Német motoros f disel astraa hidegen 8 ora álás után nagyon nehezen indul.fekete füstel. melegen pöcre indul a fogyasztása nayon jo. izzitogyertyák rendben.az izzitó led elalvása után még 10s-ig izzit a relé mértem az idöt feszmérövel is rámértem rendben van minden. Porlasztocsucsok? vagy elötöltés?
A másik problémám az az vele hogy magas lett az alapjárat , hidegen ugye a vákumot nem engedi rá a reendszere. ha meleg a motor akkor egy vákumos pumpa behuz cegy bovdenel eegy kallantsut akkor benmarad és akkor jo az alapjárat. de ezt kézzel kell behuzni utánaugy marad.
Annak a vákumra müködö pumpának szabad magán keresztülszivodnia levveönek? Mikor szivom mintha a motor lenne akkor elkezd huzni de érzem hogy átengedi magán a lveggöt... Ez jo vagy az a baja?
Remélem összeszedtem anyira a dolgokat tudtok segiteni.
Csak a mutatód nem megy fel 50 fölé, vagy hideg is van az autóban? Mert ha meleg van, de a mutató 50 alatt, akkor azon jeladó ment tönkre, ami a műszernek adja a jelet. Ha hideg is van mellette, akkor tényleg nem lehet más, csak a termosztát. Azt nézd meg, hogy hidegen beíndítva kb 10 perc járatás után langyos-e a hűtő, mert ha igen, akkor gond van az új termosztáttal is.
Van nekem egy 1.7-es isuzu motoros (Y17DT) G astrám , és az a problémám lenne az autóval, hogy melegen van amikor nehezen indul be. Reggel hidegen pöccre indul . Ha valaki tudna ebben nekem segiteni azt megköszönném , mert nemrég vettem ezt az autót és elötte pedig a sima 68 lovas opelem volt és erröl az isuzurol nemnagyon tudok még semmit.
A problémám az ,hogy a vízhőfok nem megy fel 50 foknál magasabbra csak ha dugóban araszolok vagy hegymenetben megyek .
Kicseréltem a termosztátot,azzal sem lett jó.Azt mondta több szerelő ismerősöm,hogy szar az új termosztát mert más nem okozhat ilyet,de vettem egy újat azzal se lett jó! Valakinek van esetleg tippje mi lehet még?
A HF tömítéssel (vagy magával a hengerfej hibával) csak annyi a „bajom, hogy ha reálisan gondolkodunk, akkor 3 különböző térre bontható a motorblokk: Víztér, kompesszió/lökettér és olajtér. Na most ha a 3 tereket nézzük akkor a víztér az amiben a legkisebb nyomás uralkodik. (leszámítva az olajtérnek azon részét ahol a hengerfejből visszaáramlik a karterbe az olaj.) Ezek tudatában én azt gondolom, hogyha valahol összedolgoznak is ezek a terek, akkor a nagyobb nyomású tér fog beledolgozni a kisebb nyomású térbe. Vagyis Annak van realitása hogy olaj kerül a vízbe. (fogyna az olaj) Annak is hogy a kompresszió tér beledolgozik a víztérbe (túlnyomás lenne a hűtőrendszerben és forralná a vizet) viszont annak vajmi kicsi az esélye, hogy a víz bejusson a kopresszió térbe hogy ott elégve a kipufogón távozzon. És azt gondolom ez esetben szép kis gőznek kellene fejlődnie a hátsó lökhárítónál ami viszont nincs. Ami szóba jöhetne még az az olajtér azon része ahol az olaj visszaáramlik a karterbe. Ez esetben viszont emelkedne az olajszint am viszont szintén nem tapasztalható.
