Speciel most nem. De ha például azt mondanám nyilvánosság előtt, hogy írni fog valaki a Fehér Elefántról, könnyen meglehet, hogy olvassa ezt és mégsem ír róla, holott egyébként írna. Vagy fordítva - ha "nem szabad" rágondolni, akkor tuti sokan rágondolnak. Satöbbi. Ilyenkor nincs más, mint figyelni és jegyzetelni a sorsot és a végzetet.
És ez az önmagunkban fellobbanó láng a legtöbb kultúra belső-vallásosságában
szépen megjelenik:
"Az a szem, amellyel én nézem Istent, ugyanaz, mint amivel ő néz engem."
Eckhart Mester
„A látó (szem) nem éri Őt utol, de Ő utolér a (szem) látásában
(Korán, 6 :103)
"Próbáltam Őt megtalálni a Keresztények keresztjén, de Ő nem volt ott;
elmentem a Hinduk templomába és az ősi pagodákhoz, de az Ő nyomát sehol nem találtam. Elzarándokoltam Mekkába a Kába-kőhöz, de Ő ott sem volt. Megkérdeztem a tudósokat és a filozófusokat, de Ő tudományuk határain kívül volt. Ekkor belenéztem a szívembe, és ott lakott Ő, és láttam; Ő sehol máshol nem található."
"Hova lett a láng? - van erre válasz a buddhizmusban? "
"Legyetek Ananda önmagatok fénye!" ("A menedéket leljétek fel önmagatokban idegen menedék nélkül.")
"Legyetek tökéletesek!" Isten országa közelebb van hozzánk, mint a kezünk és lábunk.
Mi vagyunk a világ világossága. Buddha nem egy elképzelt, metafizikai, "istenről"
"nem beszélt", (aminek létéről jókat lehet vitázni:) hanem pontosan erről a belső felébresztett lángról szólt, amiről az eredeti belső-keresztény, jézusi tanok is.
Ezt a "lángot" mindig nehezebb meggyújtani, megtalálni, mint elfújni (vagy meg sem keresni) :)
Eszembe jutott erről a szakaszról a Prédikátor könyve:
"Mit jelent az, hogy a vágyottat el nem érni szenvedés, ó koldusok? A születésnek alávetett lényekben felkél a vágy: bárcsak ne kellene megszületnünk, bárcsak ne várna ránk a születés! Ám ez a vágy nem teljesülhet, s a vágyottat el nem érni szenvedés, ó koldusok. A vénülésnek… betegségnek… halálnak… gondnak… panasznak… fájdalomnak… szomorúságnak… csüggedésnek alávetett lényekben felkél a vágy: bárcsak ne kellene megvénülnünk, megbetegednünk, meghalnunk, gondot, panaszt, fájdalmat elszenvednünk, szomorkodnunk, elcsüggednünk, bárcsak ne várna ránk a vénülés, betegség, halál, gond, panasz, fájdalom, szomorúság és csüggedés! Ám ez a vágy nem teljesülhet, s a vágyottat el nem érni szenvedés, ó koldusok."
Préd 12.13 Vége a beszédnek. Mindent hallottál. Féld az Istent, és tartsd meg a parancsait! Mert ez minden embernek a kötelessége. Préd 12.14 Mivelhogy Isten minden tettet ítélőszéke elé visz, és lát minden rejtett dolgot, akár jó volt, akár rossz.
Préd 11.5 Ahogy nem ismered a szél járását, sem a terhes asszony méhének titkait, ugyanúgy nem ismered Isten tevékenységét sem, aki mindent irányít. Préd 11.6 Már reggel vesd el vetőmagodat, és ne pihentesd kezedet napestig, hisz nem tudhatod, vajon sikerül-e ez vagy az, vagy hogy mindegyik egyformán jó-e.
Préd 9.11 Láttam továbbá a nap alatt: nem a gyorsak győznek a futásban és nem a hősök a harcban, így a kenyeret sem a bölcsek szerzik meg, s a gazdagságot sem az okosak, és nem is a hozzáértőké a kegy. Sokkal inkább az idő és a sors éri utol őket mind. Préd 9.12 Még a maga óráját sem tudja felismerni az ember. Mint a halak, amelyeket megfog az alattomos háló, s mint a tőrbe esett madarak, úgy esnek kelepcébe az emberek is a baj órájában, ha az hirtelen rájuk szakad.
