Igen,megerősítem.Ebben az éteremben van egy olyan káposztás étel,árpagyöngyel,ha rágondolok csak nyelek nagyokat. Sehogy nem tudom leutánozni, a receptet meg nem kötötték az orromra:)
Abban egyetértek, hogy a topic címét tartsuk szem előtt! Én is váltogatom az autós és gyalogos lehetőségeket. Az autóshoz találtam a www.vendegvaro.hu -n egy új igazán "autóüsbarát" funkciót, a saját útiterv készítőt. Ilyet még hazai oldalon nem láttam és mondhatom hasznos. A Mátrában jártunk a múlt hétvégén, ki is próbáltam az útra, bejött. Kinyomtatva ott volt a jobb elsőn az útitervem csak laozni kellett, leírásokkal együtt nagyon működött.
Ha már Répáshuta szóba jött, akkor egyrészt a magam részéről is támogatom a gyaloglást, másrészt a falu és környéke gyönyörű. Ajánlom figyelmetekbe a falu közepén lévő éttermet, ami országos szinten is kiemelkedő. Olyan knédlit Prágában ettem, mint amit ott mérnek. De nem csak a knédli, hanem amit még az étlap kínál, az valami fantasztikus. Levezetésként kb. másfél órás séta a látókövek felé. Gyönyörű a kilátás! Szállás is van a Répáshutai étterem panziójában, emberi árakon. Olyan a hely, hogy akár kocsival, akár gyalog csillagtúra központ lehet, akár egy egész hétre. Az egyik kedvenc honlapom a www.vendegvaro.hu, ami most újult meg is jelőli, korrekt leírással, elérhetőséggel. Nézzétek meg!
Jah arra nem mentem...Annyira nem akartam eltünni az erdőben mert aztán Isten se szed ki onnan ha megfeneklek valahol. Amúgy a Hór völgyben is egy szakaszon nekem is szembefolyt a patak :)
Én évekkel ezelőtt voltam és fentről lefelé tettem meg a távot. Így egyszerűbb volt bemérni a térképen, hogy hol kezdődik. Szerintem semmi extra felszerelés nem szükséges. Kb. mint egy kisebb szurdok a Szlovák Paradicsomban. Esetleg a patak lehet zavaró, ha sok benne a víz.
Társasággal felderítenénk Domoszlónál a Tarjánka szurdokot. Aki már járt ott, mi a tapasztalat, hegymászófelszerelés nélkül, túrabakancsban megmászható?
Ha Mályinka irányából érkezel, (ami szintén parádés), akkor a Bánkút (jobbra), Lillafüred (balra) elágazásban, egyenesen jutsz rá, arra a kiszuperált valaha aszfaltos közútra, ami elvisz Ómassáig. Ha odaérsz behajthatsz a faluba, de ha továbbmész, akkor körbe autózod, biciklized, gyaloglod, gördeszkázod, szörfözöd egész Ómassát, és ezt végig a háztetők fölött. Végül a Lillafüredi végén a falunak, jutsz le a főútra és -ha balra fordulsz- be Ómassára. Ez idáig teljesen legal.
Ha végigmész Ómassán akkor visszajutsz az előbbi hurokra, de szemben nyílik egy erdei út ahol - ma már gyanítom - van egy term.véd.ter. tábla. No valszeg itt részegült meg a sorompoktól megnyomorodott lelkem, és itt lettem illegal.
Az úton velem szemben folyt a patak. Remek volt.
Ha kitudod, az engedélyszerzés mikéntjét, tedd közé. Kapni fogsz érte nyílván, de engem érdekel. (o:
Mivel elégg Bükk ismerő vok, próbálom beazonosítani hogy hol tudtál bemenni...
Namost Lillafüred - Bánkút között ugye 3 irányba lehet lemenni.
- Lillafüredet elhagyva a Kohó előtt fel tudsz menni Jávorkútnak (ezt pár éve közforgalmú útnak minősítették át, nincs sorompó, se díjfizetés)
- El tudsz menni Garadnára, illetve azon túl asszem Ómassára
- Fel tudsz menni Bánkút felé, előtte van egy elágazás Észak felé ami levisz Mályinka - Nagyvisnyó felé (az megkerüli félig a hegyet) Egyiken sincs sorompó, szóval mindegyik járható. Max ha Bánkútnál bejösz a sorompónál akkor vagy benn a Nagymezőre jutsz ki ami szép hely, bár ott szoktak lenni nemzetiparkosok. Lehet kérek engedélyt és kocsival én is felfedezném ezeket a jó kis helyeket. Persze én azért kiszállnék...túráznék egyet :) Vannak olyan helyek Répáshuta térségében amit igen nehéz busszal megközelíteni (főleg hogy a busz ugye csak vasárnap jár)
Szerencséd hogy nem futottál össze nemzeti parkosokkal. Elvileg amikor bemész a lezárt részre sorompók és táblák tömkelegével kéne találkoznod. Nah de örülük hogy tetszett. Hór völgyben voltál?
Egyébként aki nem ismeri, annak érdekes lehet az az út ahol az alsó két kép készült.