A következő lenne a gondom amiben a segítségeteket kérném:
Y17DT-nél a hűtőfolyadék fogy. A fogyás mértéke kb. 2 liter/hét (cirka 500 km). Volt egy vízpumpa csere 2 hete, mert megadta magát. Azt hittem emiatt volt a fogyás, de nem, mert továbra is fogy. A hűtő/fűtőradiátorok, csövek átnézve. Mindenhol szárazság. Az olajszint nem emelkedik. A szélvégő eléggé párásodik esős időben, de száraz időben nem. (Gondolom ez az esőnek köszönhető.) Nincs fagyálló szag az autóban, a szőnyeg száraz mindenhol Hol/mi lehet a gond? Egy ismerős azt mondta a turbónál nézessem meg, mert lehet ott megy el. Én úgy tudom a turbóhoz nincs köze a hűtővíznek. Vagy tévedek? Ja, és érdekességként írnám, hogy már tavaly télen is ette a vizet, de egész nyáron nem. Most, hogy bejöttek ezek a hidegek megint foghy a vizem. Esetleg ha nyomra vezet: Még annyi, hogy a tágulási kicsit olajos belülről, de ez valószínű az olajhűtő gondja lesz. (A motorolaj nem fogy!) Lécci segítsetek ha van valami tipp. Köszi
Üdv! Nekem meg megint előjött :( azt hittem, elég a takarítás... Nem ....Ugyan úgy előjön, 4000/rpm körül megtorpan az autó, és jön elő a hiba lámpa is, és már tilt is le... Megy a kocsi, csak PL nem vált automatában, és nem tudom manuálisba rakni sem(easytronic). Lassításnál vissza vált, meg gyorsításnál fel vált, de nagyon csúnyán teszi ezt. Leállítás után mintha mi sem történt volna hibátlanul megy, addig ameddig nem akarom kb az előbb említett fordulatig gyorsítani, mert akkor ismét megugrik, és letilt. A gép azt írja, mint mindig. Túl tölt a turbó, és későn kezd dolgozni a szelep, ráadásul akkor meg leragad, abban az állásban.
Örülök a jó hírnek! Remélem, innentől egy darabig problémamentes lesz az autó. Amikor bajok voltak vele sorozatban, nagyon tudtam utálni. De mikor rendesen üzemel, imádom :)
Mivel eljött a péntek muszáj leszek beszámolni, főleg hogy van pozitív hírem :D
A turbónyomás szabályzószelep volt a gond úgy néz ki, mégpedig, hogy az egyik vákumcső nem volt a helyén.
Amiket csináltunk:
Megemeltük a kocsit, le a műanyag motorborítást és kb a tűzfalnál alulról megláttunk a nyomásszabályzó szelepet, könnyen felismerhető ha az ember előtte a googleban már megnézte :) Akkor láttuk hogy a két fehér színű műanyag pipa közül az egyiken nincs rajta a vákumcső, szóval valszeg az lesz a gond. De ha már megemeltük a kocsit akkor egyúttal ki is szereltük ezt a nyomásszabályzó szelepet, rákötöttünk 12V-ot és hallgattuk h a szelep dolgozik-e és dolgozott. Emellett a vákuumcsövekhez befújtunk féktisztítóval és levegővel kifújattuk a cuccot, de nem volt koszos. Ezután visszaszereltük a szelepet és azt a vákumcsövet ami a turbótól jön leteszteltünk és néztük hogy ellátja a szerepét. Ezután összeszereltünk mindent és menten egy próbakört. 4. ben 130ig szoktam huzatni akkor szokott előjönni a hiba, de most nem jött ki :D 140 felé forgattam 4.-ben olyan 4500 rpm-ig de semmi nem jött elő.
Köszi mindkét kommentedet. Pénteken megyek csak a szerelőhöz, akkor majd kitisztítjuk. Helyileg ez a turbó nyomászabályzó szelep merre van y17dt motoron? Valaki tudja?
Ja! Kb 10-15 indítás után nem dobja vissza a hiba kódot, amikor már ki lett iktatva a probléma (és nem is tér vissza), ha esetleg nincs géped, amivel töröld a hiba tárolót. (corsa c cdti 1.3 az autóm)
Üdv! Nekem is volt ilyen gondom, és ilyen hibakódot dobott a gép, annyi különbséggel, hogy az én turbóm túl töltött. Tovább engedte nyitva a szelepet. Jobban ment az autó, csak sajna vígan elpörgött 4-5ezerig:) Nekem elég volt a korom kitisztítása, és megszűnt a probléma.
