Ez jó hír! Hogyé csinálja? Majd,ha egyszer ebben az életben kész leszünk a házzal,akkor nekifeszülök én is a folyamatban lévő projectek valamelyikének,és akkor nekem is kéne egy ilyen tölcsér.
Igazából van már egy elektronika de ahoz is szaggatni kell egy forgó tárcsával ,ezeket akarom elkerülni nem akarok förgo buziskodásokat villyanymotorral,valami egyszerűt szeretnék.
Elektronikában kevésbé jártastól olyat is láttam már, hogy egy bütyköskerékkel egy hagyományos megszakítót vezérelt. De ez innentől már csak ízlés kérdése. 8)
Impulzusgenerátorra a következő egyszerű kapcsolást találtam: gugliban keress rá a "BLK-01 egyszerű impulzusgenerátor kit" kifejezésre, az első találat odavisz
Amennyiben sima gyújtógyertyát kell meghajtani, az a legegyszerűbb megoldás, ha veszel egy hall rendszerhez készült 7 lábas gyújtáserősítőt (a vag konszern majdnem 20 évig használta, kapacitív elven működik a végfoka), a kimenetre pedig rákötsz egy mezei gyújtótrafót. Most jön a legbonyolultabb rész: a bemenetére kell egy 555-ös ic-ből és pár apróságból álló impulzusgenerátor, ami négyszögjelet ad a gyújtásmodul bemenetére.
Az egész kijön 10E ft-ból, ha mindent drágán veszel...
Ha van valami olyan tényező, ami kizárja ezt a megoldást, akkor bocsánat, hogy beleszóltam...
Nem tudom, találtál-e azóta megoldást erre a kérdésre.
Az autós villogóról annyit, hogy az egy villanócső, amit 12/24 Voltról hajtanak. Egy elektronikus transzverter az akku feszültségét 150-350 V közé felhúzza, amivel egy kondenzátort feltöltenek, és a villanócső anód-katód lábaira kötnek. Maga a villantás pár voltos vezérlő feszültséggel történik.
Tisztáznom kell, hogy a high voltage az voltaképpen magas feszültséget jelent ( a nagy az great lenne ) ami esetünkben azt jelenti, hogy az 50 voltos érintési feszültségnél magasabb feszültség van jelen a készüléken belül. A 350 V-os egyenfeszültséget hiábavaló lenne rákötni egy bármekkora hézaggal rendelkező hagyományos gyujtógyertyára. Semmilyen szikra sem keletkezne. Viszont a motorkerékpárok tirisztoros gyújtása ilyen elven (400 V-os egyenfeszültséggel) működik. Kondenzátort töltenek, és gyújtáskor egy tirisztor a gyújtótrafó primer tekercsén keresztül kisüti. A szekunderen pedig átugrik a szikra.
Tehát a trafóra kötéssel jó irányba indulnál, kérdéses viszont a teljesítmény igény, ugyanis a gyújtás erősen fogyasztja az ampereket. Nem tudom milyen gázkeveréket kell begyújtani, de gondolom egy szikrasorozat kéne az induláskor, míg az öngyuladás nem válik folyamatossá.
Megvolt az előadás. Kb. 90 perc volt, az elején egy rövid repülős videóval. Dr. Ailer Piroska tartotta, ő repülőmérnöki karon végzett, most a GAMF-on tanít. Inkább vázlatos áttekintést tartott, nem ment bele mélyen a műszaki kérdésekbe. A végén odamentem hozzá, említettem neki a Yahoo és ezt a fórumot, túlságosan nem jött lázba tőle. Az előadás anyagát megpróbálom megszerezni.