En epitettem Riga kereket hatra Ekoba. 35-os lanckerek a gyari 42 helyett.
Elindulas csak tekeressel rasegitve, viszont felgazon tartotta a 40-et, es 1,6 litert evett 100-on. Legszurot leveve 2,4-et evett (annyival MZ is elment 50km/h-nal.)
Allas utan nagyon nehezen indul. En a kipufogora tekert drottal akasztom le a szivato karjat, mig bemelegszik. Gyari fuvoka kicsinek tunik, sajnos a menete mas, mint a Simson fuvokake. Csak a gyari legszuro rendszer nagy szivasi ellenallasaval ad hasznalhato keveresi aranyt.
Mas legszuro raepitesevel nagyobb ateresztokepessegu fuvoka, vagy a bearamlo levego fojtasa(pl. golyos csap) szukseges. A legkisebb fogyasztashoz tartozo ertekeket kiserletezessel erdemes megallapitani. 35km/h körül eszik legkevesebbet a gyari attetellel (a hatso kerek egy fordulatara a motor fotengelye 13,5-ot fordul).
Na össze állt a motor és az egyhelybe járatás meg is volt most jött volna az elsö kör vele,de a kuplunk megint rossz. Annyira betekertem a 3 kis anyát hogy már majdnem átfordítja a dugattyút a kar behúzása nélkül, de ha megyek vele és húzom a gázt akkor csak a motor pörög fel,de nem,vagy csak alig gyorsul.Vizsont ha visszaengedem a gázt és esik a fordulatszám akkor alapjárat környékén meg ránt egyet (akkor fog a kuplung de csak rövid ideig).Már nem tudom hogy mit csináljak vele.Van ötletetek?
Le kell szedni a csövet a 2 "csatlakozóval" együtt és egy gégecsövet megmelegíteni és melegen ráhúzni a csatlakozókra és ahogy zsugorodik teljesen jól ráfeszül. :)
sikerült leszednem a kuplung kosarat és nem a tűgörgő rágódott be, hanem valami furmányos módon keletkezett egy 8as a kosárban és ezért hozzáér a röpsúlyhoz alapból...de nem baj, mert van donormotor:D:D
Karbit mindenképpen kompresszorral tisztítsátok, az a tuti megoldás! 48as a gyári méret, ha nagyobbat teszel bele, többet kap, nem biztos, hogy jó, de ki tudja, én még nem próbáltam! Az alapjáratot csak üzemi hőmérsékleten szabad beállítani, mert akkor lesz jó, egyébként hidegen csak szivatóval van alapjárat, de ha minden stimmel dúrván 1-2 km alatt már meleg a motor és van alapjárat. Ez nyilván időjárás függvénye, jó időben hamarabb, rossz időben később!
Nekem a főfúvóka másodszori tisztításánál beletört egy fogpiszkáló, ezután egy tűzőkapcsot vékonyabbra csiszoltam és azt egy picit erősebben áterőszakoltam a főfűvóka furatán ,illetve 300ft-os üzemanygaszűrőcsere után megszűnt ez a probléma.
Szerintetek az 48-as fúvóka jó az ekoba?Mert nekem is az a gondom, mint airwin2162-nek.Nekem is csak szivatóval van alapjárat, ahogy visszaugrik a szivató egy pár mp-et még jár aztán leáll.Meleg motornál is ugyanez van.A karbi ki lett tisztítva a benzincsappal együtt, a gyertya tiszta.Más nem jut eszembe csak az hogy kicsi a fúvóka benne.
Már írtam 2db erős csavarhúzó ami nem hajlik vagy 2db villás kulcs oldalról mintha feszítővassal dolgoznál nekitámaszt a háznak és játszani kell vele mozgatni szépen finoman minden oldalról és megindult... nekem így jött le! Kiütni mert krova fejre rátettem amire szépen illeszkedik majd kiütöttem belőle szépen! :) Persze adtam neki egy kis csavar lazítót!
