Nah, majd jól megnézem az új számlám. Tegnap jött, de még fel sem bontottam a borítékot. Nem hiszem, hogy találnék benne bármi meglepőt. Nem nagyon szoktam felbontogatni, de ha mégis, akkor sem találtam még semmi újat.
Vállallatnk új, kétoldalas
számlaformát vezet be.
Az Ön számlája már
ennek megfelelően
készült. Fejlesztésünk
ügyfeleink igényein alapszik. Bízunk abban,
hogy Önnek is
megelégedettségére
szolgál
Üdvözlettel: Matáv
forgattam én jobbra-balra, előre-hátra, sehol semmi.
oan vicces a matáv új szánlázási rendszere. Nem szaroznak, hogy mit és mikor hivtál, vagy hogy menni az előfizetésed meg ilyenek. Egyösszegben mindent, mint amikor a mlacnak odalökik a moslékot: Ne barom, itt van, zabáld!
asszem meg fogok ütni valakit előbb-utóbb. Én sem részletezem majd, egyből egy nagyot!
De a legtöbb ISP NEM a matáv cége, így nem a Matáv hálózatát hazsnálja (bennfentesként) és így nem kötelezhető ingyenes elérésre. Persze mindezt ki lehet magyaráézni (meg az ellenkezőjét is meg lehessen indokolni)...
Miért gyúrsz belőle botrányt?
Szinte a legtöbb isp kék számot üzemeltet az ügyfélszolgálatához, erről a megfelelő tájékoztatást megadják. Ennek ellenére én sem értek vele egyet...
A 1234 (de bármely más rövid szám is, ami nincs az alábbi listán) HÍVHATÓ KELL LEGYEN, ha nem így van, tessék lejelenteni hibára a 143-on vagy a 0680555143-on!!!
************ FONTOS!!! *************
Az Axelero 1234-es száma NEM INGYEN HÍVHATÓ!!!
Ún. rövid számmal hívható belföldi kék szám (azaz helyi tarifás)!!! Attól a pillanattól fizet aki hívja, amikortól a call center rázendít!!!
(Más kérdés, hogy ebből még gyúrok egy kisebb botrányt...)
Na, rögtön javítom is ki magam! Nem a Te készüléked beállításaiban hanem a 1735-ös rendszer beállításaiban van a hiba (ha van?!) , de akkor is hibára le kell jelenteni!
Szvsz itt pusztán egy technikai malőrről van szó. Mikor is lépett be a 1234? Talán egy hete?
Kétségtelen hiba (de gyakorlati!), ha az ügyfélszolgálati számok Kontroll-lal nem hívhatóak! De:
Részletek a termékismertetőből:
"Az érvényességi idő lejártáig az Ön vonaláról – a díjmentesen hívható számok kivételével – csak a csomag segítségével lehet telefonálni (természetesen Önt az eddig megszokott módon hívhatják)."
"2002. május 1-jétől a Kontroll díjcsomaggal kizárólag azon internetes ajánlatok vehetők igénybe, melyek 06 51-6xx-xxx típusú behívószámon érhetők el."
ENNEK ALAPJÁN én nem látom azt, hogy miért ne hívhatnád az ingyenes számokat (ha 0 0680-asat hívhattad, akkor a 12cd típusú ún. szolgáltatói számokat is el kell érjed!)
HA NEM MŰKÖDIK, akkor kérlek, a 0680555143 (vagy ehgyszerűen 143, ha megy, annak is mennie kellene!!!) hibaügyeleten ADD LE HIBÁNAK, mert elképzelhető, hogy az adott főközpont vagy a Te állomásod beállításai nem megfelelőek!!!
És ha bővebben szeretnél erről diskurálni, állok rendelkezésedre az adataimnál található, élő-egyenes :-) e-mail címemen!
A Matáv új okos húzása:
Kontroll csomagom van a Matávnál az Axeleronál Kombi(volt).
A Kontroll csomagból egyes rövidített hívószámok nem hívhatók, köztük az 1234sem....! Hogy ezentúl egy esetleges hibát hogyan jelentek be az Axeleronak, arra se a Matáv, se az Axelero nem tudott válaszolni. Így (bár műszakilag meg voltam elégedve), lemondtam az Axelerot!
