Pest közeliként főleg újonnan érdemes beszerezni az alkatrészek nagyját. Kivétel a motorállvány és a féktámasz, esetleg fékpofa. Első fék bowden. az új az új, bár lehet kell alakítani. Bár én kaptam már túl rövidet is :/ Hosszra figyelni! Gázbowden: Na ezt tuti kell alakítani de nem nagy kunszt :)
Kuplung bowden is előfordulhat hogy nem méretpontos.
Fékpofa: vagy új vagy a régit fel lehet ferodoloztatni fékeseknél.
Gumi teleszkópra: utángyártott. Sajnos már a gyáriak 99%a is tönkrementek de az utángyártott se a leghosszabb életű bár a babettáénál tuti jobb a mustang utángyártott. (babettán állásában fél év és majdhogynem széthullik, tapasztalat :((( Kuplung lamella: bátran vehetsz utángyártott, max egy kis igazítás szükséges (nekem 39es volt a belső átmérő 40 helyett :( ) Lábtartó gumi 2db: Nem drága egy darabig bírja de mint az összes gumi alkatrész ez se bír majd annyit mint a gyári. Levegőszűró. Elmegy az utángyártott, csak van egy perem a két oldalán ami sajna le kell dolgozni mert úgy nem megy össze a háza kényelmesen :( (nekem legalábbis) Motorállvány rugó: állvánnyal beszerezni vagy egy otthon kutlászni jót hozzá ami a feladatát elvégzi :) Szívócső gumi. Na ez az ami kritikán aluli. Gyári a legjobb de ugye a min 36 év oda tett már nekik. Akár fél év alatt szarrádagad az utángyárott. Tömítés készlet: néhányszáz forint ezt érdemes megvenni boltból mint otthon rajzlapból kivagdosni.
Nem nagyon szeretném elaprózni a horrbiliis postaköltség miatt, ezért azok jelentkezését várnám, akiknek a nagyja rendelkezésre áll vagy Érd/Budapest környékiek. Köszönöm a megértést.
Szereztünk egy 79-es Mustangot, amit elkezdtünk szétszedni, előkészítendő a felújítását.
Sajnos történt egy kisebb "baleset" szerelés közben: A berugókar le lett hátra hajtva, melynek következtében a rugója valószínűleg kiugrott a helyéről, mert nem húzza vissza a kart.
Tudtok tanácsot adni ennek a problémának az orvoslására? Gondolom az egész blokkot így szét kell szedni, ezt szeretttem volna elkerülni.
nem mustang de ugyanaz, egy ful felvan hegesztve a labtarto csovére arra pedig egy laposvas csavarozva hogy allittani lehessen,hogy mikor kapcsol, arra jawa/skoda 120/zetor féklámpa kapcsoló van csavarozva, fékpedálra egy átfúrt csap hegesztve, a rugó pedig babetta 210es kuplung rugó
Lesz akkor egy Jawa21-szerü de négy helyett másfél lóerös ,három helyett egy sebességes öszvéred.A kétsebességes Gútán gyártott Babik nagyrészéböl kihagyták a gyárban már a kettest. A maradék esetében pedig a müködési zavarok miatt javitgatások során szüntették meg.
Babetta blokkot elég lehetetlen más motorba beépíteni - az indíthatóság miatt kell hozzá pedál tengelyestül meg kétláncos hátsókerék... Egy automata 05-ös szuper dolog lenne, de nem egy hagyományos Babetta blokk jelentené hozzá a megoldást. Ráadásul az alig fele annyi lóerő mint az eredeti váltós blokk.
Köszönöm. Sajnos akkor nem lennék vele kisegítve; azt reméltem, egy-két centivel hosszabb.
A motorról egyébként blogot vezetek: https://vermesbabetta.blog.hu/ Most a tél miatt nem sokat foglalkozok vele, majd talán tavasszal indul be a munka.
Meg tudná nekem valaki mondani, milyen hosszú egy Mustang hátsó lengéscsillapító? (szemközéptől szemközépig) Egy Mustangnak álcázott Babettát készítek, emelni szeretnék a hátulján - reményeim szerint a Mustang lengéscsillapító hosszabb, mint a Babettáé.
