Ez a Topic a RedBull Ládaderbi versenyzői, szurkolói és érdeklődői számára készült.
Osszuk meg egymás között a Derbire való felkészülés tapasztalatait, örömeit, mélypontjait.
Az alkotás mindent felülmúló öröme a miénk! :)
Üdv mindenkinek a Carrera csapat nevében! Egyúttal én is gratulálnék mindenkinek, a győzteseknek meg pláne! Nagyon príma egy vasárnapot sikerült összehozni, én ennyit még az életben nem röhögtem. Voltak nagyon durva és elmés megoldások nekik külön gratula, mert nem az olyan "szabványos" alapokat használták fel, mint pl mi :D. Srácok, lehet hogy visszamentem hülyébe, de nem tudja valaki, hogy youtube-ra hogy kell videót feltölteni? Pontosabban, hogy kiírja a keresőben. Elvileg feltöltöttem, meg én meg is tudom nézni, de ha a keresőbe írom, akkor nem adja ki :(. Vagy van valami időkorlát, amikortól látni lehet? Ja és igen:
1. - Soha ne építs nagyobb verdát, mint ami kifér a garázsajtón! -- (Ez bizony sajat tapasztalat... :))))))) 2. - Ha a járgányoddal nem tudsz rádőlni a kanyarra, legyen az ülésnek oldaltartása! Vagy magának a járgánynak! :D (Majdnem elhagytam a navigátoromat a balosban! :D) 3. - A kőzetgyapot jól mutat a kacsán de átkozottul viszket! :D Díszítésre csak mérsékelten ajánlott! 4. - Ha lehet, maradj a kézikormánynál, lábbal nagyon nehéz irányítani. (kivéve persze ha valami igazán remek megoldásod van erre a célra) 5. - Adj több időt magadnak a felkészülésre! Ne a verseny előtti éjszakán fejezd be a járgányod, mert a frissen felragasztott elemek a rázós kanyarban lepotyognak... 6. - Hegesztés után a fém majdnem ugyanúgy néz ki... csak más a fogása... :))) (Legyen nálatok mindíg elég kötszer, égés elleni krémek, spray-k, stb... :))))) 7. - Ha sárgára festesz vmit, bármennyire is nem szárad a pincében/garázsban, ne tedd ki a napra, míg meg nem húz a felszíne! :D (Atomot a muslincáknak! :D) 8. - Ha vannak nem vízálló részei a verdádnak, vigyél magaddal takarófóliát a derbire. 9. - Találd ki, mivel fogod szállítani a verdát. Az utánfutóra nem fér fel minden. De tényleg! :D 10. - Ha a vastelepen furcsán néznek rád - mert össze vissza beszélsz, és nem teljesen tudod mit akarsz -, ne szívd mellre, inkább kezdj hozzászokni az érzéshez... :)))))))) 11. - Ha a harmadik átdolgozott éjszaka után (a hegesztéstől) üveges és piros szemmel a festékboltban higítót vásárolsz (már harmadik alkalommal, a nyolcadik dobozzal...), mond azt frappánsan: "- Jó buli volt, ma lesz az afterparty..." :))))))))))))))))) Talán még kedvezményt is kapsz, mint addiktív rászoruló... :D 12. Sose flexelj pólóban! nem fáj, de nagyon viszket! 13. - Dontsd be a biciklikereket, kulonben leirja a nyolcszasznyolcvannyolcat! :))))) 14. - Nem baj, ha meg van húzva a kormány, mielôtt nagy sebességû gurulást prezentálsz az Origo kamerájának. Vagy legalább fékezz idôben, ha nem akarsz taxinak menni. (Tapasztalat. Video az Origon. http://www.origo.hu/auto/ladaderbi/index.html (Pomázi Ûrhajózási Hivatal) :o) 15. - Ha egész nap CO-val hegesztessz, ne felejtsd el kinyitni a palackot. (Barátom nagy sz*sok árán meghegesztett mindent, és amikor el akarta zárni a CO palackot, akkor derült ki hogy zárva volt :o) 16. - Tesztelés közben, ha kocsival húznak, és elmegy a féked, inkább menj a kocsidnak( ugye PÜH? :D ), minthogy letedd a lábad, és azzal fékezz.... 17.-
Nekem is elég kötöszködőnek tűntek a kommentátorok, olyan volt mintha a kákán is csomót keresnének :S. Amúgy tudom, hogy nem egy világbajnok ötlet volt a mi szekerünk, de azért annyira vérciki se volt mint amennyire ők lehúzták :(, sőt kreativitásban is a 19-ek lettünk a zsűri szerint (persze ez se az első helyezett)
Ja és amúgy sok olyan szabály volt még, amit nem vettek aztán később figyelembe (pl kormány és fék elkülönítve, megtolás után nincs további hajtás/tolás, lepotyog valami kizárnak, meg hogy belehet-e tolni a szekeret a célba, miután darabokra hullott a pályán, stb...)
