Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Készült még egy aprócska fahíd is az asztalomon, arról teszek be folytatásként 2 képet, az elsőn még jól látható a csupasz szerkezet, a másodikon már vonat jár a kész hídon. A híd faszerkezete saját készítés, modellező faanyagból, a hídfők és támívek Noch gyári elemek faragásából jöttek létre.
Nem, itt engedtem a kompromisszumnak a gyorsabb haladás érdekében, a Noch előregyártott alagútkapuját ill. támfalát használtam fel. Igaz, amiatt hogy az alagútkapu ívben van és a támfal is egyedien lépcsőzött és még ívelt is elég sok faragást és átalakítást igényelt. Extra munka volt, hogy az alagútba bevezető első 10cm-t mindig megcsinálom élethűre; azaz falazott oldalfal, és dongaboltozatos mennyezet. Ez is a Noch támfal anyagából készült, hő hatásával meghajlítva a boltozathoz és méretre vágva. Mindez kanyarban. Jó kis pepecselés volt. De az hiszem érdemes volt. Majd keresek róla képet amin jobban látszik.
Hát így hirtelen nincs fotóm, de ötlet; menj fel egy magasabb panelház tetejére, és onnan fotózd le az alacsonyabbak tetejét. Egyébként az összes strang végén van egy tetőszellőző, amit annak idején egy nagy fazékra emlékeztető alu elemmel alakítottak ki. Valamint a lapostetőn páranyomás kivezetők vannak, ezek mint miniatűr kéményeknek néznek ki. Egy akkora házon van vagy 20 belőle. Valamint villámhárító, annak vizszintes vezetékei találhatóak. Kell legyen tetőkijáró, lépcsőházanként 1 liftgépház (ha liftes a ház). És akkor a tetőkijáróval sincs gond, mert a liftgépházzal együtt készül.
Modernebb házakon persze van még egy rakat gépészet, de ezen nem jellemző.
A tető még nincsen készen, éppen azt nyomozom hogyan is kéne kinéznie? Ha már bele futottam egy építészbe, nincsen pár képed elfekvőben:-) Sajnos a gugli most nem igazén a barátom.
Nagyon életszagú a panelházad! Csak a tetőröl hiányzik még egy pár dolog, de ezt csak az építész mondja belőlem. :-)
Az én asztalomról viszont a te fáid hiányoznak nagyon! De mint említettem most épp csipkerózsika álmát alussza. Ahogy folytatni tudom fásításnál rád gondolok.
A lépcsőház üvege nagyon egyszerűen készült. Matt fóliába (füzetborító) belekarcoltam szikével a vonalakat, majd egy ceruzával áthúztam, hogy jobban látszódjon. A garázskapuk papírból készültek. Nem lettek jók, de már így marad. Határidős meló:-)
Néha elveszünk a részletekben:-) Mindent mikroszkóppal vizsgálunk, olyan dolgokat is amit egyébként csak méterekről láthatunk üzemszerűen. Szép az a híd, meg az egész asztal is:-)
Kezdésnek lefestem zöldre, alap rétegnek olcsó "fareszelék" szerű (Jordan) fűanyagot viszek fel, majd erre jön a Noch szálas füve. Még nincs Grassmaster-em így teaszűrővel szórom, és elektrosztatikusan felállítom amennyire sikerül. Így az eredmény inkább gazra hasonlít, de végül is nagyjából az az életszerű.
Pár kép a domborzati felszín építéséről, alagútbejárattal kombinálva. Harmadik képen az elkészült terep, de a költöztetés miatt lecsupaszítva (fák, épületek, jelzők, figurák, stb.).
Elsőként egy felülnézeti kép, akkorról amikor a költözés miatt kivittük az utcára. Így nagyon jó fényben szépen le lehetett fotózni fentről, viszont minden mozdítható le lett bontva róla, baloldalon még a vágány is.
A képeken látható "rácsszerkezet" hullámkarton, ollóval méretre vágva, és ragasztva az alapra. A rácsok köze összegyűrt újságpapír galacsinokkal van "kitömve". Erre gipszes géz került, ez van vizzel lespriccelve és rásimogatva a karton/újságpapír galacsin vázra. Hátránya a módszernek, hgy kb. két nap a száradás. Utána vízfestékkel van lefestve, majd szitált homokkal leszórva, a kavicságy készítsénél megszokott faragasztós keverékkel rögzítve.
De a TT-s topicon valahol észletesen meg van írva már.
A terep befejezve alulnézetből a következő két képen. A pálya nyomvonala is látható helyenként. Sajnos 1 éve mióta új lakásba költöztünk egy tárolóban pihen, így friss képek az épüléséről nincsenek, mivel nem épül. Bízom azért a folytatásban és persze rakok fel róla tavalyi képeket is, bár egy-kettő szerepelt már a TT-és topicban.