Konkrét válaszokat nem tudok, csak sejtéseim vannak. A "miért ott" kérdésre egyébként vannak konkrét bennfentes válaszok korábban. Hogy hol gyorsabb a vizsgálat, Kanadában vagy az USÁ-ban, azt nem tudom. De hogy az amcsi Edge és MSX konkurens gépe igen "alapos" lenne az FAA-nál, az sejthető.
A cégeknek nem kell azonosnak lenni, az amerikai Corvus Inc-nek van egy bevizsgálandó Corvus nevű gépe, amit valahol az Észak-Balkánon egy ballószögi kis cég épített külön megrendelésre, amit véletlenül szintén Corvusnak hívnak, talán a gyártmány neve után :-)
Látom, nagyon otthon vagytok a Corvus Racer 540 (CA-41) témában.
Arról nincs valakinek információja, hogy miért pont a Transport Canada (a kanadai légügyi hatóság) vette lajstromba a gépet, és miért nem például az FAA (USA), mint a többi hasonló repülőgépet, amivel versenyeznek az Air Race-en? Mert a Red Bull Air Race összes gépe jenki lajstromban repül, és a Racert is az amerikai FAR Part 23 tervezési előírás alapján készítették, ha jól tudom...
Bár, akkor már azt is kérdezhetné bárki, hogy miért nincs magyar lajstromban? Magyar építésű repülőgép, magyar pilóta, miért ne lehetne az oldalán HA-... felirat. Milyen szép is lenne, igazi reklám az országnak.... :) Erről sem tudtok semmit?
Amúgy nagyon érdekes dologra bukkantam rá a kanadai lajstromnyilvántartást böngészve (a nyilvántartás nyilvános, bárki számára elérhető). Ebben 002-es gyári számmal rendelkezik a gép. Tehát több is készült belőle, mint egyetlen példány? továbbá gyártónak egy Corvus Aircraft North America Inc. nevű cég van megjelölve, aminek utánanézve rájövünk, hogy nagyon de nagyon nem azonos a ballószögi Corvus Aircraft Kft-vel...
Na akkor most ki gyártotta azt a gépet (C-GFHE), amivel a mi Besenyeink repül Windsorban?
Ennek ellenére én bízok a madaratok és Peti jó szereplésében. Sajnos néha úgy érzi az ember, hogy számára fontos dolgokban nincs szerencséje mint kúrvának a jámborélethez de ez soha ne vegye el a kedveteket a folytatástól. Higyjétek el sokan szorítunk nektek!
:) Miután a vadiúj Thunderbolt motorunk elnyűvedt az első tréningen, így visszakerült a Perth-ben beszerelt motor, illetve a nemzeti színű lapátvégű légcsavar is..
Ez nagyon jó hír :) kíváncsian vároma fejleményeket !! HAJRÁ Péter ...
Van azért egy nagy szívfájdalmam ezzel gégpel kapcsolatban , éspedig:
***lemaradt a propeller-végekről a 2009-es bemutatón még ott díszelgő trikolor***
>>
Szőrszálhasogatás , de nagyon szép részlet volt(?) ...
Technikai hibáktól mentes futamot Péternek !!! (és a sok fórumos kétkedőnek is jó lenne egy szép ereménnyel odasózni :) ... hitetlenek = tipikus buta magyar mentalitás ... (már sorry)
És szerintem a gép meseszép lett (és csak még jobb lesz)
Jó eredmények esetén kíváncsian várom ki lesz az első aki ilyen típusra akar majd váltani !!!
A tököliek, szigethalmiak gondjait pedig értem, megértem, mint ahogyan Peti is, aki egyébiránt nem azt nyilatkozta, hogy idén nem is járt ott, ezt az újságírók ferdítették idáig.
Peti ezt mondta: (megjegyzem ez kb március közepén lehetett, vagyis az áprilisban, májusban megjelent cikkek esetében már rég nem lehetett igaz)
Idén még nem MŰREPÜLTEM tökölön.
Természetesen járt már ott, és repült is, tesztrepülések voltak a Corvussal.
De tény, hogy idén már utasrepültetést is csak nagyon ritkán vállal, vagyis nem ő berreg-kerreg, csak hogy bosszantsa a környéken élőket.
Ismered a mondást: emlegetett szamár megjelenik... Szóval szerintem inkább nem kellene ezt forszírozni - én legalábbis nem szívesen olvasnék ilyesfajta tartalmú hozzászólásokat. :) Bár az is tény hogy tökre igazad van...! ;)
Tökölön tesztelték? Akkor ez lehet a rejtély megoldása! A Tököli topikokon ment a kiabálás, hogy mit repked ott folyton Besenyei, ő pedig erre azt írta, hogy Tököl közelében sem járt. Talán ezt a gépet gondolták Besenyeiének, a Red Bull-festés miatt?
Ne edd magad, hidd el nem érdemes. Előbb-utóbb ezek a fikázók úgy fognak emlékezni, hogy ők támogatták a melótokat. Nem ti vagytok az egyetlenek akiket szándékosan akadályoznak a munkájukban. P Sanyiék megépítették a gyönyörű kis hidroplánjukat és irány kűlföldi lajstrom. Személyesen ismerek több kitt-ből építőt akik szlovák lastromba tették a gépüket mert itt határozott elutasításban volt részük a nagyhatalmú irányából. A vitorlázók nagyrészét is kimenekítették kűlföldi lajstromba mert itt más szabályzók vannak ezek szerint mint más EU-s országban. Még az nézne fúrcsán ki ha a Mig-15-ös is kikerűlne az indokolaltlan gáncsoskodás miatt szlovák vagy lengyel regisztrációba. Bizonyára örűlnének a politikusaink annak, hogy rajtunk röhög a világ. Amúgy a tököli teszteléseitek majd mindegyikét felvettem videóra és nagyon tetszik. A kiépített pályán történt mindkét repülésnél egyértelműen párhuzamot lehetett vonni a gépek közötti külömbségnek a Corvus javára. Ez szerencsére tény nem hiszem-nemhiszem kérdés. Üdv! Rep-Air-rer.
