Érdekes, hogy mindig Ausztriával kerül összehasonlításba Magyarország, ha történelmi igazolás kell a kudarcokra. Mert valóban e-két ország között a legszembetűnőbb különbség az a szovjet/orosz hatás. Ausztria ma sem próbál nyitni az oroszok felé, tehát a különbség máig fennáll.
De szerényen had kérdezzem meg, hogy mi a spanyol, olasz, görög, stb. kudarc titka, ahová az orosz hatás nem terjedt ki? Vagy mi volt a írek kudarca az EU előtti években, akik kimondottan szerették volna, ha valaki (akár oroszok) kizavarják onnan az angolokat?
Ezzel együtt mi lehet a siker titka a Szlovének esetében, ahol még látszólagos önállóság sem volt és a függetlenedés után is szociál-demokrata meg liberális kormányok voltak sokáig. Vagy mi újság Észtországgal, amely az egyik legerősebb EUs gazdasággal büszkélkedhet egy ideje és nem a szovjet érdekszvéra látszólag független országa volt, hanem a Szovjetunió része?
Ha egy kicsit jobban kinyitjuk a szemünket és nem érjük be az igazság egy igen szűk szeletével, ami az igazság többi részéről hivatott elterelni a figyelmet, akkor láthatjuk, hogy bár igazak azok a vádak, melyek az oroszokra, meg a szociál-liberálisokra terelik felelősséget, nem csak ők voltak a hibásak. Magyarország mindig is megtalálta a vesztesek útját és most is. Ez alól talán Hunyadi klán vezetése alatt lévő évek voltak a kivétel.
Persze. Értem én, hogy könnyebb mást okolni, mint önkritikát gyakorolni, de azt nem, hogy miért kell ezt hangosan csinálni.
Én azt látom, hogy világ teli van balsorsú országokkal, helyekkel. Van sok, melyek sodródnak az árral és néhány kimagasló eredményekkel akár példaértékű is lehet. Viszont ezen jellemzők teljesen függetlenek attól, hogy demokratikusak-e, hogy milyen értékrend alapján politizálnak, hogy kik és milyen hatással voltak rá a történelmük során. Tehát a hiba nem a történelmi hatásokban és nem is a politikai berendezkedésben keresendő. Meggyőződésem, hogy ezen tulajdonságoknak akkor sincsen semmi jelentőségük, ha egyesek eköré építik az életüket.
Témát ad, indulatokat gerjeszt, de sokad rangú kérdés.
Nekem csak 23 éves de egykutya :( A Hugómnak is alapítványi autója van, ő átjelentette a vidéki fiók telepre és ott nem kell fizetnie ráadásul a kötelezője is sokkal olcsóbb lett
Nem kellett volna háborút indítani az oroszok ellen.
Mit kerestünk a Don-kanyarban, Védtük a hazát?
Ne nevettessél.
A rohadék háborús vezetőink, amikor már látszott, hogy veszítenek a németek, akkor is csak azzal voltak elfoglalva, hogy a saját vagyonukat, kiváltságaikat átmenthessék.
Az angolokkal való kiugrási tárgyaláson arról tudakozódtak, hogy Anglia hajlandó lenne-e meghagyni Magyarországon a fennálló főúri rendszert.
Vannak olyan államok, ahol nem dúltak 45 + 12 évig a szocialisták, nem voltak háborúk, nem adósították el és rabolták ki az országot, ellenben volt Marshall-segély és sorolhatnám.
Ha Ausztriához hasonlóan tőlünk is időben kivonulnak az oroszok - noch dazu be sem jöttek volna -, nyugat-európai szinten lennénk. De nem, ráadásul még önként visszaszavazták a rablóbandát, és most minden intézkedés ellen lázítják a népet. Pedig túl kell esnünk a tisztítótűzön, minél előbb, annál jobb.
Isten mentsen minket attól, hogy ismét a balliberális banda kezébe kerüljön a hatalom, mert akkor tényleg végünk lenne.
A következő lépés meg az lesz, hogy megszüntetik az éves országos matricát. Aki az egész országban akar autózni, vegye meg külön-külön minden megyére. 19 x 5000 = 95000 Ft/év.
Helyi adóként az összes állandóra bejelentett lakó fizessen gyalogos-útdíjat a bejárati ajtajától a legközelebbi busz- vagy vonatmegállóig. Karonülő gyerekesek 30% pótdíjat is.
Vannak további részletek a megyei matricáról? Jól értem, hogy az teljesen kiváltja az autópálya matricát a megye határain belül? Jól értem, hogy 5000Ft egy évre bármilyen járműre?
Ez a lokális áruszállítóknak jól jöhet. Akik megyén belül viszik a sódert nagy billencsekkel, 5-10E forintból letudhatják az éves útdíjat. Vagy valami fidesz közeli cég végzi az ilyen fuvarok zömét, vagy félre értettem valamit.
Bizonyára már másnak is feltűnt, hogy vannak olyan államok, ahol fele ennyi adót szednek be, de mégis sokkal több fejlesztés történik meg, ami jól látszik is az országon.
Hogy lehet ez?
Így: Nálunk az aktuális hatalom képviselői saját maguk határozzák meg a saját fizetésüket. Ez persze az átlagos fizetés többszöröse (mert becsületes ember a magyar képviselő), amihez még mindenféle extra juttatás is társul.
