"Péntek reggel hét órakor Eger-Felnémet és Mónosbél állomás között a vasúti pályát lezárták a vonatforgalom elől, vízátfolyás okozta pályahiba miatt. A MÁV-START buszokat rendelt a helyszínre, a helyreállítás ideje alatt a vonatok helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat Eger és Szilvásvárad között.
Eger-Szilvásvárad között a megváltott vasúti bérleteket és utazási igazolványokat, és a csoportos utazáshoz váltott menetjegyeket a menetrend szerint közlekedő buszjáratokon utazásra elfogadják Az okozott kellemetlenségekért szíves türelmüket és megértésüket kérjük.
MÁVINFORM"
2 kérdés merült fel bennem: vajon hány vasúti bérletes utas lehet még ezen a viszonylaton ilyen menetrend mellett, és a sima menetjegyeket vajon miért nem fogadják el a menetrendszerinti buszokon?
Itt csak a tram-train lenne jó megoldás, hogy ne kerüljön messze a fontosabb részektől, és így ki lehetne váltani a fő busz járatokat. De az a büdös életben nem lesz.
Hát a Várállomástól a Dobó tér 5 perc, az meg eléggé Belváros. Felnémetig meg lehetnének nyilván jobb helyen lévő megállók, nem Egervár és Felnémet között megállás nélkül, ahogy az ipari parknak is lehetne megállója. Észak-Dél közlekedési igény biztosan van a tengelyen, de jelenleg ez úgy jelenik meg, hogy szagoljuk a helyi közlekedés dugóit...
Mert a kutya nem használná. Felnémetre nincs értelme. Bervától messze van a klasszikus felnémeti résztől ugyancsak. Most valaki a lajosvárosból nem fog bemenni busszal majd lesétálva vonatozni hogy aztán újra buszra szálljon. A várállomás ugyancsak értelmetlen. A nyugdíjasok a piac, posta és kórház háromszögben járnak. Nekik a 7es tökéletesen elég. A tesco is csak minimális forgalmat generálna ha lenne megálló de nincs így értelmetlen még erről vitázni. Az a baj a vasúttal hogy nrm alternatíva a helyi közlekedésnek mert a várost megkerülve jut el az északi városrészbe. Nomeg szerintem a vonal mentén élők a megnövekedett vasúti zajt sem kultiválnák. Igen. Jó lenne egy buszjárat a Hajdúhegyre x útvonalon. Ja de ne a mi utcánkba mert az bűz meg zaj... ott a belváros. Kúltúrális élet is alig van mert a belvárosban élők puffognak már azért is ha 22kor kicsit hangosabb a program. Szóval kb esélytelen itt bármiféle fejlesztés.
Mi akadálya van annak, hogy a Füzesabony-Eger személyvonatok 1 óra 5 perces egri ácsorgás helyett akár a rendezőn át közlekedve, akár egri irányváltással Füzesabony - Eger - Egervár - Felnémet viszonylaton közlekedjenek? Idő lenne rá, utazási igény pedig mind Eger északi része és a vasútállomás, mind Egertől délre fekvő települések és az ipari park között van...
Hosszú csend után, ami itt a topikon volt, végre egy jó hírről is be lehet számolni. Bélapátfalván pénteken délelőtt a cementgyári vasúti megállóban remélhetőleg végleges helyére került a 377,265 psz. egykori cementgyári gőzmozdony. A külső helyreállítása még hátra van, de végre már történt valami. Képek a Miskolc Környéki Vasútvonalak facebook oldalán.
A vonal mentén lévő önkormányzatok/polgármesterek nagy részének érdektelenségéről és így róluk van meg a véleményem. Nem tudom mi érdekelné őket, mert ez valahol egy ingyen reklám nekik is. Abba már bele sem merek gondolni, az vajon mennyire érdekelné őket ha például a településük történetét dolgozná fel valaki egy könyvben, vagy régi képeslapokat, képeket bemutató könyvet jelentetne meg valaki a településükről.
Kedves Boros Péter!Sajnálom, hogy nem nagyon fogy a könyved erről a szép vonalról .Én a Dunántúl egyik nagyvárosában lakom, ahol a Rába is folyik. Én is írtam egy könyvet "Vasútorvos voltam" címmel, Az internet világában az emberek nem nagyon olvasnak könyveket. (Még a szakmabelieket sem érdekli). Szeretettel gondolok vissza Heves megyére, hajdanában Egerben voltam szigorló orvos és Parádfürdőn a kórházban kezdtem dolgozni. Sok sikert kívánok munkádhoz.
