Aki szereti ezt a garázst, illetve bánná a megszüntetését itt leírhatja az érveit! Valamint szedjük össze -lehetőleg fotókkal- a tőlünk "elvándorolt" buszokat és megszüntetett(Alvállalkozósított) viszonylatainkat.
Hát azért az 53-ason sem tehetett jót neki hogy padlóházzal indult el minden megállóból egyik-másik kolléga. Azért a 412-es a telitalpas, kick-down valamint nyuszigombos elindulásra igen allergiás. Ilyenkor körülbelül 2 elindulás után forrásponton van a hűtővize. De mivel a Hegyen nemigen van kedvük várni a szerelőre, még azért felmennek a Mindeszenty térre majd onnan le is jönnek az Újbuda-központba, hogy biztosan garba legyen küldve.
Engem annyiban lep meg, hogy körülbelül március - április környékén az 58-ason még a 02-16-ot is kenterbe verte. Télen a legjobb 412-es volt, ugyanis 412-est megszégyenítő módon gyorsult, kinti minusz 10°C-nál az utastérben +15°C-os melegget lehetett csinálni ha csak a leghátsó ajtót maradt nyitva. Az egyik legjobb 412-es volt amíg nem találták ki ezt a PK-s marhaságot a VT-s, alacsonypadlós indulások cseréjével, nomeg előtte az egész rendszert átrendezzük témával. Nem egyszer voltam vele, nagyon jól el lehetett vele dolgozni.
Gondolom amint átkerült a 240-esre és más vonalakra széthajtották jó szokásukhoz híven.
A BPI-041 is motor nélkül áll a 02-16 és 046 mellett. De szerintem sorrendben mehetne a nem felújított BPI-04x sorozat. 041, 046, 047. Egyik rosszabb és megbízhatatlanabb mint a másik.
Délpesten meg szét lett szedve a BPO-263. Nem is értem miért. :D
Elméletiekben sikerült megvenni őket, de nem 100%, mert amióta összeugrott a Transman az orangways-sel, valamint amióta bedőlt a Vitézy új paraméterkönyve, nomeg volt a klímás balhé, azóta a BKK mintha megszünt volna létezni. Kussolnak mint a sír.
Szerintem külön kellene venni a jelenlegi kocsikidási db számokat a két 'társvállalkozás' között. (Se itt nincs elég tartalék autó, se ott.) Ha csak Kelenföldi (vagy komplett BKV, tökmindegy) vizeken focizunk, és megnézzük a típusonkénti kocsikiadási számokat akkor gyönyörűen látszik, hogy nincs elég tartalékautó % semelyik típusból sem. A most aktuális 'a mai napon épp ki melyik vonalon dolgozik' storytól függetlenül nagyon sok dög van minden garázsban, és kéne valamit kezdeni a helyzettel, mert autó az nincs... Ígyhát hegesztgetnek, oszt' a végén még busz lesz belőle. Vagy kávéfőző... Annak legalább még hasznát is vennénk. :) Abban viszont teljesen igaza van a 973-asnak, hogy nem pont abba a fostaliga 382-esbe kellene pazarolni az anyagot/időt.
Remélem a 383 is hasonló mértékű felújítást fog kapni. Fényévekkel jobb a megbízhatósága és a váz állapota a 382-höz képest. De sanda gyanúm, hogy itt valamitől nagyon fél a BKV. Szerintem félnek attól, hogy nem úgy fog elsülni a VT.-Transman <-> Orangeways között a per, ami a BKV-nak jó lenne. Különben nem újítanának fel ennyi kocsit és a selejteket se élesztenék fel.
Jön most még 15 Citaro, 38 db szóló Volvo 7700-as, felújítják a BPO-637, BPO-321, BPO-325-öt, a BPI-382-öt és még ki tudja mit.
Vagy meg akarják szüntetni az alvállakozós rendszert vagy nemigen van ötletem erre.
Akkor már értem miért néztek a múltkor ennyire csodálkozva a utasok, mikor a 260-assal a padka mellé álltam. Szebály szerint már indultak az út felé. Én meg mutattam nekik hogy ne idegeskedjenek, megvannak még a számozott ülőhelyek és érvenyes jegy (helyjegy) vagy bérlet felmutatásával ezeket igénybe is lehet venni.
Transman-nál sajnos nem volt divat se a vezetéstechnikai tudás, se pedig a padka mellé állok, mert a saját se**emet féltem. Csak őket nem ba**ogatták a forgaalombiztonságiak ezekért?