Keresés

Részletes keresés

BringasLevy Creative Commons License 2014.12.31 0 0 12713

Érdekes, hogy mindig Ausztriával kerül összehasonlításba Magyarország, ha történelmi igazolás kell a kudarcokra. Mert valóban e-két ország között a legszembetűnőbb különbség az a szovjet/orosz hatás. Ausztria ma sem próbál nyitni az oroszok felé, tehát a különbség máig fennáll.

 

De szerényen had kérdezzem meg, hogy mi a spanyol, olasz, görög, stb. kudarc titka, ahová az orosz hatás nem terjedt ki? Vagy mi volt a írek kudarca az EU előtti években, akik kimondottan szerették volna, ha valaki (akár oroszok) kizavarják onnan az angolokat?

Ezzel együtt mi lehet a siker titka a Szlovének esetében, ahol még látszólagos önállóság sem volt és a függetlenedés után is szociál-demokrata meg liberális kormányok voltak sokáig. Vagy mi újság Észtországgal, amely az egyik legerősebb EUs gazdasággal büszkélkedhet egy ideje és nem a szovjet érdekszvéra látszólag független országa volt, hanem a Szovjetunió része?

 

Ha egy kicsit jobban kinyitjuk a szemünket és nem érjük be az igazság egy igen szűk szeletével, ami az igazság többi részéről hivatott elterelni a figyelmet, akkor láthatjuk, hogy bár igazak azok a vádak, melyek az oroszokra, meg a szociál-liberálisokra terelik felelősséget, nem csak ők voltak a hibásak. Magyarország mindig is megtalálta a vesztesek útját és most is. Ez alól talán Hunyadi klán vezetése alatt lévő évek voltak a kivétel.

 

Persze. Értem én, hogy könnyebb mást okolni, mint önkritikát gyakorolni, de azt nem, hogy miért kell ezt hangosan csinálni. 

 

Én azt látom, hogy világ teli van balsorsú országokkal, helyekkel. Van sok, melyek sodródnak az árral és néhány kimagasló eredményekkel akár példaértékű is lehet. Viszont ezen jellemzők teljesen függetlenek attól, hogy demokratikusak-e, hogy milyen értékrend alapján politizálnak, hogy kik és milyen hatással voltak rá a történelmük során. Tehát a hiba nem a történelmi hatásokban és nem is a politikai berendezkedésben keresendő. Meggyőződésem, hogy ezen tulajdonságoknak akkor sincsen semmi jelentőségük, ha egyesek eköré építik az életüket.

Témát ad, indulatokat gerjeszt, de sokad rangú kérdés.

Előzmény: Ugrik.Borbála (12703)
nagydajab Creative Commons License 2014.12.31 0 0 12712

Ha az M7-esen mész igen. Törökbálint-Depo felé  nem kell.

Előzmény: ilona45 (12711)
ilona45 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 12711

 

Tehát, ha Érdről / Felső-Parkvárosból      / elmegyek a budaörsi Achanba vagy az ottani Tescoba, akkor matricát kell vennem?

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12696)
Báxli Creative Commons License 2014.12.16 0 0 12710

Egyetértek...

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12706)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.12.15 0 0 12709

Agymosott fidesznyik akar oktatni, de nincsen neki mivel.

Figyeld a vezéred, és kövesd az utasításait.

Gondolom az előző rendszerben meg Kádárt figyelted és követted az utasításait.

Előzmény: Ugrik.Borbála (12708)
Ugrik.Borbála Creative Commons License 2014.12.15 0 0 12708

A megfelelő tudás hiányában csak ilyeneket lehet írni, amiket idebillentyűztél, belátom. Ne is folytasd, foximaxin nevelkedett olvtárs!

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12706)
nagydajab Creative Commons License 2014.12.12 0 0 12707

Nekem csak 23 éves de egykutya :( A Hugómnak is alapítványi autója van, ő átjelentette  a vidéki fiók telepre és ott nem kell fizetnie ráadásul a kötelezője is sokkal olcsóbb lett

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12701)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.12.12 0 0 12706

Látom te tényleg alapos agymosáson estél át.

Nem kellett volna háborút indítani az oroszok ellen.

Mit kerestünk a Don-kanyarban, Védtük a hazát?

