A topikba várunk mindenkit, aki fotóira véleményt szeretne kapni, és meg akar tanulni fotózni. Mindenkit várunk aki tényleges minőségi javulást akar elérni saját magához képest, aki helyt szeretne állni a Tömegközlekedés fórumcsoportban, továbbá természetesen várjuk az igényes fotósokat is akik szívesen adnak nyugodt hangnemben tanácsokat, és segítik a fiatal tanoncokat. A topik nem egy csatahelyszín, sértődésnek itt nincs helye. Mindenki látja azt a divathullámot ami az utóbbi 2-3 évben végigsöpört az országon. Minden buszfanatikus fényképezőgépet vagy telefont ragadott, és fotózni kezdett. Nincs is ezzel senkinek semmi problémája mindaddig, amíg tele nem teszi este képekkel a lokális (pl.: Vértes Volán) és tematikus (pl.: Ikarus Fan Club) topikokat. Ezek a fotósok olykor kemény kritikákat kapnak munkájuk után, de úgy igazán kevés ember segítőkész velük szemben, tisztelet a kivételnek. A kemény kritikák sokszor heves szócsatákba folynak át, amik megváltoztatják a topik eredeti rendeltetését. És akkor itt vissza is térhetünk a topik leírásának első és második mondatára. Ide várunk mindenkit aki ténylegesen minőségi javulást szeretne elérni képein. A művészi jellegű képeket A nap 10 pontos fotója nevezetű topikba valók, ahová -klubtopik lévén- jelentkezés szükséges, ez a fotósuli.
Azt hiszem elég sok példát láthattál már sokaktól, amik persze neked nem voltak jók, innentől kezdve teljesen felesleges bárki által a képek villantása!
Nézzük csak: tele van árnyékkal a busz, undorító ez a kocka képkivágás, ja meg persze állításoddal ellentétben még mindig szűkre van vágva a kép. Annyiban igaz, hogy a többihez képest nem annyira.
Amúgy meg három autó is belelóg a képbe, így egy autodel sz?r! :)
Ezzel a két szerencsétlen majommal nem érdemes foglalkozni, az egyik szimplán agyilag nulla, a másik meg trollkodik. Hadd írjanak, át kell nézni rajtuk, előbb utóbb leszoknak arról, hogy felrakják a napi képüket, ha nem lesz rá érdeklődés.
Jó, ez egy kirívó példa volt, de arra próbálok rávilágítani, hogy xyz busszal is lehet hasonlót gyártani, ha az ember körültekintő. Mi értelme van a topiknak? Naponta záporoznak ugyanolyan rossz képek, hogy "szerintetek jó?" , egy kicsit messzebbről fotózott busz már tájképnek számít, két táborra szakadt az ide látogatók része, és csak fújja a maga igazát, de nem fogadná meg a másik tanácsát-annak ellenére, hogy szubjektív műfaj-próbálunk jobb irányba terelgetni egyeseket, és nem megy. Nincs változás. Lehet valakinek egyéni látásmódja, de tanulhatunk is a másiktól.
Ezt ne tessék összemosni a JXY-123 rendszámú random maszekbusszal (vagy BKV, Volán, stb.). Előre meghirdetett nosztalgia fotósmenet valahogy nincs egy kalapban vele.
"A fotózás szubjektív műfaj, MINDENKI MÁSKÉPP CSINÁLJA!"
Akkor mire megy itt az állandó fröcsögés? :D :D :D Mi a pöcs értelme van a topiknak?
Próbálj a képstílusokkal játszani a menüben, "tájkép" módban teltebb kékeket és zöldeket ad a Canon. Továbbá azon belül egyénileg ráhúzhatsz még színtelítettséget, kontrasztot. RAW kidolgozásnál a "vibrálás" csúszkával tudod a színek erősségét állítani.
