Nem; magánegyetemekre nem szabad kivinni. A diáxempontjából azért nem, mert ez súlyosan eladósítja a pályakezdőt, az állam szempontjából pedig azért nem, mert a jó oktatás a világ legnyereségesebb beruházása. Piacosítani máshogy kell:
Tegyük fel,hogy a BMe a legjobb,csak akkor érsz valamit,ha ezt végzel és ezt mindneki tudja.Szerinted nem fog elhapaozni a korrupció?Hogy egyes jómódú szülők becstelen ezközökkel is elérik,hogy a gyereket oda vegyék fel? Vag az lesz,mint pl a Yale-n,vagy Harvardon,hogy pluszpontot ér,ha valamelyik szülőd ott végzett??????
Az európai közgazdasági egyetemek között a Corvinus a 25.Ez annyira nem jó arány,mivel van közel 40 európai ország,mindegyiknek van sztáregyeteme,tehát 40 sztáregyetemből a 25.ez annyira nem jó arány
a Corvinus MBA programja szerepelt valamilyen listan. mivel a vilagon nem nagyon van kozgazdasagtudomanyi egyetem, eleg nehez lenne rangsorolni oket. a legjobb magyar diakok a Corvinusra es a BME-re jelentkeznek kozgazra, ami nyilvan sokat szamit az elhelyezkedesnel. az oktatoi kar nemzetkozi osszehasonlitasa egyszeruen lehetetlen, tudomanyos kutatokent fekete-afrikai szintet is alig erik el. ennek azonban nemcsak a kontraszelekcio az oka. Magyarorszagon velhetoen ok a legjobbak.
szobafestéshez pl. minek diploma? az inkább készség kérdése. aki meg diplomázik, az 90%-ban már lealacsonyodásnak érzi, hogy ilyen munkát csináljon. tehát belőle már nem lesz mesterember.
a válaszom igen, el tudom képzelni, hogy ez nemzetgazdaségi szempontból megérné. (miszerint egyre több diplomás lenne, köztük sok olyan, aki nem, vagy csak részben kötődik későbbi munkája kapcsán a megszerzett diplomájához)
stratégiai szükség: a K+F igényes tudományterületeken a képzés. ezek leginkább a természettudományok, és hozzájuk kapcsolódóan másodlagosan a műszaki tudományok. bármilyen K+F alapú gazdaságot ezekre lehet alapozni.
"Egyebkent az se lene gond ha mindenki jarna egyetemre"
de igen, gond lenne, ugyanis ki lesz akkor mesterember? nem lehet mindenkiből diplomás értelmiségi. majd ha robotok fognak végezni minden munkát, akkor talán.
Mi a startegiai szukseg? Tulajdonkkepen majdnem mind az (leszamitva a konyvtar-bufe szakokat).
Az a gond amit irtak alabb, hogy tabu kerdesse tettek a hulye jarjon mindenki egyetemre dolgot. Azt kell csinalni amit 47-ben irtak.
Egyebkent az se lene gond ha mindenki jarna egyetemre, de sajnos a szinvonalat nem tartottak meg ott ahol mondjuk 1994 elott volt (ottan korul kezdodott az egesz kreditrendszeres hulyeseg), meg lenne komoly felveteli vizsga mint anno, mert most egyszeruen nem rugjak ki a hulye diakot se mert hat kell az alami tamogatas erte.
aztat azér hozzá kell tennem, hogy a közgarázdasági egyetem az egyetlen Mo.-n, amit külöföldi egyetemek közötti rangsorba jegyeznek. az oktatás meg xar. én se tok helyesen írni.:)
Igy "kicsit" sarkitott, mert van kutatas csak ott is azzal vannak elfoglalva hogy egymast furjak.
De igaz egyebkent, nekunk is volt olyan kollegank aki Amwayeskedett, masik meg magan forditott, harmadik meg maganorakat adott egyetemi felkeszitesre egyetemi munkaideje alatt!
Sztem ebben (is) Bokrosnak van igaza: állami pénzen csak azokon a szakokon lehessen tanulni, amire igény van. Én az "igény" - piaci igény orientált szakokat kiraknám a magánegyetemekre. állami berkeken belül azt tartanám meg amire stratégiai szükség van. ehhez persze előbb stratégiákat, 10-12 éveseket kéne kidolgozni :)
Egyébként a fehérvári főiskoláról is legendák keringenek.Állítólag volt álláshirdetés,ahol kérték,hogy onnan ne jelentkezzenek-igaz már évekkel ezelőtt.Az egyik pártelnök diplomagyárnak titulálta a főiskolát,majd miután perrel fenyegették,bocsánatot kért.Hogy igaza volt-e,én nem tudom:-)
"a bolognai cuccnak semmi köze nincsen ahhoz hogy egy adott egyetemen milyen a színvonal. a bolognai cucc egy kötelezően végrehajtandó valami az EU csatlakozás miatt és alapvetően főiskolai/egyetemi képzések közötti átjárhatóságról szól."
Nincsen új a nap alatt!
A Keszthelyi Agrár- és a Veszprémi Vegyipari Egyetemeken már 1972- ben megindult a közös képzés. Három év után, ha a nebuló jól teljesített mehetett az 5 -éves mérnöki képzésre (+ 2 év) ha nem, a harmadik év végén kijött üzemmérnöki diplomával. Ezt - egy kicsit módosítva- nevezik ma bolognai modellnek = "bolognai cucc"!
A megvalósulás színvonalához érdemben nem tudok szólni, de felszínes benyomásaim nem valami kedvezőek. A diákok zömmel érdektelenek, amit az is mutat, hogy minden hétvégére pénteken úgy kiűrül a kollégium, mint holmi építőipari munkásszálló a Bp.-i Váci úton hajdanán. Mi anno. Szeptemberben elfoglaltuk a helyünket a kollégiumban és a karácsonyi ünnepekig csak az utazott haza, akinek valami rendkívüli esemény történt a családjában. Miért? Mert tanulni kellett (volna - azért akkor sem mindenki volt sztahanovista!), és nem utólsósorban mert jól éreztük magunkat a Kollégiumban! :-)
Milyen történet? Az egyetemi oktatók 70-80%-a csak az irodáért és a telefonért, meg a fix fizuért van ott, mellette maszekol. Ha kutatnának, akkor lenne valahol jegyzett publikációja a honi tudományos életnek.
"az egyetmei közgázosot a makró és számviteltudása adja el? ne legyünk már komolytalanok."
Legalább nem apuka...
Elég sokszor meghallgattma már ezt a dumát, hogy az ilyen futottak még fősulikon ugyan azt tanítják, mint a Közgázon, csak gyakorlatorientáltan - mert egyszer már volt olyan tanáruk, aki kérdőívezett a Szonda Ipsosnak.
Szar a közgáz oktatás itthon, de legalább a végzősök túlnyomó része tudja, mi az az NPV - ezt sajna sok főiskolásról nem lehet elmondani.
Érdemes lenne megvizsgálni a tandíjak és a minőség összefüggését.Szinte biztos,hogy nem a legdrágább képzés a legjobb.Én a listát tandíjakkal együtt tenném közzé,hogy az is nyilvánvaló legyen mennyiért hol mit kap a hallgató.