Ne nevettessél.

A rohadék háborús vezetőink, amikor már látszott, hogy veszítenek a németek, akkor is csak azzal voltak elfoglalva, hogy a saját vagyonukat, kiváltságaikat átmenthessék.

Az angolokkal való kiugrási tárgyaláson arról tudakozódtak, hogy Anglia hajlandó lenne-e meghagyni Magyarországon a fennálló főúri rendszert.

Korrupt férgek voltak mind.

Előzmény: Ugrik.Borbála (12703)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.12.12 0 0 12705

A "balliberális banda" tényleg szar volt.

A jobbkonzervatív jelenlegi banda, meg még szarabb.

Még az oroszokat is újra behívják ide.

 

Alapvető rendszerváltás kell, az összes eddigi pártnak takarodnia kell, a vezérrel az élen.

Becsületes emberekre van szükség, a pártokban meg csak tolvaj, haszonleső korrupt csalók vannak.

Lapátra velük!

 

Előzmény: Ugrik.Borbála (12703)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.12.12 0 0 12704

Neked biztos :-)

Előzmény: Ugrik.Borbála (12703)
Ugrik.Borbála Creative Commons License 2014.12.12 0 0 12703

Vannak olyan államok, ahol nem dúltak 45 + 12 évig a szocialisták, nem voltak háborúk, nem adósították el és rabolták ki az országot, ellenben volt Marshall-segély és sorolhatnám.

Ha Ausztriához hasonlóan tőlünk is időben kivonulnak az oroszok - noch dazu be sem jöttek volna -, nyugat-európai szinten lennénk. De nem, ráadásul még önként visszaszavazták a rablóbandát, és most minden intézkedés ellen lázítják a népet. Pedig túl kell esnünk a tisztítótűzön, minél előbb, annál jobb.

Isten mentsen minket attól, hogy ismét a balliberális banda kezébe kerüljön a hatalom, mert akkor tényleg végünk lenne.

 

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12695)
tutus1 Creative Commons License 2014.12.11 0 0 12702

Igen, félreértettél valamit, mert a 3,5 t feletti gépjárművek elektronikus útdíjat fizetnek, nem vásárolhatnak matricát.

Előzmény: BringasLevy (12697)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.12.11 0 0 12701

Nekem is ilyen van 25 éves. Ez egy egyesületé, aminek törvényileg nem kellene súlyadót fizetnie. De itt Érden kell, itt más törvények uralkodnak.

Már 4 éve fizetjük a súlyadót az egyesület autójáért. Közben az van a törvényben, hogy az egyesületek mentesek a súlyadótól.

Ennyit ér a törvény.

Előzmény: nagydajab (12700)
nagydajab Creative Commons License 2014.12.11 0 0 12700

Nem jól érted. Nekem 8+1 személyes furgonom van arra 10 000 Ft lesz mert 6+1 lesz a határ. 

Előzmény: BringasLevy (12697)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.12.11 0 0 12699

Élsz? Akkor ez már elég ok, hogy adót fizessél.

Előzmény: RJancsi (12698)
RJancsi Creative Commons License 2014.12.11 0 0 12698

A következő lépés meg az lesz, hogy megszüntetik az éves országos matricát. Aki az egész országban akar autózni, vegye meg külön-külön minden megyére. 19 x 5000 = 95000 Ft/év.

Helyi adóként az összes állandóra bejelentett lakó fizessen gyalogos-útdíjat a bejárati ajtajától a legközelebbi busz- vagy vonatmegállóig. Karonülő gyerekesek 30% pótdíjat is.

Vagy ne adjak tippeket? :( :( :( 

Előzmény: BringasLevy (12697)
BringasLevy Creative Commons License 2014.12.10 0 0 12697

Vannak további részletek a megyei matricáról? Jól értem, hogy az teljesen kiváltja az autópálya matricát a megye határain belül? Jól értem, hogy 5000Ft egy évre bármilyen járműre?

Ez a lokális áruszállítóknak jól jöhet. Akik megyén belül viszik a sódert nagy billencsekkel, 5-10E forintból letudhatják az éves útdíjat. Vagy valami fidesz közeli cég végzi az ilyen fuvarok zömét, vagy félre értettem valamit. 

