tere, az a bizonyos kábel nagykerben is 135 Ft-ba kerül, de nem bíznám rá az életemet...
Talán olyan helyre jó, ahol egyszer lefektetik, aztán otthagyják pár évig, majd, amikor elkorrodálódott, kicserélik.
Röhögni fogtok, de katonai TBK-zsinóron (sodort érpár parasztosan he-he) úgy 600 méterre vittünk földfüggetlen szimmetrikus 0dB-s jelet egy keverő group out-járól egy másik keverő line in-jére és hibátlan volt az átvitel. Asszimetrikus rendszerben ez nem jött volna össze.
Szóval, nem minden a kábel...
(hifisták füleket becsukni!) :))
Egyébként a mikrofonkábel tényleg korrekt 0dB-re is. Somogyinál valami 50, vagy 80 Ft métere...
Audio kábelben nekem ami bejött az a mikrofon cable. Gitárokhoz is használják pl. a Proel kábeleket. Gondolom ha a mikikhez "jó", akkor a 10x akkora jelhez is jó. És nem is túl drága. A hang esetén szerintem a veszteség ott nyilvánulhat meg, hogy a magashangok aránya csökken, zajokat szedhetsz össze. Ami lényeges, hogy nem szabad sehol sem durván megtörni/feltekerni a kábelt!!!
Igazából Jobb-ball nak is hívhatnák. Az A-B nél a két mikrofon a szimpaddal szembe de jobban széthelyezve mindkettő egyenesen előre nézve vagyon beállítva.
Igazából még én sem csináltam sem A-B sem X típusú felvételt, de már hallottam így is meg úgy is felvett muzsikát, és nekem az A-B végeredménye jobban tetszett. Léteznek más fajta elrendezések is. Van ahol nem 2 hanem 3 vagy akár több mikrofon jeléből alakítják ki a végleges sztereo hangzást.
vince>> az A-B elég macerás. Ha tapasztalatlan ember dolgozik, ismeretlen mikrofonokkal, akkor rém randa lesz a felvétel, ha a feje tetejére áll is az illető. Az X a legcélszerűbb és legkönnyebb, ráadásul szépen is szól. Egyébként sem emlékműsort tartunk, csak segíteni szerettem volna.
Pedro7>> Audio mindegy, csak földfüggetlen szimmetrikus legyen, a video macerásabb. RG-59 B/U kábel legyen. Ez 75 Ohm-os kábel. Erre crimpelhetsz is, forraszthatsz is szinte bármilyen csatit. Ezen TV-hez úgy 100-150 métert mehetsz jelentős romlás nélkül, átlagos gépek között úgy 20-at, broadcast gépek, -alkalmazás esetén 15m fölött erősíteni és kompenzálni kell a freq-delay miatt.
A jelenségek a következők:
1. A piros szín szellemképként jelentkezik.
2. Színtelen lesz a kép.
3. Színes lesz, de sötét.
4. Néha kihagy a szinkron.
5. A kép rögzíthetetlen. (mondjuk VHS-en)
Oda kell még figyelni a kábelvég-lezárásra is. (75 Ohm) Ha a cél-készülék lezáratlan, akkor neked kell róla gondoskodni.
Miért nem emlkezünk meg az A-B mikrofonozásról miért csak az X ??? Szerintem A-B vel is elég korrekt sztereófelvételeket lehet csinálni, csak két állvány kell több macera, de hát most nem a nézőkre koncentrálunk, hanem a felvételre.
Az X rém szellemes. a két miki X ben áll innen a neve.
Helló !
Azt szeretném megtudni, hogy ha audio és video jelet szeretnék eljuttatni 18-20m távolságra milyen veszteséggel jár és miben nyilvánul meg.Valamint milyen tipusú árnyékolt vezetéket használjak ami nem is túl vastag? Köszi.
Petyus>> ez a hangfelvételek témakörében kb. a 3. lecke. :)
Na, nem genyózok, ez komoly. Nem az egymás felettiség a lényeg, csak másképpen nem lehet megoldani. :) Ennek a mikrofonozásnak az a lényege, hogy abszolút sztereo lesz a felvétel, egyáltalán nem lesz fázishibás és az esetleges utómunkában csak az "összébb panorámázásról" kell gondoskodnod.