Már vagy öt éve rakom össze a 05-öt. Az okozott egy pár év kiesést hogy a szekunder lánc nem futott jól és mindig felakarta kapni a kis lánckerék foga. Aztán valamikor most nyáron sikerült sokadik próbálkozásra addig állítgatni a vázon a füleket míg jó nem lett. Mentem is vele vagy 20 kilométer így pucéron. Felreszeltem a szívócsonkot "4 lóerősre". Simán tartottam az óra szerinti 50-et 13-as lánckerékkel. Még a 60-at is simán kivitte. A korábbi fojtott verzió után jobban megy így. Pedig csak meggyűrűztem a kopott hengert, nem furattam meg. Most az első burkolatokat tartó füleket kell felhegeszteni. Egyszer már ennek is neki kezdtem, de újra letört a fül mert xar' lett a hegesztés. Meg kicsúszik az egyik persely a villából és azt is szét kéne szedni. Kormány még az elég rozsdás. Olaj is csöpög még mert többször szét kellett szedni a blokkot mire jó lett. (nagyon szép történet (:]) volt) Aztán a kuplung fedél tömítést szerintem egyszer se cseréltem ki. Már először is a 20-szor felrakott használtal lett összerakva. (:]) Amúgy asszem minden más meg van rajta csinálva. Nem cseréltem ki felesleges dolgokat, át van nézve az egész és csak jól működő dolgokkal raktam össze. Nem eredeti. Több motorból van összelapátolva. Van hozzá Sport burkolat avval akarom összerakni. Pár hete átszállítottam egy fedett helyre hogy télen ne a ház oldalának legyen támasztva. Idén nyárig egy szobában állt. Szóval csinálgatom lassan a motort azért. (:])
Eléggé bepunnyadt ez a fórum, köszönhetően a fészbukk' nevű fasságnak'. Pedig ez is jó ám, van némi hangulata.
Hali!Simson nagyon sok van még,persze mihez képest.A volt szoci relációban használható ötvenest hazánkban a Simson tipusai,és a Jawák jelentettek,persze volt használható Berva,Panni,Riga,Komar,de az elöbbiek nemcsak márkaklubos aranykezü hozzáértök motorjaiként,hanem hétköznapi útitársként is jól szolgáltak.A márkaklubos veteránok akár autók,akár motorok,a fanok által restaurálva az egykori újaknál is szebben mutatnak,sokkal-sokkal üzembiztosabbak,mint korszakukban.Hogy miért?Akkor kevés embernek volt annyi és olyan szerszámkészlete,gépparkja,információja mint manapság.Persze ma hátrány az,hogy valamikori pár év élettartamra tervezett kommersz gépeket beszerezhetetlen új alkatrészekkel,vagy a szemétböl tûrt ötvenéves alkatrészekböl kell használható müszaki állapotba hozni.De ez a szép az egészben,.ebben van az alkotás öröme.Jó lenne veterános rendezvényeken több régi segédmotorral,Jawakkal találkozni.Esetleg klubos formában is...
Az én esetemben például tökéletesen ráéreztél a dologra. :)
Ameddig egyetemre jártam, sőt még a munka első éveiben is bőségesen volt időm csinálgatni a motorjaimat.
Sok érdekes gépen gyakoroltam a szerelést. Volt pl Jawa 555-öm is szép gyári állapotban, volt mindenféle simsonom,babettám.
Most dolgozok, utána esküvőt szervezek illetve házat újítok fel. A jawa 05-öm a túlélésre játszik. Szépen rendberakva letakarva vár. A simsonom valami hibával állt meg amire nincs időm kideríteni, megcsinálni. A mustangom blokk generálra vár az jövő év elején meglesz.Talán. A babettám szikra hiányában ismét parkolópályán van. Két hetente egy szabad délután nem elég a gépek életben tartásához úgyhogy minden gépem várja hogy elteljen ez és a következő nehéz év. Ha bármelyik komoly hibával megáll, akkor vége a dalnak.
Alkatrész csere csak ha elromlik valami, esztétikai javítás 0.
Vajon mi történt veletek,a lelkes Jawka tulajokkal?Semmi probléma?Már senkinek sincsen Vágbeszterce Gyöngyével kapcsolatban megjegyzése?Azok a korábban oly beszédes és Mustanghivö fiatalemberek már mind tisztes ,unott,munkában megfáradt családapákká vagy nagypapákká öregedtek,hogy nem irnak erre a korábban pezsgö forumra?Már csak a sufniban álldogál a Jawa vagy néha még be is inditjátok,söt még a CBA -ba is elmentek vele?Az én Mustangom Stukker klubtársunk jóvoltából megújult:12v 60w gyújtást kapott,(kösszönet Stukkernek!)a négy felömlö,es a rezonátor már rajta volt.Ellentétben a korábbi kommentekkel,sokat erösit rajta a rezo(Simsoné persze)és persze a négy felömlö is.Most már van normális világitás is,nem csak a gyári låmpafény.Tehát:Irjatok!
Sziasztok! Keresek motorikusan jó állapotú, akár kissé leharcolt Mustangot. Nem a külső, a belső számít jeligére. Lehetőleg Érd környékén.Köszönöm: Attila 06-30-5636570 vagy denesatti1972@gmail.com