Le volt már dugózva, de akkor is ugyanezt hozta és 5-6 napja én tisztítottam ki az EGR szelepet, de semmi változás. Most ebben a turbót szabályzó mágnesszelepben bízok, ha tényleg az a gond akkor egy tisztítással kezdek (féktisztítóval) ha az nem segít akkor jöhet a csere.
azaz gondolom turbó nyomásszabályozó szelep probléma. Jövőhét pénteken leteszteljük, hogy működik-e rendesen a nyomásszabályzó, ha nem, akkor már lebeszéltem egy bontottat ami le van tesztelve és működik rendesen. Mivel bontottan közel tizedéért megszerzem beleteszem azt és tesztelem, hogy előjön-e a hiba. Ha nem akkor örülök mint majom a f.rkának ha igen akkor búslakodok tovább :)
Köszi a gyors választ és a tippet. Ma elmegyek a szerelőmhöz és kiolvastatom vele a hibakódot azután elkezdek gondolkodni. Igazából nincs kedvem több map szenzort venni, valahogy ki kéne találni, hogy milyen típusú map kell az adott turbónyomás érzékelőhöz. Nekem eddig hibakódok alapján egr-t dobott, de azt kitisztítottam rendesen és megnéztem h a membrán hibátlan, tehát azt kizárhatjuk. Olvastam hogy a főtengely jeladó vagy mi lehet még a ludas.
Fogyasztásról csak annyit hogy amióta gyakran kijön ez a hiba tényleg többet eszik 5.2-5.3 vegyesen, eddig 4.7-4.8-at evett nekem most télen is. Emiatt nem akasztanám fel magamat :), de nagyon idegesít, hogy letilt és nem megy ha nyomom és ez egy előzésnél nem valami felvidító érzés.....
MAP szenzor (légtömegmérő)hiba, DE! Trükkös. Nekem a régi MAP-pal nem volt jó a teljesítmény és a fogyi, nem dobott hibakódot. Majd vettem egy MAP-ot, azzal jött az általad írt tünet. Vettem másikat, azzal is. Ez után rendeltem az eredeti cikkszám alapján újat, azzal is. A hibakódok kiolvasása közben az lett gyanús, hogy mikor írta a MAP hibát, írta a turbónyomás érzékelőt is. Miután ebből is újat vettem, helyreállt a rend. Nem elég, ha jó a jel, de a 2 (illetve még több, de most csak ez a lényeg)szenzor jelének szinkronban is kell lennie. Mondjuk az enyém Y20DTH, de gondolom, a kisebbeknél is ugyanez a helyzet (hibajelenség egy az egyben megegyezik)
Egész pontosan először csak 125 körül jött ki a motorvezérlő jel (autó meg villáskulcs) és volt olyan amikor ugyanúgy gyorsult utána de mostanság egyszerűen annyit csinál, hogy nem gyorsul és kb mire 4000-ig felmegy az egy jó 5 perc. Így 140től többet nem tudok a kocsival menni. 2 napja kitisztítottam az egr szelepet teljesen és most is ahogy elértem a 130-at már kivillant megint és megint erőtlen lett a motor. Nekem ez inkább elektronikai hibának tűnik, de nem tudom h mi az. Olyan mintha egy limiter lenne a kocsiba beépítve, de erről nem tudok. :)
Már próbálkoztam egr szelep ledugózással de akkor is hozta ezt a hibát. Ha te vagy a fórumozó társak tudnátok erre megoldást akkor ne tartsátok magatokba mert már fél éve h szenvedek ettől.
Azt sem értem h miért 120 körül jön ki a hiba, vagy akkor ha megyek 70-80 km-ert folyamatosan pl pályán és nyomok egy padlót 100-110 körül 5.-ben.