Az 1 perces időkorlátot kezdettől fogva írták vagy az oldalon, vagy levélben! Szal az nem volt újdonság! És végülis hagytak mindenkit kibontakozni! Szal ez nem volt akkora para... Szerintem! :)
amugy nem tudom hogy csak nekem tűnt -e fel vagy másoknak is, és nem is tudom miért, a Winkler-Bazsó féle páros az 1. ládaderbi és a 2. röpnaphoz képest egész kötözködő volt.. mint aki csalánra hugyozott előző este. lehet hogy csak a vihart érezték meg előre nem tudom.
amugy a 30. másodperces időkeret elég nagy hülyeség. ennyi idő alatt képtrelenség koreográfiát előadni, a pláne megf az hogy ezt a kritériumot kb 1 héttel a versenynap elött küldték el és egész addig a hivatalos oldalon a GYIK-ban az volt hogy nincs időkorlát. ezért lettünk mi is 3 percesek amiből 2-t tudtunk előadni mert már váltott is a lámbpa zöldre és már toltak is lelkes csapattársaim a cél felé.
Mi (rolling toones team) szívesen kimennénk ha másnem azért hogy megdumáljuk a tapasztalatokat a többi csapattal. egy probléma állt fel. a verseny utáni viharban a díszlket súlyos károkat szenvedett így azt le kellett szedni a járgányról. képek viszint meg tervrajzok vanak amiket lehetőség szerint kiállíanánk és elvinnénk az alapő vázat is gurulgatni a parkolóban. lehet addigf szerelek rá poénból valami 20 ccm-eset poénból végülis ez már nem hivatalos verseny.
A közös filmnézős támához csak annyi hogy gondolom Budapesten lenne az eseménby, rengeteg olyan hely van ahol direkt vannak üóriás plazma vagy projektoros TV-k ilyen közös nézegetős célra. Champions vagy pl a vén diák is. és központi heléyen is vannak.
A GRAND PIGS csapata gratulál minden versenyzőnek, csapattagoknak! Jó buli volt, sajna figyelmetlenségből a hátsókerekünk végig a hátsóvillával smacizott így nagyon fékeznem nem kellett, örülök hogy nem álltam meg hehe. A műsor sem sikerült úgy ahogy elképzeltük na mindegy kárpótolt a filing, a járgányok, a versenyhangulat na meg az eső utáni vízespolós verseny ott volt
Ez egybkent vmi egesznapos rendezveny, vagy esti felvonulas lenne?
(Mondjuk engem konkretan nem erint, mint jargany-epitot, mert nem vettem reszt benne, viszont kozelrol szivesen megneznem ujra azokat a verdakat, akik ellatogatnak a Muzeumok ejszakajara.) :))
Beszéltem telefonon a múzeológus "bácsival", arról a bizonyos Múzeumok éjszakája napról. Azt mondta, hogy szerveznek oda magukhoz oldtimer motorosokat, cangásokat és redbull szekereseket. Ez azért jó nekünk, mert megcsodálják a műveinket, meg tologathatjuk magunkat :S mert ugye a legközelebbi lejtő a 3-as fel/levezető szakasza a Hungáriára meg a Városligetre (pedig ott azért jól gurulhat :D). Szóval az ottani parkolóban el lehetne lenni mint a befőtt. Igazából különösebb értelmét nem látom a dolognak, max annyi, hogy megint összegyülhetünk és élvezhetjük egymás társaságát.
Mi teszteléskor az első kanyarba 32-35 km/h-val mentünk be, de utána már sose néztük a kilométerórát. A versenyen biztos gyorsabbak voltunk, de nem mehetett 40 fölé szerintem. És mivel fékezni én nem fékeztem, csak a célban, ezért szerintem 40-nél sose mentem gyorsabban. A 2 kanyar között nemhiszem, hogy sokat gyorsult volna a gép(ha egyáltalán). Nálam asszem senki se ment gyorsabban:)
Mi csak azon tököltünk sokat, hogy felhuzzuk-e 80 kilóra a gépet, és mennyire leszünk hátrányban a 2 személyes járgányokhoz képest.
Acélcső alváz, azon OSB lap, ami így egy térhálós vázat alkotott a vassal (atommerev), azon pedig a lego részek papundekliből, a pöttyök kartonból és műszaki rajzlapból, a tető pedig hungarocellből. :) Mi is konstatáltuk, hogy nincs ekkora lego, szal csinálnunk kellett! :D
Igen, ezt nagyon nyomatták, hogy zöld lámpa, mi már indulás előtt csekkoltuk, hogy össze-vissza beszélnek! :DDD Fotocellás volt az időmérő, a célnál a kapu előtt meg is találtuk a kütyüt! A rajtnál viszont valahogy nem az áthaladásra indult a mérés, hanem valszeg a lámpa elalvásával... Legalábbis nem találtunk fotocellát! :o Pedig kerestük! :D
40 feletti tempót ilyen pályahossz és ilyen lejtés mellett - hajtás nélkül - szerintem nem igen lehet kihozni. 50-55 már elég tekerős tempó (nekem az eddigi max. 80 km/h volt MTB-kal.... de az ennél sokkal meredekebb domboldalon és közben valami állat módjára pedálozva :D:D... jó volt, de nem mostanában tervezem az újabb kísérletet)
nekem ez a hatzáz egynéhány méteres pályhossz kicsit sántít.... és a szintkülönbség sem volt 4x méter... belegondolva az eszméletlenül sok. Szerintem MAXIMUM 400 méter, ha lehetett...de inkább kevesebb. abból kiindulva, hogy hason fekve - tehát a sebességérzet még nagyobb - sem tűnt a tempóm 35-40-nél gyorsabbnak. Én most 36 km/h-s átlagot számoltam a második kanyar végéig, ameddig a láda gurult.