Hónapot kívánok!
Tudja valaki véletlenül, hogy az 1.3 as samu motorok milyen E kategóriában vannak, gondolok itt pl egy 2000-es, és hasonló csecsemő példányokra.
Nem mintha külföldről szeretnék behozni olcson és itt jósokregisztrációsadót szeretnék fizetni, áááá nem....
csak úgy kérdem :)
üdv
rece
Hali!
eladó 4db jó állapotó 5x139,7es lyukosztású 16"os felni 215/65R16os gumival
13000ft/db
06705517546 v. 06703393766
képet tudok küldeni,ha kérsz,mert valamiért nemtudom most ide berakni!
Én is vettem vagyis kaptam egy barátomtól. Bár egy kicsit kicsi de szerintem ez mindenhol elmegy. Ja és nem fogyaszt sokat. És nem nagyon kell karban t artani,vagy csak porolgatni.
Most vettünk nemrég az édesapámnak egy hosszú 1.3ast.Tettem rá neki 4Falken A/T gumit,kis rugóívelés.Tökéletesen,jött utánnam a tengelyig érő sárban,a Mátra zord útjain.Kevésbé pattog és bólogat mint a rövid.Siratófalon ritkábban dob hátast.Csak jót tudok mondani róla.Alkatrész pedig csak a hátsó kardán ami eltérő "szerintem".
Nem véletlenül volt a mosoly a mondat végén, szerintem is a te barátod megfogalmazása sokkal korrektebb. Mindenesetre itt van két link a srác csuklós buszához.
Az igazat megvallva én mindezidáig nem vezettem hosszú Samurait,még aszfalton sem.Igy nincs jogom kételkedni a barátod állításában -azt sem tudom,hogy épített/széria autóról van szó most-,ugyanakkor készséggel elfogadom az én barátom tanácsait,véleményét,ugyanis eddigi javaslatai,ajánlásai 100%-ban beváltak.
Egy német barát, aki tud angolul, meg kell becsülni!!!
A hosszú járgányról csak annyit, hogy a klubomban az egyik srác most cserélte le a rövid Samut hosszúra, és úgy jellemezte a változásokat, hogy olyan érzés, mintha csuklós busszal terepezne:-)))))
Igen,keménytetős. Ebből a típusból nem is létezett zárt,azaz fémtetős.Csak a ponyva/hardtop. Egy-két alkatrészen kívül szerintem semmiben sem különbözik a rövidtől.
A klubtalis fotók között egy fehér,keménytetős autót keress,az a Barna Attiláé.
Érdekes, amit a srác ír. Én két okból ódzkodnék a hosszútól, az egyik, amit ő is írt, hogy könnyebben lehasal, a másik, hogy ezzel elveszti azt az aranyos kisautó-jellegét :) Kár, hogy az ország túlvégén van ez a hosszú, mert megnézném, csak esélytelen, hogy a következő egy hónapban el tudjak jutni Debrecenbe, ehhez sajnos egy teljes nap kellene :/
Egyébként ez hardtop? A hosszán kívül miben különbözik még a rövidtől?
Ui.: "lsd. pl. a Barna Attila autója" - Sajnos egyelőre nem vagyok jártas a klubemberekben, nincs egy linked? Nézegettem a kluboldalt, de nem jöttem rá, melyik autót kéne néznem :(
Szerintem nem rossz alternatíva a hosszú. Megemelve már egészen máshogy mutat a gép,lsd. pl. a Barna Attila autója (Suzuki 4x4 Club). Egy német klub oldalán láttam,hogy a két hosszú 413-ból álló csapat simán lenyomta az épített Jeepeket!
Ezt írta egy német barátom a hosszúról: (remélem,érted az angolt :))
I think, that a Longbody is much better offroad because of the longer wheelbase. If I would build a Suzi for offroad, I always would take a longbody and nothing else. You can go faster, because its more stable. You can easier go up and down hills because of the lenght and be more save of a rollover and last but not least you can swap in a complete Vitara-Engine with Transmission and T-Case because of more room between T-Case and Rear-Axle. The only disadvantage is that the curve radius is not that good and the height under the car is not so efficient like the short one.
Természetesen nem voltam ott....
Egy igazi katasztrófaturista képei közt találtam, a többi képen ház és autóroncsok előtt pózolt az ifjú pár....
Akartam a képhez írni valami jópofát, aztán belegondoltam és inkább nem írtam semmit...
Más: Havat ki hoz?
Mire itt a hó valami biztos el fog romlani a drágámban, most éppen benzinszűrőeltömődése van...
MEB, légyszi ha mész Erdélybe legalább egy zacsival hozzál mutiba.
Üdv
recefice
Gondoltam, hosszas olvasás után most már beköszönök a topicba. MEB-bel már régóta levelezek.
