - szervizben 350ezer forint a tartály
Sziasztok. Lehetséges, hogy lecseréljem a kocsit. A 2014-es rövid, 1.6 ehdi etg6 robotos nyűgjeit már ismerem. Esetleg beneveznék egy 2016 Blue HDI-re. Ez már eat6 aisin váltós és euro6. Ezeknél mire kell számítani, figyelni? Valamint ez az aisin valóban sokkal jobb, mint a robot?
Szia. Nekem pont egy ilyen van. 165 ezerrel került hozzám, most 335k van benne. A generátor 300k körül mindegyikben meghal, nekem injektor problémám is lett 320k-nél ( mástól is hallottam hasonló tapasztalatot, de nem annyira általános, mint a generátor ). Én már kétszer cseréltem lendkerék kuplung szettet. Mindkétszer Valeo full szett került bele. Az első 191-nél ( általában ekörül mindenki cserél ), a második 316-nál. A Valeo sajnos nem megy el többet, sőt, nekem már 30k után jelentkeztek ismét a tünetek, csak odafigyeléssel elhúztam. Ezen kívűl szálszakadásos probléma biztosan lesz vele. Cseréltem már akksit 2x, szilenteket, gömbfejeket és első gátlókat. Összességében igényli a törődést, szereti a pénzt, bár volt csaknem 100.000 költségmentes kilométerem is. Normál felhasználás mellett nem bólogat, dinamikus közlekedésnél érezhető, mint minden kuplungos kéziváltósnál is. Családi felhasználásra szerintem egy jó állapotú nem rossz ám. Ja, és még volt egy és részecske szűrő tisztítás is. Hát ennyi.
Ma megérkezett,amit "vártam".C4 Gp 2016-os,1.6 blue hdi,120 lovas kocsimnál megérkezett az urea ,emission fault.Mit javasoltok?Bármilyen! megoldás érdekel,akár privát üzenetben is,visszahívlak!Köszönöm
A 6. és 7. ülés teljesen rendben van, nyilván nem tudja azt a komfortot nyújtani, mint az előtte lévő sor - picit kemény az ülés, közel van a tető és a hátsó ablak, nehezebb beszállni.
Ha nincs használva a hátsó sor, akkor a padlóba van rejtve a két ülés és teljesen sík a csomagtér.
Én a 179cm magasságommal elég jól bírtam 650km-t a jobb leghátsó ülésen :)
A lábtér sokkal nagyobb, mint egy Renault Scenic harmadik sorában, ahol nem fért el rendesen a lábam.
Már van a családban egy 2.0HDI Citroën, amely nem robotváltós, hanem sima automata 2018-ból.
Most egy Citroën C4 Picasso 1.6 E-HDI 2014-et néztem ki robotváltóval. Segítenétek légyszi az alábbi pár kérdésben?
Ha az autóban új kuplung, kuplungszerkezet és kettőstömegű van, számíthatok még bármilyen, a váltóval kapcsolatos típushibára, vagy pár tízezer kilométerre letudhatom ezt a kört? :) Próbakörön azért bólintott az autó rendesen, főleg 1-2 és 2-3 sebességek között. Ez eléggé elbizonytalanított, mert tudom, hogy bólint, de nem tudom, mekkora az egészséges bólintás mértéke?
Olvastam pár cikkben, hogy az E-HDI rendszer egy szuperkapacitást (UCAP-ot) tartalmaz, ami számomra tök érdekes. :) A komplett rendszer, a generátor-önindítóval együtt jól bírja hiba nélkül?
A kinézett autó mindkét kijelzője színes kijelzős. Úgy általában frissíthetőek ennek a rendszernek az applikációi, akár márkaszervízben?
Van valamilyen online használati utasítás, akár angolul, ami leírja ennek a 2014-es menürendszernek az elemeit? Azt látom, hogy szép, digitális, és sokat tud, de fogalmam sincs, mik vannak az almenükben.
Sziasztok! Tudtok-e ajánlani Pécs-Budapest vonalon, Székesfehérvár, Kecskemét szélességben autóvillamossági szerelőt, aki a diagnosztizálás mellett akár pepecselős javítást is vállal.
C4 Grand II Picasso 2.0 BLUEHDI 2015-ös, elektromos parkoló/kézifék nem működik, adblue nyomásprobléma, kommunikációs hibák.
A 2181-es hozzászólásomban leírtam, hogy én hogy tettem egy visszajelző ledszalagot a bal visszapillantótükör mögé (ezt a régebbi C4-es tulajok javasolták, és működik ennél a típusnál is), nekem az bevált, vmint a "FAP Citroen/Peugeot ELM327" nevű programot használom, amit az Amazon Appstore-ból lehet letölteni; Lite verzió ingyenes, a normál verzió néhány dollár, talán 10; (+ kell hozzá egy ELM327 Bluetootos egység!, sajnos nem mindegyiket szereti a Citrom).
"Nekem egy ledszalagdarab (4ledet tartalmaz) van felragasztva a tükörlap felső része mögötti tükörburkolat belső felső részére.
(Remélem érthető volt a leírás 😂)
A tükörlapot teljesen a bal oldali ablak felé állítod, majd a lap bal felső felét egy műanyag célszerszámmal óvatosan kipattintod.
A tükör hátoldalán a külső-alsó részen van egy csatlakozó (a tükörfűtésé), Én oda illesztettem két forrasztással a ledszalagot.
Kipróbálás után a ledszalagot felragasztottam, a tükröt visszatettem a helyére és működik.
A szerelést 20fok feletti hőmérsékleten ajánlom, mert ez alatt könnyebben törhetnek az alkatrészek, vmint természetesen Ne legyen gyújtáson az autó.
(A leírtak Nálam működnek, mindenki más csak saját felelősségére próbálja!)
Ui.:
Akkor is világít a ledszalag, amikor bekapcsolom a tükörfűtést, de ha nem Te kapcsoltad akkor látod, hogy mikor regenerál a Citrom.
(Másodlagos regenerálasi jelek: morgóbb hang a motor felöl, kb 2Literrel megnő a pillanatnyi fogyasztás)
Más:
Én használom e mellett a FAP nevű programot (egy spec ELM327 egység van folyamatosan az OBDn) és az folyamatosan mutat egy csomó adatot, köztük a regenerálást, az utolsó regenerálás óta megtett kmt..."
Ugyanahhoz a típushoz is változhat a gyári előírás.
Anno, amikor 2014-ben megvettem az 1.6 THP-s motorú Picassómat, még 5W-30-as olaj volt a gyári ajánlás.
Ez valamikor módosult, mert egy ideje már 0W-30 a gyári ajánlás ehhez a motorhoz. Én TotalQuartz Ineo First 0W-30-ast tetetek bele - ennél jobbat már nem hiszem, hogy lehet találni a piacon az ilyen (kommersz) gépjármű kategóriában...