babar: oké, hogy a motor lóereje nem változik, de ugye amit mi érzünk az a keréken ébredő nyomaték... ami viszont változik. Amúgy az interneten keringett egy a kép drz-ről is, amin egy S és E összehasonlító grafokon volt (talán épp a www.dr-zclub.hu -n, kár, hogy megszünt) - alapvetően olyan óriási különbség nem volt köztük.
Szóval a végáttétellel, nyitott csővel - már-már...
Akármilyen áttételt teszel egy mocira, a lóerő nem változik. A szűkebb áttételt "érezheted" erősebbnek, de az csalfa.
Viszont egyben egyetértünk; Egy S-ben több lehetőség van! A lóerő hátrányát meg tudással kell ellensúlyozni. Az egyik DRZ találkozón a második helyen egy S végzett!
:) Hát nem egyetérteni azt lehet... de attól még a tények tények.
Drz400E vs Drz400S
1) olajperiódus: E-nél 20 üzemóra (kb. 1000 km), S-nél 6000 km... nem mindegy.
2) pakolhatóság: E-nél az üléssel véget ér a segédváz is, az S-nél a teljes hátsó sárvédőt végig kísér - igy az S-re lehet normális csomagtartót csinálni, sőt akár oldal dobozt is... Az E-t hivatalosan még csak kétszemélyre sem lehet levizsgáztatni, mert annyira le van gyengítve a hátulja...
3) elekromosság: Az E-n van egy helyzetjelző és kész... Az S-en van rendes tompított-fényszoró, irányjelző, féklámpa rendszer és visszajelzők.
4) hűtés: Az E-n nincs külön hűtő ventillátor (mert elvileg vele nem állsz a pirosnál helyben..) az S-en normális ventillátor van, sőt hűtővíz tulmelegedés visszajelző is...
5) Az E 10 lóerővel erősebb, de ennek sok-sok ára van pl. olajcsere... mások a szelepei és más a himbarendszere is, más a kipufogó rendszere, más a hengerejtömítése és más a váltóáttételezése, sőt más a végáttételezése is... De ennek ebből a 10 lóból könnyedén lehet 5-6-ot szerezni az S-be úgy, hogy teszünk rá egy sportosabb dobot és egy kicsit rövidebb végáttételt... már-már észre sem veszed a különbséget. És az szervizintervallum, a pakolhatóság, a világítás maradt...
Az S-ből könyebb E-hez hasonlót csinálni... Az E-ből nagyon nehéz. Tudom, mert próbáltam. Mindkét modellhez volt szerencsém. Ha nem tisztán hárdosabb offroadra venném a motort én is inkább S-t vennék.
Persze ettől még lehet iádni az E-t... :)) én is imádom, most is az van... csak árulom. Ha S lenne - nem árulnám.
Az én 2005-ös DRZ400E-m némi kerekítési hibával 800e-ért kelt el. Szerintem jól csináltam, de mondjuk az is igaz, hogy tőlem érdemes motort venni. Ezt nem én mondtam, hanem már többen.
Tényleg pöpec volt, hobbyszinten használt és az volt a Vevő számára a meggyőző, hogy beleraktam előtte egy egész téli állás után az akksit, töltöttem bele 0,5l benzint és pöccre indult.
Na meg tele volt extrákkal, pld. egy LeoVince X3 kipufogó ...
Tartok tőle, hogy szponzort nem lesz egyszerű találnom.
Nem is értem, hogy miért nem próbálja az új 450-es rm-es endurót, vagy ugyanezt a kawasakitól... vagy a yamaha wr-jét... Ezek közül talán még valamelyik magyarországi képviselet még meg is sponzorálhatná - úgyis nagy a bizonytalanság ezen motorok hosszútávú tartósságát illetően.
Hát pont ezért esett a választásom a DRZ400S-re :) Annak a megbízhatósága már nagyjából ismert :DDD
Azért Bike-R-t már a tervért is több elismerés illeti... :)
És úgy mellékesen micsoda jó hírverés lenne ez a drz mellett. Nem is értem, hogy miért nem próbálja az új 450-es rm-es endurót, vagy ugyanezt a kawasakitól... vagy a yamaha wr-jét... Ezek közül talán még valamelyik magyarországi képviselet még meg is sponzorálhatná - úgyis nagy a bizonytalanság ezen motorok hosszútávú tartósságát illetően.
(Mert azért a drz már bizonyított... pl. az enyémbe is van már jó pár ezer kilométer és az égvilágon semmi baja...)
20000km/50nap = 400 km/nap. De gondolom, hogy már utána számoltál. A drz ülése egy iszonyat. Amikor hosszabb túrákra használtam én is átszereltem egy nagyobb, szélesebb ülésre - de még így sem az igazi. A legtöbb, amit egy nap megtettem vele az 998km volt.
Szeged-Mátészalka-Őriszentpéter az ország legeldugottabb, legalsóbbrendű útjain... Reggel 5 körül indultam és este 9-re értem célbe. Másnap egyfenékkel lehúztam az Őriszeintpéter-Szeged távot és utána már nem nagyon volt kedvem motorozni. :))
Aztán megcsináltam drz-vel az országkerülőt 48 órás teljesítmény túrát - itt 32 óra alatt (ez tartalmazott egy 6 órás alvást is) 2100 km. Ezt is elégé eldugott utakon - lényegében az országhatárhoz legközelebb esőkön tettük meg - aztán egy hónapig olyan ínhüvely gyúladásom volt, hogy alig tudtam motorozni...
Ezek voltak onroad.
