No no, eppen te irtal olyanokat amihez DG-nek szemelyszerint semmi koze.
Anglianal maradva meg megjegyzendo az is, hogy a tomegkozlekedes ott sem pontosabb, leven - mily meglepo - ott is a (csucs)forgalomtol fugg.
Aztan mint ismert bliccelni nem lehet, mert csak elol lehet felszallni a buszvezetonel es csak nala megvenni a jegyet, vagy felmutatni a berletet. Es ezert senki sem kezdi el szidni a buszvezetot (mint itthon az ellenort). Ez sokkal lassabb lenne elvileg mint a csorda stilusu buszfelszallas ami itthon van, am az emberek kepesek szepen tulakodas nelkul sorba allni es megvarni mig sorrakerulnek. Senkinek nem jut eszebe, hogy elore tolakodjon stb.
Az is igaz, hogy nincsenek dugig tomve a buszok.
Am ennek az az egyszeru oka, hogy a buszvezeto egesz egyszeruen nem enged tobb embert felszallni, mint amennyi ferohelyes a busz! (Es nem azert mert annyi busz van, hogy felpercenkent kovetik egymast es keresni kell az embereket ra).
Ha valaki megis megprobalna ajtobecsukasnal a feltolakodast, szepen megall es nem indul el addig amig abba nem hagyja! Es senki sem fogja a buszvezetot szidni, hogy miert nem megyunk mar, epp ellenkezoleg a tolakodot kezdik majd el szidni!
SOT a megallonal meg sem all, ha tele van. Es az emberek, bar csucsidoban biztosan idegesek, megsem kezdenek el kiabalni, szitkozodni, atkozodni stb.
No akkor a fenti pontok kozul melyika DG felelossege, es melyik mindannyiunke?!
(tisztara mint a kutyaszaros biralat. Ja, hogy en is odaszaratom, az nem szamit!)
Nos, még egy kis nosztalgia a villamosjegyek árai:
Gyermekjegy: 35 fillér
Vonaljegy : 50 fillér
Átszálló : 75 fillér
Diák hetijegy : 2,70 Ft
Dolgozó hetijegy : 6,00 Ft
***************************
Más:
1 kg kenyér 3,00 Ft
2 kg liszt 4,60
A nagyvárosi tömegközlekedés pedig sehol a világon nem önfenntartó (mindenhol veszteséges. Stimmt nicht, pár olasz nagyvárosban magánkézben vannak a helyi buszjáratok, tiszták, pontosak, de angliában és szerintem az usa-ban is akad ilyen.
Ja persze, hogy akad. Csak epp a jegyek aran meg is latszik (ugy atlagban 400forint angliaban). Pl. a heti buszberlet is 8font (az itthoni aranyok osszehasonlitasa keppen a tanulo 6, nem epp nagy kedvezmeny). Vagy Londonban a napijegy csak a belso ket zonara is 4font.
No akkor mit tamadnatok DG-t ha privatizaltatna, aztan nekem semmi kozom hozza tobbet fizessen aki hasznalja. Hanyan fizetnek meg heti durvan 4000 forintos berletet csak a buszra (villamos, troli az ugye kulon)??!
Akkor dontsetek mar el, hogy most vagy tamogatja a kormany/allam (nem ugy mint most ugyebar) vagy adjuk magankezbe de akkor meg fizesd/uk meg amibe kerul!
Aki annyira vágyik a faléces ülésekre, az még találhat belőlül a háromkocsis stuka szerelvények középső kocsiján. Nem éppen kényelmes, de sokkal esztétikusabb és főleg higiénikusabb, a szövethutattal bevontaknál. Ugyanis valami nagyonhülye BKV-s ilyennel szereltette fel a felújitott 52-eseket, amiken az erzsébeti paprikás cigányok hordják az árujukat a Határ úti metróhoz. Na, meg is lehet nézni azokat az üléseket.
IGEN ÍGY VAN/VOLT (sajnos csak volt) Jól tudom, hogy a 3-as ilyen volt, amelyik a Visegrádi utcából indult ki csilingelve Újpestre?Természetbarát volt és még más is. Nagyapa mesélte, hogy szemben voltak lakkozott fából, hosszában az ülések kétoldalon, és mikor divatba jött az abroncsos bő szoknya, a lányok mikor leültek, nem győzték lenyomkodni a szoknyájuk alatt az abroncsos részt, hogy a szembenülő fiuk ne láthassanak be a szoknyájuk alá. Még volt szemérem is a lányokban szokta volt mesélni. Aztán mire kiért a villinger Újpestre már egy-két szerelem is elkezdődött tavasz idején. Hol vagytok régi szép idők? Hol vagytok régi szép tuják?! Talán még a régi 1. sz. "kisföldalatti"- nál lévő múzeumban van egy-két kocsi belölük!!!Unokáink sem fogják már látni........Az is igaz, hogy ha autót láttál Pesten élményszámba ment..... Most meg!!! Esőben ki sem merünk menni rendes ruhában az utcára , mert egymást érik és a gyalogosokat fröcskölik!!! Igaz, hogy naponta 2 mill. db halad keresztül a városon???!!!
