nekem sosem okozott ez gondot, a rizspapírral nagyon könnyű dolgozni, nem is értem, miért "színezné el" a ragasztó, ami amúgy mindig átlátszóra szárad, tehát semmiképp nem is látszódik.
alumíniumot fehérrel lealapozod, rizspapírt egy pillanatra vízbe mártod, majd azt felitatod róla, bármilyen (ill. a túl vizes nem jó) découpage-ragasztólakkot felkensz, rá a rizspapírt, aztán felülről is átkened. kész.
Aluminiumhoz szeretnek rizspairt ragaszatani, fontos szempont hogy ragasztas utan ne szineze el a a papirt ne latszodjon a ragaszto, milyen tipusu ragaszto jo? Milyen iranyba indulajk?
Sziasztok! Remélem nem hal ki a topik,amikor épp most találtam rá! Én nagyon kezdő vagyok ebben a témában,és ámulva olvasom a h.sz.-eket. Ez a nyomtatott,és átragasztott téma nagyon érdekel. Még vagy ötször átolvasom,és aztán kérdezek :)
Mindenképpen érdemes próbálkozni - egy fekete rövid szót kinyomtatsz azzal a nyomtatóval, amit használni fogsz, aztán kivágás nélkül lelakkozod a szót többször is (hajszárító segíti a száradást!), majd nagyolva körvevágod és zsupsz a vízbe. Ha annak a hátoldaláról könnyedén le tudod kapargatni a hátoldalt, akkor a fotóddal is sikerülni fog mindkét transzfermód.
(Most jutott eszembe, ez pont olyan dörzsölgetés, mint amikor a műanyag tárgyról a zistennekse akar lejönni az árcédula)
Ami nekem volt itthon ilyen nyomat, az kicsit vastagabb papír volt, olyasmi, mint egy sima mezei rajzlap, csak vastagabb.
Olyan papír kell, amiről el tudod képzelni, hogy kevésbé szereti a vizet, de ne legyenek benne farönk nagyságú faszilánkok, mert akkor hiányos lesz a fotód.
A vizet_nem_bíró papírral sokkal könnyebb dolgod lesz.
Azt gondolom, hogy a tintasugaras nyomtatóhoz fejlesztett drága (fotó)papír már nehezebben esik rostjaira...