Egyre több új digitális tükörreflexes fényképezőgép rendelkezik videó rögzítés lehetőségével. Egyre több, eddig leginkább fotókat készítő kezdők/amatőrök/profik kóstolhatnak bele a videó/film/klip készítés világába. Ráadásul nem is rossz minőségben. A kompakt videokamerák és fényképezőgépek érzékelőjénél jóval nagyobb képalkotó szenzorral rendelkező DSLR-ek objektívjei is cserélhetőek, s ez kiterjeszti a lehetőségeket, s szabad utat enged a kreativitásnak is. Természetesen vannak korlátok is, de ha ezeket felismerjük, igen látványos vizuális élményt lehet "varázsolni" ezen fényképezőgépekből.
Eddig még nem született olyan topic, melyben a DSLR-ek videó funkcióival kapcsolatos kérdések és válaszok, tippek és trükkök, korlátok és problémák márkafüggetlenül megvitathatók lennének. Az egyes tipusok topic-jaiban időnként felmerülnek kérdések a videó funkcióval kapcsolatban, de aztán el is vész néha a hozzászólások között.
Legyen ez a leírás meghívó amatőrnek/profinak, vásárlás előtt állónak vagy pusztán a téma iránt érdeklődőnek.
A külső mikrofon csatlakozó helyére a mikroport vevőjének a kimenetét dugod. A legtöbb kamerás mikroport olyan, hogy atartozéksaruba be tudod csúsztatni a vevőt, a fejlámpa vagy külső miki helyére. A mikroprot adóját meg a célszemélyre akasztod, a csiptetős mikit meg kb szegycsont magasságában a ruhájára. Ne alá, mert a texil susogni fog. Ha nincs célszemély, akkor +egy fő, aki belógatja a mikrofont ahova akarod, a képen kívül...
A mikroportos hangrögzítéssel kapcsolatban lenne kérdésem:
Hogyan tudok mikroportot dslr kamerához "csatlakoztatni"? Külső mikrofont (videomic) használok, de belső terekben a nagy visszhang miatt szükség lenne valami direktebb megoldásra. Tipp esetleg? Köszönöm!
először is kellene, 1 kodek pack, ami legyen a K-lite, telepít. google kereső :-)))
azután a format factory konvertálásnak kitűnő. mondjuk mpeg 2, vagy 4-be, jobb a mpeg4 a te esetedbe.
azután mondjuk egy video szerkesztő, legyen Pinnacle Studio 12, nem kell vegas, meg hasonlók, ha nincs némi alaptudásod, ez egyszerűen kezelhető, magadtól is rájössz, és magyarítás is van hozzá, nem tudja a h-264-et kezelni, ezért kell konertálni mpg4-be. oszt megy. a kész anyagot dvd formátumra állítod, megírja szépen és nincs gondod, lejátsza minden, ha meg pendrive-ra íros akkor maradjon mpeg 4 , úgy is kiírja, hogy mekkora lenne a kiválasztott fájl mérete és tudsz variálni.
de neked, mivel, hogy kicsi a géped, még a Pinnacle studio 10 is megfelelne, a kis gépigénye miatt. ezek régebbi verziók, néha kissé bizonytalan a működés, ajánlott sűrűn menteni, de mondhatni jónak és egyszerűnek.
a 14-15-16 már kezeli a full hd-ét h.264 de erős gép keel hozzá, a legfissebb a 16-os de aki 14-est használt, annak is elsőre nagy a különbség.
úgy-hogy ha még nem mentél semmire, akkor talán segítettem
nagyon köszi a részletes választ. ezt a zoomH1-et nézegetem pár napja én is, h egész jópofa ketyere, ami nagyon tetszik benne, az a headset csati, tehát, h van folyamatos visszajelzésem a hangról.
köszi, h írtad a vakus rögzítést, sehol nem találtam, h van-e vmi menete a zoom-nak. az említett vakupapucs rögzítőm az van, mert fotózásokhoz is ezer barkács megoldást szoktam választani, úgyh ezzel se lehet gond :)
Az én 550D-m audiójel feldolgozása tökéletes (Magic Lanternnel), amire oda kell figyelni mikrofonvásárláskor: a frekvenciatartomány. A legjobb a 20Hz-20KHz-ig terjedő tartományú mikrofonok, ettől eltérni kompromisszum. Ha a mikrofon nem vesz egy frekvenciát, akkor a DSLR nem rögzíti, utólag nincsen lehetőség odatenni azt a frekvenciát (mivel nem lett rögzítve). Például vannak mikrofonok amit 50-80Hz-től adják a jelet. A hangfalmozgató basszusok 15-50Hz között vannak, tehát ha 50Hz-től kezdődik a mikrofon tartománya, akkor sohasem fog dübörögni a felvételen a basszus.