A tujázás, legalábbis a villamossal kapcsolatban, eredetileg az ütközön való utazás (potyázás, bliccelés) volt. Hogy az előtt mi, azt nem tudom. De már az én sráckoromban a tuja a villamos "becsületes" neve volt, a tujázás meg a villamosozás.
És falécekből voltak az ülések, felváltva sárga és fekete. Az utastér felső részén volt végigvezetve egy szíj, melyet, ha a kalauz meghúzott, akkor a kocsi elején és végén lévő mechanikus csengő megszólalt.
Apropó, tudja valaki, hogy mit jelent az a szó, hogy : tujázás?
Az a felhúzós, rácsos ajtópótló valami volt benne a legjobb. Ha az ügyetlenebb utas rosszul akasztotta be, aztán menet közben lazán rákönyökölt...
Nincs az a honkongi kaszkadőr aki olyan esést be tudna mutatni.
Tangó, az nagy szám volt: ott szereztem be a farmer nadrágjaimat, akkor még 400 volt egy eredeti-címkés faros (Levis, Lee, Super Rifle, stb.)
Nemcsak az 51-es, hanem sok más vonalon is mentek ilyen békebeli járgányok. A fiatalság nagyon kedvelte a nyitott peronokat. Nagy hidegben megállt a hó a peronokon ...
Nem az 51-es ment ki a Nagykörösi úton a Tangóhoz? A vezetőnek nem volt fülkéje, a nyitott peronon állva vezetett, télen kucsmában, birkabundában, steppelt halinacsizmában.
"Szóval, mire kellene költeni a félretett százmilliárdot?"
Magyar gyártmányú villamosra, trolira, autóbuszra, utakra. Magyar munkahelyet lehetne vele teremteni, és vissza lehetne hozni a sirból egy nem megvetendő hagyományokkal rendelkező járműipart. Viszont kevés lenne rajta a jatt...
Nem csak Szegeden, Debrecenben és Miskolcon is van (volt?), Miskolcon magam is utaztam ilyenen. (Igaz az régebben volt.)
Ennek ellenére Pesten gyorsan megbuktak. Még az is elképzelhető, hogy a hannoveri is megbukna itt. Az öreg Stuka viszont a "villamosok Volkswagenje".
Mai Népszabadság azon asztaltársak számára, akiknek a lap és a Világbank minden megnyilatkozása színarany (Világbank írta Főpolgármesternek):
"Amennyiben megépül a 4. metró, a BKV utasainak 10 százaléka számára egy luxus utazási rendszer jön létre, miközben az utasok 90 százalékát arra szorítják, hogy nagyrészt alacsony színvonalú tömegközlekedési eszközökkel, kedvezőtlen körülmények között utazzon. Idővel ez a helyzet még tovább romlana, mivel a felújításra fordítható összegeket elvinné az új metró, és tömegközlekedés viteldíjai még tovább emelkednének."
Szóval, mire kellene költeni a félretett százmilliárdot?
Az összeggel kapcsolatban csakugyan félreértettem. Köszi a magyarázatot.
A tender viszont - rövid határidő vagy sem - tisztességesebb beszerzést tesz lehetővé. Mellesleg nem tudom, hány évet bírnának ki ezek a már most 20 éves és valószínűleg elavult járgányok. De ha a tenderben ez a cég nyerne, ám legyen.
Egyébként meg kell valljam, hogy a látszat ellenére én nagy tisztelője vagyok a jó öreg Stukának, és egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy a hannoveri villamos ugyanigy birná a pesti strapát.
Erre jó példa, hogy az "1941-42-es(!!!) beszerzésű, 3608, ill. 3652 pályaszámú motorkocsikból" kialakitott "öreg" stukák kibirtak 53 év szolgálatot, pedig a pesti évek duplán számitanak, de, a hósz évvel fiatalabb, 1961-ben forgalomba állitott FVV tipusraa kutya sem emléxik már.
Itt van ni:
A BKV a megmondhatója miért "gazdaságtalan" a jó öreg "Stuka". Nekem egy bajom van velük. Qrva ritkán járatják őket (is). És ezen a bajon nem elsősorban tipusváltással lehetne változtatni...