Préd 3.19 Mert hiszen az emberek fiainak sorsa és az állatok sorsa egy és ugyanaz a sors. Amint ezek meghalnak, meghalnak azok is. Mindben egyforma az éltető lehelet, és nincs az embernek többje, mint az állatnak. Igen, mindkettő hiábavalóság! Préd 3.20 Mindkettő ugyanarra a helyre jut. Mindkettő porból lett és minden visszatér a porba. Préd 3.21 És ki tudja, vajon az emberek fiainak éltető lehelete fölfelé száll-e, és vajon az állatok éltető lehelete lefelé, a földbe száll-e? Préd 3.22 Így beláttam, hogy nincs jobb az ember számára, mint hogy örömét lelje munkájában, mert ez a sorsa. Mert ugyan ki juttathatja odáig, hogy lássa, mi lesz utána?
Préd 3.12 Ekkor megértettem: nem tehet jobbat az ember, mint hogy örüljön és élvezze az életét. Préd 3.13 Mert hiszen az is Isten ajándéka, hogy az ember eszik, iszik és kedvét leli a munkájában. Préd 3.14 Rájöttem: amit Isten tesz, az minden időre szól. Ahhoz nem lehet sem hozzátenni, sem semmit elvenni belőle. Isten azért tesz így, hogy féljünk tőle. Préd 3.15 Ami van, már rég megvolt, s ami lesz, már rég megvan, és Isten szereti az üldözöttet. Préd 3.16 Láttam továbbá a földön az ítélet helyét - itt bűn volt; és az igazságosság helyét - itt gonoszság. Préd 3.17 Azt mondtam hát magamban: Isten ítéletet tart mind az igaz, mind a gonosz fölött. Mert mindennek megvan a maga ideje, ami itt végbemegy.
Préd 3.1 Mindennek megvan az órája, és minden szándéknak a maga ideje az ég alatt: Préd 3.2 Van ideje a születésnek és a halálnak; ideje az ültetésnek és az ültetvény kiszedésének. Préd 3.3 Ideje az ölésnek és ideje a gyógyításnak, ideje a bontásnak és ideje az építésnek. Préd 3.4 Ideje a sírásnak és ideje a nevetésnek; ideje a jajgatásnak és ideje a táncnak. Préd 3.5 Ideje a kő eldobálásának, és ideje a kő összeszedésének; ideje az ölelkezésnek, és ideje az öleléstől való tartózkodásnak. Préd 3.6 Ideje a keresésnek, és ideje az elveszítésnek; ideje a megőrzésnek, és ideje az eldobásnak. Préd 3.7 Ideje az eltépésnek, és ideje a megvarrásnak; ideje a hallgatásnak, és ideje a szólásnak. Préd 3.8 Ideje a szeretetnek, és ideje a gyűlöletnek; ideje a háborúnak, és ideje a békének. Préd 3.9 Mi haszna van a munkálkodónak abból, hogy fáradozik? Préd 3.10 Elnéztem a vesződséget, amit Isten az emberek fiainak ad, hogy bajlódjanak vele. Préd 3.11 Mindent ő tesz, a maga idejében. Adott ugyan nekik (némi) fogalmat az idő egész folyásáról is, de anélkül, hogy az ember elejétől végig fel tudná fogni, amit az Isten tesz.
:) az is olyan mint a többi ki mint vet úgy arat csak annyiban van tupírozva hogy a halállal nincs vége a dolognak amit én csak mint öröklődést vagyok hajlandó elfogadni
ja és csak a szándékosságra koncentrál a gondatlanságot a buta:) nyugat találta ki azóta
Szeretném ha ez a topik a sorskérdések körül forogna.
Ezért a buddhista vallásra és filozófiára vonatkozó társalgást kérlek valamilyen buddhista topikban tartsátok, nekem kezdőnek meg ott a Hívők Vitamentes Köre, mint már írtam.