mi van, meg mindig nem dontottel? ;-) Egyebkent ezt a kerdest kicsit lejjebb mar feltetted, es en meg is valaszoltam...
turbo2,
az ugy volt, hogy az elozo tulaj a Tatraban volt sielni az autoval eppen mielott megvettem volna. Es sajat bevallasa szerint is kicsit temposan kozlekedett lejtmenetben. Az elozo Skodaim fekjeivel nem volt semmi rendkivuli, sot, de ez valamiert nagyon nagy terhelest kaphatott.
avantage,
eppen mert mindent kicsereltek, azert kell hogy gyanus legyen. Egyebkent a leirtakbol valoszinuleg egy kontakthiba-problema okozta a "rejtelyes" leallast, amit fillerekert lehetett volna orvosolni. Persze ez csak egy felteves, de utalom, amikor mindent kicserelnek egy szervizben, es a hiba nem szunik meg. Ilyenkor talan reklamalni is lehetne. Nem ket forintrol van szo, gondolom.
Gumicsere azert kellett, mert en veszem meg :)
Motorelektronika csere azert kellett, mert neha leallt a motor (csak ugy menet kozben), es mar minden mast kicsereltek.
Egyebkent igaz, szerintem is gyanus, de nemreg neztem at a szamlat, semmi olyan nincs rajta, ami ne lett volna jogos. Reszletezzem?
Nanana. Azert ez irrealis! Mint mar irtam itt korabban, nekem amikor egyszer 80e forint volt a szamla, majdnem elsirtam magam. Azota sem megy 50 fole, az uj autommal sem (Felicia 1.6 + klima).
Miert kell a motorelektronikahoz hozzanyulni? Gyanus...
Eljen, egy masik Opelos. Kov. a kerdesem: Omega B 2.5TD-nel 100-as ill 120-as service
mibe kostal? Egyaltalan, ez a vezermuszij csere buli mibe terul egy ilyen gepnel?
Nekem amugy (meg) nincs nagy service tapasztalatom, a legutobbi olajcsere a Granadamon valami 4500Ft-ba kerult olajjal, szurovel egyutt. :)
Ez mindenhol ennyi lett volna. 10 ezret levonhatunk, mert kértem még két liter tartalékolajat(Aral 5w-50) a következő szervízig, meg 1 óra munkaidőt egyéb apróságokra. A többi (95 ezer)a kötelezően kicserélendő alkatrészek ára, és a munkadíj. Ezeket az alkatrészeket muszáj kicserélni, ha az ember egyszer érvényesíteni akarja a szavatosságot (pl szíjszakadás).
Az hogy az autó 1 éves nem sokat számít, inkább az, hogy 60 ezret futott. Ez a nagy magyar átlag életében a hatodik esztendőben jelentkezne. Ezért őket ez nem is nagyon bosszantaná, hiszen ez már egy hat éves kocsi. Persze nagy futásteljesítménynél, mondjuk jövőre, amikor a fékeket, telókat is restaurálni kell +vezérműszett 400 ezerért, jó kis móka lesz.
Már az opeles topicban is írtam, hogy egy átlag Astra 250 ezer kilométerig kb 1 millió Ft rezsivel számolandó.
A befecskendezőszelepekkel meg mást nem tudtak csinálni, mert a gari lejárt, a cseréje pedig horror.
1 éves autóra 105 eFt!!! Hát ez bazi drága. Szerintem ez kicseszés, átvágás. Nekem úgy tűnik, hogy 4-5-szörös árat számítottak fel az Opelednél. És lefogadom, hogy a régi alaktrészeket nem adták vissza.
Opel Astra Classic 1.6 16 V
Egy éves 60 ezres szervíz: 105 ezer forint.
Semmi extra, csak a kötelező dolgok:
Vezető, és feszítőgörgők, vezérműszíj, gyertya, olaj, szűrők.
Alpjárategyenetleség, hengerkimaradozás javítása a befecskendezőszelepek módszeres megkocogtatásával történt. Mondják, időnként leragadnak.
Azért bíztattak még. 120 ezernél a szavatosság megőrzése céljából kötelező egy úgynevezett vezérműszettet megvenni. Ezt a gyakori Ecotec szíjszakadásra találták ki orvosság gyanánt, illetve a szavatosság alóli kibúvás lehetőségének, az ezt a szettet kifizetni nem hajlandók részére. Tartalmazza az összes vezérlésben résztvevő eszközök cseréjét, úgymint bordásszíj és kerekek, feszítő, vezetőgörgők, vízpumpa. Munkadíjjal cirka 200 rugó.
Azért az nem mindenhol olyan egyszerű. Persze van benne igazság. De én számlákkal tudom igazolni, hogy tényleg volt szakszervizben a kocsi. Mindegy. Évente egyszer kibírok egy szakszervizt, hiszen a saját autómmal kb csak 15ezret autózok egy évben.
