Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie wonder Creative Commons License 2000.06.07 0 0 83
asgard,

mi van, meg mindig nem dontottel? ;-) Egyebkent ezt a kerdest kicsit lejjebb mar feltetted, es en meg is valaszoltam...

turbo2,

az ugy volt, hogy az elozo tulaj a Tatraban volt sielni az autoval eppen mielott megvettem volna. Es sajat bevallasa szerint is kicsit temposan kozlekedett lejtmenetben. Az elozo Skodaim fekjeivel nem volt semmi rendkivuli, sot, de ez valamiert nagyon nagy terhelest kaphatott.

avantage,

eppen mert mindent kicsereltek, azert kell hogy gyanus legyen. Egyebkent a leirtakbol valoszinuleg egy kontakthiba-problema okozta a "rejtelyes" leallast, amit fillerekert lehetett volna orvosolni. Persze ez csak egy felteves, de utalom, amikor mindent kicserelnek egy szervizben, es a hiba nem szunik meg. Ilyenkor talan reklamalni is lehetne. Nem ket forintrol van szo, gondolom.

avantage Creative Commons License 2000.06.07 0 0 82
Gumicsere azert kellett, mert en veszem meg :)
Motorelektronika csere azert kellett, mert neha leallt a motor (csak ugy menet kozben), es mar minden mast kicsereltek.
Egyebkent igaz, szerintem is gyanus, de nemreg neztem at a szamlat, semmi olyan nincs rajta, ami ne lett volna jogos. Reszletezzem?
Előzmény: stevie wonder (78)
turbo2 Creative Commons License 2000.06.07 0 0 81
30.000 km után féktárcs csere ?? Miből van ?
Előzmény: stevie wonder (51)
asgard Creative Commons License 2000.06.07 0 0 80
Skoda Felicia szervíz díjakat tud valaki ?
IKSZ Creative Commons License 2000.06.06 0 0 79
Már örülök, hogy nem Opelom van:-)
Előzmény: avantage (77)
stevie wonder Creative Commons License 2000.06.06 0 0 78
Nanana. Azert ez irrealis! Mint mar irtam itt korabban, nekem amikor egyszer 80e forint volt a szamla, majdnem elsirtam magam. Azota sem megy 50 fole, az uj autommal sem (Felicia 1.6 + klima).

Miert kell a motorelektronikahoz hozzanyulni? Gyanus...

Es miert kellett eladas elott gumit cserelni?

Előzmény: avantage (77)
avantage Creative Commons License 2000.06.06 0 0 77
A szakszerviz bizony draga jatek.
Astra 1.4 Caravan
180ezres szerviz: 250eFt. (kotelezo+kipuf+lengescsillapitok, motorelekronika, fekek minden mennyisegben)
Eladas elott meg egy atvizsgalas (183ekm) 54000. (2 gumi, kulso tukor, gumilifego)
gabriel_ Creative Commons License 2000.06.06 0 0 76
Eljen, egy masik Opelos. Kov. a kerdesem: Omega B 2.5TD-nel 100-as ill 120-as service
mibe kostal? Egyaltalan, ez a vezermuszij csere buli mibe terul egy ilyen gepnel?

Nekem amugy (meg) nincs nagy service tapasztalatom, a legutobbi olajcsere a Granadamon valami 4500Ft-ba kerult olajjal, szurovel egyutt. :)

Előzmény: Asszem (70)
Asszem Creative Commons License 2000.06.06 0 0 75
Itt most a szervíz nem lényeg (egyébként Interat)