Ki lehet ezt még úgy egészíteni (de akkor keverő is kell), hogy mégegy térmikrofont (gömb karakterisztika, 'előre' néz a miki) keversz monóban hozzá a másik kettőhöz, módjával. Ekkor a sztereo-szélességet ezen mikrofon szintszabályozásával állítod.
Ennek a technikának a lényege, hogy minél kevesebb mikrofonnal meg tudod oldani a felvételt. Ezt nem igénytelenség miatt, hanem a fellépő alapzaj csökkentése miatt érdemes alkalmazni. Persze, a jó mikrofon ilyenkor sem hátrány. Sőt!
Petyus>> Parasztosan szólva: egy állványra egymás fölé elhelyezed a két mikrofont úgy, hogy a mikik membránjai pont 90 fokban metsszék egymást. A két miki legyen közel egymáshoz! Ezt a konfigurációt helyezd el a nézőtér közepe tájékán. Vese karakterisztikájú mikit használj. Ezzel nem tudsz hibázni...
Szerintem a fültávolság betartása a műfejes technikánál játszott szerepet, de akkor a terméket csak fülessel hallgatták...Nagyobb bázistávolság a javaslatom.
derRick
Vajon miért nem csinálnak távirányítós keverőpultokat? Elmondom mire gondolok:
A nagyobb koncertek hangosítását úgy végzik, hogy a szinpadi hangszerek és mikrofonok kábeleit összenyalábolják egy csoportkábelbe, amit a nézők alatt/mellett hátravezetnek a keverőpulthoz, és onnan a kevert jel megy vissza szintén a nézők alatt a színpadra a végfokokhoz.
Ez meglehetősen körülményes, mert:
-hosszú, drága kábelek kellenek
-amik zavarérzékenyek
-drágák
-sérülékenyek
-a nézők rátaposhatnak
-nem lehet mozogni a keverővel
Ehelyett lehetne csinálni egy 'vezérlő-keverőt', ami pl. urh vezérlő jeleket adna le a szinpadon levő 'keverő-doboznak'. Így minden funkciót, amit egy keverő tudhat, távirányitással lehetne működtetni, a szinpadon levő 'keverő-dobozon' pedig semilyen kezelőszervnek nem kéne lennie.
Előnyök: a hangszerek jelei a 'szinpadon maradnak', a keverővel lehet mozogni is, nem taposnak a nézők, nem kellenek sérülékeny kábelek, stb.
Vajon miért nem így csinálják?
Tudja valaki, hogy a kétmikrofonos kamarazenei (tisztán akusztikus, semmi m?hang) felvételeket hogy szokták (hogy érdemes) csinálni?
Hogy kell rakni a mikrofonokat, ha nem akarok (vagy nem tudok) utólag keverni? Lényeges-e a fültávolság betartása, vagy nagyobb bázistávolsággal er?sebb sztereóhatásra kell törekedni?
Milyen iránykarakterisztikájú mikrofonok adják a legjobb eredményt?
Kedves tomygreg! Lehet hogy egy kicsit zümzüm vagyok, de a felhasznált (vagy leendő) hangkártya érdekelne hogy milyen márka. (ugyanis nem sikerült kihámozni).
Mikrofon témában sajna nem tok segítni, de hangkártyában talán.
Bocs,de már csak néhány 7 választ el a technika beszerzésétől de még lehet módosítani.
Épp ezért fordulok másokhoz elképzelés ügyben. Kissé lehet unbcsi lesz a téma de kérlek titket segítsetek a dolgoban.