Ma érdeklődtem a SEAT-nál. Azt mondták, hogy a nagyszerviz (=minden 2. szerviz) ki szokott jönni 30rugóból. Olajcsere (Total Q7000!), olajszűrő, hűtővíz, fékfolyadék, gyertyák, benzinszűrő, és az egyéb vizsgálatok + munkadíj összesen kb 25eFt. Megengedik, hogy ott legyek a szervizelésnél! Nálam nem számláznak ablakmosót:-) Eddig biztatóan hangzik! Hétvégén többet tudok majd mondani.
A gépegység egy '94-es SEAT Ibiza 1,4i.
Csak a szervizkönyv kedvéért viszem szakszervizbe a kocsit, hiszen én is meg tudnám csinálni a fent említett műveletek nagyrészét. Talán jól jön majd a kis könyv a kocsi eladásakor.
A legutóbbi szervizen elvileg beállították, de maradt a szelephang.
Kértem, hogy ellenőrizzék le (ott állhattam mellette amikor ellenőrizte).
Azt mondták, hogy rendben van, valószínűleg vezérműtengely kopása forog fenn...
Javasolták, hogy 5 eKm után újra nézessem meg, hogy beigazolódik-e a gyanu.
Tudjátok ez a 9 óra csak azért érdekes, mert a 90 ezres kötelező szervíznek van az a bizonyos 20 ezer forintos fix munkadíja, ami nyilván több órás munkaidőt leplez. Ez a 9 óra pluszba jön rá. Ráadásul az egyes munkafolyamatoknál ott van a részletezésben az adott munka elvégzőjének neve, ami végig egy személy.
nem mondanam, hogy 230 az olcso egy kotelezoert, de 6 ora alatt kijohet 9 ora munka, ugyanis egyszerre tobb szerelo is ugykodhet az auto kulonbozo reszein.
[Hogy en miert vedem a markaszervizeket??????? Maskor pedig nem szoktam.]
Lehet, hogy kissé kilógok a sorból, de én nem viszem szervízbe a kocsimat! Soha többet.
Inkább magam csinálom. Rossz tapasztalatok, ismerős (haver) autószerelő spéci szerszámok, autóm legagyizása,(motorcsere javaslat)
igaz, vén golf1-es, de szerintem nincs semmi baj a mocival. Eddig én csináltam, én alakítottam át automatáról kézire, stb...
Na mindegy, a szerv. költs. nem volt nagy asszem 1-2 e.Ft., de ahogy a karbit elállítgatta...
Alig tudtam ejönni. A hátsó keréken "elfelejtették" visszaakasztani a visszahúzó rugót, na mindegy...
Bocs a sok irományér...
Szintén 95, én kihevertem /céges volt a kocsi :)/, de a mai napig emlegetem:
Mozaik u. - VW szervizben a céges Passatban apró javítások mellett 2700 Ft-ért töltötték fel az ablakmosó tartályt, kéretlenül. Ez akkor nagy pénz volt (a saját Skodámra kb. évi 4000 Ft-ot kellett költenem általános karbantartásra), főleg egy ilyen dologra.
A következőképpen festett a számla:
Munkadíjak:
- tartály kiürítés: ... Ft
- tartály feltöltés tisztító folyadékkal( ez a tartályt és a csöveket hivatott tisztítani): .... Ft
- átmosás tisztítófolyadékkal ....
- ürítés ...
- feltöltés az ablakmosófolyadékkal ...
ezeket a rezsióradíj alapján számolták, minden műveletet valamilyen komplikált percfaktorral számítva.
Anyagköltség:
- tisztítófolyadék + mosófolyadék 600 Ft.
Idén télen 120-ért vettem 1 l tömény ablakmosót.
Mozaik u. sux. :((
Denzel rulez :(
Engem is levettek egyszer elég rendesen méghozzá. Igaz ez 95ben volt, de azóta sem hevertem ki :)
Colt 30000-es szervíz 35 rugó volt a semmi. Egy évvel elötte a 15000-es meg 16000 ami még normálisnak volt mondható.
Ja és itt sem lehetsz a szervíz területén.
Helyszín: Denzel, Mészáros utca.
A kocsi céges, a tinta vastagon fog, de azért ez túlzás.
Nézzük, mi is volt:
-4 szíj 23 és 5 ezer között
-összes szijfeszítő, és vezető görgők 18 ezertől lefelé
-a motortér porszárazsága ellenére főtengelyszimeringek, váltószimeringek
-mindenféle motor, hajtómű, osztómű olajok (papíron rentgeteg, lehet, hogy Ewingéknek sem volna hirtelen annyi)
-szűrők
-hátsó fékpofák
Most jön a levevés igazi része:
-a húszezer forintos 90 ezres szervízköltségen kívül!! 9 óra munkaidő (6 óra alatt)
-motortisztító, álltalános tisztító, álltalános ápoló összesen 6 ezerért (ebből egy közepes külső mosás látszik.
Ja és a kocsi nem húzott rendesen, mint kiderült a füstből, az egyik hátsó fék szorult, a másik nem fog.
Tud valaki egy jó (megbízható, hozzáértő, netán olyan ahol még oda is figyelnek az autóra) Renault márkaszervízt ? Az érdiről azt halottam hogy jó, igaz hogy drága.