Hali! Második pedál hajtára indul is valamikor elsőre! Csak mondom húzom neki és lefullad majd járódik még egy kicsit húzom neki lassan lassan felpörög és jó! De ez nem mindig van! :)
Ilyen időben (15-20 fok) pöccre kéne indulnia...szivatóról főleg! Igazából nekem az első egy kilóméteren 30ig megy, mert akkor még hideg a motor és nagy lecsapódás miatt kevesebbet kap! Aztán szépen kihúz 40ig! Ha gázadásra fullad, akkor vagy falsot szív, vagy sokat kap... hogyha késik a gázreakció, szóval ha húzod a gázd, később gyorsul és miután elengeded nem lassul rögtön, akkor tuti, hogy falsot szív! nézd meg, hogy a karbi mennyire van fixen a szívócsonkon, illetve, hogy a tömítések rendben vannak-e!
Egyszer azzal énis szívtam egy sort! Havernak csináltuk az ekoját... tudni kell, hogy vannak jelentéktelennek tűnő tünetek, amik később hatalmas meghibásodáshoz vezetnek! Nála az volt a tünet, hogy miközbe ment és levette a pedálról a lábát, a pedál forgott tovább... na mind1 oda se neki! erre egyik nap megy át az árpádhídon és arra lett figyelmes, hogy a motor szó szerint megállt, de nem lefulladt és rángatott meg ilyenek, hanem egyszer csak puff...off. Próbálta beindítani, de nem tudta tekerni, próbálta előre tolni, de csak úgy tudta, hogy farolt közbe a hátsó kerék! Végül úgy sikerült letolnia vissza a dagály strandig, hogy hátrafele:D:D
Behoztuk a garázsba, értetlenül álltunk a probléma előtt. Elkezdem gondolkozni és arra jutottam, hogy a teljesen más áttétele van a pedál láncnak mint a hajtásláncnak. A probléma az volt, hogy teljesen berágódott az ékszíjtárcsa tűgörgője, de olyan szinten, hogy amikor kiszedtük, szó szerint kiütöttük egy arra alkalmas vassal a pedáltengelyt az ékszíjtárcsából (ami normális esetbe lecuppan róla), a tűgörgőknek híre nem volt, csak ilyen reszeléket találtunk meg nem is tudom...szörnyű volt.. Kicseréltük az ékszíjtárcsát egy olyanra, amiben volt tűgörgő és a történetnek itt vége is van!
Gondolztam és rájöttem, hogy valóban az áttétel különbség miatt nem lehetett a motort előre tolni, hátra viszont igen, hiszen akkor a szabadonfutó engedi forogni a kereket...érdekes mindenesetre és egyben tanulságos is, hogy évente egyszer azért érdemes minde egyes forgó és kopó alaktrészt átzsírozni, szükség szerint kicserélni!
Én tavaj ezt meg is csináltam, egy dolog kivételével, az pedig a kuplunk volt...nem tartottam fontosnak meg nem is láttam át a helyzetet! Most viszont, amikor berágódott a kuplung kosár tűgörgője (mert feltételezhetően ez a történet) ott tartok, hogy tök jó az idő meg minden és a motor meg áll és vár!
Ebben a hidegben másnál is betadog + gáz húzásra le akar fulladni a gép? Melegíteni kell indulás előtt! Hagyom járni egy darabig szívatóval. Ti is így csináljátok?
A csavarhúzós történetet az ékszíjtárcsával vagy a kuplungkosárral játszottad el? Azért kérdezem, mert én jelenleg ott tartok, hogy nem tudom lehúzni a főtengelyről a kosarat, annak ellenére, hogy letekertem már az anyát!
Hézagolási gondok voltak! De sikerült megcsinálni! A szíjtárcsát mi is 2db erős csavarhúzóval tudtuk leszedni! Vagy 2db villáskulcs! Az első teleszkóp porvédő gumit volt játékos kicserélni! Ha bárkinek lenne kérdése szívesen segítek! Majd lesz kéziköny lemásolom és bárki majd letöltheti!
Nálam is ugyanez van :D leszedtem az anyát és se jobbra se balra nem mozdul a kuplungkosár. Ma rakom össze a gépet de sajna még bejáratós. Pedig meghajanám egy kicsit :)