Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2006.06.09 0 0 590
Olcsóbban kapja, de nem sokkal (max. 10% , úgy emlékszem) a hosszabb, fix időre (fél v. egy év?) szóló szerződések miatt.
Előzmény: g86 (589)
g86 Creative Commons License 2006.06.09 0 0 589

Passz. Gondolom a nagy mennyiség miatt valamivel olcsóbban adják neki.

Előzmény: Elősiető (588)
Elősiető Creative Commons License 2006.06.08 0 0 588
Valóban.

Ezzel a lépéssl közel felére esne az üzemanyagszámla... De erre nem sok esélyt látok, hogy bekövetkezzen.

Szerintem még így is jobban kapja az üzemanyagot, mint a nép. Vagy ez már csak a múlt?? /Abból indulok ki, hogy a MÁV elég olcsón kapja a gázolajat, gondolom itt is működhet.../
Előzmény: g86 (587)
g86 Creative Commons License 2006.06.08 0 0 587

Az egy más kérdés, hogy az államkasszának nevezett pénzeszsák bugyraiban hova tűnik az a pénz, de arra hivatkozni, hogy a BKV-nak ingyen van az út használata, az elég necces.

Mert ha a buszsávokat maga tartaná fenn, cserébe az ott elhasznált gázolaj után nem kellene (annyit) adóznia, akkor pozitív eredménnyel jönne ki ebből az alkuból. Nagyon is.

Előzmény: Elősiető (585)
alexejevics Creative Commons License 2006.06.08 0 0 586
Szavazás végeredménye: 12-5 a villamos javára.
Elősiető Creative Commons License 2006.06.08 0 0 585
Bőven...

Ha bőven futná, akkor nem esett volna szét alattam az utolsó 31-es most éjszaka...

Sajnos a jövedéki adót nem különítik el forrás szerint.

Viszont a BKV meg nem fog utat javítani, hogy a buszai ne essenek szét, mert ugye nem csak ő használja, viszont a villamossínre meg nem mondhatja, hogy más is használja, ezért kénytelen karbantartani.
Előzmény: g86 (583)
Iszmail Amani Creative Commons License 2006.06.07 0 0 584

Jól van, ha nem akarod érteni, hát nem.

 

Előzmény: g86 (583)
g86 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 583

Amíg a villamos a kölekedési vállalat által épített és karbantartott pályán üzemel, addig a busz közúton, amelynek sem építési, sem karbantartási költségeit nem a vállalat viseli, így bele sem számolja az üzemeltetési költségekbe.

 

Nem tudok róla, hogy a gázolaj után a kv ne fizetne jövedéki adót, abból pedig bőven futja az út építésére, fenntartására.

Előzmény: Iszmail Amani (570)
Iszmail Amani Creative Commons License 2006.06.07 0 0 582
A 73-as befelé tartó megállójától a 24-es végállomása felé gyalogolva feltűnik egy érdekesség is; a hurokvágány helyén egy kis szervizút kanyarodik vissza, még közlekedési lámpával is el van látva, szerintem az egy buszvisszafordító a Baross téren majdan végállomásozó 73-asok számára.
Előzmény: alexejevics (575)
Iszmail Amani Creative Commons License 2006.06.07 0 0 581
Pontosan.
Előzmény: alexejevics (575)
alexejevics Creative Commons License 2006.06.07 0 0 580

Régen még festményeket is készítettek a Baross térről. Már persze akkor, amikor még így nézett ki:

 

www.alexejevics.fw.hu/bkvt219.jpg  

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (578)
alexejevics Creative Commons License 2006.06.07 0 0 579
És az egész alján ott van, hogy 2005 decemberére elkészül a munka. Sztem most jó ideig semmi sem fog történni a Barosson, mert az M4-hez kapcsolódó munkák már befejezdődtek a felszínen.
Előzmény: farigó82 (576)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.07 0 0 578
Mit nem értesz? Megszépül a tér, ha egyszer eredeti állapotába állítják vissza. :) :( /a/
Előzmény: farigó82 (576)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 577

megszépül a tér

Arról nekik szerintem más elképzeléseik lehetnek ...

Előzmény: farigó82 (576)
farigó82 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 576

Na jó, az ilyen látványterveken sok minden szerepel ...

 

A képaláírás szerint "megszépül a tér". De nekem úgy tűnik, a látványterven az eredeti állapot van.

ex41fan

Előzmény: UV 3800 (573)
alexejevics Creative Commons License 2006.06.07 0 0 575

Íme:

 

Előzmény: Iszmail Amani (574)
Iszmail Amani Creative Commons License 2006.06.07 0 0 574
A hurokvágányok fele már most le van aszfaltozva, úgy tűnik véglegesen.
Előzmény: farigó82 (572)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 573

Szóval valószínűleg mind a 24-67 összekötésnek, mind a 4-es metró vasúti sineken való továbbvezetésének van létjogosultsága.

Na igen, mind a 2 jó lenne, de sajna attól féálek, egyik sem fog megvalósulni.

 

Az ábra szerint a hurokvágányok maradnak.

Na jó, az ilyen látványterveken sok minden szerepel ...

Előzmény: farigó82 (572)
farigó82 Creative Commons License 2006.06.07 0 0 572
A reggel befelé leszálló utasoknak viszont egy elég jelentős hányada a 24-es felé tart.

Kifelé menet délután kiürülnek a buszok, az utasok jelentős résza a pályaudvar felé veszi az irányt, majd a leszállóknál sokszor nagyobb mennyiségű utas száll fel.

 

Szóval valószínűleg mind a 24-67 összekötésnek, mind a 4-es metró vasúti sineken való továbbvezetésének van létjogosultsága.

 

Ezt a cikket látta valaki? Bár nem tűnik túl frissnek a 7A végállomása miatt. De a szimpatikus metróban utazó csajszi képére kattintva ma is ez jön elő:

 

http://www.metro4.hu/index.php

http://www.metro4.hu/content.php?tmp=page&id=47

 

Az ábra szerint a hurokvágányok maradnak.

ex41fan

Előzmény: Iszmail Amani (571)
Iszmail Amani Creative Commons License 2006.06.07 0 0 571

"viszont a Baross térnél nem emlékszem bárminemű csökkenésre"

Előrebocsátva, hogy szigorúan mint gyakorló utas szemlélem a dolgot, csökkenés valóban nem tapasztalható a Baross téren, jelentős utascsere viszont igen. Saját tapasztalatom szerint a Keletinél mindkét irányban az tapasztalható, hogy az utasok akár több, mint fele leszáll, majd egy hasonló mennyiségű utas fel. A reggel befelé leszálló utasoknak viszont egy elég jelentős hányada a 24-es felé tart.

Kifelé menet délután kiürülnek a buszok, az utasok jelentős résza a pályaudvar felé veszi az irányt, majd a leszállóknál sokszor nagyobb mennyiségű utas száll fel.

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (566)
Iszmail Amani Creative Commons License 2006.06.07 0 0 570

"(Elvileg) ezért van a jövedéki adó"

Nyilván, viszont ezzel nemhogy ellentmondtál volna, hanem mellém álltál :-)

Amíg a villamos a kölekedési vállalat által épített és karbantartott pályán üzemel, addig a busz közúton, amelynek sem építési, sem karbantartási költségeit nem a vállalat viseli, így bele sem számolja az üzemeltetési költségekbe. Ráadásul, ahogy alexejevics is írta, egy villamospálya építési költsége nagy, karbantartási költsége  kisebb, mint az úté, és így van ez a járművek esetében is. Ha az útkarbantartás költségeit is figyelembe vesszük, akkor utaskilométerre számolva szerény véleményem szerint a villamos olcsóbb, mint a busz, vagy legalábis nincs számottevő különbség. (A mélyvasút pedig nagyságrenddel drágább mindkettőnél.)

Ha pedig mást nem is veszünk figyelembe, mint a légszennyezést, akkor nyilvánvaló a villamos előnye. Vagyis ha nem metró, akkor villamos, nem pedig busz.

 

"Sokszorosára kellene emelkednie a gázolaj árának ahhoz"

Nem kell túl nagy jóstehetség ahhoz, hogy mondjuk a Combinók kihordási idejének végefelé ez, mármint az olajárak drasztikus, nagyságrendbeli növekedése bekövetkezzék. Sokszorosára fog emelkedni, évtizednyi időn belül.

