Nekem egy 1997 -s ZX 5 ajtós 1,9 szívó dízelem van. Nemrég megszívatott, mikor hazaértem (szerencsére) az olajszervó (én anna gondolom) tárcsájáról leugrott az ékszíj. Parkolásnál egyszer csak megszünt a töltés és a szervó. Aztán mikor benéztem a motor térbe láttam, hogy az ékszíj nincs a szervó tárcsán. Azóta nincs töltésem és szervóm, a hűtőfolyadék keringetést meg nem tudom biztosan mi végzi. Gondolom ezt is az ékszíj végzi. Néztem, hogyan kéne fel tenni az ékszíjat, mit kéne megbontani de még nem jöttem rá. Kevés a hely is. Tudja valaki csípőből és laikusabbnak is el tudja magyarázni? Köszi.
Ezzel kapcsolatban nem értek valamit. A motor tárcsája (meghajtó) és a generátor tárcsája hosszanti bordás, OK. A feszítő görgőé (generátor alatt) sima az kívülről feszíti a szíjat, OK. Viszont lennt a szervó (én annak gondolom - legalsó és a hűtő felőli oldalon a meghajtással átellenben) tárcsája ami belül van a szíjon az nem hosszanti bordázott hanem síma palástú. Ezt nem értem. Szerintem ide is bordázott tárcsa kéne s talán akkor nem ugrana le az ékszíj. Másnál is sima tárcsa van alul lent a szervó tárcsánál? Ha valaki tud kérem segítsen. Most egy tapodtat sem merek így menni. Nincs ki el vontasson sem. Remélem sikerült mindent érthetően leírnom.
Az ettől független, az enyémen is a Xsara VTS gyári 15"-os felnije volt, simán elfért, pedig az enyémen is össze volt már esve a híd. (amíg meg nem csináltam :-) )
A gátló nem fog változtatni a magasságán hátul. El van gyengülve benne a torzió, vagy meg van szorulva a lengőkar tengelye. A gyengült torziót vagy cserélni lehet vagy egy ricnivel odébb lehet tenni. Azonban ha nincsen eléggé legyengülve, lehet, hogy magasabbra emeli ki, mint eredetileg kéne állnia. Ezen kívül a "ricnizés" nem egy sima otthoni művelet, szépet lehet szívni vele egy jól összeállt hídnál, főleg szerszámozottság nélkül.
helló! Zoli vagyok Szarvasról. Nekem egy 94-es Citroen zx - em van . 3 ajtós, friss műszakival . Nekem 1 kérdésem van: lóg a hátulja , hogy lehet kicsit kiemelni ? Fáradtak-e a lengéscsillapítók? Ha veszek bele újat ki-e emeli ? Amikor kevés üzemanyag van benne, gondol egyet és leáll , ez egy zx-nek a betegsége . Levegőt kap a szivattyú . Üdv: Kondacs . Aki tud írjon , szép napot!
Úgynézki eladóvá válik szeretett Citröen ZX "Miami" típusú 3 ajtós gépjárművem. Az autó 1.4i motorral szerelt, metálzöld színű, 1996-os modell. Elektromos ablak, elektromos tükör, klíma, szervokormány, ködlámpa.
Vannak hibái, elsősorban fűtőrádiátort kell cserélni, kézifékbowden szakadt, első futómű némileg felújításra szorul, ennek ellenére az autó napi használatból eladó. Érvényes műszaki júliusig van rajta, az autó karosszériáján korrodáció, rozsda, rohadás nincs. Motorikusan rendben van. A feltüntetett hibákat az ára tükrözi.
Nekem anno az index kapcsolóval volt bajum, úgyhogy szétszedtem én is.
De a lényeg, az indekar alját kell lepattintani, ott kapcsol a világítás is, a végén a tekergető, egy rudat mozgat a házban.. De vigyázva pattintsd szét mert van benne rugó, golyó, miegymás.
Szerintem itt lesz a baj.
Szétszedve már látszik minden, nem egy bonyolult szerkezet ...:)
Elromlott az irányjelző bajuszkapcsolómon a tompított fényszóró kapcsolója (a tekerős a végén).
Kiszedtem a bajuszkapcsolót (bár nem tudom, hogy minek), mert egyszerűen nem jövök rá, hogy hogyan kell szétszedni a végén lévő tekerős részt, amin a duda gombja is van.
Az a baja, hogy hiába tekerem el a bekapcsolás irányába, nem kapcsol és visszarugózik a helyzetjelző állapotába.
Van valakinek tapasztalata, tippje, hogy hogyan tudom szétszedni és esetleg javítani?