Itt van elég környezet. De borika biztosan tökig vágta volna ezt is, nyilván zavarta volna a felirat a bejáratnál, és egyéb elemek. De akkor a kutya nem mondja meg, hogy a Vidámparknál készült, a jobb háttérben egy másik Ikarussal. (a szín olyan, amilyen, régieset akartam, most nincs kedvem átszerkeszteni)
Fejezd már be az okoskodásaidat, marha fárasztó vagy! A fotózás szubjektív műfaj, MINDENKI MÁSKÉPP CSINÁLJA! Annyiszor leírtuk már, hogy mire kell figyelni, erre rájön még az egyéni meglátás. Neked nem jön be, ha van környezet? Nekünk meg a körbevágott buszfotóid nem jönnek be, ahogy más hasonló dilettánsok "remekművei" sem! Zavar a parkoló autó? Netán egy tábla? Keress más helyszínt, próbálj meg olyan hátteret keresni, ahol elválnak a busztól a zavaró képi elemek (oszlop, stb). De! Vannak az utcaképhez tartozó elemek, el lehet helyezni a képen úgy, hogy nem zavaró! Keress háttérnek jellegzetes épületeket, fasort, templomot, stb!
Azért nagyságrendekkel normálisabb képeket csinál, mint ahogy azt itt beállítják egyesek. Tudom, hogy olyan, amilyen (tömören egy kis fasz) , de a képeivel annyi a baj, hogy 90% busz.
Más is ezt csinálja, csak nem faltól-falig képekkel, hanem fél panelházzal, meg betonoszloppal, és ugyanazt reagálja rá, hogy neki így tetszik. Egyébként szerintem a buszfotó legyen buszfotó, arra meg tökéletes leírás a gerecsebuszos pdf, és remek példák vannak benne. A tájkép, az meg tájkép (erre is két jó példa van). A krumplileves, meg krumplileves. (Arra meg itt van példa)
Erről beszélek... Olyan helyet kell keresni ahol nincs parkoló autó, nem lóg be zavaróan tábla, stb... Az nem fotózás, hogy megnyomod az exponálógombot.
A raw mód a kismértékben kiégett / bebukott részeken is segíthet, ugyanis nagyobb a bitmélysége, mint a jpeg-nek. Vagyis ami egy jpeg képen egyszínű fehér vagy fekete, az a raw-ban még tartalmazhat árnyalatokat, amik előcsalhatók akár a géphez adott programmal is a feldolgozás során.
Igen. Esetleg azt próbáld meg átállítani. Illetve még egy tipp: napos időben vedd minimálisra az ISO-t, mert az (is) kiégetheti az eget, ha magas értéken van. Nálam égkék busz + naposidőBen egyszer ISO200-on maradt előzőleg, és teljesen fakó lett/kiégett a kép.
Szerintem próbáld ki a raw módot különböző spéci fényviszonyokban legalább néhány kép erejéig (mondjuk akár naplemente környékén, amikor percenként változik a színhőmérséklet), és meglátod, hogy érdemes lesz beruházni egy nagyobb kártyába.
Sajnos a tükrös gép már csak olyan, hogy akkor térül meg igazán az ára, ha még költesz rá (a fotózási céljaidtól függően objektív, szűrők, stabilabb állvány, nagyobb kártya, önkioldó, esetleg külső vaku - persze ez utóbbi nem járműfotózáshoz :-) stb.). Tudom, ez így lehangoló lehet, ha adott esetben hosszú hónapokig spóroltál, hogy meglegyen a gép ára, de ha van rá lehetőséged, mindig érdemes a fejlesztésen gondolkodni.
Az 5 megapixeles Kodak és a 18-as Canon között vízszintesen és függőlegesen majdnem kétszeres ((18/5)^0,5 = kb. 1,9) a különbség a pixelszámot tekintve, tehát ha nincs időd objektívet cserélni, még akkor is belenagyíthatsz utólag a képbe úgy, hogy felére csökkented a vízszintes és függőleges méretét, és még akkor is majdnem a Kodak teljes felbontásánál vagy. Tehát utómunkával az 55-ből így majdnem 110 mm-es látszólagos fókusztávolságig lehet elmenni objektívcsere nélkül.