Nem hiszem el, hogy a Matáv ennyire ellensége Magának, hogy saját leányvállalata felhivhatatlan.
(Persze ugyanígy felhivhatatlan a Westel és a 0660 ügyfélszolgálata is! Persze azoknak van városi számuk, míg az Axeleronak csak az 1234van...)
Van egy régi 0660-as mobilom, állítólag ez a cég is a Matávé, mégsem érezni a 0660 ügyfelekhez való hozzáállásán.Ugyanis 6éves tapasztalatom alapján ITT VALÓBAN AZ ELŐFIZETŐ AZ ELSŐ! Bassza is rendesen is ez a Matáv csőrét, s igyekezik megszüntetni a céget.
Zoli_fiú írta volt: "Szal LOP a MATÁV , de nagyon, kell a szolgáltatásnélküli bevétel................
Reklamáljon a faxom 250 Ft-ért, de ez egy genny viselkedés:((((((("
Nos eztet én anyázásnak hívom :-)
És ne hagyjuk, kérlek! Miért is ne?! Hát azért, mert:
- Ha nem telefonáltál, akkor jogos az "alanyi" felháborodásod (de csak az)
- sohasem tudhatod, ki szívatott meg: szomszéd, Matáv alvállalkozó (sic!) vagy bárki, aki rácsatlakozott a vonaladra - és fog netán több 10 ezerrel ugyaígy, ha nem bogoz(tad)od ki!
- nem szeretem a nyitva hagyott rejtvényeket
Szóval: részletezőt kérni (szóban 1212, reklamára hivatkozva, ingyen kiküldik)!
Részletező alapján megírni a reklamát és kivizsgálást krni (hagoztatva, hogy nincs - ha tényleg nincs - szomszéd, kutya-macska, gyerek aki hozzáférhetett, nagymamát is megemlíteni aki a porszívót tudja csak bekapcsolni (nem sértegetni akarom!). Megemlíteni a helyszíni szemle iránti igényt is (mert a számlázási rendszer tényleg zárt, kezdve a főközpontoktól a számla kiszámításáig!), hogy ki lehessen zárni az illetéktelen használat lehetőségét (vagy épp rájönni, hogyan csinálták).
Két lehetőség van:
A) elutasítanak, amikor én jövök :-)
B1) helyből jóváírják, ami neked jó, engem zavarna
B2) jóváírják ÉS felderítik, hogyan csapoltak meg!
A) és B1) esetben javaslom a netszolgáltatóddal felvenni a kapcsolatot és arra az időpontra hozzáférés-időlistát (log) kikérni (vagy online meg lehet nézni.. pl. axelero, datanet esetében én pontosnakl találtam), mert
1) a Te logineddel szerepl abban az időben ISP hozzáférés, akkro a gépedet használták (gondolom a jelzsómentés csekkelve van!) ez ugye evidens?!
2) a te logineddel nem használták az adott ISP-t akkortájt: 99%-ban igaz, hogy külső emberke lopta a vonalad.
Hozzáteszem: nem beszéd célú vonallopást ilyen kis mértékben azért nem tartok logikusnak/életszerűnek.
Őszintén örülnék, ha legalább a részletezőt kikérnéd és annak alapján a loginek időpontjáról kihoznád az eredményt!!! Érdekel (már ha szabad).
Nevetséges ez a márciusi árcsökkentés... kiakasztó, hogy a valódi liberalizáció helyett a nyamvadt kormány az egyik legjövedelmezőbb cégnek fizet, olyan jogcímen, hogy mégse csesszen ki annyira az emberekkel... amúgy olvastam egy Magyarországról készült 2001-es országjelentésben, hogy itt a világon a legdrágább az internetezés. (ráadásul, akkor még mindenkinekl csomag is volt!)
Én személyszerint utálom a Matávot, de az igazi hunyó ebben az ügyben az, hogy még mindig nem liberalizált a távközlési piac, és nem is lesz, mindaddig amíg a matávtól kell bérelniük az alternatív szolgáltatóknak a vonalakat. Nevetséges, hogy a kormány látszattevékenységekkel variál... és még azt merik mondani, hogy nem a nagytőkét támogatják...
