A lengyeleknél megjelent a várva-várt darus IFA. Szerencsére nem az Atlas-féle fülkét kapta, hanem a szebb, Deagostiniset:
Érdekesség, hogy megint fontosnak érezte a kiadó a rendszámokat megvariálgatni, így valaki lengyel rendszámmal kapta, valakién pedig NDK-s rendszám van:
A cseheknél pedig megjelent a Tatra 805 expedíciós változata:
Erről tud valaki valamit? Elvileg Ikarus a neve ami a Jugoszláviában készült busz volt de nem lehetett rá írni hogy Ikarus. Valaki valamit bővebben tud?
Szerdán átszálltam Brnóban, közben egy újságosnál láttam a Csepel D344 katonait és a háromtengelyes Star 266 tűzoltófecskendőt (magyar sor 63. 2026-ban?).
Pont ez a 255-ös / 266-os párhuzam jutott eszembe. Könnyebb lenne a 255-böl kifaragni, de sajnos nagyon késön jött ez a modell. Nekem a fehér 255-öst is 7800RUB áron sikerült megvenni, csak amikor azt megrendeltem nem volt a narancs szinü készleten. És nem is tudták biztosra ígérni hogy lesz. Erre két hét múlva megérkezett az orient is. Nyilván jobb lett volna egyszerre megrendelni, de így jártam. Szerintem idövel lesz egy kicsit olcsóbb is. Várni kell amíg telítödik a piac, aztán ha csökken a kereslet olcsóbb lesz. Akkor eljön a faragások ideje. ;-)
A 250.70 (Thermo King klímával) is van már Intorist festéssel 140€-ért. Egy éve 200€ alatt nem lehetett találni. Persze a régi CB-s 28000Ft-os árakról ne is álmodozzunk.
A 255-ből jobb lett volna megcsinálni a 266-ost, legalább a magassággal nem lenne probléma és a kerékívek is készen lennének. Igaz a 256 donor harmad annyiba sem került...
A citromail-es mailem már nincs meg, viszont a freemail-röl írtam már neked.
A 266 belsejétöl én is rosálok egy kicsit. Sikerült végre CB ráncajtót szerezni, így a kasznit már csak be kell fejeznem. Debreceni ülésböl kellene még néhány darab, de majd az is megoldódik.
Akartam írni a régi citromos email címedre, de nem fogadta.
A 266-ost pont tegnap vettem elő, elkezdtem megcsinálni a belsejét. Elég rendesen át kell szabni a 256 alvázát és padlószintjét, hogy 266 legyen belőle és kijöjjenek az ülés magasságok.
Ha most veszed 12231 RUB-ért, akkor is 60000Ft+vám (én valami 7€ vámot fizettem) kijössz. Akkor sem 80.000Ft felett. Akik seftelnek vele, azok is megveszik csak ráteszik pofabőr vastagságtól függően a hasznukat. Semmiképpen nem éri meg. Ha gondolod, amikor rendelem a 30-ast rendelek egyet neked is. Máris megnyered a postaköltség felét. Amikor hazamegyek összefutunk Budaörsön és odaadom. Kifizetni ráérsz akkor ha a kezedben van.
Sokkal jobban megéri az oroszoktól rendelni mint bárhol az EU-ban beszerezni. Most érkezett az Ikarus 255.70 (Demprice) a baráti Szovjetunióból. 7800RUB/74€ volt a modell ára, és 3900RUB/34€ volt a posta. Én az EU-ban 200-230€ környékén találtam postával együtt, tehát laza 100€-val beljebb vagyok ha az oroszoktól rendelek. Vámmal együtt is. Rendeltem eladnivalót is egy kis haszon azon is van, tehát még olcsóbb a modell.
Semmi extra, suhanc koromban nagy rallye fan voltam, egy közös ismerős révén párszor megfordultam a Kertész utcában, szakosztály gyűlésen, illetve egyszer egy szűk és hideg rákospalotai garázsban segítettem Laib Kálmán sárga Zsigulijának az összerakásában.
Nem ez a sorozat. Ez a Citroen gyűjtemény nagyjából megvan. Ez valami teszt sor lehetett, de semmit nem találok róla a neten. Lehet el sem indult még a teszt sor sem.
Jön a Modelpro Ikarus 30 összeszerelős változata. Az AVD kit
októberben jelenik meg. Így azért egyszerűbb és olcsóbb lesz magyarosítani és feljavítani a modellt. Oroszországból rendelt mostanság valaki? Lehet egyáltalán, vagy nem is érdemes?
Nekem tetszik a magyar rendszám rajta. Igaz jobban tetszene, ha egy kicsit jobban odafigyeltek volna és nem sárga, hanem fehér háttérszínt kapott volna a rendszám. Vagy ha már sárga, akkor F-fel kellett volna kezdődnie.
Az csak külön poén, hogy valójában ez a rendszám egy Golf 1-esen van/volt rajta az ügyfélkapu tanúsága szerint: