Vitaindítónak vázolom Pál apostol lényegesebb eltéréseit Jézus tanításaihoz viszonyítva.
1. Hit általi önigazulás az igazság megismerése helyett
2. Test és lélek ellenségeskedése a sötétség leleplezése helyett
3. Krisztus váltsághalála vagy Isten megbocsátása
4. A törvény betöltése vagy Jézus tanítása
5. Egyházi elöljárók vezetése vagy Isten Lelkének vezetése
6. Kárhozattól való félelem vagy az Isten szeretete
Részletesebb magyarázatot találtok az alábbi linken:
http://jezusvagypal.andreanum.hu/
"Meglátásom szerint nincs elegendő bizonyítékom annak eldöntéséhez, hogy a teremtés vagy evolúció elvei között dúló vita mérlegét nyilván való módon valamelyik oldalra billentsem."
Nincs. De hittel hiszed, hogy az evolució nem lehetséges. Ugyan nincs elegendő bizonyítékod az eldöntéshez, sőt kevés bizonyítékod sincs, de hittel hiszed amit hiszel. Mert hiszed.
Nincsenek eltérések Pál apostol tanítása és az Úr Jézus tanítása között, amennyiben
figyelembe vesszük az Úr Jézus tanításának azon részét,amit halála és feltámadása után nyilatkoztatott ki.
Halála előtt az Úr Jézus arra utasította a zsidó tanítványait, hogy ne menjenek a nemzsidók közé hirdetni az Evangéliumot,hanem keressék meg Izrael házának
elveszett juhait.
Máté 10:5Ezt a tizenkettőt küldé ki Jézus, és megparancsolá nékik, mondván: Pogányok útjára ne menjetek, és Samaritánusok városába ne menjetek be;6Hanem menjetek inkább Izráel házának eltévelyedett juhaihoz.
Halála és feltámadása után ellenben megjelent Saulnak,akit Pál apostolnak neveznek az írások,közölve vele, hogy Izrael Istene kiválasztotta Őt, hogy a pogányokhoz is eljuttassa az evangéliumot,amit a Segítő Istennek a Szentszellem irányítása alatt kellett
megcselekednie.
Ap. Csel. 22:6Lőn pedig, hogy amint menék és közelgeték Damaskushoz, déltájban nagy hirtelenséggel az égből nagy világosság sugárzott körül engem.7És leesém a földre, és hallék szót, mely monda nékem: Saul, Saul, mit kergetsz engem?8Én pedig felelék: Kicsoda vagy, Uram? És monda nékem: Én vagyok a názáreti Jézus, akit te kergetsz.9Akik pedig velem valának, a világosságot ugyan látták, és megrémültek; de annak szavát, aki velem szól vala, nem hallották.10Én pedig mondék: Mit cselekedjem, Uram? Az Úr pedig monda nékem: Kelj fel és menj el Damaskusba; és ott megmondják néked mindazokat, amik elrendelvék néked, hogy véghez vigyed.10Én pedig mondék: Mit cselekedjem, Uram? Az Úr pedig monda nékem: Kelj fel és menj el Damaskusba; és ott megmondják néked mindazokat, amik elrendelvék néked, hogy véghez vigyed.11Mikor pedig nem láték annak a világosságnak dicsősége miatt, a velem valóktól kézenfogva vezettetve menék Damaskusba.12Egy bizonyos Ananiás pedig, ki a törvény szerint istenfélő férfiú, kiről az ott lakó zsidók mind jó bizonyságot tesznek,13Hozzám jöve és mellém állva monda nékem: Saul atyámfia, nyerd vissza szemed világát. És én azon szempillantásban reá tekintettem.14Ő pedig monda: A mi atyáinknak Istene választott téged, hogy megismerd az ő akaratát, és meglásd amaz Igazat, és szót hallj az ő szájából.15Mert leszel néki tanúbizonysága minden embernél azok felől, amiket láttál és hallottál.17Lőn pedig, hogy mikor Jeruzsálembe megtértem és imádkozám a templomban, elragadtatám lelkemben,18És látám őt, ki ezt mondá nékem: Siess és menj ki hamar Jeruzsálemből: mert nem veszik be a te tanúbizonyságtételedet én felőlem.21És monda nékem: Eredj el, mert én téged messze küldelek a pogányok közé.
Még a végén a hívők is felismerik, hogy az ember "teremtése" az nem egy verzió, de az összes hamis?
:-O:-P:-)
Ahogy a "teremtés" sztori maga.
Ám a címhez kapcsolódva, a keresztények meghekkelték a zsidó Istent, hiszen Jézust képzelik "teremtőnek".
Az elgondolás nem rossz!
Ha a "Fiú" bénázott, meg irtotta az emberiséget, az oktalan állatokat, vitte katasztrófába a növényeket az "Özönvíz" meséje szerint, elbaltázva a bolygónk édesvíz készletét, akkor vajon Pál felismerhette ezt?
Kötve hiszem.
Ő nem láthatta át, miféle mítoszt szabadít az arra fogékony elmékre.
Ahogyan Ádám se, hisz ez a második teremtéstörténet egy betoldás...
Az első teremtésnél férfiakat és nőket teremtett az Isten, és Isten ekkor mondja az első nagy parancsolatát az emberiségnek;
" Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket. 28. És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon. 29. És monda Isten: Ímé néktek adok minden maghozó fűvet az egész föld színén, és minden fát, a melyen maghozó gyümölcs van; az legyen néktek eledelül. 30. A föld minden vadainak pedig, és az ég minden madarainak, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatoknak, a melyekben élő lélek van, a zöld fűveket adom eledelűl. És úgy lőn. 31. És látá Isten, hogy minden a mit teremtett vala, ímé igen jó. És lőn este és lőn reggel, hatodik nap. "
Itt nincs zárt osztály, kert, életfa és tudásfa, sem gyurmafigurák!
Az alábbi részt ki is lehetne törőlni!
" 4. Ez az égnek és a földnek eredete, a mikor teremtettek. Mikor az Úr Isten a földet és az eget teremté,5. Még semmiféle mezei növény sem vala a földön, s még semmiféle mezei fű sem hajtott ki, mert az Úr Isten még nem bocsátott vala esőt a földre; és ember sem vala, ki a földet mívelje;6. Azonban pára szállott vala fel a földről, és megnedvesíté a föld egész színét.7. És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. Így lőn az ember élő lélekké.8. És ültete az Úr Isten egy kertet Édenben, napkelet felől, és abba helyezteté az embert, a kit formált vala.9. És nevele az Úr Isten a földből mindenféle fát, tekintetre kedvest és eledelre jót, az élet fáját is, a kertnek közepette, és a jó és gonosz tudásának fáját.10. Folyóvíz jő vala pedig ki Édenből a kert megöntözésére; és onnét elágazik és négy főágra szakad vala.11. Az elsőnek neve Pison, ez az, a mely megkerüli Havilah egész földét, a hol az arany terem.12. És annak a földnek aranya igen jó; ott van a Bdelliom és az Onix-kő.13. A második folyóvíz neve pedig Gihon; ez az, a mely megkerüli az egész Khús földét.14. És a harmadik folyóvíz neve Hiddekel; ez az, a mely Assiria hosszában foly. A negyedik folyóvíz pedig az Eufrátes.15. És vevé az Úr Isten az embert, és helyezteté őt az Éden kertjébe, hogy mívelje és őrizze azt.16. És parancsola az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról bátran egyél.17. De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert a mely napon ejéndel arról, bizony meghalsz.18. És monda az Úr Isten: Nem jó az embernek egyedül lenni; szerzek néki segítő társat, hozzá illőt.19. És formált vala az Úr Isten a földből mindenféle mezei vadat, és mindenféle égi madarat, és elvivé az emberhez, hogy lássa, minek nevezze azokat; mert a mely nevet adott az ember az élő állatnak, az annak neve.20. És nevet ada az ember minden baromnak, az ég madarainak, és minden mezei vadnak; de az embernek hozzá illő segítő társat nem talált vala.21. Bocsáta tehát az Úr Isten mély álmot az emberre, és ez elaluvék. Akkor kivőn egyet annak oldalbordái közűl, és hússal tölté be annak helyét.22. És alkotá az Úr Isten azt az oldalbordát, a melyet kivett vala az emberből, asszonynyá, és vivé az emberhez.23. És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és testemből való test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.24. Annakokáért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté.25. Valának pedig mindketten mezítelenek, az ember és az ő felesége, és nem szégyenlik vala. " !
Sosem volt napi rutinom önmagam győzködése irodalmi hősök, képzelt lények, fantázia alkotta mesés alakok létéről.
Így a létükben való hitemnek, és annak következményeit sem élem meg veszélynek önmagam irányába.
Az "örök kárhozat" semminemű tartalommal nem bír számomra, csak szólok.
Ahogy arról is, totál másról beszélsz, (mint Bodóné ha a bor áráról kérezik;-)) nem a neked intézett kérdésről.
Enyhítő körülmény számodra, hogy az "Ádám-Éva" mesehősök csak annyiban illeszkedik a topik témájához, hogy a mítoszi hős és a mítoszának kovácsa, egy könyv kapcsán kapcsolódik hozzájuk.
Én továbbra is várom szeretettel a korunk biológiai ismereteit minden szinten megbaszcsizó elképzeléseidet:-)
Vagyis: Ha én rajtam kívül te csak képzelőtsz, akkor Isten nem létezik számodra! Ha nem győzöd meg magadat valamilyen módon Isten létezéséről, akkor ha vége az életednek, megsemmisülsz!
Ezért: Ha a hazugságot hiszed el Istenről, akkor nem semmisülsz meg, hanem örök kárhozat a véged. Mert bár valamilyen módon elképzelted, mégis a hazugságot hitted el róla!
Ami csak nem képzelt, az létezik! Ennyi! Többet nem kapsz!