Előzmény: 3x megszólaló kakas (12696)
3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.12.10 0 0 12696

http://index.hu/gazdasag/2014/12/10/januartol_fizetos_lesz_az_m0-s/

 

Januártól fizethetünk az m7 e bevezető szakaszáért is. (mert dübörög a gazdaság)

Rohadjon meg a diktátor!!

3x megszólaló kakas Creative Commons License 2014.11.27 0 0 12695

Bizonyára már másnak is feltűnt, hogy vannak olyan államok, ahol fele ennyi adót szednek be, de mégis sokkal több fejlesztés történik meg, ami jól látszik is az országon.

Hogy lehet ez?

Így: Nálunk az aktuális hatalom képviselői saját maguk határozzák meg a saját fizetésüket. Ez persze az átlagos fizetés többszöröse (mert becsületes ember a magyar képviselő), amihez még mindenféle extra juttatás is társul.

De ez még nem minden.

Hogyan lehet ezért a „munkáért” még több pénzt felvenni legálisan? Úgy, hogy a munkát részekre osztjuk fel, amit ezután munkabizottságokban végzünk el. A bizottságokban való munkáért pedig díjat lehet felvenni. Minél több bizottságban benne van a képviselő, annál több pénzt vehet fel ugyanazért a munkáért, amit a bizottságosdi nélkül is el kellene végeznie.

Ügyes.

És akkor még erre jön a szándékosan túlárazott állami megrendelések után kapott „kötelező” 10 %, amit zsebbe ad a szerencsés nyertes, de még így is jól jár, mert a munkát tovább adva egy alvállalkozónak, még mindig keres eleget rajta munka nélkül.

Hát ezért tart itt ez az ország, ahol tart.

minibolt Creative Commons License 2014.10.17 0 0 12694

Köszönöm a választ - talán a sors is így akarta, de nem jött össze az üzlet, ugyanis eladták előlünk a házat.

Úgyhogy keresünk tovább :)

Előzmény: Diótörő (12690)
gysevic Creative Commons License 2014.10.11 0 0 12693

Az ilyen áruházak többségénél sajnos nem szempont a tömegközlekedési járművek megállóinak távolsága. van néhány kivétel - talán kényszerhelyzet miatt - de többnyire a megálló mindig a legtávolabbi sarokban van a bejárathoz képest. (Lehet,hogy arra alapoznak,hogy aki kocsival megy,az többet is vásárol,ergo többet költ?) És van,amikor a korábbinál messzebbre helyezik a megállót,hogy még többet kelljen gyalogolni,lásd Érd Tesco... Vajon itt mikor teszik vissza a buszok megállóját az eredeti helyére,az épület mellé? Gyanítom,hogy már soha... Pedig ott megvolt minden feltétel a normális forduláshoz,nem kellett az amúgy is szűk parkoló végében szenvedni a buszoknak. (Az átépítéskor nyugodtan kialakíthatták volna a buszosok pihenőjét az épületben is,az üzlethelységek zöme azóta sem kellett a kutyának se...)

 

A múlt hétvégi rendezvény idején is simán elzárták a buszmegállót a bejárattól egy vacak színpaddal,nehogymár egyenesen el lehessen jutni a buszokhoz(2014.10.04, 8:00 körül volt,már akkor is egy szalagkordonon kellett átsunnyogni,hogy ne kelljen körbecaplatni a fél parkolón).

 

Szerintem már tervezői szinten magasról lesz..ják a tömegközlekedéssel érkezőket. A látványterveken biztosan jobban mutat - szerintük - a sok autó,mint egy csuklósbusz...

Előzmény: OrvosiSegédHologram (12692)
OrvosiSegédHologram Creative Commons License 2014.10.09 0 0 12692

Nem csak a parkolóra gondolok, hanem magára az áruházra is. A lehető legmesszebb a tömegközlekedéstől. 

