Mi volt a hibakód? Mert egy hibakód törlése csak arra jó, hogy ne virítson a képünkbe, de magát a hibát nem javítja ki. Egyébként maga a törlés nem egy nagy mutatvány, hiszen ilyet a számítógépeden, de a telefonodon is megteszel nap mint nap. Mégsem "hal meg" a ketyere. Vagyis, ha normális módon van törölve egy hibaüzenet, az nem befolyásolhatja az autó működését. De -mint írtam-, attól a hiba amire utalt nem szűnik meg. (mivel lett törölve a hibakód?)
2 hónapja volt minden szűrő cserélve, meg az olaj. Viszont volt egy diagnosztika kb másfél hete, hibakódtörléssel. Lehet, hogy az okozott pár napra rá valami leállást?
Szia gyujtásnál nem hallom a szivattyú hangját ha beindítom és lementem az aknába a tank közepén hallani,hogy dolgozik a szivattyú de elégé kell fülelni hozzá.üzemanyag szűröt mikor cseréltél?
Közben rájöttem, hogy valami ilyesmi lehet, nem a szivattyú blokkolja. Az biztos, hogy nem indul az üzemanyagszivattyú a kulcs elfordításakor, gondolom valami eleketomos hiba, vagy tényleg megadta magát.
163 lovas dízel Orlandonk van, és ma délután nem indult. Az üzemanyag szivattyús sem hallom dolgozni. Megnéztük az összes biztosítékot, ami oda tartozhat, de mind jó. 126e km van a kocsiban, tehát nem sok, remélem nem a szivattyú. Minden egyéb működik. Van valami mesterkód ehhez a kocsihoz? Bármilyen ötlet jól jönne, hogy elindulhassak.
Csak elköszönnék.... Ősszel megváltunk szeretett Orlandónktól, s mivel újabbat nem kaptunk, más márkára váltottunk. Köszönöm az itt kapott/megosztott sok tapasztalatot, segítséget, ötletet, tippet. Egy jó autó összehozza az embereket, s az Orlando valóban jó autó, kár, hogy kivonult a Chevy Magyarországról, tényleg élményautó volt nekem az Orlando, de eddig tartott a szerelem.
Minden további jót Nektek, elsősorban jó Orlandózást!
Mi mielőtt ~2,5 éve megvettük az Orlando-t, talán Székesfehérváron volt javítva az automata váltója az előző tulaj által. Azóta is jól működik. A végáttétel ment tönkre és az USA-ból rendelt alkatrésszel javították. Az indok az volt, h erősebb. Kb 400eFt volt a számlán, amit a vásárláskor láttam utoljára. De valahol megvan. Ha érdekel, előkeríthetem és tudok elérhetőséget adni. Bár tippelem, hogy Pest megyén belül is vannak automata váltóra szakosodott műhelyek.
A gumi valamilyen Michelin. Az eladónál még tegnap rákérdeztem, nyári gumik vannak rajta, még valószínű a gyáriak. Az egyik műszaki vizsgás fotón látszik, hogy Michelin.
Csináltam egy összesítő táblázatot, az ismert dátumokról, km állásokról és eseményekről, amiket a hirdetésben levő dokumentumokból és a jármű adatlekérdezésből szedtem.
Ha érdekel, és kapok egy email címet, szívesen elküldöm a lekért dokumentumot, és az eredetvizsgás/műszaki vizsgás fotókat.
dátum km történés helyszín város 2014.07.15 10 Műszaki vizsga 2014.07.15 Vonóhorog felszerelés Molnár Kft. Majosháza 2014.07.18 Első nyilvántartásba vétel 2015.07.15 9766 Éves szerviz Di-Fer Kft. Érd 2016.07.14 21849 Éves szerviz Di-Fer Kft. Érd 2017.04.24 29000 Garanciaszerződés Di-Fer Kft. Érd 2017.07.12 35799 Éves szerviz Opel Maxabo Bp 2018.07.11 41033 Műszaki vizsga Opel Maxabo Bp 2018.07.11 41033 Éves szerviz Opel Maxabo Bp 2018.11.29 44972 2018.12.07 45405 Eredetvizsga
Igen, ezt nem tudom. Illetve a P rendszam szabalyaival sem vagyok tisztaban.
Nekem annak tunik az egesz, hogy a tulaj nepper maganszemelykent, es az inkabb dizelt akar csak szoveg.
Szóval a forgalomba helyezés és a műszaki vizsga dokumentumai azok egy új autó esetében egy időben szokott történni, mert egyrészt a vonóhorog szerelést -a műbizonylat szerint- egy márkakereskedés végezte el (Molnár kft, Majosháza), másrészt valószínűleg Ők adták el az autót. (?). Nem gondolom, hogy kedden levizsgáztatnak egy autót vonóhorog felszerelése után, majd pénteken elmennek és üzembe helyeztetik az autót. Persze lehet valaki így rendelte meg és ott Majosházán (ahol egyébként vámszabad terület és vámraktár is volt) a vizsgáztatást egy külsős cég végzi, akár másik telephelyen.
Ami a felszereltséget illeti: az LT + 2014-ben kb. azokat tartalmazta ami a hirdetésben fel van sorolva. Esetleg valahol utána kéne nézni, hogy a rendszám mikori.
Ja, jó lenne tudni, hogy milyen gumi van az autón (gyártmány, típus)
Ha már december elején is hirdették és az eredetiség vizsgálat szintén december elejei, akkor az roppant érdekes. Ami a "P" rendszámot illeti csak érvényes műszaki vizsgával rendelkező gk.-ra lehet ilyen rendszámot feltenni. Szóval valami időrendi zavart vélek itt. Minden esetre járjad körük a dolgokat és aztán a döntés úgyis a tiéd.