Egy jó ideje Samurai-t vadászok. Először pénz nem akart lenni rá, most meg egyszerűen nincs mit megvenni :/
Mivel ha nem is minden nap, de rendszeresen kellene vele közúton is közlekednem, mindenképpen műszakis gép kell. Ezres már akadt, de arról MEB és egy offline Samurai-os barátom is hatalmas erőkkel beszélt le, úgyhogy letettem róla :)
Úgyhogy most 1.3-asra vadásznék, de sajnos sem a neten, sem a helyi hirdetési újságokban nincs semmi :( Minthogy egy fiatal, külföldről behozható példány nekem sokba kerülne ahhoz, hogy be merjek vele menni a dzsindzsába, ezért valami olcsó példányt kéne kifogni, de most drága sem nagyon van :(
Remélem, előbb-utóbb azért akad valami, már nagyon szeretném, mert az ideiglenes terepre szánt járművem helyenként problémákba ütközik :)
Én sokat használtam a 21 éves Samumat naponta való közlekedésre.
Én szerettem, a lányok nem :-).
Rövid a tengelytáv, ezért bólogat a városban.
Az utazási komfort javul 215/75 R15 gumikkal, ivelt és zsirozott laprugokkal.
A pesti utak kemények, a Terranoból is olyan nyöszörgéseket hoztak ki, amit sehol máshol nem hallatott.
Javaslom, keménytetős (müanyagtetős) modellt válassz, mert a ponyva nagyon hangos menetközben és nem annyival könnyebb leszedni, mint amennyivel hidegebb van a kocsiban vele.
Ha kicsit jobban kifejted, mire akarod használni, igyekszünk még tanácsot, tapasztalatot irni.
esetleg eljöhetsz egy szakosztály gyülésre, ha eddig esetleg nem volt alkalmad kipróbálni, milyen is egy ilyen szupa autó.
Szerintem 600-700e Ft.-tól kínálgatnak 413-at. A hasznaltauto.hu-n nézz körül.Samuraios oldal pl. wwww.suzukijeep.ini.hu vagy keptar.terep.hu ,itt grli kolléga és jómagam fotói lelhetők fel. A budapesti utakat nem ismerem szerencsére,de itt felénk utazva gyakorlatilag személyautós a kényelmem a komplett OME futóművel az autóm alatt.
Azért mielőtt veszel egyet mindennapos használatra keress valakit akivel kipróbálhatod (főleg ha Budapesten akarod használni) mert azért a lengéskényelme finoman fogalmazva hagy kívánni valókat maga után!
Én is vettem egyet Olaszországban, lábon hoztam haza. Nem is a sebesség zavart mert elfogadtam, hogy 100-110 a kényelmes tempó neki (SJ413), de amikor beértem vele Pestre azt hittem, hogy kiesek az autóból! Hála a sz.r budapesti utaknak a még a fogtömésemet is kirázta!
Azóta mindig tisztelettel nézem azokat akik Samurai-al közlekednek Budapesten!
Ezt az autót vissza kellett küldenem mert akkoriban nem tudtam az autóútlevelét meghosszabbíttani. (olasz rendszámmal használtam egy évig)
Most is kacérkodom a gondolattal, hogy veszek egyet újra, de csak szigorúan hobby autónak. Engem nagyon zavart a folyamatos zötykölődés amiről elsősorban sajnos az út tehet, de ez az autó nem tudja "kezelni" ezt a problémát.
Köszönöm szépen a gyors válaszokat és az infókat. Mennyibe kerül mostanában egy jó állapotú SJ413-as? Mi az amit alapból érdemes átalakítani? Nincs valakinek eladó Samuraija? Nem tud valaki itthon Samuraijos web siteokat? Ahol képek vannak vagy leírások vagy bármi ami samurai.
1.3i motor: a 100km/h-t is nagyon szépen futja,egyébként 90 az utazója,7-8 literrel.Városon belül,rövid távokra így téli időben többet eszik,azt vettem észre.
Mindenhová ezzel járok -gyakran Románia,ország egyik-másik vége 400-500km/nap-,nem(csak) hobbi célra van.
Tuningolni,építeni pedig pénztárcafüggő...Erősen. :D
Előszür is Boldog Új Évet Mindenkinek!
Smile:
Üdvözlünk a topikon!
Én mindennap használom az SJ410-et munkábajáráshoz is, kb 23 Km naponta, 70-80 a max amivel megyek, és 8 liter körül fogyaszt, 21 éves és kitudja mennyi km van benne... Nincs tuningolva, de igy sem kell szégyenkeznem terepen. Van egy két dolog amire oda kell figyelni és akkor megy rendesen. Nekem egy éve van meg a samu, és a találkozókon meg itt a topikból tanultam a legtöbbet.
Üdv
recefice
Én új vagyok itt. De már nagyjából végig olvastam az egész topicot. De lenne még egy két kérdésem, mert kissé zavaros a dolog. Az első és legfontosabb az lenne, hogy ki az aki mindennapi használatra is használja. Mennyi az utazó tempója és mennyit fogyasztanak nagy átlagban. Nem tud valaki egy jó kis Samurait ami jól át van építve és nem túl drága. Különben mi van valamilyen alap követelményű átépítés vagy tuningolás?