Debrecenben, indulna a Stúdió. Élőzenét, hangosítást(csak később), reklám spotok,stb... A léneg, hogy A Behringer MX2442-es keverőt választottam mert a PC alapú rögzítéshez, és a hangosításhoz is megfelel elgondolásom szerint. Gondoltam több MIC-re de a Behringer-ről jókat mondtak. A B-2 mic, meg az ECM8000 a nyerő. Az ECM -et azért választottam mert a DSP9024 et egy csomó jó felhasználható praktikja van és a gyártó ajánlja is az ECM-et. A 9024ben a 12ax7-es meg néhány EL csövet is jól szimulál, meg comp/limit meg expander, MIDI.... dolgok tetszenek. Egy 2x31ch garfikus EQ-t is hozzáírtam a tökéltesebb hangzás miatt. Effect procik nem nagyon kellenek mert a PC olcsóbban megoldható. (bár a hangzásban lenne kivel vitatkozni asszem, veszteségek stb.)De ha belefér akkor egy virtualizer DSP 1024ben gondolkodom .Amit még fontosnak találtam egy 4ch-ás comp./limiter/gater/noise red. "cuccot" is választottam ami a válltozatosság kedvéért Behringer.
Elsősorban a mic-okról mi a véleményetek? Mert a nagy B-2-esből 1 db az ECM ből 4-5dbt akarok. kb indulásnak elég ennyi db mic. Hát monitornak még nem nézegettem semmit, de ötletem van pl: felsőbb kategórábol a B&W 601 akát Mission m74. Meg amugyis mindig fulesben jobb kevergetni. Ide a Beyerdinamic DT770 asszem ez a tipusa.
A feljátszó helyiség még nincs szigetelve (ide mit ajánlotok, tojástartó, vagy szivacs?). Ez kb 15négyzetméteres. tartozik hozzá egy raktár ahova a nem szükséges kellékeket kel majd eltanni lábalol. (ez a ház épitésekor más figyelembe lett véve).....
Nagyjábol elsőre ennyi, mert uncsi lehetek!
Ha valmait kihagytam nem figyeltem rá akkor itt sziv. válszolok rá!
Üdvözlet!
Saját magam által rámruházott Topic-alapítói jogommal élve a következőket kívánom hozzátenni a legutóbb elhangzott hozzászóláshoz.
Már az elején leírtam, hogy nem professzionális méretekben gondolkozom, mert nem ebből szeretnék megélni, csupán saját demófelvételek készítésében.
A helyiség időközben elkészült, és a célnak maximálisan megfelel. A munkálatok nagyrésze némi műszaki érzék birtokában kivitelezhető volt, a költségek azomban a tervezettnél nagyobban lettek. (A százforintos bolt hasonlat tetszik, de azért ennyire én sem terveztem alul....)
A méretét tekintve valóban határeset, de a "süketsége" a vártnál is jobb lett!
Azzal kijelentéssel, hogy még tudok azonosulni, de a nem feltétlenül igaz, ugyanis itt a hobby tárgya nem a stúdióépítés, hanem a zene"csinálás" aminek egyik feltétele az amiről beszélünk. A hozzáértést mindíg valahogy mindíg meg kell szerezni, többek között ezért vannak a topicok is...
Ettől függetlenül köszönöm a jótanácsokat, és örülök, hogy elolvastad az eszmefuttatásokat.
derRick
Sziasztok!
Érdekes dolgokat olvastam az alábbiakban! :)
Miért áll neki valaki stúdióépítésnek, ha gőze nincs róla, hogy hogyan kell? Nem rosszindulatú a kérdés, csak furcsa ez nekem. Ha valakinek ez a hobbija, akkor általában ért hozzá. :) Vagy cseresznyeszedő-piroslámpás D.J. :) (bocs) Aki tudományosan próbálja megközelíteni a stúdióépítés rejtelmeit, az rá kell jöjjön, hogy házilag, 100Ft-os boltból vásárolt felszereléssel nem fog tudni olyan stúdiót építeni, amilyet szeretne. Ennyit erről.
Egyébként a Therwoolin tényleg jó! Kis szobába főleg! Kis helyen csak süketszobát érdemes építeni, mert nincs helyed rezonátorok és hangelnyelők felszerelésére, ami az akusztika tudatos kialakításához nélkülözhetetlen!