Most pedig azt szeretném megkérdezni, hogy az a sok gyökér, aki eddig itt fikázta a projektet, és egy pillanatig nem hitt abban, hogy egy magyar gép részt vehet a versenyen, az most hol a retkes lidérces nyákban van??
Ahol N reges amerikai gépek zúznak évek óta, oda bekerül valami magyar sufni tuning?
De ha kussolnak, az is oké..legalább tudjuk, mennyire vannak otthon a témában.
Na ez megint valami félreértés, hamar helyesbítenék.. A törzsrács, habár az volt a terv, hogy titán lesz, ez még nem az, mert nehézségekbe ütközött a hegyesztés, így maradt a króm-molibdén.. A szárny viszont tök új, és jóval könnyebb. Ezért nem is tűnik ésszerűnek a winglet használata, bár lehet éppen, hogy jó lehet. nem teszteltünk ilyet.
Persze megértem, csak gondoltam a RedBull-nál is vannak annyira kreatívak, hogy egy új gépre nem tesznek rá egy már más gépnél "elhasznált" dizájnt. Amúgy semmi bajom ezzel sem, szép ez is csak...na szóval érted... :)))
Épp ma hallottam, hogy ez a 2.0-ás verzió az új törzsrács-szerkezet anyagának (titán) köszönhetően 60kg-mal lett könnyebb...nem semmi! :-O
Mint a képeken is látható, a Racer-nek nincs az a szárnyvég-kialakítása, mint ami pl. az Edge-eken látható (nem az MXS-R wingletjeire gondolok). Talán nem dobna annyit a teljesítményen? Vagy lett ilyesmi tesztelve az 1.0-áson?
A designt nem a Corvus hanem a Red Bull találja ki, ezen mi nem változtathatunk..
Igen ez már a 2.0-ás verzió.
Azért nem európai a lajstrom, mert nem vittük sehova máshova, hanem Kanadába, ezért kanadai a lajstrom...
Az ok pedig az, hogy egyáltalán Euróbában nem egyszerű mutatvány lajstromba vetetni egy ilyen gépet. Ezért is van az, hogy semelyik RBAR-en szereplő gép sincs európai lajstrom alatt.
De legalább a kanadai hatóság ért is hozzá, van tapasztalata és elég szigorú is, így ez mértékadó szerintünk.
Az egyik szemem sír a másik nevet. Nevet - mert végre le van papírozva a gép, zöld út az éles megmérettetés felé! Sír - mert ennek a gépnek magyar lajstromba illene lennie, de hála a vonatkozó hatóság maximális töketlenségének ez meghiúsult. :-/
..--..
Remélem látunk majd itt róla képet hamarosan teljes harci díszben is! ;-)
A kérdésre válaszolva: a csűrőknél és a magasságinál is volt egy vékony ragasztószalag, ami a réseket volt hivatott takarni. Ez rezgett be, és volt ilyen hangja.
Mellesleg, de talán ez a lényeg:
A Corvus Racer 540 C-GFHE lajstromot kapta a kanadai légügy vizsgálata után melyre tegnap került sor.
A gép immáron a Red Bull Air Race által is auditált, vagyis versenyezhet.
Ha nem tűnne fel, nem ő keresi az igazát, hanem mi (többek között én), ezért tettünk fel kérdéseket a témában, amire választ kaptunk tőle. Ez nem magyarázkodás, ez szakmai érvelés. Lehet vele vitatkozni, lehet megcáfolni, de természetesen ezen cáfolatoknak is a szakmaiság talaján kell nyugodniuk.
Feltételezem, ha értelmes, érdemleges kérdéseket fogsz feltenni, akkor arra választ is fogsz kapni tőle.
Ez egy típusspecifikus szakmai topik. Azt gondolom, hogy egy igen részletes szakmai anyag nem magyarázkodás. Mi több, kiváló alkalom a szakmai vitára. A szakmai vita viszont nem arról szól, hogy aki részletesen érvel az vajon miért magyarázkodik, miért nem marad csendben....
Tessék bátran érvelni, cáfolni, tapasztalatokat átadni a köznek.
Hogy miben érintett, leírta. Nem gondolom, hogy szakmai vita helyett további tendenciózus kérdésekből sok jó dolog születne itt. Előbbit rátok bízom, utóbbiból viszont nekem lenne munkám előbb utóbb....
Kerüljünk közösen munkát! Legalábbis az enyémet... :)
Sziasztok.Visszagörgetve a múlt hozzászólásait "amenthop"olvtárs hozzászólása után mindig balhé van!
Bizonyára igaza is lehet,a hozzáértéséhez nem férhet kétség!Ellenben sosem értettem,miért itt keresi igazát?A fórum olvasóit akarja meggyőzni valamiről?
Miért nem az aktuális küzdőtérre:A Birósághoz,vagy a Légügyi Hatósághoz küldi el "szakvéleményét"?
Valóban emlitve lett a Corvus alapanyagának kalandos története,de semmi sem utalt arra,hogy épp ő az érintett.Mégis magára vette,és magyarázkodik.Miért?