Ez mindenhol ennyi lett volna. 10 ezret levonhatunk, mert kértem még két liter tartalékolajat(Aral 5w-50) a következő szervízig, meg 1 óra munkaidőt egyéb apróságokra. A többi (95 ezer)a kötelezően kicserélendő alkatrészek ára, és a munkadíj. Ezeket az alkatrészeket muszáj kicserélni, ha az ember egyszer érvényesíteni akarja a szavatosságot (pl szíjszakadás).
Az hogy az autó 1 éves nem sokat számít, inkább az, hogy 60 ezret futott. Ez a nagy magyar átlag életében a hatodik esztendőben jelentkezne. Ezért őket ez nem is nagyon bosszantaná, hiszen ez már egy hat éves kocsi. Persze nagy futásteljesítménynél, mondjuk jövőre, amikor a fékeket, telókat is restaurálni kell +vezérműszett 400 ezerért, jó kis móka lesz.
Már az opeles topicban is írtam, hogy egy átlag Astra 250 ezer kilométerig kb 1 millió Ft rezsivel számolandó.

A befecskendezőszelepekkel meg mást nem tudtak csinálni, mert a gari lejárt, a cseréje pedig horror.

Üdv

Előzmény: efdé (74)
efdé Creative Commons License 2000.06.06 0 0 74
Melyik volt ez a kedves szervíz?
Mert véletlenül sem szeretném reklámozni a haveroknak!
Előzmény: Asszem (70)
IKSZ Creative Commons License 2000.06.06 0 0 73
1 éves autóra 105 eFt!!! Hát ez bazi drága. Szerintem ez kicseszés, átvágás. Nekem úgy tűnik, hogy 4-5-szörös árat számítottak fel az Opelednél. És lefogadom, hogy a régi alaktrészeket nem adták vissza.
Előzmény: Asszem (70)
hec Creative Commons License 2000.06.06 0 0 72
Honda CBR600FY 1000km - 18500Ft
fargo Creative Commons License 2000.06.05 0 0 71
Olcsó, könnyen fenntartható, kis szervízigényű autó?
Előzmény: Asszem (70)
Asszem Creative Commons License 2000.06.05 0 0 70
Opel Astra Classic 1.6 16 V
Egy éves 60 ezres szervíz: 105 ezer forint.

Semmi extra, csak a kötelező dolgok:
Vezető, és feszítőgörgők, vezérműszíj, gyertya, olaj, szűrők.

Alpjárategyenetleség, hengerkimaradozás javítása a befecskendezőszelepek módszeres megkocogtatásával történt. Mondják, időnként leragadnak.

Azért bíztattak még. 120 ezernél a szavatosság megőrzése céljából kötelező egy úgynevezett vezérműszettet megvenni. Ezt a gyakori Ecotec szíjszakadásra találták ki orvosság gyanánt, illetve a szavatosság alóli kibúvás lehetőségének, az ezt a szettet kifizetni nem hajlandók részére. Tartalmazza az összes vezérlésben résztvevő eszközök cseréjét, úgymint bordásszíj és kerekek, feszítő, vezetőgörgők, vízpumpa. Munkadíjjal cirka 200 rugó.

Üdv

Detonátor Creative Commons License 2000.05.22 0 0 69
1 éves Daewoo Matiz 15000-es szerviz:

Olajszűrő : 1826 Ft
Motorolaj (3L) : 4050 Ft
Munkadíj: : 2000 Ft

Végösszeg ÁFA-val: 9845 Ft

corinfar Creative Commons License 2000.05.16 0 0 68
6 éves Fiat Cinquecento, 82.000 km:

+ első kipufogódob csere
+ első féltengelyeknél tömítés csere (váltó komplett szétszedve és összerakva)
+ első féktárcsák és fékbetétek cseréje
+ csomagtartó zár cseréje
+ kézifék beállítása
+ zöldkártya
------------------------------------------
= 120.000,- HUF

Ebből kb. a fele munkadíj.

Üdv.:
C.