Ertem. Megprobalom elerni.
Nem tudom mi hogyan szokas, de azt el tudom kepzelni hogy egy P rendszammal elvittek felrakatni a vonohorgot, levizsgaztattak, es utana lett uzembehelyezve mashol.
Ezeket nem tudom mennyire egyszeru kideriteni, majd kiderul.
Az, hogy cegtol tudjam megvenni nem tudom lehetseges e. De ertem az miert volna jo.
Egyebkent nekem az tunik realisnak, hogy a jelenlegi tulaj, nepperkedik maganszemelykent, csak jott ezzel az inkabb dizelt akarok szoveggel,amivel szamomra is sokkal furcsabba, es gyanusabba teszi a dolgot.
Emlekeim szerint mar december elejen is hirdette.
Egyebkent a felszereltseg tipus valahonnan egyertelmuen kiderul. Az hogy LT+ vagy esetleg mas.
Nos, nekem most még zavarosabb. Hasonlítsad össze az eddig ismert dátumokat.
Időrendben:
2014/07/15 műszaki vizsga (minden esetben, ha rendben van műszakilag, akkor 48 hónap érvényesség, majd az utána következők 24 hónap)
2014/07/18-an lett forgalomba helyezve
Ha minden igaz, akkor Majosházán (Molnár kft) lett az autó vonóhorga felszerelve -valószínűleg ott is lett üzembe helyezve, gondolom vizsgáztatva is. Mivel ezeket egy időben szokás/lehet elvégezni ezért lehet csak elírás (?) a 3 napos "csúszás".
Próbáljad esetleg az üzembehelyező céget is elérni, illetve a 2018-as műszaki adatlapját elkérni.
És ami -szerintem még fontos- kereskedőn keresztül vásárolni, ha már minden paraméter megnyugtató számodra!
2014/07/15, km ora: 10 km. Musazki vizsga a vonohorog miatt, 48 honapra kapott muszakit, mint az uk autok.
Ezutan 2014/07/18-an lett forgalomba helyezve.
2018/07/11, 41033 km muszaki vizsga.
2018/12/07, 45405 km eredet vizsga.
A vonóhorog miatt le kel vizsgáztatni és ott le kell fotózni a járó motorú (!) autó műszerfalát amin látható a km, valamint az egyéb visszajelző "infofény" is. Tehát ha és amennyiben itthoni első üzembe helyezésről van szó, akkor igen kevés km.-nek (1-50) kell látszania. Az eredetiségvizsgálat esetén szintén (legalább is a logika szabálya szerint). Persze kérdés az, hogy a decemberi eredetiségvizsgálat kinek a nevére szól, ki a mostani eladó és kik voltak az eddigi tulajdonosok. Azt kéne tudni, mióta hirdetik az autót.
Nagyon zárójelben írom csak! A HaHu nem a megbízhatóság teteje és ami a lényeg, rengeteg fals adattal lehet rajta hirdetni.
Lehet nem muszaki vizsga volt az elso. De megnezem majd. De ugy remlik akkor van valami fotos doksi. Lehet felrakom majd ide.
Egyebkent valoban furcsa a sztori. Megvarom a Di-fer mit mond, aztan kitalalom raszanjam e azt 800km oda vissza utat.
Mert ha csak az autot nezem, akkor jonak tunik bar a legdragabb a lkstaban.
A hirdetésben második tulajdonos van feltüntetve, továbbá, hogy Magyarországon újonnan üzembe helyezve. Sőt, mint írtad az első műszaki vizsga 2014-ben volt. A hazai eljárásban a Magyarországon márkakereskedésben újonnan vásárolt -első üzemben helyezéskor- műszaki vizsgát nem végeznek, mert un. tipusbizonyítvány alapján adják ki a műszaki lapot, amely az adott gyártmány-típus-felszereltségi szint-stb. minden képviselőjére (minden ilyen autóra) vonatkozik. Ha a műszaki vizsga megtörtént 2014-ben, akkor az vagy külföldről behozott és itthon honosított autó, vagy valami más ok lehet. (pl. közüzemű járműnek vizsgáztatták le, esetleg vonóhorog felszerelése, stb).
Ami a magánszemélytől vásárlást illeti: ebben az esetben a jótállási kötelezettség (ami minden esetben a kereskedőre nézve kötelezettség, még ha szeretik is ezt titkolni, vagy lemondatni a vevőt erről, ami persze jogellenes) nem érvényesíthető egy esetleges probléma esetén.
Ami a km-rel kapcsolatos, ha jól értelmezem,
akkor 2016. 07. 14-től 2017. 04. 24-ig ment az autó (szervizkönyv, meg garanciahosszabbítós papír szerint) kb. 7200 km-t,
majd 2017. 04. 24-től 2017. 07. 12.-ig még 6199 km-t.
azután 2018.07. 11 és kb. 2019 január közepe (?) között 4399 km-t.
Erre is vonatkozik az, hogy a tulajdonosok gk. használati szokásai különbözőek lehettek?
Ami a dátumokat illeti: a vonóhorog papírja 2014. 07. 15-i (vagyis fel lett szerelve, de kinek az autójára?)
az autó üzembe helyezése 2014. 07. 18
2018 decemberi eredetvizsga azt jelzi, hogy akkor biztosan volt tulajdonosváltás
Végezetül -számomra- teljesen életszerűtlen, hogy valakinek van egy benzines autója, amivel taxizik, majd vesz egy másik ugyan olyan benzinest de hirtelen rájön, hogy inkább diesel kell neki és kb. 1 hónap múlva elkezdi árulni a frissen vásárolt benzinest.
Persze ettől lehet még teljesen fair az ajánlat, csak bennem van a hiba és túl sok "nem összeálló" információt vélek felfedezni.