Egy nagy afrikajáróval egyszer tartottunk egy itthoni kis terep bemelegítőtt, mert ő drz-vel tervezte a következő afikai útját... ekkor Dabas-ról kisebb kerülőkkel, de full ismert offroad utakon jöttün le Szegedre. Reggel 7-kor indulutnk... embertelen tempóban nyomtuk végig, alig pihentünk (egy hátsó defekt volt - de az is max. 20 perc...) és este 6 után értünk le... 420 km...
Ezekkel csak arra akartam rávilágítani, hogy a drz rugózása, rezgéscsillapítása, ülés kényelme, szélvédelme, terhelhetősége miatt nagyon nagy fába állt bele az a bizonyos fejsze. ;) De én neked szúrkolok! :))
Meglátjuk :))) Remélem 1-2 héten belül hozzám kerül a vas. Minden percet ki fogok használni, hogy kiismerjem a gépet :)))) "Használatban" meg majd kiderül, mit kell rajta "átszabni", hogy kibírja azt a közel 20 e km "gurigát" :DDDD
nekem az E változat van... azt elég sokat használtam, mindenféle körülmények között.
26 liter benzinnel nagyon-nagyon sokat lehet menni. A drz-k 3.8-6 között esznek, de a két végletet szinte lehetetlen belőlük kihozni... Nekem átlagban olyan 4-4.4 között evett és ez főleg tereptúrán. Szóval 26 literrel bőven 500 km felett fogsz tudni menni. S ha csak a benzintank méretedből indulok ki, akkor az első rugókra biztos, hogy szükséged lesz. ;)
Tankból elsősorban a Safari 26 literes verziójában gondolkodom :)))) Bár nem olcsó, ahová megyek, ott 1-2 helyen szükség lesz min. 400 km hatótávra terepen :DDDD
Erősített rugószettre talán nem szükségem, mert nem szeretnék egy utas tömegénél több csomagot vinni.
De ez a jövő zenéje, hiszen a DRZ-vel nincs tapasztalatom, még 1 métert sem mentem vele :)))))
Ja - és ha hosszabb távra, csomagokkal akarsz menni, akkor a drz-hez van egy komplett, alig használt erősített rugószettem, hogy bírja a "túlsúlyt"... ha enélkül megy el a drz-m (valószínűleg), akkor a bolti ár feléért eladom (40e)... és van egy 15literes nagyobbacska tankom is (3-400 km)
bike: ha drz400E-ről van szó, akkor azért ne mond, hogy szinte még nincs bejáratva... mert az én drz-m kb. 2000 km körül vette fel a mai leharcolt külalakját.... :)) Egy versenyző meg kb. ilyen futás teljesítménnyel szokott megválni a motorjától.
De az tény, hogy normális használat mellett az 5e km semmit sem árt. Az enyémban kb. 16e van - és egy vezérműlánc cserével és egy szelephézagállítással túl is van a nagy szervizen.
Amúgy ha hosszútvra tervezel akkor inkább az drz400SSSS-t vedd - hidd el sok-sok szempont szól mellette.. pl:
- az Sen kivan építve az elektornika (az E-n csak helyzetjelző - féklámpa sincs)
- az Snek normális a segédváza (az E nem terhelhető)
- az Snek 6e km az olajcsere ciklusa (az E-nek 1e környéke)
- az Snek hosszabb az áttételezése (az E inkább terpesebb)
Szinte még be sincs járatva :))) 5500 van most benne.
Már alig várom, hogy hazakerüljön és elkezdődjön lassan az "összeszokás" :DDD Meg némi átalakítás, mert jövőre ezzel a géppel igen messzire szeretnék eljutni...
Biker: az a baj, hogy az enyémen látszik, hogy használva volt... Sosem adtam a külsőségekre... Jelenleg is hiányzik 2-3 fogam előről - mondta az orvosom, hogy valamit berak ideiglenesen, mert így ronda. Szeritned? ;)
Na, a lényeg: használtam rendesen kb. másfélévet - azóta szinte csak áll. Kopott, de mindig mindent megkapott... olyan üzembiztos mint az állat. Bármikor mehetnénk a Bamakóra, ha valaki fizetné a benzint. :)))
De a vevőket csak a külcsin érdekli. A döbbenet az, hogy ez még a jó bevált kvartetünkben is így van.
Nem régiben eldöntöttük, hogy csupa dr250-nel átvágunk Románián egészen a feketetengerig - természetesen offroad. El is kezdtük felhajtani a gépeket. Rövid időn belül vettünk 3 azonos évjáratú dr250-et. Mindegyik 280e-t vette a fő-fő-fő szerelőnk, átnézte és azt mondta, hogy tuti a gép - ennyit neki megér még papír nélkül is... Aztán én vettem egyet 240e-t papírosan és elég rondán... de átnézve nem volt nagyobb baja. Azóta 24e-ből már hadra is van fogva... A legutolsót pár hónapja vette meg Gábor barátom, a motor 340e-re hírdették, hibátlan nagyon szép esztétikus fotókkal... Gábor szereti a szépet, megvette 290e-t. Papírtalan.
Holnap endurózni mentünk volna erdélybe, de a nagyon pöpec dr-en annyi hibát találtunk, hogy kénytelenek leszünk tirállal menni.
Szóval a három azonos évjártú dr-ből kettő "szarra" lényegében semmit nem kellett költeni. De a hibátlan és nagyon megkímélt gyári állapotúról kiderült, hogy a hátsó telóba nincs csillapítás, az első féktárcsa görbe, a hátsó meg papírvékony, a gumik cserések, a láncszett katasztorfális, a kormány görbe, és ha jobban megnézed, akkor a tankon is látsz horpadást, a hátsó lámpa búrája repedt... a váz át volt festve... stb... na ennyit az esztétikáról. Alsóhangon rá lesz költve min. 100e hogy elérje a többi harcedzett moci színvonalát.