Először is, tudom, hogy mely vonalakon járnak a régi csotrogányok, ezt szépen össze is szedted, ebben nem volt semmi tévedés. A kérdés az, hogy a német kocsikat rögtön ezek kiváltására állítanák be, avagy a 4-6-os és a 2-es vonalára tennék, hogy azokkal cseréljék le a régieket.
Az összeggel kapcsolatban valamit félreértettél, egy villamoskocsi lenne 100 millió forint használtan (szállítás és üzembehelyezés költségével együtt), miközben egy ilyen színvonalú új kocsi ára 7-800 millió forint. Összesen hetven kocsit kínálnak a szászok, így jön ki a 70 x 100 millió, vaggyis a hétmilliárd forint.
többi központi elosztású, és azt olyan városok kapják, ahol kormánypárti a városatya
Na ne már! Mire gondolsz, céltámogatások? Konkrétan, az ilyet nem árt alátámasztani. Egy botránypolitizáló, gyalázkodó, asszonyverő demszky-nek, aki 100 milliárdon csücsül, én se adnék egy fityinget sem.
A nagyvárosi tömegközlekedés pedig sehol a világon nem önfenntartó (mindenhol veszteséges.
Stimmt nicht, pár olasz nagyvárosban magánkézben vannak a helyi buszjáratok, tiszták, pontosak, de angliában és szerintem az usa-ban is akad ilyen. Egyébként nem feltétlenül cél az önfenntartó tömegközlekedés.
Egyébként zöld agyarnak van igaza
Néha neki is kell, az utóbbi időben annyit hasalt szegény, na azért itt speciel nincs igaza, ez egy egyszeri alkalom, rövid határidővel, hogy lehetne erre tendert szervezni?
Elöljáróban: Demszkyt én is utálom, és pont a tömegközlekedés lezüllesztéséért, de:
1. Az 50 év fölötti villamosok nem a 4-6 vagy a 2-es vonalon járók, hanem mondjuk a Határ útról indulók (42, 50, 52), vagy a 19-es, 41-47-49-es, 13-as (illetve ezek többsége is inkább 40 körüli tudtommal). A 2-4-6-18-24-56-59-61-es (stb.) vonalon járók 20 év körüliek (vagy újabbak), és jó állapotúak is.
Hogy ezt a 100 milliót honnan veszed, nem tudom. A valós ár - lásd a topicnyitót is - 7 milliárd, ami alig 70-szer annyi (közel 2 nagyságrend tévedés).
Az új villamosokat a Belvárosba (2-4-6, 18, stb.) tennék - ott járnak a turisták, ne a csotrogányokat lássák -, és onnan a Tátrákat tennék át a régebbiek (47-49, stb.) helyére, magyarul minden környék eggyel újabb generávciót kapna.
A források elzárása:
Kedvenc kormányod tette, mivel jelenleg a városnak csak a személyijövedelemadó-bevételek 5%-a jut (a korábbi kb. 40 helyett), a többi központi elosztású, és azt olyan városok kapják, ahol kormánypárti a városatya (legalábbis az elmúlt 2 évben 1 olyan sem település sem kapott, ahol ellenzéki a városvezetés - ez azért több, mint véletlen, nem gondolod?). A nagyvárosi tömegközlekedés pedig sehol a világon nem önfenntartó (mindenhol veszteséges).
Egyébként zöld agyarnak van igaza: legyen _tisztességes_ tender (nem Happy End-esre gondolok, hanem tisztességesre), és a nyertestől vegyük a cuccot.
Legalább vedd a fáradtságot és hallgasd a híreket. A képviselők szerint a 4-6 járatain kell cserélni majd ezeket a vill. helyezik üzembe az 50 évesek helyett.
Agyarom, azt mondom tegyünk még egy kísérletet, mert amit írtál, az értelembenhalovány.
Tehát hova, mely vonalakra szánják a német villamosokat?
"Mondjuk az lehet indok a hasznalt mellett, hogy az uj legyartasara varni kell a magyar cegtol mig ez egybol lenne. Szoval szerintem mindket oldalnak igaza van jelen esetben. Ezt az ajanlatot is ki kell hasznalni, meg az ujakat is meg kell rendelni!"-írod.
6 hónapon belül már tudnak szállítani, a gyártó mondta a rádióban. A hannoveri mennyiséget max. 2 éven belül.
Legalább vedd a fáradtságot és hallgasd a híreket. A képviselők szerint a 4-6 járatain kell cserélni majd ezeket a vill. helyezik üzembe az 50 évesek helyett.