Ezt írja az index 10.13-i cikke a témával kapcsolatban, és ez is van benne a kormány adóterveiben:
Bőkezű családi kedvezmény
A kabinet eltökélt szándéka, hogy a 16 százalékos egykulcsos szja-ra való áttéréssel (a félszuperbruttó alapot jövőre megtartva, 2013-ra két lépésben teljesen kivezetve) egyszerre nagyvonalú családi kedvezményt léptet életbe. Két ponton újítják meg a mai szabályokat: egyrészt az adókedvezményből adóalap-kedvezmény lesz, másrészt már az első gyerektől élni lehet a könnyítéssel.
Most az egy- és kétgyerekesekre nincs pozitív diszkrimináció az adórendszerben, egy fillér családi adókedvezményt sem kapnak. Jövőre viszont gyerekenként havi tízezer forinttal lesz csökkenthető az szja. Ezt úgy érik el, hogy havi 62500 forintban állapítják meg a gyerekenkénti adóalap-kedvezményt, vagyis havonta és gyerekenként ennyit le lehet vonni a jövedelemből, és csak az így csökkentett összeg után kell leróni a 16 százalékos szja-t. (A 62500 forintra jutó adó a 16 százalékos kulcs mellett 10000 forint lenne, végül is ezt az öszeget hagyja ott az állam a családoknál.)
Még bőkezűbb lesz az új rendszer a legalább három gyereket nevelők esetében. Most egy háromgyerekes szülő havonta gyerekenként 4000 forinttal, azaz összesen 12000 forinttal csökkentheti a befizetendő adóját. Jövőre ugyanez a szülő ennek sokszorosával, havi 99000 forinttal mérsékelheti az szja-t. A szabály itt is az adóalap-kedvezményen alapul: a minimum háromgyerekes szülő gyerekenként és havonta 206250 forintnyi adóalap-kedvezményt érvényesíthet, vagyis az adóját havonta és gyerekenként ezen összeg 16 százalékával, 33000 forinttal mérsékelheti.
Előfordulhat, hogy sok szülő nem tudná maximálisan kihasználni a családi kedvezményt, hiszen nem keres annyit, aminek annyi lenne az adója, mint a családi kedvezménnyel megtakarítható összeg. A kedvezményt ugyanis egészében havi bruttó 487 ezer forintot elérő fizetésből lehet csak maradéktalanul igénybe venni.
A kérdésem az, hogy hogy jönnek össze ezek a számok? Három gyereknél a 206250 forint adóalap-kedvezmény az 618750 forint. Ugyanakkor a kedvezményt teljes egészében, maradéktalanul 478000 forint fizetéstől lehet igénybe venni. Én nem értem, hogy 478 ezer bruttó fizetésből hogy lehet majd igénybe venni 618750 forint adóalap-kedvezményt? Ha valaki - aki érti ezt az egész rendszert - felvilágosítana, azt nagyon megköszönném.
Mert aki minimálbér (esetleg valamennyi) + zsebbe konstrukcióban kapja a fizetését, annál a rabló munkáltató azt csinálja, hogy a zsebbe összegét annyival tudja csökkenteni, amennyivel kevesebb adóelőleget kell fizetni. Mert hogy az alkalmazott így ugyanannyit kap.
Sziasztok! Légyszi' segítsetek! A feleségem gyeden van (1 gyermekünk van), havi 72000,- + 12000,- csp-t kapott eddig (gyógypedagógus), én természetesen minimálbérre vagyok bejelentve. Akkor most nekünk jár ez a tízezer forint, vagy nem? Illetve kinek kell ezt igényelnie? Félek hogy már megint rosszul járunk...
A Világgazdaság Online értesült olyan vállalatokról is, amelyek a borítékban kifizetett bérből elvonták az alkalmazottak adókedvezményével nyert összeget, arra hivatkozva, hogy nem kapnak többet, mint amennyiben megállapodtak.
, másoknál pedig nem éri meg a kedvezményes és egyszerű ekho vagy eva adórendszerből átlépni, mert a kedvezményekkel együtt sem éri meg.
magyarul ezek az emberek eddig is (éveken át) kedvezőbben adóztak, mint azok, akik mostantól igénybe tudják venni a családi adókedvezményt (az új kedvezményekkel együtt természetesen).
akkor miért is sírnak? hogy nem lesz nekik mééééég kedvezőbb, mint eddig?????
Ha tényleg olvastad a hszeimet, akkor tudhatod, hogy a többgyerekes rablovicsok közpénzek ellen irányuló fosztogatását akarom megszüntetni a tisztességes adófizetők javára.
a gyermektelen nyugdíjas rablovicsok pedig ne a többgyerekes családok felnőtt gyerekeinek befizetett nyugdíjjárulékát rabolják el nyugdíj címén azoktól, akik tisztességben dolgoztak és felneveltek egy csomó gyereket.