Más szolgáltatót nem használok, csak a Matávot. Most csevegő díjcsomagom van, ami ezt nem is teszi lehetővé.
A reklama levélben leírtam, hogy a vitatott számot nem mi hívtuk.
Leírtam a sztorimat a 1212-vel.
Majd a végén ezt a mondatot: „Kérem az ügy kivizsgálását, és ha lehetséges, pontos szakszerű magyarázatot.”
A válaszlevelet elküldöm mail-ben, de előbb még be kell pötyögnöm.
Elküldtem a reklamációt levélben, ma jött meg a válasz, miszerint :
„ A kifogásolt összeget figyelembe véve, műszaki vizsgálatot nem indítottunk. Arra törekszünk, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek ügyfélszolgálatunk munkájával, hogy érvényesüljön társaságunk ügyfélcentrikus szemlélete, ezért az Ön által kifogásolt 3ezer Ft jóváírása iránt intézkedtünk.”
A továbbiakban írják, hogy az interneten bizonyos kis szoftverek csinálnak ilyen zűröket.
Aztán a végén egy olyan rész, amit nem nagyon értek:
„A hívások nem az un. Nyilvános nemzetközi hálózaton keresztül érik el az országot, hanem egy külföldi szolgáltatóval szerződött hazai partner hálózatán. Miután az ilyen tipusú hívások minőségét a kapcsolat felépítésében résztvevő szolgáltatók eszközeinek minősége, beállítása határozza meg, ezért a Matáv az Ön által is tapasztalt jelenségek előfordulásáért, sajnos, nem vállalhat felelősséget, azokra nincs hatással, a hibákat orvosolni nem áll módjában.”
Milyen hálózaton mennek ezek a hívások? Kik azok a hazai partnerek?
Kik a kapcsolat felépítésében résztvevő szolgáltatók?
A levélben javasolták még a híváskorlátozás megrendelését. Le lehet tíltani a nemzetközit, a belföldit, a 90-es számokat, de a többi emelt díjast nem lehet. Vagy a többi emelt díjas nem veszélyes?
>"ezerrel neteztem dec 28-án CSÚCSIDÖBEN cirka 50 percet".."Szal LOP a MATÁV ".."Reklamáljon a faxom 250 Ft-ért, de ez egy genny viselkedés"
1. Dec 28. szombat, tudtommal munkanap volt.
2. Ebből következően a csúcsidejű net hívás díja volt érvényben csúcsidőben (is), azaz percenként 6,10 Ft.
3. Ha 50 percet voltál fent (elvileg persze), akkor az 305,-Ft!
4. Ha gondolod, és elküldöd mail-ben az ügyfélszámodat és a telszámodat, megreklamálom helyetted! (Adatkezelésileg megbízható vagyok, bár bizonyítani csak azok tudják, akiknek már segítettem)
5. Örülnék rendkívülien, ha egy FÜGGETLEN szakértőnek, mint amilyen én volnék, elhinnéd amit most elmondok Neked (is):
NINCS OLYAN PROGRAM VAGY MŰSZAKI LEHETŐSÉG A MATÁVNÁL (SEM!) MELY HÍVÁSOKAT TUDNA GENERÁLNI!
6. Azonban ha az automatikus kapcsolódás engedélyezett, akkor egy PC véletlen bekapcsolása is elegendő... de ha azt mondom neked, hogy BBS hívása után 4 nappal nem emlékeztem, miért jelent meg egy ismeretlen szám a részletezőmön (ajánlom a www.eszamla.epont.matav.hu lapot, a netes és 1-3 napos frissességű, ingyenes és az is maradó részletezők megtekintésére!)
7. Ajánlom, hogy reklamára hivatkozva aznapra kérd ki a részletezőt, ingyen ki kell adniuk (ki is adják), postán küldik el Neked! Mert a az időben környező hívások jellemzőek lehetnek, talán még rájössz, ki is volt otthon ünnepek idején.
8. VAJON AKÁRMELYIK GSM SZOLGÁLTATÓT MIÉRT NEM ANYÁZOD LE, AMIÉRT A PRE-PAID (KÁRTYÁS) ELŐFIZETŐKNEK NEM ADNAK - ESETENKÉNT REKLAMÁRA SEM! - HÍVÁSRÉSZLETEZŐT?!
