A személygépkocsikból 5db. szakszervizbe van szervízelve, a többi márkafüggetlen szervizekbe.
Az autókból 7 darab újonann volt beszerezve. A 2018-tól gyártott autóknak a szervizelésére kell gyári szerver hozzáférés, tehát az garancia után is szakszervízbe kell vinni. Ezt talán minden márkára érvényes.
Nézegetem a számokat, szervizelés - gumikkal együtt, a szakszervizebe és a márkafüggetlenbe, a kilométerrel (fajlagos) lebontva szinte ugyanaz.
De még a munkadíj és a gyári alkatrészek ára is nagyon hasonló.
Érdekes, hogy a 310e km futású V6 TDI 2018 gyártású Touaregnek a fajlagos szervizköltsége kisebb, mind a 2015 gyártású O3-as Scoutnak, amibe 133e km van. Pedig az egyikkel sem volt komolyabb műszaki probléma.
A teljes fenntartási költségsége szempontjából (üa, adók, biztosítás, szervíz és értékesés) kb. 960euró/havonta+19% ÁFA az átlagos költség egy autóra.
Lejből átszámolva a mostani árfolyamba, nálunk kevesett változik az árfolyam. 4.4-4.95 lej/euró volt a növekménye 2017-től. De az infláció volt össz. vagy 150%.
Szerintem elég drága egy autó fenntartása, főleg ha keveset van használva.
Úgy tudom, hogy ahova a vonóhorog kerül, ott némi alváz erősítés is kerül be, a megnövekedett erők miatt. Viszont ahova nem kell, nem tesznek, mert minden tíz gramm vason spórolnak, sok kicsi sokra megy.
A konszern 4 karikásánál, ha gyári horgot rendelsz rá, akkor nem csak a "vasdarab" megy rá + a kábelezés, hanem egyéb változtatások is vannak. Tudtommal más hűtő, más hátsó futómű, más motorszoftver(??) ha rajt a futó., meg még ki tudja mi.
Lehet, hogy a jelzett Octavia típusoknál módosítások nélkül "kevés" az autó a vontatáshoz!? Vagy csak a gyártól "lustasága", hogy nem engedélyezteti!?
Nos, megvolt a (márka)szerviz látogatás, gyári szoftverrel kiolvasták a hibatárolót, kicserélték a lambada szondát :-) Sajnos a klíma állítócsappantyú motorját nem lehet javítani, így azt is cserélték.
Szilenteket megkenték, fékolajat, hűtőfolyadékot ellenőrizték, meglepetésemre nem akarták mindenáron cserélni a fékfolyadékot.
Így is egy a Holdról is látható nagyságú összeget kellett otthagyni, de legalább jó lett az autó, a fogyasztás visszaállt a régi kedvező értékre, sokkal simábban jár a motor, az autó meg meg nem nyekereg minden bukkanón, fekvőrendőrön.
Ezzel nem vagy egyedül. Én tavaly döntöttem úgy, lassan a hatodik X-nél járva, hogy a veterán autóimat is csak akkor szerelem, ha könnyen megoldható, aláfekvés nélkül és legalább 10 fok van kint. Egyszerüen egy idő után elfogy az ember, meg a lelkesedés is belőle bizonyos dolgok iránt.
Újabb kérdéshez érkeztem, nemsokára szerelő, olajcsere, fagyálló csere, ilyenek. A kiegytartályban még benne a szilikátzacskó. Ha kiveszem, menjen ugyanúgy G13 bele, vagy G12Evo/++? A G13 tényleg már ilyen újrahasznosított folyadék, és csak papíron volt előrelépés, vagy érdemben jobb a G12-nél?
Eleve, amit látok zacsit a nyílás alatt oldalt, csak az az egy van benne? Vagy van még benne eldugva? Mert a neten 1-2 zacskóra hivatkoztak kiviteltől függően.
Na várjál most elmentem próbálgatni. És ugye ez elmélkedés és szétszedéssel többet lehet tudni.
De ugye a felépítése az egésznek. lendkerék, aztán a tárcsa, kuplung szerkezet ami rögzítve van a lendkerékhez, és össze fogja a tárcsát, majd a végén a váltó házhoz rögzített önbeálló kinyomó csapágy.
De ahogy próbálgattam valami nekem gépész embernek nem stimmel.
A kiemelési pont mindig ugyan ott van álló helyben eléggé lent. (Eleve ha önbeálló a kinyomó csapágy akkor hogy lehet fél pedálútig lenyomni anélkül, hogy kiemelne) Vagyis pedált megnyomom majd 3-4cm-t, dugattyú kimegy, neki nyomja a csapágyat a kuplungnak, az megnyomja a lamellás részt és ezáltal a szerkezet belső acél koszorúja el emelkedik a tárcsától és így a lendkeréktől is.
Üres járatban így működik és nincs vele gond. Álló helyben induláskor, motorféken lassításkor, fékezés, kuplung ki, üres, megáll stb..
DE és ezt nem tudom értelmezni. Ha egy úton nagyon enyhe emelkedőn megyek és tartok egy 40-50 tempót vagy sík úton éppen csak gyorsítok, épphogy, már akkor valami elkezdi nyomni a kinyomó csapágyat. Nem lökdösi, nem rugdossa, csak nyomja. Nem ráz, semmit csak statikusan nyomja.
vagyis ha a pedált épp az üres járatban lenyomom, épphogy a közelében legyen a kuplung szerkezetnek a csapágy, akkor ha gázt adok valami elkezdi vissza nyomni a pedált felfelé, legalábbis ezt érezni. Ez pedig akkor lehet, ha leesett a kinyomócsapágy a helyéről, vagy a lendkerék kimozdul a helyéről.
És ha szét esne a kettős tömegű, csak nem mozdul el 1cm-t Azt nehezen tudom elképzelni hogy 2 darabra essen úgy, hogy közben hanga nincs.
Közben alvázszám alapján alkatrészáruház is alátámasztotta, amit írtál. Akkor emiatt van kis alig észlelhető bizsergése az autónak, mert nincs kettőstömegűje?
Ha kapna 10-15 ló teljesítménynövelést, akkor az erősödhetne is?
Octavia 3-ban (2013-tól) az 1.6 TDI 5 sebességes kéziváltósban nincs kéttömegű, a DSG-s verzióban van, a 6 sebességes kézit passzolom, de mintha abban is lenne.
Bizonyos autóknál nem lehet tudni, hogy 2T van-e benne. Meg kell nézni.
Márkaszerviz is mondott ilyet, amikor kollégának aktuális volt a csere.
Meg mintha ETKA is mutatott volna nekem ilyesmit régebben, amikor néztem. Ott volt a többféle lendkerék a rajzon, de nem volt ”honnan tudod, hogy a tiedben melyik van” infó hozzá.
A szóban forgó autónál fogalmam sincs.
(Kollégának raktak be tévedésből 1T-t 2T helyett a Golf VI 1,6 TDI DSG-be, 1 km-en belül visszafordult vele, mert úgy rázott az autó, hogy borzalom. Márkaszerviz volt, benézték…)
Ha már kettőstömegű. Láttam egy videót az 1.6 CR TDI motorokról. Abban arról beszélt, hogy azokban nincsen kettős tömegű 2012(?) évjárattól. Máshol azt láttam, van bennük. Most melyik infó az igaz?
Egy kerdesem lenne. Neztem egy hasznalt autot megvetelre 2019 skoda octavia 1.6 tdi. Gyujtas raadasnal a motorhiba visszajelzo nem alszik el, csak ha beindigom az autot. Ez normalis?