Nem tudom hogy ezeket a polgármestereket tenyleg ennyire nem érdekli a vonal sorsa Vegeredmenyben Ok nem utaznak vonattal de hát mások pedig szívesen mennének ha megfelelő számu és minőségu vonatok lennenek lásd a Bakony vasúton júniustól Jsnbacherek is fognak közlekedni Tovább kell lépni az országos szervek fele!
Szerencsére azért szépen fogy az Eger-Putnok vasútvonal című könyvem. Egy dolog mellett azonban nem tudok elmenni szó nélkül.
Füzesabonytól Putnokig 16 önkormányzatnak/polgármesternek jeleztem emailben a könyv megjelenését még januárban. Közülük 3-4 válaszolt, illetve vásárolt könyvet. A többi még csak válaszra sem méltatott. Még azok sem, amelyek azóta is rossz néven veszik, hogy megszűnt náluk a vasúti közlekedés. Akkor tudtak tiltakozni meg ide-oda szaladgálni, de úgy látszik, ez csak egy színjáték volt részükről. Neveket természetesen nem írok. Amelyik települést ennyire nem érdekli a saját vasúttörténete, arról megvan a véleményem. Mert egy ilyen könyv nem valószínű, hogy megjelenik még egyszer.
Szóval ennyit a Füzesabony-Eger-Putnok vasútvonal mentén fekvő települések önkormányzatainak/polgármestereinek háromnegyedéről.
Ez lenne a legjobb, gondolom vonatonként egy-egy flört. Engem csak a reggeli és esti órák érdekelnek majd. Remélem kitolják az üzemet, most fájdalmasan korán megy el az utolsó vonat.
Elnézést nem akartalak cikizni,Egyetértek Veled csak Homolya úr hevesi kötődésű és talán tudna tenni a vonal érdekében. Habis polgármestert úgy látszik nem érdekli a város közlekedése a putnoki polg.mestert szintén nem nagyon de én bizom benne hogy minnél többet emlegetjük talán veszik a lapot az illetékesek!
Sajnálom , hogy így jött le. Hidd el , nagyon szeretem a vonalat. Már lassan tizenöt éve itt dolgozom, látom a toldozgatást, foldozzgatást aminek nem nagy értelme van. Pl: minden évben kicserélnek 300 db talpfát, de olyan silány a minősége, hogy tíz évet sem élnek meg, nem értem a belonalj olcsóbb és tartósabb, használtan pláne... A 80-asból kikerült síneket feldarabolták Gyöngyösön úgy egy hónapja. A megagerek csak számadatokat látják semmi mást, nem is bizonyítja jobban mint az Örömedtető ahol a mai napig C sínek vannak a pályában, szégyen. Minimális ráfordítással, új megállóhelyek létesítésével, ütemes menetrendel , nagy dolgokra lehetne képes a felső rész is. Aztán el lehetne gondolkodni egy tram-train rendszeren. De ez nem érdeke Eger város vezetésének...
Kösz az együtérző szavaid úgy látom Téged nem érdekel a vonal sorsa pedig ez a fórum is azt mutatja hogy az országot igenis érdekli mi lesz az ország egyik legszebb vonalával nem véletlen hogy majdnem 400-oldalon ezzel foglalkoznak!!!
Isaszeg és Pécel között 60kg/fm sínek vannak, az a 120a vonalba fog újjáéledni. Szilvásvárad huszadrangú vonal, a MÁV második leglassabb vonala, senkit nem érdekel... Álmodozni lehet, de amíg nem találja ki valamelyik főmufti, hogy legyen Egerben Tramtrain addig itt egy kapavágás annyi nem lesz!
Azt hiszem hogy erre az évre betettek az Eger-putnoki vonalnak mivel a 80-ast épitik. Ezért nem lesz semmi felújítás persze a kibontott vágánymezőt akár Isaszegről akár Sárospatakról eszükbe sem jutna ide készletezni ld vbetonalj 54-es sin pedig 24m-es db-okban Platov géppel szedik fel és vagonba rakják inkább és szétszedik és Ludason tárolják Legalább a Bélapátfalva-Szilvásvárad szakaszt hoznák fel belőle az idén...