Személy szerint javaslom a szoba a szobában módszert gipszkarton elemekből, Therwoolinnal bélelve, a gipszkartont posztóval fedve, majd padlótól a plafonig érő, forgatható fa (deszka, vagy inkább méretre vágott pozdorja-lap) csíkokkal, minden darabot, minden oldalról mindenféle anyaggal bevonva. Filc, natúr fa, szivacs-dzsörzé, tojástartók...stb. Ezek forgatásával hangolhatod a helységet. Ez esztétikusan is kivitelezhető! A padló bármilyen padlószőnyeg legyen (akár polifoammal maga alatt), a plafon pedig gipszstukkó elemekből lépcsőzetesen, átfedéssel felépítve, esetleg az elemek legyalább egyik felének magasságállítási lehetőségével. De azért az 1*1-es szoba tényleg gáz... :)))
cosmic >>> mennyibe kerül a mackie? Érdekelne a dolog!
AKG C 1000, 2 db, régebbi széria (szürke), megkímélt állapotban, 30.000-/db
MIDIMAN 2X2 kártya, 18.000- , és MOTU FLAYER 2X2 párhuzamos interfész
18.000- . Mind a kettő pár hónapos, újszerű állpotban. Gyári driver-ek.
ALESIS WEDGE mesterzengető (reverb, delay, chorus, flanger
stb.), 80.000- . Nagyon megkimélt, kevesset használt, gyári csomagolás, leírás.
ALESIS MONITOR ONE MK I. passzív studiómonitor, 90.000- /pár. Nagyon megkimélt, kevés üzemidő, gyári csomagolás, leírás.
BEHRINGER EURORACK MX2004A, 8 mono+4 sztereo csatornás keverő. 7 hónapos, ez szinte
nem is volt használva, 85.000-.
http://www.behringer.de/eng/products/eurorack/mx2004a.htm
PEAVEY 5 csatornás noise gate, régebbi széria, 20.000-.
PEAVEY 2X15 EQ XLR és Jack ki-bemenet, régebbi széria, nagyon jó állapotban, 45.000-
DBX 266XL Sztereó Kompresszor/Gate.7 hónapos kevesset használt, ára 60.000-. Gyári csomagolás, leírás.
Az árak irányadók, több berendezés vétele esetén kedvezmény.
Kiss János, Sopron, 99/335316
Eladók akövetkező berendezések:
MIDIMAN 2X2 kártya (18000 HUF), és MOTU FLAYER 2X2 párhuzamos interfész(18000 HUF). Mind a kettő pár hónapos, újszerű állpotban.Gyári driver-ek. Nekem egy nagyobb interface-re van szükségem.
BEHRINGER MX 2004A keverő. 8 hónapos, alig használt, olyan mint az új(tényleg), szinpadon sosem volt. Irányár:85000- http://www.behringer.de/eng/products/eurorack/mx2004a.htm
ALESIS WEDGE mesterzengető(reverb, delay, chorus,
flanger stb.).
Irányár: 80000 HUF. Nagyon megkimélt, kevesset használt, gyári csomagolás, leírás.
PEAVEY 5 csatornés noise gate, régebbi széria. Irányár: 20000-
Sziasztok!
Van egy elado AKG 240 DF fejhallgatom. Nem uj, de kifogastalan, megkimelt allapotu. Dobozzal stb.
I.a.: 20e HUF
Jol szol, studioba (is )tokeletes. Vettem egy jobbat (Sennheiser HD 580) dupla penzert.
Szonty, mármint elfele mert ez nagy porblémám nekem...
Ezért is kértem tanácsod, hátha van valami 5leted rája...
régebben amikor még nem avanzsáltam elő "stúdiótulajdonos" -sá, jártunk úgy hogy pl. a dobos nem értette a takt jelet, mer annyira halk volt... És hát ugye ketyegett az óra...
ráadásul én spec úgy szeretek-tudok "jól" énekelni, ha rendesen bele tudom élni magam a zenébe...
a cél nem a fej letépés, hanem a lehetőségének biztosítása lenne...
Amellett hogy ne üvöltsön kifele...