Szívesen állok rendelkezésedre itt és magánban is,
Átt akartam lépni a felező díjcsomagra, mivel csak a NET miatt van a vezetékes telefonunk.
A rothatlelkü matáv, 1 év hűséget kér a csomagváltásért cserében.Vérlázító!!
Telefonliberalizáció???!!!
Aki ezt kitalálta , attól kérjen a sírköves egy év hűségszerződést.
Nekem is megjött az új formátumú számla, ami kimondta:) hogy én ezerrel neteztem dec 28-án CSÚCSIDÖBEN cirka 50 percet..... Na én BIZONYITOTTAN este 1/2 8-kor értem haza a munkából. Nagymamám /76 év/ még nem bukott le, hogy netezne..:)
Szal LOP a MATÁV , de nagyon, kell a szolgáltatásnélküli bevétel................
Reklamáljon a faxom 250 Ft-ért, de ez egy genny viselkedés:(((((((
a részletezőre hivatkozva fax a 06/80/443323-as (ez Bp) ill 443324 (Nyíregyháza) vagy 443325 (Sopron) (vagy fordítva, ez nincs felírva :-) ) tehát amelyik közelebb esik Hozzád:
reklama, ilyen számot nem hívtál, ellenőrízzék a lakásba futó érpárat és a lehetséges fizikai támasdási felületeket.
Halkan megjegyzem: abban a nem is ritka esetben, amikor a falon kívül megy a "fehér madzag", az irányadó szabályoztás miatt a Matáv és minden nmás szolgáltató) gyakorlatulag köteles elfogadni a reklamát!
És utána szvsz napokon belül szépen elrejtik a kábelt! (vö. alvállalkozói munka). Ti. a vonal fizikai védelme nem a Te feladatod!
Más megoldást nem tudok, a havi 250 körüli Ft-ba kerülő korlátozás jelszóval módszernél jobb védelmet a jövőre nem tudok.
Ha egyéb indiszkrét adatod lenne, mailben keress meg!
Kösz a választ, megpróbálok lépésről-lépésre reagálni:
A matáv honlapját nem szoktam olvasni, mert minden van rajta, csak az nincs ami éppen kellene. Pl. most a díjzónákat sem találtam, ahol az R2-t meg tudtam volna nézni. Ez a honlap inkább a marketingre koncentrál, nem a tájékoztatásra. (Bár ha azt nézzük, hogy a marketing feladata a tájékoztatás is,…….) Egyébként ebböl a szempontból a többi szolgáltató honlapja sem különb.
Szóval, valahol biztos rajta van a díjzóna, de nem sikerült megtalálnom.
Írod, hogy egy vírus bontja a meglévő (nálam Freestart) netkapcsolatot és egy másik nemzetközi számon ugyanazt folytatja, miközben én nem veszem észre.
Most jött meg a hívásrészletező, miszerint a vitatott 13 perces Lichtenstein m. (004237973###) hívás előtt 30percig, utána pedig 3 percig nem volt netkapcsolat, tehát ez egy önálló hívás, időben nem kapcsolódik más híváshoz.
Amikor pedig fel akarok lépni, a telefonos kapcsolat nevű ablak kiírja magyarul, milyen szolgáltató melyik telefonszámát fogja hívni, ami be van állítva, mást nem is tud hívni.
Azon kívül, ha vírus, egy hónap alatt miért csak egyszer próbálkozott? Ilyen fajta?
A gépre mindig a legfrissebb víruskereső van telepítve, pl. a terminal.hu-ról. Tűzfal nincs. Ha idegen e mail jön, egyből törlöm, nem nyitom meg.
A nemzetközi hívás letiltása jó védelem, de mi van ha majd jönnek a belföldi emelt díjas furcsaságok?
A számlához mellékelt brossúrát mindig elolvasom, ilyen témával nem találkoztam. Ettöl még lehet, hogy elkerülte a figyelmem.
A 1212 minősítésébe most nem akarok bele menni, majd máskor.
A lakásban nincs gyerek, nagymama, kutya, macska, ez a lehetőség kiesik. Vonalmegcsapolás esetén ki lehet a felelős, és mit lehet tenni?