A Bánkúti elágazástól indul, de kb 10 m-el lejjebb az erdő felé, nem ami direkt Bánkútra visz. Nem útnak néz ki, mert a fakitermelés elborítja az az elejét. Ha elhagyod a rönköket, egy sokat látott aszfalt(maradék) útra jutsz, ami kalandosan, hosszan levisz Ómassára. Illetve, körbejárod Ómassát fönt és a Lillafüredi főútra érsz le.
Személyautóval is járható,(meg gyalog is hehe) bár néhány helyen az idő már átfordította az út dőlését a szakadék felé....
Tiltó tábla nincs, valaha korrekt út volt (szalagkorlát-tartó maradványok, kitört tükör a kanyarban.)
Érdekes, ha nincs valami provokatív téma, akkor punnyad a topic.
Na hátha.
Bejártam a fél Bükköt. Bánkúttól, Ómassán keresztül Jávorkútig, majd Szilvásvárad és valahol az egri útra kötöttem ki. Azért ott, mert csak ott tudtam a sorompó mellett kicsúszni. Azt hogy, hogy kerültem a sorompón belülre nem tudom.
Az hogy szép volt, nem mond semmit. Fantasztikus! de ez sem.
Ki sem szálltam az autóból, de nem tértem le az erdészek által használt útról sehol.
"Komolyabb erdőirtást is csak a Pintér-bérc környékén tapasztaltunk és itt sajnos az út is nagyon rossz állapotú volt az erdészet által használt járművek miatt. Hatalmas nyomvályúk stb."
Szerintem sem vészes a helyzet a Börzsönyben annyira. Mi tavaly novemberben tettünk ott egy jó nagy gyalogtúrát a Diósjenő - Foltán-kereszt - Csóványos - Oltár-patak völgye - Perőcsény útvonalon. A jelzések szerintem teljessen korrektek és követhetőek voltak, az már más kérdés, hogy miután az utolsó 5 km-re ránk sötétedett és emiatt nehezen találtuk meg a helyes utat a túra végefelé. Komolyabb erdőirtást is csak a Pintér-bérc környékén tapasztaltunk és itt sajnos az út is nagyon rossz állapotú volt az erdészet által használt járművek miatt. Hatalmas nyomvályúk stb.
Komolyan nem értem, mi bajod a Börzsönnyel. Engem a mátrai faírtás sokkal jobban zavar, nem kis része van abban, hogy az eső már kétszer elmosta Mátrakeresztest. A Börzsönyben a Királyházától délre eső részen láttam nagyobb méretű faírtást, itt tényleg nem jók az utak, de gondolom majd az újratelepítés után megcsinálják.
A jelzésekkel sincs szerintem különösebb baj, vannak sokkal gázosabb hegységek ilyen szempontból (pl. Upponyi-hg, Cserehát, Ózd-Pétervásárai dombság), igaz, ott kevesebb is a túrista.
A Nagyhideghegyi turistaházat nemrég újították fel, nyílván emelkedtek az árak is, de nem olyan mértékben, ahogy Te írod:
"Érdekes amúgy, hogy a kisvasúthosszabbítást nem engedik meg, mivel a lepkék élővilágát zavarná a hétvégi 5 vonatpár, de a teherautók nem zavarják :("
Hát ezt meg hol olvastad? Ha valahol fejlesztik a kisvasútakat, akkor az éppen a Börzsöny: idén májusban adják át a Szob-Márianosztra felújított szakaszt, és már tervezik az összekötését Nagyírtáspusztával.
Érdekes, más helyen úgy lehet erdőgazdálkodást végezni hogy utána azért rendbeteszik az utakat, a Börzsöny valamiért különös hely, hogy bármerre mész keréknyomon, dagonyán kell átvergődni. A Bükkben, Pilisben, Bakonyban ilyeneket nem tapasztaltam. Legalábbis ekkora számban.
Na aztán a Börzsönyi túristautakról és táblákról mindent lehet mondani, csak azt nme hogy karban van tartva. A jelzések nincsenek normálisan felfestve, a táblák alig vannak kitéve stb stb... És már a Nagyhideghegyet is elcseszték, eddig a bakancsos turista aludt ott meg 2.000 ért, mostmár a 10.000 - 15.000 Ft-os szobákban Ők sem fognak. Szóval lenne még ott mit tenni.
Érdekes amúgy, hogy a kisvasúthosszabbítást nem engedik meg, mivel a lepkék élővilágát zavarná a hétvégi 5 vonatpár, de a teherautók nem zavarják :(
Ez ügyben tudom ajánlani Felsőgalla környékét - a sima betonút is kihívás, vagy a Bp - Hegyeshalom vasútvonal menti szervizutat. Ott eső után iszonyat dagonyát lehet csapni (én munka miatt járok náha arra, szintén 4x4-el).
"ott régen kisvasúttal hordták a fát, most teheratóval. Hát ez jobban szennyez, mint az hogy egyszer felmész Királyházára."
Ez a kedvenc dumája az autósoknak (motorosoknak), és egyéb döglusta embereknek (elnézést a jelzőért). Az erdészet nem csak arra való, hogy gazdag német turistákat kivigyen a lesre, meg fát ültessen, és kifesse a piros jelzést. Jórészt erdőgazdálkodik. Ebből van pénze festékre - többek közt. Egy ember nem szennyez. De párszáz már erősen.
Próbálj meg gyalogolni, ha nem megy, akkor maradj meg az adott keretek között (ekkor kimaradsz pár dologból, de valamit valamiért).