van SK-ban és CZ-ben szubkultúra ahol tuningolt pincsik meg mustangokkal krosszaznak. állítólag léteznek 5 sebességesek is. akivel beszéltem állítja hogy jó móka. őmaga is egy honda krosszvázat árult amibe ilyen motort akart rakni aztán eldöntötte hogy inkább a gokartját fogja tuningolni...
Nem irtam még amíg nem biztos, de sikerült aprópénzért venni egy tárcsafékes kereket az Rd- be, úgyhogy elöl és hátul is tárcsafék lesz a kis Rd alatt :) Mivel az első villa vékony (27mm) és hosszú is meg keskeny a villahíd, terveztem hogy másikat veszek bele. Ma lemértem hogy 13centivel hosszabb az Rd első villa mint a Mustangé, így az új hely és projekt adott. Mustang enduro építés :)
A srác úgy tűnik eladja a sajátját,így az egész megmarad nekem. A sorsa még bizonytalan, lehet megmarad nekem,egy mindennapi használatra alkalmas gépnek pár módosítással (tirisztoros gyújtás stb) vagy továbbadom némi haszonnal.
sacc! a gyári nyomaték 1, 5 szörösénél ne számolj többel. ha rágebbi típus több mint 20 éves akkor esetleg a duplájával. Abból indultam ki hogy turbósítanak motorokat ahol nem a fordulatszám növekedésével érik el a teljesítményt, ott biztosan erősebb rugókat raknak be meg szinterbetétet meg ilyesmik...
Egy érdekes kérdéssel kereslek meg titeket. Egy kb. 500 ccm egyhengeres 4 ütemű motor kuplungján az átvihető maximális nyomatékra lenne szükségem egy nagyságrendi adatra. Ez egy olajos kuplung, kb. 10 lamellával (majd megnézem pontosan is). Hasonló kaliberű motorokhoz alkalmazott kuplungról van mérése, esetleg adata valamelyikőtöknek amit megoszthat? Kb. nagyságrendi becslés is érdekel, bár konkrét adat hasznosabb. Egyenlőre nagyságrendi tájékozódásként keresek adatot, mert most még pontos mérést nem tudok elvégezni, azonban saccolnom kell valamivel. A későbbiekben már lehet hogy lesz mérési adatom.
Egy egyetemi járműépítő csapat tagja vagyok, és az általunk épített járműhöz szükséges az adat.
Nakéremszépen,Május 29.-én az ocsmányirodába beadott szürke forgalmira több mint 1 hónapos nyűglődés után ma rábólintottak,és végre hajlandóak voltak kiadni az új forgalmit.
:)
Most már csak a műszaki vizsga és az eredetvizsga szükséges,és célegyenesbe érek.
Bár nem volt tervben,de indult egy új projekt. Haver talált olcsón egy Jawa Mustangot.Olyan olcsón hogy még bontásra is megéri elhozni. Úgy beszéltük hogy fele-fele fizetjük. 5ezerért adták. Képen látszott hogy rozsdás a tank meg szakadt az ülés. Elmentem megnézni. Gumik jók,km óra szép, kormány és szerelvényei szépek.Az első kerékben nem volt belső, így vittem a sajátom hogy el tudjam tolni. Ahogy elindultam vele a város másik feléből (3és fél km) esni majd szakadni kezdett az eső. Hazavittem, beraktam a garázsba.Másnap átnéztem jobban.Saválló láncvédő, elöl szép felni, villa nem lóg, van utólag felrakott féklámpa stb.Blokk polirozva volt,henger és fej homokfújva, kipufogó csak felületi rozsdás.Egy éve lett rendberakva, azóta a tank rozsdás mivolta miatt állt. Hengerfúrás, új dugó, saválló csavarok stb.Mivel nem akartam kárt okozni így először levettem a hengerfejet. A dugó felső holtponton állt, és látszott hogy megkapta a rozsda. Óvatosan elkezdtem lazítani,akkor láttam hogy a hengertalp alól barnás lé csorog!Sikerült lehúzni a hengert és a lé csak folyt tovább. Sajnos felújítás után nem rakta helyére a légszűrő csövet, és be sem dugta egy darab ronggyal. Egy éven át ment a nedvesség bele. Alaposan kicsorgattam a vizet belőle, majd másnap bőven kapott olajat. Ránéztem a gyújtásri is. Riga trafó, szikra semmi. Dekni le, egy lógó drót. Akkor látom hogy a kondi hiányzik! Kerestem egyet,beszereltem. Szikra még mindig semmi. A traóra menő vezetéket áthidaltam,egyből lett hatalmas szikra! Ezen felbuzdulva tömitést vágtam és felraktam a hengert meg a fejet. Kis féktisztító a karbi torkába, és két három rugásra indult is! Ma rá kötöttem a Babi tankot, szépen indult is vele. Csak láttam hogy folyik a benzin a motor alá.Levettem az úszóház fedelet, úszó beragadva, meg a fúvókák is teljesen eldugulva. Takarítás után abbahagytam az eső miatt.
"... Nem rázott még meg?" - Mitől "rázott" volna? Két darab krokodil csipesszel csatlakoztatott próba lámpa és nem kell semmit megbontani (kikötni, szétszedni).
Nem véletlen, hogy a gyártók is ezt a módszert ajánlják.
Én se! Csak most a párbeszédetekből ismertem fel ezt a lehetőséget. (és működik is!)
Ha én életemben egyszer-kétszer gyújtást állítok (bár inkább ne is kelljen), akkor a multiméterem rövidzár sípolóját rakom rá, (akku nélkül...) így oda se nézve tudom detektálni az állapotváltozást.