Keresés

Részletes keresés

WRC fotó Creative Commons License 2015.05.21 0 0 7450

Üdv mindenkinek,

 

Objektív vásárlás előtt állok, Nikon 70-200 f2.8 VR I használt v Nikon 70-200 f4 VR Új (használ valaki ilyen obit?) ti melyik mellett döntenétek egy D300 S gépvázon? 

 

Érdekelne ha valaki Nikon 70-200 f4-es obit használ mi a véleménye róla?

 


Tapasztalatokat előre is köszönöm.

 

fotóriporter Creative Commons License 2015.05.21 0 0 7449

Általános szabály szerintem semmilyen területen nincs rá, hogy milyen arányúnak KELL lennie a képeknek. Ha van ilyen megkötés, akkor azt a megrendelő és a felhasználás célja szokta diktálni. Az igazolványképeknél sem a műfaj szabálya, hogy milyen arányúnak kell lennie a képnek, hanem az igazolványképre igényt tartó hivatalok szokták előírni, hogy az adott okmányhoz milyen méretű, írányú, stb. képre van szükség (az amerikai vízumkép követelményeiről szóló tájékoztató elég olvasmányos leírása ennek ,-))).

Ha egy újságnak, ügynökségnek, vagy bármilyen megrendelőnek dolgozol, akkor ő lehet, hogy megszabja, hogy milyenek legyenek a képarányok, de általában kisebb-nagyobb eltérések még ilyenkor is beleférnek, csak a nagyon extrém arány torzulásokat (hosszú, keskeny csík) nem szokták általában szeretni, mert az kevés kiadványba bepréselhető. A lapoknál viszont egyedi és alkalmi igény lehet ilyen képekre is, bár még akkor is, ha ilyen kép kell nekik, inkább egy ilyenre vágható, de normál arányú képpel szoktak dolgozni, mert a kiadvány nem biztos, hogy pont úgy fogja kiadni a képméretet, mint ahogy te megvágnád keskenyre.

Abban egyáltalán nem vagyok biztos, hogy nyomtatott lapoknál inkább van kötött vágási arány, mint weboldalaknál. Sőt szerintem pont fordítva van, mert a nyomtatott kiadványokat minden esetben egyedileg tördelik. Ha esetleg nem stimmel a képarány, akkor tudnak módosítani, keresnek neki máshol helyet, ha nagyon kell az a kép, vagy legrosszabb esetben megvágják, de még akkor is jó eséllyel szakértelemmel csinálják, nem a kompozíciót hazavágva. Weben viszont szinte minden oldalt automatikusan tördel egy motor, ha egy kép nem akkora, mint a sablonban leprogramozták a neki szabott helyet, akkor vagy szétesik az oldal, vagy levág a képből, ha nagyon eltér a kép aránya az oldalba programozott arányoktól, akkor meg fene tudja, mi fog kijönni belőle - belevág egy keskeny+hosszú kép közepébe és lehagyja a nagyját, vagy beelerőlteti az egészet a dobozba és emiatt kivehetetlenül kicsi lesz. A cikkekbe kerülő képeknél annyival jobb a helyzet, hogy ott még talán van egy kis szerkesztői beleszólás/odafigyelés és igazítási lehetőség. A címoldalak és a galéria motorok nem mindig hagynak ilyet. Az egyre népszerűbb nagy képes galériáknál elvben nagyobb a rugalmasság, mert nem fix méretű dobozokba kell bepréselni a képeket, de egy extrém keskeny kép ugyanolyan hülyén néz ki a többi normál arányú kép között, mint az, ha teljes szélességben betesznek egy nagy képes galériába egy álló képet és 3 oldalt kell görgetned, hogy azt az egy képet végig tudd nézni. Ugyanezért a legtöbb weboldal nem nagyon szereti az álló formátumú képeket.

 

Ha magadnak fényképezel, akkor te írod a szabályokat és azt is te döntöd el, hogy mikor térsz el tőlük. Szerintem általában célszerű tartani a 3:2 arányt, de ha valamiért el kell térni tőle, akkor nem érdemes sokat habozni rajta. Az viszont ritkán szerencsés, ha minden kép más arányú - főleg, ha ezt nem is indokolja semmi.

Előzmény: taylor67 (7446)
kalasnikov Creative Commons License 2015.05.21 0 0 7448

Nyomtatott terméknél nyilván van, de a weboldalaknál a címoldalra vagy a cikk mellé kerülő fotónál is adott az oldalarány. Galériánál általában kevesebb a megkötés.

Előzmény: taylor67 (7446)
szl1973 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 7447

Van, ahol van, van, ahol nincs.

