Azt mondta nekem egy hozzáértő, hogy a TR702 tényleg egy kicsi tolóhajó, amit adott esetben kamionnal is lehet fuvarozni. Ez az egy magyarázat van szerintem. Ha leszerelték volna a transzpondert, akkor nem lett volna benne áram, és nem tudott volna adni (mert antennája se lett volna).
Még egy magyarázatot el tudok képzelni: mobil transzponder volt rajta, saját antennával és azt vették le róla és furikáztak vele a városon által. Bár ami mobil eszközt én ismerek, annak külső antennát kell adni.
Többször láttam már a saját vevőmön is ilyen jelenséget, hogy pl egy 300tonnás dög olyan 300 al húz a képernyőn... vagy hogy a pozíciója, utvonala mutat hajó számára eképzelhetettlen pontra...
Hát ez hülye. A Fogarasiról befordult volna ballra, a Szentmihályira....és máris ott lett volna az M3-ason.
Mekkora tapló. Ha arra megy, akkor még a Polust is útbaejthette volna ezért-azért...egy hajón mindig szükség van valamire. Persze, csak ha nem lett volna túl zsúfolt a parkoló.
Bááár, szerintem gyorsan csináltak volna neki helyet akár a Skodák Palotájánál is:-))))).
A térképről most én is azt az infót kaptam, hogy láttuk is meg nem is, van is meg nincs is. Szóval egyelőre nem lehet tudni, hogy hogyan kerül majd nyilvánosságra.
Nem tudom... az biztos hogy az én vevőm érzékenysége nagyságrendekkel nagyobb, mint azoké az antennáké, ami a tiedhez is van. Nekem tökéletesen műxik bentről. Sajnálom hogy nem jött be az 5let. :(
Azért majd szólj ha kész, vagy ha tudok segíteni valamit!!
ahogyan én tudom most, tényleg megéri kivárni most még. Ki fogják adni ezeket a térképeket, de hogy technikailag hogyan - az még nem dőlt el.
A berendezésem még nem üzemel, de fog. Sajnos az ötleted, hogy használjam a meglévő antennát, nem igazán meg (a kábelezést a feje tetejére kellene állítani, és ahhoz az én hajóm kicsi, hogy mindenhova kábelt húzzunk). A műanyag / szivacs / műbőr rétegek meg túlságosan árnyékolják a GPS vételt, sajnos.
Gondolom pénz kérdése a dolog..... Ha egyvalaki veszi meg, akkor lehet kizárólogosságot kér... persze megfelelő díjjazás ellenében. Gondolom pont ezért is húzódik a dolog... Minél több lóvét próbál a gyártó kicsikarni az esetleges vevőből.
Na meg mire végigpuhatolózzák az összes céget, hogy ki mennyit lenne hajlandó fizetni, és milyen feltételekkel...
Ahoz képest, hogy kimondottan kishajósoknak készült ( állítólag ) , mert hogy mindenki biztonságosabban tudjon hajózni, gondolom elég szép ára lesz annak a térképnek ha végre kiadják valamilyen formában.
Mire valaki megveszi, a homokpadok fele már arrébb lesz, mint ahol felmérték őket.. :)
Nem lenne baj ha végre eldöntenék... én is azért várok a navi vásárlással..nagymértékben függ a navi kiválasztásánál, hogy milyen formátumban lesz beszerezhető a duna térkép...
Most beszéltem az illetékes úrral, akik a Duna hajózási térképet készítették el.
Szal az van, hogy maga a térkép fizikailag elkészült. Azt azonban a mai napig nem tudták eldönteni, ki, és hogyan fogja publikálni. Szal az adatbázis elkészült, viszontmég nem tudni milyen lesz a végleges formátuma.
Hallottam, hogy egy csomó, újrahasznosított "e" karaktert lehet kapni raktárról, az Elendernél.
Állítólag még személyesen Kóka hagyta ott - amikor eladta a céget...de darabját 100 Ft-ért számolta fel az új, hozzánemértő és naiv tulajdonosoknak.
Persze, azok azt hitték, hogy jó bótot kötnek - de amikor látták, hogy nem úgy fogynak az "e"betükk - mint ahogy azt a portfolióban Kóka vizionálta nekik...hát elkezdték először 10-es egységcsomagban árulni...de aztán belekeverték a többi betü közé - csak fogyjon.
De olyat is hallottam már, hogy volt aki kilóra vásárolt belőle - igaz nagyobb tételben és vidékre. Állítólag Szegedre. Talán ott megpróbálhatná a kollega - ott úgysem fogy olyan gyorsan az "e"...mint mondjuk a palóc-földön, Nógrádban :-))) .
A hálózatos vevőben van egy webszerverecske, mely neked neten jelentget. Bejelentkezel, s rendbeteheted. Ezer meg ezer jelet vesz, netre reptet, s te ezeket leszedve eme vessel-jelek felett rendelkezhetsz.
AIS és a kalózkodás http://index.hu/politika/bulvar/kaloz518/
Egyáltalán nem biztos, hogy most is így történt, de tudni kell, hogy a kalózok is használnak technikai eszközöket: figyelik a hajók mozgását, ismerik és követik a szállítmányokat (kábé, mint a posta a csomagot, csak nagyban.... :)
Erről a hajóról van szó egyébként: http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=319346000
Csak aztán lement az Marinetraffic által lefedett térképről.
Csabi, nézz körül itt egyelőre: http://www.comarsystems.com/index.htm - azon belül a downloads. Mindent infót megtalálsz, ami érdekel (kivéve a kereskedelmi árakat).
Az adás kikapcsolásáról: megtaláltam a leírásban, az egyik kábel a konfigurálható kapcsoló, tehát ki tudod vezetni a műszerfalra vagy el tudod rejteni az adás kapcsolóját.