IKSZ Creative Commons License 2000.05.16 0 0 67
Azért az nem mindenhol olyan egyszerű. Persze van benne igazság. De én számlákkal tudom igazolni, hogy tényleg volt szakszervizben a kocsi. Mindegy. Évente egyszer kibírok egy szakszervizt, hiszen a saját autómmal kb csak 15ezret autózok egy évben.
Előzmény: Harvester (66)
Harvester Creative Commons License 2000.05.15 0 0 66
Olyan kis könyvet álltólag a legtöbb használtautókereskedő tud "gyártatni" a kocsid mellé, ha hozzá adod be eladásra.
Előzmény: IKSZ (65)
IKSZ Creative Commons License 2000.05.15 0 0 65
Ma érdeklődtem a SEAT-nál. Azt mondták, hogy a nagyszerviz (=minden 2. szerviz) ki szokott jönni 30rugóból. Olajcsere (Total Q7000!), olajszűrő, hűtővíz, fékfolyadék, gyertyák, benzinszűrő, és az egyéb vizsgálatok + munkadíj összesen kb 25eFt. Megengedik, hogy ott legyek a szervizelésnél! Nálam nem számláznak ablakmosót:-) Eddig biztatóan hangzik! Hétvégén többet tudok majd mondani.
A gépegység egy '94-es SEAT Ibiza 1,4i.
Csak a szervizkönyv kedvéért viszem szakszervizbe a kocsit, hiszen én is meg tudnám csinálni a fent említett műveletek nagyrészét. Talán jól jön majd a kis könyv a kocsi eladásakor.
stevie wonder Creative Commons License 2000.05.15 0 0 64
asgard,

ezt "odaat" is megkerdezhetted volna :-))

Felicia: 15e km

Az egyes szervizek eltero arakon dolgozhatnak, a "Porsche" nevuek dragabbak (sokkal) es nagyon nem ugyfelbaratok... :-(

Normalis esetben 20 alatt kijossz a szervizeknel, es akkor mar csucs olajat hasznaltak, es minden kis biszbaszt csekkoltak.

Előzmény: asgard (63)
asgard Creative Commons License 2000.05.15 0 0 63
Érdekelne a következő modellek szerviz intervalluma, és a hozzájuk tartozó hivatalos szervizdij:

Skoda Felicia
Opel Astra Classic
Fiat Punto II

Ha valaki tud valamit, légszi' írjon.

Barát Creative Commons License 2000.05.14 0 0 62
Szelephézag ellenőrzés: 0 Ft

A legutóbbi szervizen elvileg beállították, de maradt a szelephang.
Kértem, hogy ellenőrizzék le (ott állhattam mellette amikor ellenőrizte).
Azt mondták, hogy rendben van, valószínűleg vezérműtengely kopása forog fenn...
Javasolták, hogy 5 eKm után újra nézessem meg, hogy beigazolódik-e a gyanu.

Asszem Creative Commons License 2000.05.04 0 0 61
Tudjátok ez a 9 óra csak azért érdekes, mert a 90 ezres kötelező szervíznek van az a bizonyos 20 ezer forintos fix munkadíja, ami nyilván több órás munkaidőt leplez. Ez a 9 óra pluszba jön rá. Ráadásul az egyes munkafolyamatoknál ott van a részletezésben az adott munka elvégzőjének neve, ami végig egy személy.

Mindegy, elég lehúzós hely ez.

Előzmény: stevie wonder (60)
stevie wonder Creative Commons License 2000.05.04 0 0 60
Asszem,

nem mondanam, hogy 230 az olcso egy kotelezoert, de 6 ora alatt kijohet 9 ora munka, ugyanis egyszerre tobb szerelo is ugykodhet az auto kulonbozo reszein.

[Hogy en miert vedem a markaszervizeket??????? Maskor pedig nem szoktam.]