Előzmény: taylor67 (7446)
taylor67 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 7446

Sportfotózásnál van elvárás a vágási arányra?

taylor67 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 7445

Bocs, nem válaszolni akartam. :-)

Előzmény: taylor67 (7444)
taylor67 Creative Commons License 2015.05.21 0 0 7444

Sportfotózásnál van elvárás a vágási arányra?

Előzmény: ahham (7443)
ahham Creative Commons License 2015.05.04 0 0 7443

Köszi de Szombathelyről egy kicsit messze van :(

Előzmény: uffneked (7441)
Chip-TFF Creative Commons License 2015.05.04 0 0 7442

Pedig "szegeny" Sony micsoda penzeket fizethetett ki arra, hogy csak ugy tolja az arcodba azt a sok Sony Alpha vs Canon vs Nikon videot a youtube-on minden egyes (sport)fotos keresesnel. :P :D

Előzmény: szl1973 (7440)
uffneked Creative Commons License 2015.05.04 0 0 7441

Ismerek egy stylus1 tulajt Óbudán. Ha gondolod, előzetes egyeztetés után kipróbálható. De ne várj attól se sokat mozgós témához...

Előzmény: ahham (7439)
szl1973 Creative Commons License 2015.05.03 0 0 7440

Én a Canon vagy Nikon márkákat ajánlanám. Ha ez nem megy, akkor kár beszélgetni sportfotózás témában bármiről.

Előzmény: ahham (7434)
ahham Creative Commons License 2015.05.03 0 0 7439

Igen az lenne a legjobb az pana fz200-t már megmutatták kézbe is fogtam és mutattak vele mérkőzésről képeket de az olympos  Stylus 1 az olyan mintha senki nem vett volna :) .  

Nehéz ügy.  :(

nemethla Creative Commons License 2015.05.03 0 0 7438

Huh, a kutyák sokszor nehezebbek a sportolóknál is... Nem tudnál kipróbálni egy kiszemelt gépet vásárlás, illetve döntés előtt?

Előzmény: ahham (7437)
ahham Creative Commons License 2015.05.03 0 0 7437

amatőr kispályás foci fotózása lenne a cél. Tehát nem komoly sport eseményen való részvételhez kell. ezért nem szeretnék 150e ft fölé menni. természetesen mellett családi képek stb esetleg kutya mozgása lehet a fotók témája. ilyenhez keresek gépet.

ötfelezős Creative Commons License 2015.05.03 0 0 7436

És még annyit az előzőekhez, hogy milyen mozgást? Váratlant? Mert ha előre tudod, mikor mi jön, akkor lehet kiküszöbölni a kompakt esetleges/valószínű kis késlekedését.

Előzmény: ahham (7432)
nemethla Creative Commons License 2015.05.02 0 0 7435

AZ ultranagynak mondható zoomátfogáson és a 2,8-nak mondott, végig fixnek ígért fényerőn kívül nincs egyiknek sem olyan paramétere, ami komoly sportfotóra alkalmassá tenné.

Mivel ilyen kompaktokat nem veszek naponta kézbe, illetve, ami volt a kezemben, azoknak mindnek baj volt a reakcióidejével és az autófókuszával. Javaslom, hogy vásárlás előtt vigyél magaddal egy-két gyereket, és ha nem tudsz róluk 20-ból 10 éles képet készíteni nappal, szabad ég alatt, akkor nyomva meg a gombot, amikor a keresőben nézve szeretnéd...és azt a pillanatot kaptad el, amit céloztál, akkor ne áldozz sportfotós célra ilyen fényképezőgépre. Mert komoly csalódás ér. A zajtermelésről a magas ISO-n és az egyéb képfeldolgozási, részletkinagyíthatósági problémákat most nem is venném ide.

Nem tudom, mennyit szánnál erre a célra, de 150 ezer ft körüli összegnél többet kellene, ha valóban eredményesen szeretnél képelni. Amíg sok más célra elég jók lehetnek ezek a kis ultrazoomos gépek, épp gyors mozgások jó elkapására nem kimondottan.

A Te döntésed, de ne várj sokat, akkor nem fogsz csalódni...

Előzmény: ahham (7434)
ahham Creative Commons License 2015.05.02 0 0 7434

közel azonos a két gép a különbség a zoom tartomány a pana 600mm az Olympus 300mm de ez a 300 nekem elég lenne. de árban az Oly 40e ft több és inkább wifi egyébb techika a javára és nem tudom megéri e a+ pénz?

nemethla Creative Commons License 2015.05.02 0 1 7433

E kettő közül az, amelyik hamarabb reagál az exponálógombra. A lenyomás utáni fél-egy másodperces késéssel nem lesz jó pillanatban lőtt képed. Utána következik az AF rendszer minősége..

Előzmény: ahham (7432)
ahham Creative Commons License 2015.05.02 0 0 7432

Érdeklődnék hogy a Pana fz200 és az Olympus Stylus 1 gépek közül melyik lenne inkább alkalmas mozgás fényképezésére? 