Előzmény: g86 (561)
alexejevics Creative Commons License 2006.06.06 0 0 569

"Az elmúlt évtizedben számos fórumon (nem internetes) hivatásosok és nem hivatásosok, szakértők és nem szakértők darabokra szedték már a DBR metró jelenlegi terveit. A tervek mégsem változtak. "

 

Mert végül nem ők, hanem a politika döntött...

Előzmény: g86 (568)
g86 Creative Commons License 2006.06.06 0 0 568

Az elmúlt évtizedben számos fórumon (nem internetes) hivatásosok és nem hivatásosok, szakértők és nem szakértők darabokra szedték már a DBR metró jelenlegi terveit. A tervek mégsem változtak.

 

A csodában lehet még reménykedni, csak szvsz nem érdemes...

 

Ha pedig mégis bekövetkezik a csoda, akkor egyértemű, hogy szükség lesz a Thököly úti villamosra.

Előzmény: alexejevics (564)
g86 Creative Commons License 2006.06.06 0 0 567

Többször világosan leírtam, hogy a metró megépülése utáni forgalomról beszélek. Én kérek elnézést...

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (566)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.06 0 0 566
"Szóval az, hogy a Thököly várható forgalma megegyezik Újpalotáéval, azért elég meredek...

Igazán?"


Ebben a kétkedésben tényleg van valami: a forgalmi áramlás erősségét mutató ábrán (amit sajnos nem emelhetek most ide be) a Hungária krt. felől is ömlik be egy vastagabb ág a Kacsóh Pongrác felől (és egy jóval kisebb a másik irányból), viszont a Baross térnél nem emlékszem bárminemű csökkenésre. Ugyanez a "beömlés" a Bosnyáknál is jelentkezik, tehát elég logikus, hogy nem lehet egyenlőnek tartani az újpalotai forgalmat a Thökölyvel.

Viszont ha ez így volna, akkor a metrót nem lenne értelme elvágni a Bosnyákon.

A probléma hasonló a dél-budaihoz: az utasok sokfelé tartanak, az alagutat viszont csak egyfelé tudják fúrni.

/a/
Előzmény: g86 (560)
Elősiető Creative Commons License 2006.06.05 0 0 565
Mellékesen a busz 30-as átlagtempóját még egy 80an éves sínen is hozni lehet.

/erre remek példa a MÁV Vác-Balassagyarmat vonalszakasza/
Előzmény: alexejevics (564)
alexejevics Creative Commons License 2006.06.05 0 0 564

"No meg egy "kicsit" olcsóbb is utat építeni és karbantartani, mint a villamospályát."

 

Hát azért a villamospályát valamivel ritkábban kell teljesen felújítani, mint egy utat indokolt volna. Más kérdés, hogy Budapesten ezt úgy oldják meg, hogy hagyják az utakat ementálisodni, aztán jönnek azzal, hogy lám olcsóbb, mint a villamospálya.

 

Én értem, amit mondasz, de továbbra sem tudom elfogadni, hogy megy a 400-as a négyes metróra, meg x milliárdot kidobnak a Nagykörút felújítására (aztán nézd meg, milyen eredménnyel), s közben meg egy villamosvonal építése drága. Lehet, hogy ez az én hibám, de valahogy ezt nem tudom lenyelni.

Előzmény: g86 (561)
Elősiető Creative Commons License 2006.06.05 0 0 563
Újpalotától a belvárosig épített új villamosvonal nem fér bele.

Ne vitázzunk, de egy Kelenföldtől Rákospalotáig épített metróvonal már igen.
Előzmény: g86 (560)
g86 Creative Commons License 2006.06.05 0 0 562
Ebben igazad van.
Előzmény: alexejevics (555)
g86 Creative Commons License 2006.06.05 0 0 561

1. (Elvileg) ezért van a jövedéki adó. No meg egy "kicsit" olcsóbb is utat építeni és karbantartani, mint a villamospályát.

2. Sokszorosára kellene emelkednie a gázolaj árának ahhoz, hogy az villamos fordítani tudjon.

Előzmény: Iszmail Amani (554)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!