A mintegy 200, különféle személyi fuvarozó cégekhez tartozó sofőr a Hősök terén gyülekezett járműveivel, amelyek többségét otthagyták, majd az Andrássy úton egy fekete koporsót cipelve elindultak a Kodály köröndre, hogy ott jelképesen eltemessék 30 éves múltra visszatekintő hivatásukat.
A fekete lepellel letakart koporsót hat, feketébe öltözött taxis vitte a vállán, arcuk elé Komáromi Endrének, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetőjének a fotóját tették. Mögöttük tucatnyi autót toltak a megmozdulás résztvevői, így demonstrálva, hogy a legújabb rendelkezések szerint jelenlegi járműveik alkalmatlanná válnak a személyi fuvarozásra.
Point annyi lenne bőven elegendő egy ekkora városban, mint ahányan tüntetnek.. Nem pedig 6-8ezer guruló koldus szakadt autókkal, meg egymillió cégbe "tömörülve".
Eccerű ez.Nem köztudomású, de ma már a valaha vállalkozó taxisok nagy része más kocsiját hajtja, dolgozik, mint egy méhecske. Gyűjti a mézet. Na nem ők járnak focimeccsre Tarlóssal, Demjánnal, Csányival, meg az új színigazgatókkal. A mérnök urat meg haggyuk.
Téged sehova nem vennének fel, ha van minimum, a blokád után állampolgári jog lett a taxizáshoz való jog, szándékosan higították fel a szakmát.Amilyen hülye vagy, el se bírod képzelni, hogy aki gyakran utas, az a sofőrt kategorizálja, nem az autót.
Viszont a taxi elvileg versenyszféra, akkor kíméljék meg őket az idióta korlátozásoktól, de a kiváltságokat is vegyék el.
Értem én, hogy mindenki a remekműveket szereti, de talán a piacra, a versenyre kellene bízni a remekűvek létrejöttét.
Amúgy a polgároknak is elő lehetne írni, hogy fekete Mercivel járjanak egyenruhában, mennyivel szebb lenne a város. Ja és tuggyanak angolul, és legyenek mind kedvesek a turistákkal.
Én Göteborgban csak fekete Mercedes taxit láttam. Ott még azt is előírták, hogy a vezetőnek milyen "munkaruhában" kell dolgozni. És bizony kinyitotta az utasoknak az ajtót, kivette a csomagokat és nem ült benn a kocsiban, mint aki nem is ezen a földön él, miközben az utasok összeszedik a holmijukat és kikászálódnak a kocsiból.
Nem minimálfeltételről van szó, mert egy 0.8-as Smart is ugyanolyan alkalmas 1 utas elszállítására, mint egy 1.6-os Ford Fusion. De ha mégsem, majd jól csődbemegy a taxis, aki ilyet vett.
Rá lehet bízni, meg a fővárosra is, hogy milyen autókat szeretne látni txiként a sok ezeréves hulladék helyett. Van olyan, hogy minimálfeltétel, ezt megszabhatja a városvezetés.
Ennyi erővel az éttermeknek is elő lehetne írni, hogy 1 évnél fiatalabb edényekben és evőeszközökkel szolgálhassák csak fel az ételt, és minden asztal legalább négy személyes legyen.
Nekem meg már a tököm kivan a támogatásokkal meg a kedvezményekkel, a taxis ugyanolyan vállalkozás, mint a többi, választhassa meg a munkaeszközeit, a szolgáltatásait és az árait, cserébe ő se parkolhasson a külső sávban.
Bár nem szeretem Tarlóst és a bandáját sem-és a rendelet is kissé drasztikus - az alapelveikkel egyet kell értenem. Csak tegyék lehetővé azt is, hoyg ennél újabb, jobabn felszerelt kocsikat vehessenek a taxisok(támogatás, kedvezmények stb..).
Az érdekképviseletei vezető szerint a főváros által alkalmazni kívánt fűnyíróelv miatt drasztikusan - akár 3800-4000 autóval - is csökkenhet a fővárosi taxik létszáma
Ennyi 10 évesnél idősebb, vagy légkondició nélküli taxi, vagy olyan, aki többet számol kilóméterenként van ma Budapesten?
Követelem a turisták és a budapesti lakosok nevében, hogy csak 10 évesnél idősebb, légkondi nélküli és nagyon magas tarifájú taxik működhessenek Budapesten.
A rendelettervezet szerint 2013. január 1-től a fővárosi taxik egységes arculatot kapnának, valamint csak tíz évnél fiatalabb, meghatározott műszaki paramétereknek megfelelő gépkocsik lehetnének használatban, és szabályozná az alapdíjat és a maximális kilométerdíjat is. A rendelet meghatározná a tengelytávot, a légkondicionáló meglétét és a csomagtartó méretét is, továbbá rögzítené, hogy a taxi motorja nem lehet kisebb 1600 köbcentiméternél, valamint dohányzási tilalom bevezetését és bankkártya-elfogadó mobil terminál alkalmazását tenné szükségessé.
A taxikérdésért is felelős Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) szerint hónapokig tartó egyeztetések alapján készült el a jelenlegi rendelettervezet, amely éppen a taxis érdekképviseletek javaslatait tartalmazza. Az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán a Népszavának ugyanakkor azt állítja, hogy harminc javaslatukból mindössze egyetlen egy került bele a tervezetbe, és annak jelenlegi formában való elfogadása több ezer taxis megélhetését veszélyeztetné.
Az érdekképviseletei vezető szerint a főváros által alkalmazni kívánt fűnyíróelv miatt drasztikusan - akár 3800-4000 autóval - is csökkenhet a fővárosi taxik létszáma, ugyanakkor a szakszervezet is elismeri, hogy 1500-2000-el kevesebb taxisra lenne szükség a fővárosban.
A szakszervezetek a demonstrációval azt kívánják elérni, hogy a BKK és a főváros tárgyaljon velük újra a taxi-rendeletről. Ha a demontrációval ezen nem tudnak változtatni, akkor erőteljesebb nyomásgyakorlást helyeztek kilátásba. Majercsik Tamás, a demonstráció szervezője a Pest megyei Hírhatárnak úgy nyilatkozott, hogy gördülő demonstrációt szerveznek, amikor az első demonstráció elindul, már szervezik a következőt, és egészen addig tartanak újabb és újabb tüntetéseket, ameddig az önkormányzat nem ül le velük tisztességesen tárgyalni és "ezt a dilettáns rémálmot vissza nem vonják".
A BKK közlése szerint készek tárgyalni a szakszervezetekkel, azonban ehhez arra lenne szükség, hogy ne "állandóan változó" elvárásokkal álljanak elő.