A Matáv - honlapján is - de az Index is beszámolt már (lassan egy éve), hogy olyna vírusok (trójai faló mintára) tudnak betelepülni a nem kellően védett gépekhez, melyek bontják a MEGLÉVŐ (06-51x) net-kapcsolatot és egy NEMZETKÖZI (ráadásul általában emelt díjas vagy eleve igen drága, lásd később!) számon úgyanazt folytatják, amit eddig te a géépel míveltél (böngészés) és ha nem figyel oda az ember, akkor nem veszi észre.
Az R2 egy díjzóna jelölés (lásd: Matáv honlap), míg a * a megjegyzésre utal a számlán, hogy közvetített szolgáltatás (innen gyanítom, hogy ráadásul olyan értelemben emelt díjas hívás, hogy a hívott is jutalékot kap!)
Megoldási javaslatok a későbbi ilyen jelenségek felderítésére-megakadályozására (Figyelem! Az sem olyan biztos, hogy azóta nem jött létre ilyen hívás!):
1. MEGFELELŐ (sic!) víruskereső (mail is !) és tűzfal progi beszerzése (van bőven ingyenes is ami legális is, lásdt pl. terminal.hu letöltések)
és telepítése, karbantarása (naprakészen tartása) - én végső soron ajánloma Norton Internet Security (most épp) 2003-at, ami (nem teljesen(!) jogtisztán) egy évig ingyenes, de 25 USD körül meg is tudod rendelni (naná, nem itthon, a Symantec Mo. Kft egy éve nem válaszolt ezirányú megkeresésemre!!!), ha tudsz a neten kártyával (ajálom az OTP e-számla csomagot, ami lmitált és CSAK nethez jó, tehát nem szívhatják le aszámládat!) és akár naponta a neten át frissíti magát!!! NEM IS KAPTAM MEGA FÉRGET, pedig összesen 9 ilyen levél jött a héten!
2. A Matávnál a nemzetközi számok hívásának tiltását kérni (egyszeri díj) VAGY a híváskorlátozás jelszóval szolgáltatási funkciót megrendelni (havi díj, pár száz Ft). Az eslő akkor ok, ha tányleg nem hívtok nemzetközit (ti. a nk. kezelői - kézi kapcsolás, ami a tiltás ellenére lehetséges - szolgáltatás újabban kurv@ drága lett!), míg a jelszavassal esetenként tudtok hívni, de akár teljesen (csak segélyhívás9 is le tudod korlátozni a vonalat, ami elutazáskor pl. hasznos lehet.
Egy biztos: TÉNYLEG NEM A MATÁV tehet erről. Ráadásul a majd' egy éve "kirobbant" eset után megtették a megfelelő - figyelemfelkeltő - intézkedéseket, ha jól tévedek, még a számlához mellékékelt brossúra is külön foglalkozotta témával (esetismertetés+megoldási javaslatok)!
A Matávos csajszi meg azért lehetett "ideges", mert nem mindenki fogja fel, hogy is működik ez a dolog, és valszeg nagy hülyeséget nem akart mondani (sok függ attól, milyen gyakorlott az illető és épp milyen csopvezhez tud fordulni.. ez azért egy elég speciális, és az "kezdő" ügyfél számára is meglehetősen hihetetlen sztitu, mint Nálad is látszik! Hasba akasztani ilyenkor nem illik: diplomatikus volt a csaj! Kiabálni meg nem érdemes velük, INKÁBB KÉRJ CSOPVEZT, HA NEM ÉRTESZ VELE EGYET, nekik több idejük jut hivatalosan egy ügyfélre (nem vicc!) és általában edzettebbek és gyakorlottabbak is!)
Üdv. és további segedelemért bátran zavarj mail-ben is! :-)
Maus Róbert Péter
mikimaus
PS: mielőtt elkeserednél, hogy mégsincs a gépeden vírus (önmagában azért abban is van valami jó :-) ), azért az még előfordulhat, hogy simán megcsapolták a vonalaf vagy valaki otthonról - gyerek, nagymama, kutya-macska! (nem vicc!) - mégiscsak sikeresen oödatárcsázott... de a magam részéről ebben nem bízok.
MR