Ekkora bérre van szükség a családi adókedvezményhez
2011. 1. 10. 14:20
Legalább 110 ezer forint bruttó bérre van szükség ahhoz, hogy egy gyermek esetén érvényesíteni lehessen a családi adózás rendszerében ígért 10 ezer forintos kedvezményt. Több gyermek esetén ennél többre van szükség. Hazánkban azonban a munkavállalók mintegy 65-70 százaléka azonban minimálbér után fizet járulékot, az szja-kedvezmények pedig egyes szakmákban, ahol nem lehet e rendszerben adózni, nem is érvényesíthetők. A kisgyermekes dolgozó anyukák a gyes korlátozásaival még rosszabbul járhatnak.
Nagyjából 109 ezer forintos bruttó bérre van szükség ahhoz, hogy egy, 154 ezer forintra, hogy kettő és 487 ezer forintos bruttó jövedelemre ahhoz, hogy három gyerek esetében maradéktalanul fel lehessen használni a családi adózással járó kedvezményeket – számolta kis az origo.hu.
Ha azonban ennél alacsonyabb jövedelemre jelentették be a munkavállalót, az adóalapból nem érvényesíthető maradéktalanul a kedvezmény, vagy egyáltalán nem éri meg. A lapunk által megkérdezett szakértők elismerték, hogy az új rendszer vonzó lehet azoknak akik eddig nem az szja szerint adóztak, ugyanakkor a tapasztalataik eddig azt mutatják, hogy a magasabb jövedelműek jártak nagyon jól az új szabályokkal.
A családi adózás szerint az összevont adóalapot 2011-től 1 és 2 eltartott esetén 62 500 forinttal, 3 vagy több esetén 206 250 forinttal lehet csökkenteni - havonta és eltartottanként. A gyermekek mellett eltartottnak számít, a magzat a fogantatás utáni 91. naptól, s a saját jogon családi pótlékban részesülő és a rokkantsági járadékban részesülő is.
A családi adózásról szóló internetes tájékoztató szerint – amelyet az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség üzemeltet - ez az adózási forma tehát egyértelműen azon családok számára jelent előnyt, ahol a szülők gyermeke(ke)t nevelnek, és bejelentett munkaviszonyból származó munkabérből tartják el családjukat, megélhetésüket nem kizárólag és tudatosan szociális segélyekre alapozzák. A Nemzetgazdasági Minisztérium becslése szerint az egygyermekes szülők 58 százalékának, a kétgyermekesek 68 százalékának és a háromgyermekesek 98 százalékának nem kell szja-t fizetnie.
A becslést azonban egyetlen hatástanulmány sem bizonyítja, azzal a ténnyel pedig szinte mindenki tisztában van, hogy a hárommillió magyar adófizető kétharmada minimálbér után fizet járulékot, s sokakat pedig munkaadójuk alacsonyabb bruttó bérre jelenti be, a kialkudott juttatás fennmaradó részét pedig borítékban kapják meg.
Gerendy Zoltán, a BDO adótanácsadó cég vezető partnere szerint a probléma az, hogy egyes szakmáknál nem lehetséges az szja szabályai szerint adózni, másoknál pedig nem éri meg a kedvezményes és egyszerű ekho vagy eva adórendszerből átlépni, mert a kedvezményekkel együtt sem éri meg. „Az egykulcsos adó és a családi adózás rendszere is a gazdaság fehérítését célozza meg, s ennek eredményei csak hosszú távon lesznek láthatók. A kérdés az, hogy a lakosság bízik-e annyira a rendszerben, hogy visszatérjen az szja rendszerébe” – fogalmaz Gerendy Zoltán.
A Magyar Nemzeti Bank számításai szerint a családok 41,8 százaléka rosszabbul jár, 20 százalékuknál nem változik a helyzet, 38,2 százalékát jobb helyzetbe hozza az új adórendszer. A Világgazdaság Online értesült olyan vállalatokról is, amelyek a borítékban kifizetett bérből elvonták az alkalmazottak adókedvezményével nyert összeget, arra hivatkozva, hogy nem kapnak többet, mint amennyiben megállapodtak. Egy, akár száz főt foglalkoztató cégnél ez komoly személyi megtakarítást jelent.
A családi adózás intézménye a tájékoztató honlap szerint elismeri a munka becsületét, s a család jelentőségét. Ugyanakkor, ha egy mai átlagos (bruttó 200 ezer forint körüli) fizetésből élő egy – három éves kor alatti - gyermeket eltartó párt veszünk alapul, egyértelműen az átalakítás vesztesei: hiszen a kormány döntése alapján heti negyven órás munkát nem végezhet az az anyuka, aki gyermekgondozási segélyt (gyes) kap, amelynek összege idén 28500 forint. Egy anya, aki az eva vagy az ekhó szerint adózik, gyakorlatilag majd’ 30 ezerrel forinttal kevesebbet kap április elsejétől, ha úgy dönt, naponta nyolc órát dolgozik.
De van még itt valami. Egy törvényben nem lehet odaírni, hogy „mindenkinek jár, kivéve a cigányoknak” Márpedig, ha ezt az összeget – v hasonlót – pl. a családi pótlékhoz csapnák, akkor az újabb inspiráció lenne a cigány lakosságnak a szaporodáshoz. Ezért valahogy más módon kell támogatni. Pl. így.