Szia, ha segít az infó akkor nekem a nyári gumik BX alufelnin vannak. Az osztókör az stimmel, egy kicsit beljebb van a kerék a eltérő ET miatt. Engem nem zavar.
Lementem, néztem-néztem és rájöttem :-). A külső gumi belsejébe fog bele a fül ha jól gondolom. Eddig azért nem értettem, mert csukott ajtónál nagyon kicsi a rés, de akkor ezek szerint ebbe a kicsi résbe kell elférnie. Kösz. Matricát azt nem láttam így lámpafénynél, de majd nappal is megnézem.
ha nyitott ajtónál benézel a külső gumi alá, akkor ott találsz majd kis matrica pöttyöket, oda kell tenni a tetőcsomit. Nem kell méregetni hol legyen :)
elsö és hátsó ajtónál is vannak. Nekem legalábbis voltak.
Szia, nekem is 5 ajtós zx-em volt, vettem hozzá tetőcsomagtartót, a csomagtartó.com-nál, de nem volt olcsó, talán 18e-volt kb 8 éve, és csak az automaxi tipus ment fel rá, pedig volt ott egy pár amit a katalógus írt.
A külső gumi tömítés alá megy be a csomagtartó széte, és a tetóre támaszkodik a másik fele.
Az a baj hogy a legtöbb csomagtartónak annyira vastag a szorító része, hogy nem lehet tőle becsukni az ajtót. Szóval ezt próbálgatni kell.
Ez az automaxi is elég necces volt, akogy becsuktam az ajtót, a két elsőnél kb 1mm maradt az ajtószéle és a konzol között. De nem ütközött :)
Aztán pár évvel később láttam gyárit is belőle, az is ugyan ilyen megoldás volt, csak az sokkal áramvonalasabb, oda volt szabva egyszerűen. De olyan ritka mint a fehér holló.
A tetőn lévő műanyag sín csak díszítés, ha aszt kiszeded, csak egy mélyedés lesz benne a műanyag rögzítő pöckökkel, persze ha kipattintod, egy pár db valszeg eltörik belőle.
5 ajtós ZX-em van, erre szeretnék tetőcsomagtartót. tenni. Több oldalt és képet is megnéztem, de valami nem áll össze nekem: az karosszérián az ajtó nyílásban 2 tömítő gumi van: a belsőre záródik rá az ajtó, a külső szerintem a szél ellen van, hogy se fütyüljön a rés nagyobb sebességnél. Na ezzel a gumival van bajom a tetőcsomagtartó miatt: pont azt az él alját takarja, ahova a csomagtartó rögzítőfüle kapaszkodna. Csináltam képet is, amin talán jobban érthető.
Vagy a 3. képen lévő műanyag sínt kell felszedni, és oda fog rá valahogy a csomagtartó? Régebben FeZ kocsiját néztük hogy oda jöhet rá a gyári csomagtartó. De az univerzális utángyártottak? Amit az interneten néztem Thule kisfilmet a felszerelésről, ott ha jól láttam a külső szélvédő gumi az mintha az ajtón lett volna, ott a fül szépen be tud fogni az ajtónyílásba. Lehetséges, hogy kétféle megoldás van?
A váltó oldalán (bal kerék felőli oldalán) van egy 4szögletes lyukkal ellátott csavar és ott lehet feltölteni és addig kell tölteni ameddig ki nem csordul a betöltő nyíláson!
A váltó, hogy nehezen veszi be a sebességet az vagy a váltó kulissza vagy bent a kapcsolókarnál van valami oda...
Ha álló helyzetben is nehezen veszi be akkor a váltó szinkrongyűrűje kopott valószínűleg.
Ha recsegve veszi még lehet,hogy a kuplung van oda, nem emel eleget, nem drága hozzá az alkatrész, enyémhez is egész olcsón meg volt minden...
Üdv. Van egy Citroen zx 1,9 d autónk. Néha csak többszöri probálkozásra veszi be a hátramenetet és ma a 3 sebeségfokozatal is volt egy kis problémánk, mintha valami visza fogta volna olyan nehéz volt berakni. Kérdésem az lenne hogy mi lehet a probléma.? Ja és szeretném megtudni hogy hol lehet betölteni a váltóba az olajat.? Válaszokat elör is köszönöm.
Keresek 1.4 ZX KDX es motorhoz komplett központi injektort, sajnos az enyémbe tönkrement a fojtószelep állás érzékelő poti, vagyis annak az érintkező keféi.. ha valakinek lenne szívesen várnák ajánlatokat.