Képzeld, vissza tudtam olvasni, plusz szövegértelmezési problémákkal sem küzdök, kicsit összemosva ment a téma. De látom a személyeskedés az ami a legjobban megy neked.
Annyit pontosítanék magamon, hogy a Fűzesi kasznis járműveket az acélvázasítások időszakában Szombathely számára Budapesten, a Dózsa főműhelyben gyártották!
Ki írt ilyet? Ha reagálsz, nézd már vissza, hogy miről van szó, és ne csak zsigerből reagálj. De a gyengébbek kedviért pontosabban leírom, jó? A kolléga írta, hogy a Fűzesi műhelyben készültek öt ablakos, meg négy ablakos acélvázas kasznik, és erre írtam, hogy készült három ablakos kaszni is. Azt sajnálom, hogy valamit nem tudsz értelmezni, de van ilyen! én mindig tudtam, hogy az ezres sorozat az öt ablakos, és a 2500, 2700, favázas kapott négy ablakos kasznit, tehát ne írj hülyeséget nekem válaszként, ha megkérhetlek a jövőben. Azt meg illene tudni, hogy Szombathelyen közlekedek ikerkocsik háromablakos kocsiszekrénnyel, tehát a te szavaddal élve, "ne kevered a szezont a fazonnal"!!!
Szóval nem építették vissza az 1074-est gyártáskori favázasra, az acélvázas szerkezet megmaradt. A lemezelését szedték le, és az eredetihez hasonló faburkolatot tettek fel.
A budapesti 1000-es sorozat (ex BKVT V típus) kocsik soha nem készültek három ablakkal, és a vasvázasra átépítéskor sem készült három ablakos verzió. Szombathelyre meg pláne nem, kevered a szezont a fazonnal de nagyon.
Szombathely gyárilag háromablakos kocsija a BSZKRT benzinmotoros kocsijai voltak, amik át lettek alakítva villamos motorkocsiknak.
Akkor pontosíts, de a reagálásod értelmetlen az adott témához. Azt nem tudod, hogy az 1031, 1049-es sörvillamoson üdítőt is lehetett kapni? Kb ez a kategória.
Lehet hogy az emlékezetem csal, de mintha "kétféle" ezresre emlékeznék ebből a modernizált külsővel. Az egyik négyablakos volt amit mint 58-ason láttam, a másik ötablakos amit inkább az 56-oson láttam. De lehet hogy tévedek.
Valóban, megnézve a fotógyűjteményedet. Ott a 81-esek mind balrahajtsban közlekednek. Itt az áramszedő alapján jobbrahajts van, ami 1941 októberétől létezik. Meg a bunker is sejteti a '41-55 közötti időszakot.
Azt én is észrevettem, hogy rövid idő után már meg is szűnt.
Akkor azt akarod mondani, hogy bizonyos szakaszon, a rossz pálya miatt nem volt biztonságos a közlekedés? És ezt a "58A/58B" állapotot 2 hétig tartották fent és busszal pótólták tovább?
Villamosok.hu-t nem árt néha olvasni :-) Ott a válasz: "A BSzKRt megtartotta a kocsik pályaszámait, egyedül a legutolsó 1080-as kocsit számozták át kerek 1000-esre. "
Meg arra is, hogy mikor jártak utoljára: "A nappali forgalomban utoljára a 41-es vonalon közlekedtek, valamint a 47É jelzésű éjszakai járaton 1984. szeptember 1-ig lehetett velük találkozni. "
Az 58-as vonal volt ketté vágva, nem a Zugligeti úti sínek!!! Ennek valszeg pályahiba lehetett az oka. Tehát rendszeres közlekedésre, pláne utasokkal, nem volt alkalmas, de ez nem jelenti azt, hogy 1 kocsi, ne tudna rajta esetleg végigmenni! Bár abban az időben, ott laktam a remizzel szemben, én erről a kettévágásról sosem hallottam. Ettől persze még lehetett, de biztos, hogy minden kocsi saját kerekén hagyta el Szépilonát. Itt már rég elfelejtettük őket, amikor csodálkozva tapasztaltam, hogy máshol még járnak.
Igen! Kösz! :-) (De az már a múlt homályába vész, miért lett 1000. Mert -ezek szerint- még üzemelt, amikor ezzel a pályaszámmal élt, tehát nem a múzeum kedvéért lett kerek 1000. Gondolom valami pályaszámokkal történt "kirakós" állhat a háttérben. :-P )