De ez még nem minden.
Hogyan lehet ezért a „munkáért” még több pénzt felvenni legálisan? Úgy, hogy a munkát részekre osztjuk fel, amit ezután munkabizottságokban végzünk el. A bizottságokban való munkáért pedig díjat lehet felvenni. Minél több bizottságban benne van a képviselő, annál több pénzt vehet fel ugyanazért a munkáért, amit a bizottságosdi nélkül is el kellene végeznie.
Ügyes.
És akkor még erre jön a szándékosan túlárazott állami megrendelések után kapott „kötelező” 10 %, amit zsebbe ad a szerencsés nyertes, de még így is jól jár, mert a munkát tovább adva egy alvállalkozónak, még mindig keres eleget rajta munka nélkül.
Az ilyen áruházak többségénél sajnos nem szempont a tömegközlekedési járművek megállóinak távolsága. van néhány kivétel - talán kényszerhelyzet miatt - de többnyire a megálló mindig a legtávolabbi sarokban van a bejárathoz képest. (Lehet,hogy arra alapoznak,hogy aki kocsival megy,az többet is vásárol,ergo többet költ?) És van,amikor a korábbinál messzebbre helyezik a megállót,hogy még többet kelljen gyalogolni,lásd Érd Tesco... Vajon itt mikor teszik vissza a buszok megállóját az eredeti helyére,az épület mellé?Gyanítom,hogy már soha... Pedig ott megvolt minden feltétel a normális forduláshoz,nem kellett az amúgy is szűk parkoló végében szenvedni a buszoknak. (Az átépítéskor nyugodtan kialakíthatták volna a buszosok pihenőjét az épületben is,az üzlethelységek zöme azóta sem kellett a kutyának se...)
A múlt hétvégi rendezvény idején is simán elzárták a buszmegállót a bejárattól egy vacak színpaddal,nehogymár egyenesen el lehessen jutni a buszokhoz(2014.10.04, 8:00 körül volt,már akkor is egy szalagkordonon kellett átsunnyogni,hogy ne kelljen körbecaplatni a fél parkolón).
Szerintem már tervezői szinten magasról lesz..ják a tömegközlekedéssel érkezőket. A látványterveken biztosan jobban mutat - szerintük - a sok autó,mint egy csuklósbusz...
" Egyébként a másik dolog amit nem értek, hogy az Interspar bejárata miért a lakóházak felől lesz és miért nem a Bem tér felől.. "
Lehet,hogy a forgalom szempontjából az lenne a legjobb,ha a Bem tér felé csak kihajtani lehetne a leendő áruházból. A volt budai skála helyén lévő agyrém-áruház forgalma is rendesen fel tudja tartani a sort a mélygarázsba behajtani szándékozók és az útjukat keresztező zebra miatt. Hátha itt Érden nem követnek el ekkora hibát,mint ott...
Na de most őszintén, minden kekeckedés nélkül. Hogy lehet ilyent kérdezni?
A kert végében húzódik az M7-es és kérdezed, hogy mi lesz a következménye?
Kétszer 3 sávos autópálya, óránként nem tudom hány ezer gépjárművel és Te ott akarsz gyereket felnevelni?
Megmondom mi lesz: zajártalom, örökös motorzaj még éjszaka is, mert a kamionok nagyrészt akkor mennek. Nyáron nincs nyitott ablak, de még így is lesz előbb-utóbb valamilyen rákos megbetegedés.
Én km-ekre lakom onnan, de elhallatszik a kerekek sivítása éjszaka nyitott ablaknál.
Az esetek többségében a Bem téri lámpa vagy ráfutásos baleset a lehajtónál fogja meg a lehajtást. Nem véletlen, hogy amikor a Bem tér esetleg műszaki hiba miatt sárga villogóra vált, nincs lehajtási dugó. Ha megvalósul a két sáv végig a Törökbálinti úti körforgóig beleértve a surranóutat a Sóskuti felé akkor talán ez a feltorlódás elkerülhető, ergó nem lesz ilyen mértékű torlódás a leállósávban. Kérdés hogy a felsőparkvárosi forgalom még mennyire fogja meg a lehajtást. Milyen alárendeltség lesz itt? A berajzolt útburkolati jelek alapján elsőbbségadás lesz onnan a lehajtás gyorsítása érdekében?
Üdv! Nekem egy ismerősöm ugyan ilyen paraméterekkel rendelkező telken lakik, igaz ő Törökbálinton. Nem panaszkodott még hogy gáz lenne. Ha szeretnéd beszélek vele hogy megadhatom-e a telszámát vagy mél címét és tudsz vele komunikálni
Szeretném a segítségeteket, véleményeteket kérni. A közeljövőben tervezünk Érdre költözni. Találtunk is jó eladó házat - viszont közvetlenül az M7 mellett. (A kert végében fut az M7-es). Van tapasztalatok ilyen téren? Szerintetek mennyire zavaró (zaj, környezetszennyezés, stb.). Igaz, hogy van zajvédő fal, de akkor is kérdéses... Hosszú távon ott szeretnénk gyereket nevelni. És kérdés, hogy esetleg a későbbiekben mennyire eladhatatlan egy ilyen ingatlan.