Ezen adatok tükrében, mostmár értem a kormány gondokodásmódját!
A legtöbb családban 1 vagy 2 gyerek van. Nekik kisebb mértékű kedvezményt kell adni, mert csak így éri meg a büdzsének.
A 3 gyerekesek úgy is kevesebben vannak, és valószínűleg jövedelmük sincs akkora, hogy nagy mértékű kedvezményt tudjanak igébnybe venni. Viszont jól mutat a reklámban a havi 99ezres hivatkozás.
Pontosan és azokat akik önző módon nem vállalnak gyereket szintén ki kell taszítani a társadalomból és 98%-os különadóval sújtani logikád folytatása szerint.
Az a baj ,hogy az almát hasonlítod össze a körtével, nem érdemes az érzelmi dolgokat és a pénzügyi dolgokat keverve összehasonlítani.
Ezért kell érzelmek nélkül pénzügyi alapon kezelni a kérdést, így tisztán látható, hogy a társadalomnak elemi érdeke a gyermekvállalás pozitív diszkriminációja, és az is ,hogy gyermeket vállalók anyagilag is jóval többet fektetnek be ,mint te.
A társadalom szempontjából ez nem érzelmi kérdés, tisztán racionális érdek a nemzet fennmaradásának biztosítása,már pedig a kérdést nem elsősorban az egyén szempontjából kell vizsgálni.
A gyermekesek 99%-os többsége nem a pénzért vállal gyereket,de a pénz hiánya miatt nem tud vállalni másodikat,harmadikat,(pl nagyobb lakás, gyerekeknek ruhák,bútorok, hálapénz az orvosnak......) ezért kell a pozitív diszkrimináció.
Nyilvánvaló, hogy a gyermeket vállalók terhe sokkal nagyobb abban az esetben, ha az illető tisztességgel felneveli és iskoláztatja gyermekét.
A mai helyzetet látva én odáig jutottam, hogy legjobb lett volna, ha eleve nem vontak volna senkitől nyugdíjjárulékot sok-sok éven át és a gyermeket nem vállalók meg majd éljenek meg idős korukban a megtakarításaikból és nem tarthatnák a markukat a nyugdíjért, amelyet a mások által felnevelt akkor már dolgozó gyermekek termelnének meg számukra. A gyerekesek meg ugyan jóval kevesebbet tudnának megtakarítani, de számíthatnak gyermekeik támogatására.
Feltéve, hogy elfogadnánk azt az erkölcstelen értékrendet, hogy gyerekgyárként kell felfogni a családokat, ahol a szülők termelnek akkor, amikor gyerekeiket felnevelik és etetik, ruházzák.
Aki nem kizárólag szeretetből szüli , neveli a gyerekeit azt el kell ítélni és a társadalom perifériájára kell szorítani.
Senkit nem érdekel, hogy te mennyit fizetsz a közösbe, ez a rendszer nem arról szól.
Te fizetsz jó esetben 40 évig a közösbe egy háromgyerekes család 5*40 évig,ráadásul biztosítja veled ellentétben a társadalom megújulásához elengedhetetlen emberi erőforrásokat, tehát társadalmilag nagyságrendileg hasznosabb.
Mint már korábban leírtam, csak épp eltűntél mint szürke szamár a ködben, csak bizonyos feltételek esetében lehetne igaz az érvelésed, te viszont állandóan kivételekkel jössz.
HA már számolgatni akarsz ki lehet számolni mennyibe kerül egy gyerek, de akkor számszerűsítsd a gyerekkel való törődés munkaerőköltségét is.(hétvége,éjszakai felkelések duplán-:) )
Feltéve ha mindenkinek egyenlő arányban kellene hozzájárulni a közöshöz,hamar kijönne ,hogy a gyermekes családok nagyságrendel többett tesznek a közösbe, ebből csak lehetőségük van valamennyit levonni, ha van miből.
Egy gyerek felnevelése munkaerőköltséggel kb 30 millió, tehát az egyedülállónak kedvezőbb az egyenlege.
Atkonvertaltam (nagyjabol) az itthoni osszegre a fizetesemet es figyelembe veve a gyermekek szamat is, az a meglepo hir fogadott, hogy az egyik website-on találhato kalkulator szamitasai alapjan a most majd 40%-os szja 2013-ra (ha minden igy maradna) kevesebb, mint 13%-ra csokkenne.
A szomszédaim se kapnak sajnos... két egyetemista gyerekük van, ráadásul kb használhatatlan diplomát fognak kapni, ezért saját költségen ( mármint a szüleik pénzén ) tanulnak hozzá ezt-azt, hogy találjanak munkát. Talán az lenne a legjobb ha hamar jönnének az unokák, de a fiúknak eszük ágában sincs családot alapitani :-((((
Nekem 3, de csak 2002-ig kaptam adókedvezményt. Azután jött a "jóléti rendszerváltás" és 8 kemény év. Mostmár nem kapok, mert mind a 3 egyetemista. És mint ismert, ilyenkor már nem kell rájuk költeni.