Szerintem a legjobb megldás arra amit tervezel a Zoom H1 V2 hangfelvevő, lehet sima mikrofonként is használni a DSLR mikrofonbemenetére csatlakoztatva, állítható a bemeneti/kimeneti szintje. De természetesen nagyon jól vesz fel önmagában is.
Lehet venni (amikor van) a Tajti Musicban ilyen vakupapucs rögzítő adaptert amivel a DSLR váz tetejére rögzíthető a ZOOM H1 V2.
Aki, amikor teheti használja. De kevésbé feltűnő, ha nincs, mert a kép áll. Példának képzelj el egy svenket, ahol durván változik a kép keménysége, kontrasztja a mozgás során.
szeretnék segítséget kérni. fotózásban viszonylag jártas vagyok, de egy ideje fejembe vettem, h érdekel a videózás is és nyomkodom is bőszen :) most mikrofonon töröm a fejem fejlesztés gyanánt, kinézte a rode videoMic rycote -ot (piros talpú okosság), ár azért meghatározó és jelenleg ez fér bele. cél kb. az lenne, h a beépített mikrofon minőségét javítsam. első sorban beltéri és/vagy kültéri felvételekre használnám, de leginkább amolyan rövid interjú féle szösszenetekre. úgy láttam a teszteken, elég jó lehet már ez a mikrofon is nekem. viszont hallottam egy olyat, h a DSLR-ek belső hangfeldolgozása nem a legjobb és a hangot igazából külön eszközön kéne rögzítenem és utólag összerakni. mivel mindenképpen átesnek utómunkán a felvételek, így ez annyira nem is gond, inkább az audio rögzítő kütyü nem tudom mennyire kellhet nekem így elsőre...? vagy elég a rode is direktbe, amíg kitapasztalom mit merre egyáltalán? illetve 60D és 7D között lehet ebben különbség?
előre is köszi a helpet :) mikrofont még nem vettem, így esetleg ha vkinek van eladó hasonló, az érdekelhet :)
A Canon gépek közül létezik olyan (az 5d-t, 1d-t leszámítva) aminek van záridő/blende előválasztás (TV/AV) módja VIDEÓBAN? Meglepve tapasztaltam, hogy még a 6d-ből is kihagyták. Azt hiszem a 650d-nél mintha lenne, de sehol nem találok erről leírást, ti tudtok erről valamit? köszi!
Egy kis segitségre lenne szükségem. Szeretnék venni egy válltámaszt, de nem tudok választani a két fajtából. Gondoltam hátha tud nekem valaki itt segiteni ebben árban ugyan az a kettő, de melyik a kényelmesebb súllyal vagy támasztós, tapasztalat?
Lenne egy kérdésem. Canon 7d-t használok 24-105 obival. Videozásra csak otthon kell. Ha bekapcsolva hagyom a stabilizátort, beleserceg a hangja a beépített mikrofonba. Ha kikapcsolom, akkor tökéletes. Vajon csak az enyém ilyen hangos, vagy az összes ilyen, akkor nem aggódom tovább. Három hónapos az obi, újonan vettem, előtte Canon 18-200-am volt. Annál bekapcsolt stabival nyugodtan videóztam.
OK, hogy H.264, de az egy tömörítési mód, azon belül még mindig vannak különféle megoldások, leginkább szintek, mint azt linkeltem is. Egyszerű, amit a gép gyárt, azt a tévé nem érti. Kérdezd a Philipset, mit ajánlanak.
Maradjunk annyiban, hogy szopó, ha a TV nem ismeri a fényképező kodekjét. Ilyenkor nincs mit tenni, konvertálni kell --> videoszerkesztő. Bizonyos tévék ismernek bizonyos kódolási metódust, és szerencsés vagy, ha a legyártott formátumot meg tudja emészteni a megjelenítő. Esetedben meg kell kérdezni a Grundigot, hogy mit képes lejátszani, és milyen kódolást-dekódolást (kodek) értelmez.
Az emliett Grundig TV kevesebb mint fél éves és 16:9. Akadás és torzitás mentesen játsza le a Nikon D5100 nyers filmjét. Csak ép a hangra irja ki : nem támogatott formátum.
Az emlitett tablet pedig pont azért gáz mert szélesvásznú. Minden fényképet torzít! Ha elforgatom rajta 90 fokkal akkor avatatlan szemnek is feltűnik.
Pont azt kellene kiderítenem melyik milyen formátumokat / kodekeket ismer fel. Viszont fogalmam sincs mit is kell nézni.
1, felbontás
2, képfrissítés
3, váltottsoros megjelenítés
4, Mono,sztereó, 5.1, 7.1
5, bitráta ( na ez meg mi? )
6, képarány
7, ........
Még mobil telefonos konvertálásnál próbálkoztam azzal, hogy a mobillal felvett videó formátumát próbáltam beállítani a Format Faktory -ban.
Természetesen nem játszotta le a mobil az így létrehozott videót :(