Előzmény: gysevic (12691)
gysevic Creative Commons License 2014.10.07 0 0 12691

" Egyébként a másik dolog amit nem értek, hogy az Interspar bejárata miért a lakóházak felől lesz és miért nem a Bem tér felől.. "

 

Lehet,hogy a forgalom szempontjából az lenne a legjobb,ha a Bem tér felé csak kihajtani lehetne a leendő áruházból.  A volt budai skála helyén lévő agyrém-áruház forgalma is rendesen fel tudja tartani a sort a mélygarázsba behajtani szándékozók és az útjukat keresztező zebra miatt. Hátha itt Érden nem követnek el ekkora hibát,mint ott...

Előzmény: OrvosiSegédHologram (12689)
Diótörő Creative Commons License 2014.10.04 0 0 12690

Na de most őszintén, minden kekeckedés nélkül. Hogy lehet ilyent kérdezni?

A kert végében húzódik az M7-es és kérdezed, hogy mi lesz a következménye?

Kétszer 3 sávos autópálya, óránként nem tudom hány ezer gépjárművel és Te ott akarsz gyereket felnevelni?

Megmondom mi lesz: zajártalom, örökös motorzaj még éjszaka is, mert a kamionok nagyrészt akkor mennek. Nyáron nincs nyitott ablak, de még így is lesz előbb-utóbb valamilyen rákos megbetegedés.

 Én km-ekre lakom onnan, de elhallatszik a kerekek sivítása éjszaka nyitott ablaknál.

Több ezer eladó ingatlan van Érden:

www.oc.hu    otpip.hu  stb. találsz jobbat, az tuti.

Előzmény: minibolt (12684)
OrvosiSegédHologram Creative Commons License 2014.10.03 0 0 12689

Remélhetőleg. Az elsőbbségadást már rég meg lehetett volna oldani, 0 Ft-ból...

Egyébként a másik dolog amit nem értek, hogy az Interspar bejárata miért a lakóházak felől lesz és miért nem a Bem tér felől.. 

Előzmény: ÖregMackó (12688)
ÖregMackó Creative Commons License 2014.10.03 0 0 12688

Az esetek többségében a Bem téri lámpa vagy ráfutásos baleset a lehajtónál fogja meg a lehajtást. Nem véletlen, hogy amikor a Bem tér esetleg műszaki hiba miatt sárga villogóra vált, nincs lehajtási dugó. Ha megvalósul a két sáv végig a Törökbálinti úti körforgóig beleértve a surranóutat a Sóskuti felé akkor talán ez a feltorlódás elkerülhető, ergó nem lesz ilyen mértékű torlódás a leállósávban. Kérdés hogy a felsőparkvárosi forgalom még mennyire fogja meg a lehajtást. Milyen alárendeltség lesz itt? A berajzolt útburkolati jelek alapján elsőbbségadás lesz onnan a lehajtás gyorsítása érdekében?

Előzmény: OrvosiSegédHologram (12683)
minibolt Creative Commons License 2014.10.01 0 0 12687

Köszi szépen, ez az infó nekem így tökéletes. Konkrét dolgot nem tudnék kérdezni - de az így egy kicsit megnyugtatott.

Előzmény: nagydajab (12686)
nagydajab Creative Commons License 2014.09.29 0 0 12686

Beszéltem vele azt mondta kérdezz nyugodtan. A méled nem puplikus az enyém igen, dobj rám egy üzit és megadom az elérhetőségeit.

Előzmény: minibolt (12684)
nagydajab Creative Commons License 2014.09.29 0 0 12685

Üdv! Nekem egy ismerősöm ugyan ilyen paraméterekkel rendelkező telken lakik, igaz ő Törökbálinton. Nem panaszkodott még hogy gáz lenne. Ha szeretnéd beszélek vele hogy megadhatom-e a telszámát vagy mél címét és tudsz vele komunikálni

Előzmény: minibolt (12684)
minibolt Creative Commons License 2014.09.29 0 0 12684

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket, véleményeteket kérni. A közeljövőben tervezünk Érdre költözni. Találtunk is jó eladó házat - viszont közvetlenül az M7 mellett. (A kert végében fut az M7-es). Van tapasztalatok ilyen téren? Szerintetek mennyire zavaró (zaj, környezetszennyezés, stb.). Igaz, hogy van zajvédő fal, de akkor is kérdéses... Hosszú távon ott szeretnénk gyereket nevelni. És kérdés, hogy esetleg a későbbiekben mennyire eladhatatlan egy ilyen ingatlan.

Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!