Csacsiterelő Creative Commons License 2015.04.27 0 0 7431

Sajnálom. Volt fmx is...

Előzmény: PJRT (7430)
PJRT Creative Commons License 2015.04.25 0 0 7430

Nem jön össze ez a monori program nekem. :(

Ha készítesz képeket, szívesen megnézném! :) 

 

Anna

Előzmény: Csacsiterelő (7425)
Csacsiterelő Creative Commons License 2015.04.22 0 0 7429

Jól fotózható, mert a pálya belső részeire is be lehet menni, így körbe tudsz menni a nyomvonalon mindkét oldalról. Van egy két domb is ami segít. És igazán közelre is oda tudsz állni több helyen is.

Előzmény: PJRT (7428)
PJRT Creative Commons License 2015.04.22 0 0 7428

Jónak tűnik, megnéztem a videót is a pályáról. Ígérni nem merek semmit, de előfordulhatok. :)

Köszönöm az éves naptárt is!:)

 

Anna

Előzmény: Csacsiterelő (7427)
Csacsiterelő Creative Commons License 2015.04.22 0 0 7427

A monoriról itt a kiírás http://mams.hu/hu/motocross/hirek/1/1071

 

És itt az idei éves versenynaptár is. http://mxonline.hu/motocross_versenynaptar_2015

 

Jössz ide is?

Előzmény: PJRT (7426)
PJRT Creative Commons License 2015.04.22 0 0 7426

Igen voltam, nagyon jó volt! :) A monoriról hol találok több infot? :) 

 

Előre is köszi! :)

 

Anna

Előzmény: Csacsiterelő (7425)
Csacsiterelő Creative Commons License 2015.04.22 0 0 7425

Voltál?

(vasárnap Monor) :-)

Előzmény: PJRT (7404)
fotóriporter Creative Commons License 2015.04.20 0 0 7424

sportrendezvényeken (is) népszerű az ilyesmi, meg itt is volt már hasonló téma, ezért gondoltam, nem árt megosztanom veletek: A fotós önkéntesslg lehetséges hátulütői

Csacsiterelő Creative Commons License 2015.04.14 0 0 7423

Tényleg akkor járnál a legjobban, ha tudnál betenni egy két képet amiről lehet beszélni és okulni. Rajtad kívül sokaknak lenne ez még segítség.

 

Amúgy meg szeretik itt a motorokat :-)

 

Előzmény: nyolczas (7418)
fotóriporter Creative Commons License 2015.04.14 0 0 7422

Szia Csaba, tök jó, hogy beleírtad, hogy nem vagy kezdő, a géped, illetve mindkét objektíved beszerzésének történetét és, hogy régi terved álmod teljesült, hogy végre vehettél egy 2.8-as obit, de ezek egyáltalán nem visznek minket közelebb hozzá, hogy segíteni tudjunk kideríteni, mi is lehet a gond.

 

Sokkal többet segítene, ha inkább az alábbi kérdésekről írnál, esetleg képeket is mutatnál (EXIF adatokkal, ahogy Chip-TFF írta):
A gép milyen AF módban van, mekkora rekeszen fényképezve életlen, hogyan befolyásolja az életlenséget a lerekeszelés (és ezzel a mélységélesség növelése)? Van élesség a képeken, csak nem jó helyen, vagy teljesen életlenek a képek? Milyen zársebességgel fényképezel, lehet az életlenség bemozdulásos, vagy biztos, hogy tisztán csak AF problémáról van szó? Az életlenség egyformán jelentkezik-e álló témánál is, vagy csak mozgó téma követésénél van probléma? Mozgás követésen belül esetleg hogyan befolyásolja a jelenséget, hogy lassan vagy gyorsan mozgó témát fotózol, esetleg keresztbe haladó, vagy feléd közeledő, tőled távolodó mozgást próbálsz lekövetni, stb.

 

A képeket küldheted emailbe 1-1 embernek, de ha inkább kiposztolod ide a kérdésed mellé, akkor mindenkinek lenne esélye hozzászólni, aki látja és van véleménye, nem csak annak az 1-2 embernek, akinek direktben elküldöd - márpedig gondolom azért egy fórumon kérdezted meg, hogy több szem többet lát alapon minél több eséllyel kapj érdemi választ.

Előzmény: nyolczas (7418)
Chip-TFF Creative Commons License 2015.04.13 0 0 7421

Gyakori 'hiba', mikor vki nagyobb fenyereju uvegre valt es igy a lecsokkent melysegellessegi tartomanynak koszonhetoen kijonnek a fokuszalasi problemak. Ez csak egy megerzes, mert amig nem mutatsz EXIF infoval megtoltott kepet, addig nehez barmit is biztosra mondani...

Előzmény: nyolczas (7418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!