Előzmény: Asszem (55)
pp Creative Commons License 2000.05.04 0 0 59
Lehet, hogy kissé kilógok a sorból, de én nem viszem szervízbe a kocsimat! Soha többet.
Inkább magam csinálom. Rossz tapasztalatok, ismerős (haver) autószerelő spéci szerszámok, autóm legagyizása,(motorcsere javaslat)
igaz, vén golf1-es, de szerintem nincs semmi baj a mocival. Eddig én csináltam, én alakítottam át automatáról kézire, stb...
Na mindegy, a szerv. költs. nem volt nagy asszem 1-2 e.Ft., de ahogy a karbit elállítgatta...
Alig tudtam ejönni. A hátsó keréken "elfelejtették" visszaakasztani a visszahúzó rugót, na mindegy...
Bocs a sok irományér...
Pajszer Creative Commons License 2000.05.03 0 0 58
Szintén 95, én kihevertem /céges volt a kocsi :)/, de a mai napig emlegetem:
Mozaik u. - VW szervizben a céges Passatban apró javítások mellett 2700 Ft-ért töltötték fel az ablakmosó tartályt, kéretlenül. Ez akkor nagy pénz volt (a saját Skodámra kb. évi 4000 Ft-ot kellett költenem általános karbantartásra), főleg egy ilyen dologra.
A következőképpen festett a számla:
Munkadíjak:
- tartály kiürítés: ... Ft
- tartály feltöltés tisztító folyadékkal( ez a tartályt és a csöveket hivatott tisztítani): .... Ft
- átmosás tisztítófolyadékkal ....
- ürítés ...
- feltöltés az ablakmosófolyadékkal ...
ezeket a rezsióradíj alapján számolták, minden műveletet valamilyen komplikált percfaktorral számítva.
Anyagköltség:
- tisztítófolyadék + mosófolyadék 600 Ft.

Idén télen 120-ért vettem 1 l tömény ablakmosót.
Mozaik u. sux. :((

Előzmény: Heavy_D (57)
Heavy_D Creative Commons License 2000.05.02 0 0 57
Denzel rulez :(
Engem is levettek egyszer elég rendesen méghozzá. Igaz ez 95ben volt, de azóta sem hevertem ki :)
Colt 30000-es szervíz 35 rugó volt a semmi. Egy évvel elötte a 15000-es meg 16000 ami még normálisnak volt mondható.
Ja és itt sem lehetsz a szervíz területén.
fargo Creative Commons License 2000.05.02 0 0 56
Asszem,

ez nem kevés, szép kis számla, azzal együtt, hogy igazándiból semmiféle nagyobb javítás nem történt.

Mellesleg 3 szerelô 6 óra alatt bôven produkálhat 9 leszámlázható munkaórát. Persze ez nem mentség.

Előzmény: Asszem (55)
Asszem Creative Commons License 2000.05.02 0 0 55
Mindenki figyelmébe ajánlom elrettentésül!

Mitsubishi Pajero 2.5 tádé 90 ezres nagyszervíz

230 ezer forint.

Az autó pedig jobb volt, mint lett.

Helyszín: Denzel, Mészáros utca.
A kocsi céges, a tinta vastagon fog, de azért ez túlzás.
Nézzük, mi is volt:
-4 szíj 23 és 5 ezer között
-összes szijfeszítő, és vezető görgők 18 ezertől lefelé
-a motortér porszárazsága ellenére főtengelyszimeringek, váltószimeringek
-mindenféle motor, hajtómű, osztómű olajok (papíron rentgeteg, lehet, hogy Ewingéknek sem volna hirtelen annyi)
-szűrők
-hátsó fékpofák

Most jön a levevés igazi része:
-a húszezer forintos 90 ezres szervízköltségen kívül!! 9 óra munkaidő (6 óra alatt)
-motortisztító, álltalános tisztító, álltalános ápoló összesen 6 ezerért (ebből egy közepes külső mosás látszik.

Ja és a kocsi nem húzott rendesen, mint kiderült a füstből, az egyik hátsó fék szorult, a másik nem fog.

Gratula denzel!!!

pepey Creative Commons License 2000.04.20 0 0 54
Sziasztok !

Tud valaki egy jó (megbízható, hozzáértő, netán olyan ahol még oda is figyelnek az autóra) Renault márkaszervízt ? Az érdiről azt halottam hogy jó, igaz hogy drága.

Kösz
pepey

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!